erg geschrokken, maar hoe moet ik het nu verder aanpakken?

24-08-2008 22:42 75 berichten
it is heel moeilijk om het te vertellen maar ik kan niet echt mijn verhaal bij iemand anders kwijt.

Ik heb een paar jaar een goede vriendin en ik kan ook goed met die moeder opschieten. Ik kom vaak bij hun thuis en ze hebben me meegeholpen als ik ergens mee zat. (ik ga ook vaak mee naar feesten enzo) Ik werk elke donderdag bij die ouders van me vriendin. Die vader heeft weleens een keer aan me kont gezeten. Of dan moet hij opstaan en trekt hij zichzelf op door mij vasttepakken. Hij heeft opmerkingen gemaakt zoals: hoe is het met jou, en hoe is het met de poes? Afgelopen donderdag stond ik gebukt omdat ik iets moest pakken. En zijn vrouw was er toevallig even niet. Hij maakte zo'n opmerking dat als ik een kort rokje aan had gehad en geen onderbroek dat hij er hem zo in kon laten gaan.

Allemaal die opmerkingen heb ik niet echt op gereageerd en net gedaan alsof er niks aan de hand was. (soms was ik zo zenuwachtig dat ik er lacherig antwoord gaf)

HIj is best wel grof in de mond en misschien bedoelt hij het als een grapje? Ik heb niet gedurft om heel duidelijk nee te zeggen. Ik schrok er heel erg van ik wist niet wat ik moest op dat moment.

Wat moet ik hiermee doen? Stoppen met werken of als zo'n situatie zich weer voordoet wel duidelijk tegen hem zijn. (als ik duidelijk ben misschien dat hij dan pas in de gaten heeft dat ik het echt niet leuk vindt) Maar dan ga ik dus al met een rot gevoel naar het werk en ik voel me echt niet op me gemak nu bij hem.

Wat moet ik tegen zijn vrouw zeggen als ik ineens zeg dat ik stop?

Moet ik duidelijk tegen die man zijn?

Wat moet ik tegen mijn vriendin zeggen? Ik weet niet of ik het geheim kan houden voor haar. Als ik het zeg is de kans groot dat ze het niet gelooft (want ja, tis wel haar vader) en dan ben ik me vriendschap kwijt met haar en met haar moeder.

Ik ben zo bang dat ze me niet serieus nemen en er lacherig over gaan doen. (van dat ik me aanstel)

Stel ik me aan, moet ik dit pikken?

Ik heb er echt nachten niet over kunnen slapen.
eerst de man er op aanspreken, zeg twee keer (wees duidelijk is een man dus zoiets als "poten thuis anders beuk ik je in elkaar (grapje))

als hij daarna niet luistert kan je het de rest vertellen

maar ja wel risico op verslechtering vriendschap maar je bent het aan jezelf verschuldigd er iets aan te doen
Ik snap 'm ff niet. Eerst heb je 't over bij je vriendin haar ouders thuis en later vindt deze situatie zich weer plaats op je werk. Hoe zit dat?

Zelf was ik gewend in 'n mannenwereld te werken dus het soort opmerkingen zouden me niet echt storen. Zolang ze maar accepteren dat nee ook nee is als ze verder zouden gaan. Als je je er aan stoort zou ik gewoon tegen die man zeggen dat je er niet van gediend bent in elk geval.
Ik kom vaak bij die ouders van mijn vriendin thuis. Haar ouders hebben een zaak en daar werk ik. Die opmerkingen enzo hebben zich alleen nog maar op het werk plaatsgevonden.(op die momenten ben ik namelijk alleen met hem)
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, ik zou écht niet over me heen laten lopen! Gelijk erop reageren, zeggen dat je nier van dat soort opmerkingen gedient bent! En als je hierdoor je werk écht niet meer kunt uitvoeren, weg gaan. Zeg het ook tegen je vriendin. Als ze jouw kant niet kiest of je niet begrijpt, dan is ze die vriendschap niet waard, hoe hard dat ook klinkt. Bah, die opmerkingen kunnen echt niet hoor! Een grapje herken je wel, maar dat hij zegt dat hij zo in je zou glijden... BAH!

Sterkte.
een mannenwereld vind ik toch wel even anders dan de vader van een goeie vriendin. dat vind ik gewoon ranzig.

en ik zou inderdaad ook tegen hem zeggen dat ie er mee moet op houden. Als ie zo een opmerking maakt er niet lacherig op reageren maar boos.
Meid , wat vervelend voor je .

Ik begrijp dat je niet assertief genoeg bent om er direct wat van te zeggen en je wil je vriendin en haar moeder er eigenlijk ook niet mee opzadelen ? En eigenlijk vraag je je ook nog af of je er niet meer van maakt dan het is ? Al zou het die man zijn gewoonte zijn om tegen álle vrouwen zo te praten dan is het een héle nare vervelende gewoonte waarvan ik denk dat er geen een vrouw is die dat leuk vindt . Dus..... ongewenst .Punt. Uit .

Je kunt het ook omdraaien ; laat die vader er maar eens een paar nachten niet van kunnen slapen en zich ongemakkelijk voelen .

Schrijf een heel net , duidelijk briefje , stop hem dat toe en de bal ligt bij hem .

" beste Kees ,

de laatste tijd valt het me op dat je erg sexueel getinte opmerkingen tegen mij maakt en me ook onnodig aanraakt .

Misschien is een en ander een misverstand en bedoel je er niks mee maar ik wil niet meer dat het gebeurt . Gebeurt het wel voel ik me genoodzaakt aan je vrouw en dochter te vertellen waarom ik niet meer over de vloer komen en ben gestopt met werken .

Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn en ik reken erop dat we gewoon vriendschappelijk tegen elkaar kunnen zijn .

Vriendelijke groeten , Dance_Girl "

zoiets ......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
als ik mijn karate trap uitvoer,steek jij hem nooit weer ergens in...........zoiets
Op het moment dat hij dit doet, hem direct erop aanspreken en zeggen dat je er niet van gediend bent.

Oefen desnoods voor de spiegel of met een andere vriendin zodat je op dat moment zelf er beter op voorbereid bent en eerder het lef hebt om dit ook daadwerkelijk te zeggen in plaats van te doen alsof je neus bloedt.
Dance girl, heel vervelende situatie voor je. Zeker omdat het de vader van je vriendin betreft.

Maar ik ben het eens met badmeester: spreek hem er duidelijk op aan. Ik vind niet dat je je aanstelt.

Elninjoo, ik heb ook veel onder mannen gewerkt. En ook veel dubbelzinnige opmerkingen gehoord. Ik mocht ook graag meegeinen. Maar de opmerkingen van deze man (..'m er zo in laten gaan) gaan wat mij betreft toch echt te ver hoor!
Als hij weer zon opmerking maakt, even diep adem halen, jezelf even tot rust manen en hem dan aankijken en rustig maar duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent en of hij dat soort opmerkingen niet meer wil maken. Niks meer, niks minder. Oefen desnoods een paar keer , voor de spiegel, ofzo. succes.
quote:EmmaAurora schreef op 24 augustus 2008 @ 22:48:

Zeg het ook tegen je vriendin. Als ze jouw kant niet kiest of je niet begrijpt, dan is ze die vriendschap niet waard,

.Zou jij meteen blind af gaan op wat een vriendin zegt of zou je denken ; " mijn vader ? mijn vader ?????? kom op , zeg ,j e hebt het wel over mijn váder hoor , die doet zoiets niet " ?
Ik vind dat briefje van BGB ook wel een hele goede. Wat je ook doet, doe íets, want dit kun je niet gewoon maar laten gebeuren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2008 @ 22:55:

[...]

Zou jij meteen blind af gaan op wat een vriendin zegt of zou je denken ; " mijn vader ? mijn vader ?????? kom op , zeg ,j e hebt het wel over mijn váder hoor , die doet zoiets niet " ?

Tja, dat zou inderdaad kunnen gebeuren. Maar als je zo van streek bent, zou ik het aan haar vertellen. En misschien geloofd ze je omdat ze zich het kan voorstellen dat haar vader zoiets doet, of ze gelooft het niet. Dan zou ik een time-out nemen, haar de kans geven aan de opmerking te laten wennen. Maar altijd voor jezelf opkomen.

Maar ik snap je opmerking wel hoor. Het is ook heel lastig.
Hey, ik ben een vent en een man die zo met de vriendinnetjes van z'n eigen dochter omspringt is gewoon een gortige klootzak. Die maakt heus geen grapjes hoor. Hoe je met dit soort klootzakken moet omgaan weet ik niet. Gewoon wegblijven, kans is groot dat gans die familie (jou vriendin incluis) er één mankeren. Of denk je nou echt dat die moeder en je vriendin niet weten wat voor een vent hun vader/man is???

Sterkte!!

Blijf daar gewoon weg meid, voor de boel escaleert.
ik wou morgen naar hun thuis gaan en het eerst zeggen tegen die vader en dan tegen die moeder en me vriendin. Dat ik dus daar niet meer kom werken omdat ik me dus niet meer op me gemak voel. (en die vader confronteren ermee)

Maar ik zit er maar steeds over te malen. Misschien moet ik wel maar gewoon gaan werken en dan duidelijk tegen hem zijn..
Specialleke ; er zijn heel veel mannen héééél anders dan hun vrouw ( en dochter ) denken .

Ken jij niet van die mannen ; die met hun vrouw ernaast zich heel anders gedragen dan wanneer ze alleen zijn ?
quote:dance_girl schreef op 24 augustus 2008 @ 22:42:

Ik ben zo bang dat ze me niet serieus nemen en er lacherig over gaan doen. (van dat ik me aanstel)Die kans is bijna 100%. Tenzij pa al een rotrelatie met ma en dochter heeft, is de kans erg groot dat ze zullen doen alsof jij je aanstelt.quote:Stel ik me aan, moet ik dit pikken?Nee, je stelt je niet aan, en er is geen enkele reden waarom je dit zou pikken.

Als man moet ik daar nog aan toevoegen dat dit absoluut NIET normaal gedrag is "in de mannenwereld". Het zal best in bepaalde groepen voorkomen, maar het zegt dan meer over een totaal gebrek aan beschaving, dan over het man-zijn.

quote:Ik heb er echt nachten niet over kunnen slapen.Rot voor je, en erg goed te begrijpen. Ik kan me nooit goed voorstellen waarom mensen, mannen of vrouwen, vinden dat ze zich zo lomp en gevoelloos naar anderen mogen gedragen, maar helaas zal je het nog wel vaker meemaken. Probeer er niet al te zenuwachtig-lacherig over te doen, maar inderdaad je grenzen duidelijk te maken. Niets extreems dat je niet kan waarmaken over karatetrappen, en met al te formele reacties zou ik ook een beetje rustig aan doen tot je op het punt zit "als het nu niet stopt ben ik weg". Maar wel helder zijn, op een manier die bij jou past.
Dance-Girl , in het allerrotste geval vertelt hij iets vervelends over jou tegen zijn vrouw en dochter en is die vriendschap over . Zou zomaar kunnen .

Wanneer jij vrouw en dochter confronteert met het gedrag van hun vader is je kans op daar nog over de vloer komen en vriendschap ook minimaal . ( grote ruzie , beschuldigingen over en weer over wie wat uitgelokt en begonnen is , stank voor dank etc. etc .

In het beste geval schrikt vaders zich een hartverzakking heel erg en zal die nog tien keer nadenken voor die wat raars zegt en wennen jullie eraan om koel doch normaal tegen elkaar te doen .
Rider; vind jij zo'n brief te formeel ? Ik krijg namelijk niet de indruk dat ze op het moment supreme " goed " zal reageren .
he d-g, ben het helemaal eens met de anderen, dus kan er niet veel aan toevoegen. Duidelijk is dat deze situatie niet normaal is en zeer vervelend en intimiderend voor jou. Ik zou er de eerst volgende keer direct iets van zeggen, kort en krachtig. Gaat hij er mee door of op een andere manier vervelend doen omdat hij zich gekrenkt of whatever voelt, absoluut stoppen met je werk daar!! Of je het tegen je vriendin en haar moeder moet zeggen, lastig, zou ik in eerste instantie niet doen. Misschien met een eigen familielid of andere vriendin. Als het uit de handloopt, zou ik het wel zeggen. Ik denk ook dat ze wel weten hoe haar vader/man in elkaar steekt. Sterkte!!
quote:nicki77 schreef op 24 augustus 2008 @ 23:22:

Ik denk ook dat ze wel weten hoe haar vader/man in elkaar steekt. Sterkte!!Waarom denk je dat ? Zulke mannen doen dat toch niet onder de ogen van hun gezin ? Deze man in ieder geval niet .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2008 @ 23:11:

Rider; vind jij zo'n brief te formeel ? Ik krijg namelijk niet de indruk dat ze op het moment supreme " goed " zal reageren .

Ja, vind ik wel.

Weet je wat het is? Ik schat zo in (ja, op basis van heel weinig, ik weet het) dat de goede man een lomp varken is, die van dat soort brieven alleen maar gaat spugen. Ik denk dat ze inderdaad moeite zal hebben om goed te reageren, maar misschien is dat toch een beetje de ervaring van het volwassen worden (weer een aanname: dance_girl lijkt me nog geen 25), dit soort dingen meemaken, ontdekken wat wel en niet werkt, en de volgende keer toch sterker staan.
@blijfgewoonbianca

ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben één van die mensen die er dan vanuit gaat dat de partner bewust/onbewust(voor mijn part hééééééééél onbewust) wel weet of niet wil weten "wie" haar man "echt" is. Als je snapt wat ik bedoel.

Die vent wéét heus wel dat hij zich dit kan "permitteren", binnen het territorium van zijn eigen vrouw. Zonder met stenen te gooien naar zijn partner en dochter, hier telt niet die man alleen, hier telt volgens mij de ganse groep, met alle aanwezigen(afwezigen)

TO moet zich niet schamen, hier moet je niet lacherig over doen, hier moet je duidelijk en assertief optreden. Maar TO moet niet schrikken als blijkt dat ze niet veel steun zal krijgen.

Ik kan het allemaal niet zogoed uitleggen, maar dit is een spanningsveld dat ik "zie". TO moet "DUIDELIJK" een grens stellen en "KRACHTIG " optreden. Als zij voelt dat zij dit niet aankan, moet zij daar gewoon wegblijven. Dit is niet het soort mens(en) die jou genegen zijn, dit is een spinnenweb.

Voor TO, ik ben een man en weet niet hoe me als vrouw assertief en duidelijk op te stellen tegenover zo'n soort man. Hiervoor moet je goed luisteren naar andere ervaren en assertieve vrouwen.

Succes en sterkte
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven