En nu.... Wat moet ik doen?!?!

02-01-2009 09:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik moet even mijn verhaal kwijt:

Zo’n twee weken geleden heb ik een eerste date met een hele leuke jongen gehad. Het was erg gezellig, hele avond zitten kletsen. Hij liep mee tot aan mijn voordeur, netjes drie zoenen bij de voordeur. Al na een paar dagen volgde de volgende date, dat ging al ietsje verder (zoenen en knuffelen). De derde date was weer een paar dagen later. Ik heb bij hem thuis gegeten, we hebben (half) een filmje gekeken en op de bank gehangen/gelegen. Het was zo fijn dat ik bijna ben blijven slapen. Toch maar niet gedaan, omdat we allebei de volgende dag moesten werken. Het klikt, we hebben het gezellig, lachen en kletsen volop. Ik voel me goed bij hem. En volgens mij ziet hij ook wel wat in mij. Voortdurend smsjes met veel complimentjes van zijn kant naar mij toe.

Afgelopen week was date nummer vier, ik was al voorbereid en nam mijn slaapspullen maar mee J. En inderdaad, blijven slapen (seks gehad). De volgende ochtend brengt hij mij weer netjes thuis.

En nu komt het; na onze nacht samen heb ik het idee dat hij enige afstand bewaard. Daar waar hij eerst snel op mijn smsjes reageerde doet hij dat nu niet. Op de vraag of we elkaar snel weer kunnen zien vertelt hij me dat hij het druk heeft de rest van de week. Prima, dat kan met oud en nieuw feestjes, hij had een voetbaltoernooi die hij organiseerde, heeft nieuwjaarsborrels en andere afspraken. Prima dat neem ik dan ook wel aan (want wie ben ik om daar aan te twijfelen denk ik dan).

Maar waarom komt hij dan niet met een nieuw voorstel?

Ik ben onzeker en ga aan mezelf twijfelen. Na onze nacht samen wil ik hem graag snel weer zien. Maar omdat hij voor m’n gevoel wat afstand bewaard weet ik niet wat hij wil….

Onze nacht samen was begin deze week en het is nu pas of al vrijdag.

Moet ik hem vragen of hij zin heeft om nog een keer af te spreken? Moet ik het van zijn kant laten komen en afwachten? Verwacht ik te snel of teveel van iemand die ik eigenlijk nog maar net ken?

Help, ik ben onzeker en een twijfelaar!
Zou altijd wel wat voorzichtig zijn met date's via het internet.

Als hij je nog niet persoonlijk de beste wensen heeft gegeven voor het nieuwe jaar dan zou ik me niet langer in hem verdiepen. Let wel dat met leuke complimentjes alles niet gedaan is! Succes!
quote:wuiles schreef op 02 januari 2009 @ 11:36:

Rond 10.00 uur vandaag dacht je nog dat hij niet meer geïnteresseerd was omdat jullie al sex hadden gehad en nauwelijks een half uur later is alles weer goed omdat hij een nieuwe afspraak wil maken? Ook dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.Ik blijf benieuwd naar je reactie hierop.
quote:jann schreef op 02 januari 2009 @ 12:42:

Kleutergedrag, pardon?!?!

Het gaat me niet alleen om het gedrag na de seks. Alsof dat alles bepalend is. Ik had ook daarvoor het gevoel dat er een klik was.

Ja en ik seks niet zomaar met iedereen. Daar moet eerst wel een bepaald gevoel zijn. Zo gemakkelijk stel ik me niet open voor mensen. Dan is mijn gevoel toch logisch?!

Ik wil niet zeggen dat ik nu helemaal zeker van mijn zaak ben nu er weer een date aan zit te komen. Daar ben ik super blij mee maar ik ben nu wel voorzichtig. Kom er langzamerhand achter dat je nooit te hoge verwachtingen van iemand moet scheppen.

Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar toch spreek je jezelf met je daden tegen. Je sext als je bepaalde gevoelens voor iemand hebt, maar waar zijn die op gebasseerd? Hoe goed ken je iemand en hoe kun je dan spreken over gevoelens? Je sext niet zomaar, maar wel na 4 leuke dates dus. Dat is toch ook voornamelijk lust dan, of ben ik zo stom?

Je weet niet of er meer in zit, dat blijkt nu maar weer. En dat bedoel ik met luchtig omgaan met sex. Als je dat doet, prima, maar dan moet je ook accepteren dat er mogelijk geen vervolg inzit.

Ik neem je je gevoelens niet kwalijk (hoe kan ik), maar wil je wel bewust maken van de manier waarop je overkomt. Jij laat je gevoel (onzekerheid) afhangen van iemand die je niet kent, neemt ons kwalijk dat we over "makkelijk sex hebben " beginnen, ontkent het.. maar je eigen aandeel zag je denk ik even niet. De kans dat hij je als makkelijke prooi ziet is groter dan dat hij je als relatiemateriaal beschouwt. Hoe ik daarop kom?

Omdat mijn ervaring (die niet landelijk rechtsgeldig is, maar me wel een hele realistische kijk heeft gegeven op mezelf en hoe ik anderen met me om liet gaan. Die me heeft doen beseffen wat ik zelf wel en niet wil, waar ik blij van word) me heeft geleert dat een man die écht interesse heeft ook wel zorgt dat hij het relatiemateriaal niet door zijn vingers laat glippen. En al helemaal niet vlak na de sex. Hij belde, JIJ moest vragen hem nog een keer te zien. Waarom doe je dat nadat je denkt dat hij minder enthousiast is?

Stel die date komt er, ga je dan weer sex hebben? Ook al voel je je achteraf zo onzeker hierover? Wat je namelijk ook kunt doen is wachten met sex omdat JIJ nog niet weet wat je met hem wilt, en blijkbaar verwachtingen krijgt, waarvan je ook nog niet weet of je ze wel wilt. Dat is weer anders dan geen sex hebben omdat je eerst meer zekerheid van hém wilt. Ga je je daarna weer afvragen of hij wel wat laat horen, wat hij vond? Wil je dat anderen zó met je omgaan, dat gevoel bij je losmaken? Hoe ga je dan met jezelf om dat dit kan gebeuren? Vergeet je jezelf dan niet tussen de bedrijven door? Wil je er niet bij voorbaat al meer uithalen dan erin kan zitten?

Misschien lees ik gewoon te vaak topics met hetzelfde onderwerp; leuke o zo leuke jongen, sex gehad, ik hoor niets meer, wil hij me nog? Dat gebeurt namelijk aan de lopende band. Keer op keer zie je ook dat de betreffende vrouw al hele plannen had, een toekomst voor zich zag en nog heftiger; na 2,3 of 4 dates al helemaal gek is op die vent die ze helemaal nog niet kent. Daarna wordt er gesmst of gebelt, en weer gesext. En achteraf was de jongen toch niet leuk genoeg. Meestal gaat het gewoon om zelfrespect. Je sext er op los of je doet het niet, maar ga daar minimaal bewust mee om en accepteer dus de gevolgen, of de gevolgen die er niet zijn.
Je moet mannen altijd laten zwoegen de eerste drie maanden van een relatie. Dat laat een diepe indruk achter en dan hebben ze voor altijd het gevoel iets heel bizonders aan de haak te hebben geslagen.

Dit als advies voor je volgende relatie. Niet te gretig zijn! Vecht hij niet voor je, dan zal hij dat zéker niet doen als jij alle initiatieven neemt (integendeel).
Als iemand na een maand geen sex met me zou willen zou ik toch echt denken dat die persoon me fysiek gewoon niet aantrekkelijk vond. Mss wel onzekerder dan iemand die in een week vol feestdagen ff iets minder van zich laat horen.

het zou toch best kunnen dat ie het gewoon echt ff heel druk heeft en/of mss zelf ook nog niet zo geod weet wat ie wil. Ik vind het zo typisch dat wanneer een man niet binnen 10 minuten terug smst er gelijk een topic staat vol men "vast not that into you". Misschien moeten sommige vrouwen gewoopn leren om niet in blinde paniek te slaan als een man niet direct terug smst. als ie je 1x per dag belt of smst, dan zit je in zijn hoofd. maar geef m ook de kans eens om zelf met een voorstel te komen. Zelfs als ik straalverliefd ben, ga ik imenad niet bellen die me die dag al 25 x gesmst en 3x gebeld heeft. Daar zou ik hypernerveus en gillend gek worden, en dan zou ik ook wat afstand nemen. Mss nu gewoon zelf echt en stapje terug zetten en afwachten. Als ie je echt leuk vind dan spreekt ie wel uit zichzelf iets af, en als ie dat niet doet dan vind/vond ie je toch niet zo leuk, of is ie geschrokken van je claimgedrag na de sex. Dat kan natuurlijk ook.
Ik geef toe, ik ben onzeker en hang daardoor misschien te makkelijk aan hem. Dat moet ik ook eigenlijk niet doen. En jullie hebben ook wel gelijk, want wat hebben hij en ik nou. Niks toch nog eigenlijk. Dat kun je nog niet zeggen na zo'n korte tijd.

Het is ook allemaal redelijk nieuw voor mij, mijn liefdesleven stelt tot nu toe nog niet zoveel voor. Deze gevoelens zijn moeilijk. En ik denk dat ik vanmorgen iets te vroeg aan de bel heb getrokken daardoor.

Ik moet mannen en mezelf op dit gebied nog leren kennen denk ik. Ik moet maar gewoon afwachten. Neemt hij geen stappen dan moet ik dan iig ook niet gaan doen.

Volgens mij valt er voor mij nog veel te leren!
quote:return_of_kreng schreef op 02 januari 2009 @ 16:24:

Als iemand na een maand geen sex met me zou willen zou ik toch echt denken dat die persoon me fysiek gewoon niet aantrekkelijk vond. Mss wel onzekerder dan iemand die in een week vol feestdagen ff iets minder van zich laat horen.

het zou toch best kunnen dat ie het gewoon echt ff heel druk heeft en/of mss zelf ook nog niet zo geod weet wat ie wil. Ik vind het zo typisch dat wanneer een man niet binnen 10 minuten terug smst er gelijk een topic staat vol men "vast not that into you". Misschien moeten sommige vrouwen gewoopn leren om niet in blinde paniek te slaan als een man niet direct terug smst. als ie je 1x per dag belt of smst, dan zit je in zijn hoofd. maar geef m ook de kans eens om zelf met een voorstel te komen. Zelfs als ik straalverliefd ben, ga ik imenad niet bellen die me die dag al 25 x gesmst en 3x gebeld heeft. Daar zou ik hypernerveus en gillend gek worden, en dan zou ik ook wat afstand nemen. Mss nu gewoon zelf echt en stapje terug zetten en afwachten. Als ie je echt leuk vind dan spreekt ie wel uit zichzelf iets af, en als ie dat niet doet dan vind/vond ie je toch niet zo leuk, of is ie geschrokken van je claimgedrag na de sex. Dat kan natuurlijk ook.

In het algemeen is dat een waarheid als een koe. Maar wist die man vóór de sex wel binnen 10 minuten terug te smsen en daarna ineens niet is er wel sprake van een verandering (in het geval zoals in de openingspost dat de smsjes blijkbaar heen en weer vlogen). Veel smsen gaat al snel wennen, onmiddelijke reactie ook. Daarna wordt er teveel waarde aan gehecht.

Vaak richt ik me in in mijn reacties ook meer op de onzekerheid van de to, zodat ze daarmee aan de gang kan gaan. Kan soms lomp en bot zijn, maar met de goede bedoelingen (reminder; beentjes op de grond houden, dan kun je er én meer van genieten en je bent er zelf leuker door).

Ik ben ook van mening dat je het écht wel merkt als iemand je leuk genoeg vindt. Als dat niet het geval is, als je het niet merkt/weet dan is het in de meeste gevallen toch al gedoemt te mislukken omdat óf de ene er te onzeker instaat, of de ander niet genoeg geinteresseerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven