Ervaring, tips en hulp gezocht.
zaterdag 2 maart 2019 om 17:04
Op dit moment heb ik een ww uitkering. Ik heb 2 kinderen en een partner. De relatie wil ik gaan verbreken maar dan sta ik dus op straat aangezien het zijn woning is. Hoe kan ik zo snel mogelijk aan een woning komen? Zijn er meer alleenstaande moeders die een soortgelijke ervaring hebben? Ik ben erg bang en ongerust hoe ik het nu verder moet aanpakken en ik hoop echt op goede tips en ervaringen.
zaterdag 2 maart 2019 om 21:33
Teruggaan naar je eigen ouders of een oma/tante?
Ken je iemand bij wie je kan inwonen. Denk iemand die bijv. Een wereldreis gaat maken.
Je hebt geld nodig om te verhuizen.
Sociale huurwoningen zijn er. Daar kun je op reageren.
Je krijgt geen voorrang omdat het geen nood is, zoals ik lees. Bij nood gaat het ook via politie.
Ken je iemand bij wie je kan inwonen. Denk iemand die bijv. Een wereldreis gaat maken.
Je hebt geld nodig om te verhuizen.
Sociale huurwoningen zijn er. Daar kun je op reageren.
Je krijgt geen voorrang omdat het geen nood is, zoals ik lees. Bij nood gaat het ook via politie.
zaterdag 2 maart 2019 om 22:36
Wat een lastige situatie.
Je kunt je inschrijven bij een woningbouwvereniging en urgentie aanvragen, hier zitten wel voorwaarden aan vast. Ik weet niet of die overal hetzelfde zijn.
Ik heb zelf wel urgentie gekregen, ik woonde nog samen met mijn ex in ons voormalig gezamenlijke huis. Maar heb uiteindelijk een huis gevonden via andere wegen, particulier.
Je kunt het, het beste even uitzoeken en rondbellen. En vooral je ogen en oren open houden.
En als ervaringsdeskundige weet ik, het komt goed. Succes!
Je kunt je inschrijven bij een woningbouwvereniging en urgentie aanvragen, hier zitten wel voorwaarden aan vast. Ik weet niet of die overal hetzelfde zijn.
Ik heb zelf wel urgentie gekregen, ik woonde nog samen met mijn ex in ons voormalig gezamenlijke huis. Maar heb uiteindelijk een huis gevonden via andere wegen, particulier.
Je kunt het, het beste even uitzoeken en rondbellen. En vooral je ogen en oren open houden.
En als ervaringsdeskundige weet ik, het komt goed. Succes!
zaterdag 2 maart 2019 om 23:42
Tja..hier hetzelfde, had toen geen baan dus in de bijstand,
Stond zelfs al 6 jaar ingeschreven, en heb 6 maanden bij mijn moeder in moeten wonen, kreeg in geen enkele gemeente in de buurt urgentie, en geld voor particulier had ik niet.
Met mijn 6 jaar was ik alsnog 5e bij een oude flat zonder lift..
Stond zelfs al 6 jaar ingeschreven, en heb 6 maanden bij mijn moeder in moeten wonen, kreeg in geen enkele gemeente in de buurt urgentie, en geld voor particulier had ik niet.
Met mijn 6 jaar was ik alsnog 5e bij een oude flat zonder lift..
zondag 3 maart 2019 om 19:07
Er zijn ook woningbouwverenigingen die (sociale huur)woningen vergeven op basis van loting, in plaats van op inschrijfduur. Zo kun je dus een woning krijgen ook als je je pas gisteren hebt ingeschreven. Op basis van geluk hebben dus. Ik weet dat dat in elk geval geldt voor een vereniging voor huizen in Enschede en Haaksbergen, maar zo zijn er ongetwijfeld meer in andere gebieden van Nederland.
Dit is vast niet je beste optie, maar ik wilde hem toch aan het lijstje met ideeën toevoegen. Sterkte!
Dit is vast niet je beste optie, maar ik wilde hem toch aan het lijstje met ideeën toevoegen. Sterkte!
Kennis is macht.
zondag 3 maart 2019 om 21:08
Wat een geluk! Ik wist niet eens dat dat zo mochtthe_Wicked_Witch schreef: ↑02-03-2019 22:39Inschrijven bij de woningbouw inderdaad. Wat ik deed was daar ook wekelijks even binnen lopen, dan kennen ze je gezicht. Daardoor kreeg ik in vakantietijd een woning. Er was niemand die snel reageerde en ik stond toevallig op dat moment aan de balie.
TS, er zijn natuurlijk al goede tips gegeven. Mocht je toch het overzicht kwijt zijn in de stappen die je kunt/moet nemen, dan kun je ook maatschappelijk werk inschakelen.
Wat is er eigenlijk op papier gezet, aangezien het zijn huis is?
Succes met alles