Ervaring breken met (alle) vriendschappen

13-07-2020 18:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met het verbreken van meerdere/alle vriendschappen tegelijk. Dat je besloot zelfstandig, alleen door te gaan met je leven? Zo ja, heb je dit eerlijk besproken met ze of heb je de vriendschappen laten doodbloeden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je met al je vrienden willen breken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vormen al je vrienden samen een groep? Dat je zo rigoureus alle schepen wilt verbranden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verhuisd naar een andere plek (plaats) zonder vrienden in te lichten. Maar dit had veiligheidsredenen. Dus dat is doodgebloed, daar was ik al mee bezig voor ik verhuisde. Maar het waren ook geen geweldige vrienden. Alleen mijn beste vriendin had ik destijds ingelicht. Ik zou in jouw geval zeggen dat je introvert bent ofzo, en meer tijd voor jezelf en alleen nodig hebt. Dat bloed zo dood.
Alle reacties Link kopieren
...
avena wijzigde dit bericht op 19-07-2020 18:13
98.65% gewijzigd
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Als je verder weg gaat wonen gaat het vanzelf moeizamer

Maar wil je echt al die mensen uit je leven hebben?
Alle reacties Link kopieren
2020 Is voor velen geen geweldig jaar, maar op persoonlijk vlak is het voor mij een heel naar jaar. Geen van mijn vriendinnen heeft zich om mij bekommert. Ze zijn allemaal gaan samenwonen/trouwen. Onze vriendschappen zijn zo oppervlakkig geworden. Misschien is het beter om een frisse start te maken, alleen!
Waarom overweeg je dit TO?
Dan is het simpelweg geen contact opnemen toch voldoende? Why go out with a bang? Het klinkt alsof dat helemaal niet nodig is. Rot voor je trouwens :hug:. Zijn er persoonlijke nare dingen gebeurd? Of is het vooral naar dat zij helemaal niet (meer) naar je omkijken?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
13-07-2020 18:21
Vormen al je vrienden samen een groep? Dat je zo rigoureus alle schepen wilt verbranden?
Ik heb 1 vriendinnengroep uit mijn studietijd en een paar losse vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de overeenkomst tussen al deze mensen, de kans dat het aan hen ligt is minimaal

Ga aan jezelf werken.
Alle reacties Link kopieren
Net als anderen, waarom wil je dit?

Ik heb ooit overwogen een vriendschap te beëindigen met woorden. Ben nu heel blij dat ik dit niet heb gedaan, de vriendschap is weer hersteld. Ik zou er dan ook voor kiezen om een vriendschap dood te laten bloeden, dan kun je het later makkelijker weer oppakken als die behoefte er is.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Doodbloeden werkt wel alleen als de ander de hint begrijpt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
SpaceshuttleAtlantis schreef:
13-07-2020 18:27
2020 Is voor velen geen geweldig jaar, maar op persoonlijk vlak is het voor mij een heel naar jaar. Geen van mijn vriendinnen heeft zich om mij bekommert. Ze zijn allemaal gaan samenwonen/trouwen. Onze vriendschappen zijn zo oppervlakkig geworden. Misschien is het beter om een frisse start te maken, alleen!
Ik vrees dat het wel een beetje de natuurlijke gang van zaken is. Het gezin vraagt veel energie, het is een nieuwe fase. Iedereen is druk met zichzelf. Vriendschappen veranderen, zoals wij veranderen. Wil je ze laten weten dat je boos bent? Want je kan altijd nieuwe vrienden maken, die in dezelfde levensfase als jou zitten. Je hoeft er niemand voor te dumpen. Oppervlakkige vrienden kunnen ook leuk zijn.
Klinkt alsof je je erg in de steek gelaten voelt en nu een statement wilt maken. Dat zou ik niet doen. Misschien zie je het over een tijdje anders en dan kan je niet zomaar terug. Gewoon geen initiatief meer nemen voor nu en focussen op mensen die je wel energie geven.
Avena schreef:
13-07-2020 18:36
Doodbloeden werkt wel alleen als de ander de hint begrijpt.
Ja.. Maar als ze de hint níet begrijpen, blijft er niet zoveel over van TO's reden om de vriendschap te laten doodbloeden. Dus op zich niks verloren, toch? Heftig trouwens, dat verhaal van dat stel.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
13-07-2020 18:31
Dan is het simpelweg geen contact opnemen toch voldoende? Why go out with a bang? Het klinkt alsof dat helemaal niet nodig is. Rot voor je trouwens :hug:. Zijn er persoonlijke nare dingen gebeurd? Of is het vooral naar dat zij helemaal niet (meer) naar je omkijken?
Persoonlijk zijn er op verschillende niveau’s vervelende en pijnlijke dingen gebeurd. Ik heb mijn vriendinnen hierover verteld. Helaas krijg ik nooit de vraag van: ‘hey, gaat het wel een beetje goed met je sinds..’, maar als we afspreken, praten we gewoon over koetjes en kalfjes. Misschien is het ook mijn eigen schuld en moet ik zelf beginnen over hoe ik mij voel. Sinds ik geen vriendinnen meer heb zonder partner merk ik dat ik mij al meer eenzaam voel, dus dan kan ik net zo goed mijn eigen ding gaan doen en investeren in nieuwe vrienden of mijzelf?
Alle reacties Link kopieren
SpaceshuttleAtlantis schreef:
13-07-2020 18:39
Persoonlijk zijn er op verschillende niveau’s vervelende en pijnlijke dingen gebeurd. Ik heb mijn vriendinnen hierover verteld. Helaas krijg ik nooit de vraag van: ‘hey, gaat het wel een beetje goed met je sinds..’, maar als we afspreken, praten we gewoon over koetjes en kalfjes. Misschien is het ook mijn eigen schuld en moet ik zelf beginnen over hoe ik mij voel. Sinds ik geen vriendinnen meer heb zonder partner merk ik dat ik mij al meer eenzaam voel, dus dan kan ik net zo goed mijn eigen ding gaan doen en investeren in nieuwe vrienden of mijzelf?
Via mensen leer je mensen kennen. Als je zo weinig sociale contacten hebt gaat dat moeilijker. Hoe kom je aan nieuwe vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je er tijd insteken om ze te vertellen dat je stopt met de vriendschap?

Als je gewoon nooit meer contact opneemt en ook zelden tot nooit reageert op hun berichten weten ze na een tijd toch ook genoeg?


Je kan ze natuurlijk ook in je kennissenkring stoppen en nog af en toe een bericht beantwoorden of 1 keer per jaar nog een keer afspreken en het oppervlakkig houden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me echt zeer om te lezen. Een goede vriendin van mij, waarmee ik kon lachen, zeuren, crea-bea zijn, van hield, kapte ineens alle contact af met mij en andere vrienden.
Denk je echt een frisse start te maken, laat dan weten dat je even tijd nodig hebt voor jezelf. Was / bent jij wel een goede vriendin voor hen met hun eigen sores?
Alles sal reg kom
Maar dat kan ook zonder alle schepen te verbranden. Ik zou inzetten op een frisse wind door de vriendschappen. En dan zie je vanzelf wel wat er met de oude vriendschappen gebeurt.

Praten kan, uiteraard, maar zoals hierboven al gezegd werd: mensen veranderen met het krijgen van een gezin. Ik zou er niks van verwachten.
Google eens op dramadriehoek. En trek jezelf uit de slachtofferrol. Niemand komt je redden. En als er al iemand komt dan heb je daar niets aan , is het maar tijdelijk, omdat je niet eeuwig op anderen kunt leunen.
Ik denk zomaar dat je vriendengroep je niet goed trekken omdat je energie zuigt. Werk daar eens aan. Dat statement van Ik Ga Nu Weg hoef je niet te maken. Je kunt vriendschappen ook dood laten bloeden.
Alle reacties Link kopieren
:hug: gewoon veel succes voor deze nieuwe weg die je wilt/gaat inslaan.

Het is een heftige beslissing en inderdaad gaan mensen vragen stellen want iedereen vindt zichzelf een goede vriendin/vriend.
En dat is logisch, vriendschap is geven en nemen en daarin staat iedereen anders.
Mensen kunnen beledigd zijn en dat is hun recht maar neemt niet af waar jij behoefte aan hebt.
Dus waarom wil je niet (meer) met mij vrienden zijn? Wees voorbereid op die vraag en onthoud er is geen fout antwoord.

You go girl! Volg je hart want dat klopt.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
SpaceshuttleAtlantis schreef:
13-07-2020 18:39
Persoonlijk zijn er op verschillende niveau’s vervelende en pijnlijke dingen gebeurd. Ik heb mijn vriendinnen hierover verteld. Helaas krijg ik nooit de vraag van: ‘hey, gaat het wel een beetje goed met je sinds..’, maar als we afspreken, praten we gewoon over koetjes en kalfjes. Misschien is het ook mijn eigen schuld en moet ik zelf beginnen over hoe ik mij voel. Sinds ik geen vriendinnen meer heb zonder partner merk ik dat ik mij al meer eenzaam voel, dus dan kan ik net zo goed mijn eigen ding gaan doen en investeren in nieuwe vrienden of mijzelf?
Ben het met anderen eens dat de impressie is dat je teleurgesteld bent en inderdaad een statement wil maken.

Hoe ouder ik word hoe makkelijker ik het vind om óf iets van me af te laten glijden óf gewoon simpel aan te geven wat ik van iets vind. Daar hoeft geen groot ding van gemaakt te worden soms maar kan worden aangegeven door het bij jezelf te houden.

“He ik heb het momenteel wat moeilijk en het zou mij goed doen als je af en toe polshoogte neemt”

Persoonlijk als een vriendin om wie ik geef zoiets zou zeggen zou ik denken “oh shit, natuurlijk”

Overigens heb ik vorig jaar wel een vriendschap beëindigd omdat ik gewoon wist dat het over was en ik er echt geen zin meer in had. Dat kan ook gebeuren natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
13-07-2020 18:43
Dit doet me echt zeer om te lezen. Een goede vriendin van mij, waarmee ik kon lachen, zeuren, crea-bea zijn, van hield, kapte ineens alle contact af met mij en andere vrienden.
Denk je echt een frisse start te maken, laat dan weten dat je even tijd nodig hebt voor jezelf. Was / bent jij wel een goede vriendin voor hen met hun eigen sores?
Dankjewel. Het is zeker niet mijn bedoeling om mijn vriendinnen pijn te doen en ik vind het heel vervelend dat iemand, die zo dierbaar voor jou was, jou zo heeft laten voelen. Wrs zitten zij nu in een andere levensfase en is dit mijn probleem. Ik zal idd in mijn achterhoofd houden dat ik in ieder geval laat weten dat ik ok ben en dat ik tijd voor mijzelf nodig heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven