Erg verliefd

22-12-2009 03:24 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al maanden HEEL erg verliefd op iemand. We hebben best vaak vriendschappelijk gepraat over vanalles en nog wat en weet best wel hoe hij in het leven staat. Het spreekt mij echt heel erg aan. Heb contact met hem gezocht en een paar keer laten vallen dat hij bij mij langs mag komen (en ja hij weet waar ik woon). Tot nu toe is hij nog niet langs gekomen...ik heb het een paar maanden geleden, en een paar weken geleden aan hem gevraagd. Hij is single en staat open voor een relatie, zoiets heeft ie weleens laten vallen in het algemeen maar niet m.b.t. mij ofzo. Ik heb hem ook een paar hints gegeven dat ik hem leuk vind, maar werd niet op ingegaan. Hij heeft wel een beetje lopen flirten maar of ie meer wil? Dat ie niet langs komt lijkt mij genoeg zeggen, maar kan het niet accepteren. Een paar dagen geleden zag ik een paar meiden (nee echt niet zijn zussen) bij zijn deur en ben nog steeds stikjaloers. Hij is zo speciaal, ik weet wel zeker nooit meer zo'n bijzondere persoon tegen te komen. Aan de andere kant heeft ie mij toch een soort van (non-verbaal) afgewezen. Ik baal van mijzelf dat ik hem niet uit mijn hoofd kan zetten, heb al zoveel geprobeerd, maar helpen: nee.

Als hij morgen naar mij toekomt en mij ten huwelijk vraagt zeg ik ja. Terwijl ik bij elke andere persoon zou zeggen: eerst een relatie opbouwen, dan gaan samenwonen enz. enz.

Dit gevoel is zo heftig en al maanden lang, of ik hem nu vaak of bijna niet zag. Ik heb in de afgelopen maanden ook gedate omdat ik dacht hij moet mij toch niet, maar wel steeds aan hem blijven denken.

A.u.b geen reacties over puberliefde en zelfmedelijden ( no offence maar ben al langer dan een dag op dit forum!.)..graag reacties van mensen die zich in deze situatie kunnen verplaatsen.
.
Sorry maar TO heeft geen 'hints' afgegeven waardoor de heer in kwestie ' misschien niet door heeft hoe leuk zij hem vind' , zij heeft hem meerdere malen bij haar thuis uitgenodigd, dat zijn geen hints meer i.m.o.

Elke hollandse sul begrijpt dan heus wel dat een vrouw hem meer dan leuk vind.
En let op wat hij zelf aan signalen uitzendt....

Dat hij niet op haar uitnodigingen in gaat zijn geen signalen??
Ik kreeg het niet vetgedrukt maar kwam uit de post van Lieve1976
Had jij toen niet iets met die klusjesman? Of ben ik in de war met iemand anders?
...
Ik wil je echt een oprechte waarschuwing meegeven.

Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk omdat het te mooi is om waar te zijn.

Een man die sexy is, goede baan, geliefd bij vrouwen, goed gebekt, stoer maar ook zo iemand die goed kan praten enz enz.. kan het heel goed zijn dat hij vrouwen goed weet te bespelen, maar in feite een oppervlakkig mannetje is wat vrouwen gebruikt voor eigen onzekerheid. Een type die veel verdriet gaat opleveren.

Als dit NIET zo is, valt hij hoogst waarschijnlijk niet op jou. Als ik gelijk heb, 'valt' hij waarschijnlijk wel voor je.

Dat klinkt heel erg naar alsof je een goeie kerel niet waard bent. Dat is niet het geval. Alleen ben jij zo onzeker en gefocused op de verkeerde dingen dat jij mensen met goede intenties afstoot (die zitten niet te wachten op zoveel drama, maar op normaliteit) en verkeerde mannen aantrekt die zich kunnen voeden op jouw afhankelijkheid. (ja, ook foute mannen hebben goeie banen enz, dus nee, die gaat niet op)
quote:Stoeptegel schreef op 22 december 2009 @ 21:40:

Sorry maar TO heeft geen 'hints' afgegeven waardoor de heer in kwestie ' misschien niet door heeft hoe leuk zij hem vind' , zij heeft hem meerdere malen bij haar thuis uitgenodigd, dat zijn geen hints meer i.m.o.

Elke hollandse sul begrijpt dan heus wel dat een vrouw hem meer dan leuk vind.

Daar heb je wel gelijk in ja. Iemand thuis uitnodigen is vrij expliciet inderdaad. ALS hij graag iets met haar had gehad, dan was hij er zeker op ingegaan.

Het klinkt dan eigenlijk als een gevalletje Not that into you. Dat is zuur, maar daar kun je weinig aan veranderen.
quote:Goh dus mevrouw het mutsje is psychologe ahum. Denkt omdat ik een paar topics heb gepost....

Oh wow, je bent wel flauw zeg, als mensen niet met je meelullen.

Heb even bij zitten lezen sinds vanochtend, en ik zou nog steeds heel letterlijk zeggen wat je van hem wilt. Anders kom je toch niet verder dan adoratie op afstand en het is niet bepaald zo dat je een goede vriendschap op het spel zet met een eventuele liefdesverklaring.

Ik vind het alleen wel vreemd dat je jezelf tegenspreekt. In je OP zeg je dat je vindt dat hij te goed voor je is en later snap je niet dat meiden die heus niet minder zijn dan jij het wel voor elkaar krijgen bij hem (even vrij vertaald)
Idd Lieve1976 ik heb nog nooit in mijn leven een man in mijn huis uitgenodigd alleen maar voor de gezelligheid, en de mannen in kwestie hebben dat ook nooit zo opgevat.
quote:domnaiefmutsje schreef op 22 december 2009 @ 21:46:

Ik wil je echt een oprechte waarschuwing meegeven.

Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat waarschijnlijk omdat het te mooi is om waar te zijn.

Een man die sexy is, goede baan, geliefd bij vrouwen, goed gebekt, stoer maar ook zo iemand die goed kan praten enz enz.. kan het heel goed zijn dat hij vrouwen goed weet te bespelen, maar in feite een oppervlakkig mannetje is wat vrouwen gebruikt voor eigen onzekerheid. Een type die veel verdriet gaat opleveren.

Als dit NIET zo is, valt hij hoogst waarschijnlijk niet op jou. Als ik gelijk heb, 'valt' hij waarschijnlijk wel voor je.

Dat klinkt heel erg naar alsof je een goeie kerel niet waard bent. Dat is niet het geval. Alleen ben jij zo onzeker en gefocused op de verkeerde dingen dat jij mensen met goede intenties afstoot (die zitten niet te wachten op zoveel drama, maar op normaliteit) en verkeerde mannen aantrekt die zich kunnen voeden op jouw afhankelijkheid. (ja, ook foute mannen hebben goeie banen enz, dus nee, die gaat niet op)

Het zou goed kunnen dat hij te mooi is om waar te zijn. Ik weet ook helemaal niet of als wij een relatie hebben dat lang stand zou hebben. Van mijn kant zou ik iig veel voor hem over hebben.

Hij is wel vlot maar in een bepaalde zin, echt heel versierderig en stoer is ie weer niet. Een aantal vrouwen komt ook op hem af, dat roept ie dan eerder over zich af denk ik. Ik heb met hem weleens gesproken over vreemdgaan. Dit is niets voor hem...een vriend van hem is er met een ex vandoor gegaan. Ook weet ik dat ie tijden best lang "droog" (echt droog ook geen scharrel) heeft gestaan. Hij heeft het best druk en dan zijn er andere dingen in zijn leven belangrijk (voor een vriendin zou ie wel tijd vrijmaken).
In ieder geval wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd.

Het komt nu iets beter bij mij binnen dat als iemand mij leuk had gevonden wel bij mij op bezoek was gekomen of in die brief iets had geschreven van ik zie je nog wel.....

Vooral omdat ik 2 straten verder woon en hij geregeld naar de sigarenboer gaat hier op de hoek, hoeveel moeite kost het om even aan te bellen. Ik denk dat "mijnheer" bij de rest van de mannen hoort die als ie een vrouw ziet zitten iets had gedaan. Hij is niet superverlegen zodat ie niets zal durven. Ik praatte mijzelf aan dat iets hem tegenhield maar dat is waarschijnlijk alleen zijn desinteresse in mij. Hij is diegene die pech heeft anders had ie een vriendin gehad die trouw aan hem was voor hem kookte, vanalles met hem ondernam en voor hem door het vuur zou gaan. Misschien is hij wel diegene die erge pech heeft.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een man gekend die door zin lichaamstaal, aankijken, praatjes enz. zo deed en toch niets wilde. De mannen die zo deden wilde dan ook iets van mij.

Maar blijkbaar heeft hij zo'n sexappeal dat hij het misschien onbewust doet en ik er erg door van streek raak (lees ontvlambaar raak). Niet veel mannen krijgen dit bij mij voor elkaar. Ben meer een soort sneeuwpop (om maar even bij het weer buiten te blijven!) die niet snel smelt.

Ik laat het allemaal bezinken. Wanneer ik hem goed heb kunnen loslaten of ik toch actie ga ondernemen zal ik het laten weten. Op dit moment probeer ik hem los te laten. Ik vind het wel jammer dat er verder geen mannen rondlopen (ik kom ze niet tegen) die mij op die manier iets doen...nou ja dan moet ik daar maar maanden of jaren op wachten dat is dan niet anders.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Chipmunk ik snap je niet je bent nu even ver als toen je de topic opende. Zolang je niet weet waarom hij niet toehapt kan je niet zeggen dat hij ongeinteresseerd is in jou.

Hij kan een heel goede reden hebben.

Je vind hem leuk maar diep down verwijt je hem dat hij niet toehapt terwijl jij denkt dat je het hem op een presenteerblaadje aanbied.

Je weet het pas als je er werk van maakt
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ja ga haar fijn nog even aansporen.

Vind het verstandig van TO dat ze het hierbij laat. Uithuilen en vergeten die jongen.

Ga aub je niet verdiepen in hem, de reden waarom hij je niet wil etc. Verspilde energie. Vind dat je er al werk genoeg van gemaakt hebt en hoe kan je jezelf nog meer op een presenteerblaadje aanbieden dan hem meerdere malen uit te nodigen bij je thuis te komen?

Het is echt niet nodig om hem tot je levenswerk te maken. Hij wil je niet, want hij komt niet bij je langs, ook al heb je dat meerdere malen gevraagd. En als hij zoals je zegt bij je om de hoek woont ook nog eens, duidelijk verhaal van, hij wil niet.

Typisch een geval van een blauwtje lopen, dat overkomt iedereen weleens, overleef je ook wel weer.
quote:arrasje schreef op 23 december 2009 @ 18:24:

Chipmunk ik snap je niet je bent nu even ver als toen je de topic opende. Zolang je niet weet waarom hij niet toehapt kan je niet zeggen dat hij ongeinteresseerd is in jou.

Hij kan een heel goede reden hebben.

Je vind hem leuk maar diep down verwijt je hem dat hij niet toehapt terwijl jij denkt dat je het hem op een presenteerblaadje aanbied.

Je weet het pas als je er werk van maakt

Maar wat zou deze reden dan moeten zijn. Ik weet veel over zijn leven wie zijn vrienden en familie zijn, dat is geen relatie heeft, hoe zijn dagindeling er zo'n beetje uitziet...ik weet ook dat ie geen zware problemen heeft waardoor hij niet in staat zou zijn om een relatie (of scharrel desnoods) te beginnen. Hij is ook niet te verlegen om contact op te nemen.

De meeste mensen hier adviseren mij om hem los te laten want als hij mij leuk vond was hij waarschijnlijk op 1 van mijn uitnodigingen ingegaan. Mag ik vragen waarom jij het anders ziet oftewel wat voor reden zou hij moeten hebben om niet bij mij langs te komen. Mij niet leuk genoeg vinden is misschien wel de reden, ook al hebben we het gezellig en zouden we een goed stel vormen...als hij dat niet wilt houdt het op. Het liefst had ik de afwijzing uit zijn mond gehoord, maar hij heeft het al gedaan denk ik, door geen initiatief te tonen. Ik vraag mij wel af wat hij dan niet leuk vindt; hij heeft mij aardig en er leuk uitzient genoemd, maarja dat is natuurlijk niet altijd genoeg voor verliefdheid. Waarom hij mij niet op die manier ziet staan zal denk ik altijd een raadsel blijven.

Ik weet wel dat ik over 10 jaar nog steeds aan hem denk. Ik zal niet horendol verliefd meer zijn maar nog steeds jaloers als ik b.v. hoor dat hij gaat trouwen en kinderen krijgt.
Chipmunk jij vindt hem leuk en hij heeft een schop onder z'n kont nodig maar misschien heeft hij andere dingen aan z'n hoofd en staat z'n hoofd niet naar een relatie en moet hij over de streep gertokken worden.Lang niet elke vent is een casanova en veel belangrijker is dat wanneer iemand een ander leuk vind en die graag wil hebben en daar wat moeite voor doet in bijna alle gevallen lukt dat alleen is het even investeren.
quote:arrasje schreef op 23 december 2009 @ 20:27:

Lang niet elke vent is een casanova en veel belangrijker is dat wanneer iemand een ander leuk vind en die graag wil hebben en daar wat moeite voor doet in bijna alle gevallen lukt dat alleen is het even investeren.Hier ben ik het niet per definitie mee eens. Als je iemand niet leuk vind niet verleifd bent, veranderd dat denk ik niet omdat diegene blijft aandringen/zich blijft aanbieden. Dit werkt alleen als diegene je toch al heel leuk vond. Bij hem weet ik niet wat ie diep van binnen van mij vindt.
Dacht gisteren echt dat het mij zou lukken om hem los te laten maar moet nu alweer constant aan hem denken (zucht) Hij is de man van mijn dromen die ik wel in een doosje zou willen doen (je weet wel, voor de niet al te jeugdige forummers onder ons)

Durf ook niets meer te doen..vrees dat ik mijn hele leven blijf zwijmelen en balen....
quote:ladychipmunk schreef op 24 december 2009 @ 12:47:

[...]

Hier ben ik het niet per definitie mee eens. Als je iemand niet leuk vind niet verleifd bent, veranderd dat denk ik niet omdat diegene blijft aandringen/zich blijft aanbieden. Dit werkt alleen als diegene je toch al heel leuk vond. Bij hem weet ik niet wat ie diep van binnen van mij vindt.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nee natuurlijk moet je niet aandringen/aanbieden je moet er kreatief werk van maken zodat hij niet om je heen kan en het is echt waar dat als je iemand echt wilt en er werk van maakt ( op een orginele manier met humor en vasthoudend blijft dat het heel vaak echt wel lukt. Hoeveel films hebben ze door de jaren heen gemaakt met dit item.
Precies Arrasjes, films die gemaakt zijn om bij weg te zwijmelen omdat de werkelijkheid vaak niet zo romantisch is.

Het leven is helaas geen Bouquetreeks waarin ze elkaar uiteindelijk toch krijgen, terwijl hij haar eerst niet leuk vond.
quote:iris1969 schreef op 24 december 2009 @ 17:15:

Precies Arrasjes, films die gemaakt zijn om bij weg te zwijmelen omdat de werkelijkheid vaak niet zo romantisch is.

Het leven is helaas geen Bouquetreeks waarin ze elkaar uiteindelijk toch krijgen, terwijl hij haar eerst niet leuk vond.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Het is juist de realiteit dat wanneer je moeite doet voor iemand het zo gewaardeerd wordt dat het vaak heel positieve gevlgen heeft In mijn omgeving zijn tal van voorbeelden alleen moet je echt willen en er echt moeite voor doen en lees dan niet dat je iemand achterna moet lopen.

Het geldt voor zoveel dingen in het leven; als je maar wil .....
Aha, en dat is dus gelijk het verschil tussen ons, want ik geloof niet in de "maakbare" wereld, waarin je krijgt wat je toekomt als het maar graag genoeg wilt en je daarvoor inzet. Soms zit het er gewoon niet in....
quote:iris1969 schreef op 24 december 2009 @ 18:55:

Aha, en dat is dus gelijk het verschil tussen ons, want ik geloof niet in de "maakbare" wereld, waarin je krijgt wat je toekomt als het maar graag genoeg wilt en je daarvoor inzet. Soms zit het er gewoon niet in....

-------------------------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens dat het er soms echt niet inzit.
quote:arrasje schreef op 23 december 2009 @ 20:27:

Chipmunk jij vindt hem leuk en hij heeft een schop onder z'n kont nodig maar misschien heeft hij andere dingen aan z'n hoofd en staat z'n hoofd niet naar een relatie en moet hij over de streep gertokken worden.Lang niet elke vent is een casanova en veel belangrijker is dat wanneer iemand een ander leuk vind en die graag wil hebben en daar wat moeite voor doet in bijna alle gevallen lukt dat alleen is het even investeren.

Ja natuurlijk TO moet alleen nog even NOG meer investeren dan komt het vast wel goed.

Dit kan je niet menen zeg.
quote:Stoeptegel schreef op 24 december 2009 @ 22:23:

[...]

Ja natuurlijk TO moet alleen nog even NOG meer investeren dan komt het vast wel goed.

Dit kan je niet menen zeg.

--------------------------------------------------------------------------------

ja en dat meen ik
Lastig dit, er zijn eigenlijk 2 "kampen" : de ene die vindt dat als ik maar genoeg moeite doe en het graag wil de kans groot is dat ie in ieder geval een date met mij wil of mij met andere (verliefde) ogen gaat bekijken. De andere die zegt dat als een man 2-3 keer niet op je aanbod ingaat om op bezoek te komen en verder geen moeite doet om met je af te spreken hij je vast niet ziet zitten.

Deze kampen weerspiegelen nu precies mijn gedachten, vanaf het begin heb ik al met deze 2 uitgangspunten rondgelopen vandaar dat het ook zo lastig is. Daardoor ontstaan deze twijfels ook. Het kan alletwee: of ik doe meer moeite en hij vindt mij toch leuk (maar dan alleen om dat ik zoveel werk ervan maar, moet ik dit willen?) of ik doe niets en bespaar mijzelf moeite en een blauwtje omdat als een man niet langskomt de kans klein is dat ie iets van je wilt. Verstandelijk gezien ga ik meer voor optie 2. Als ik kijk naar hoe de wereld over het algemeen in elkaar zit dan moet ik toegeven dat de meeste mannen op de uitnodiging(en) waren ingegaan.

Als ik kijk naar wat ik voel en wil en kijk naar uitzonderingen op de regel dan ga ik weer voor optie 1.

Op zich is het ook geen superramp als ik optie 1 uitvoer, maar dan blijf ik wel het idee hebben dat onze relatie meer van mij uit zo komen, dat het hem makkelijk wordt gemaakt, en dat ie het eigenlijk zelf niet zo graag zou willen.

Ik leg de nadruk erg op zijn sexappeal maar eigenlijk zou ik hem gewoon graag in mijn leven willen, ook als gewone vriend,

ik voel mij gewoon fijn als hij in mijn leven is. Zou er zelfs mee kunnen leven denk ik, als ik een goede vriend van hem zou zijn en hij (sex) vriendinnen zou hebben. Heb ook wel laten doorschemeren dat vriendschap ook ok zou zijn (hele tijd geleden hoor) maar dat maakt ook niet dat ie nu sneller hier komt!

Het klinkt raar, hij mag kiezen: vrouw, scharrel of vriendschap.

Deze man is gewoon zo bijzonder dat ik hem hoe dan ook in mijn leven wil, als wat dan ook. Toen ik hem nog sprak was ik de dagen erna zo blij en vrolijk; deed echt tegen iedereen superaardig, niemand kon dan iets verkeerd doen...echt in de wolken zijn zeg maar. Zoiets krijgen mannen niet snel bij mij voor elkaar. De manier waarop ie dingen zegt en er over denkt, doet ook heel veel aan mijzelf denken zeg maar. Voel mij heel relaxt bij hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven