Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Alle reacties Link kopieren
Maar is de open relatie beide kanten op?
Is dit iets waar je echt achterstaat of ben je zo verliefd dat je er in mee gaat?
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring, maar wat is je eigenlijke vraag of doel van dit topic? Heb je moeite met zijn levenswijze of zou je hem toch liever voor jezelf alleen willen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
24-10-2021 16:32
Maar is de open relatie beide kanten op?
Is dit iets waar je echt achterstaat of ben je zo verliefd dat je er in mee gaat?
Is toch niet belangrijk voor TO?
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan dat het best onrustig is. Ben je blij met deze relatie?

Is het wel echt een relatie of meer een fwb? (Hoewel, terwijl ik dit schrijf vraag ik me af wat het verschil eigenlijk is... ik voel er wel verschil bij maar dat zal wellicht voor iedereen anders zijn...)
.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, dus daar kun je niks mee.
Maar ik heb dezelfde vraag als Lilly: weet je zeker dat je dit echt wil of is het de verliefdheid die je dat laat denken?

Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar ik denk dat TO het misschien anders ervaart wanneer zij ook met andere omgaat of alleen maar in afwachting is tot haar vriend tijd heeft voor haar.

Daarom ook mijn vraag of TP hier echt achterstaat of dat ze er genoegen meeneemt omdat ze verliefd is.

Het is sowieso haar keuze natuurlijk. Ik denk dat een open relatie best kan werken als er maar duidelijke afspraken zijn en een goede communicatie.
Alle reacties Link kopieren
GeweldigWeer schreef:
24-10-2021 16:34
Is toch niet belangrijk voor TO?
Lijkt me wel, als TO de relatie gewoon voor de gezelligheid en de lol heeft, niets aan de hand, maar als dat omslaat in verwachting huisje kindje en de rest, wordt het toch een probleem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een relatie met een bepaalde openheid. Maar de basis ligt thuis. Ik zou zelf nooit op de 2e plek, laat staan zoals TO, 15e plek willen staan.
Waarom zou je daar genoegen mee nemen, terwijl er zoveel meer te halen valt?
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
24-10-2021 16:39
Klopt, maar ik denk dat TO het misschien anders ervaart wanneer zij ook met andere omgaat of alleen maar in afwachting is tot haar vriend tijd heeft voor haar.

Daarom ook mijn vraag of TP hier echt achterstaat of dat ze er genoegen meeneemt omdat ze verliefd is.

Het is sowieso haar keuze natuurlijk. Ik denk dat een open relatie best kan werken als er maar duidelijke afspraken zijn en een goede communicatie.
TO noemt hem niet haar vriend, maar een man waar ze een relatie mee heeft. Ik denk niet dat TO deze man ooit haar vriend/partner kan noemen.
Zij is 1 van de schijnbaar velen.

TO, ben je niet bang iets van hem op te lopen?
Als je dit als je leven voor je ziet prima, maar ik denk dat dit alleen maar ellende op kan leveren. Of je nu 1 van de velen bent, of degene die hij duidt als zijn partner met wie hij de overeenkomst heeft voor een open relatie.
Je al altijd op de zoveelste plek komen.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-10-2021 16:43
Ik heb zelf een relatie met een bepaalde openheid. Maar de basis ligt thuis. Ik zou zelf nooit op de 2e plek, laat staan zoals TO, 15e plek willen staan.
Waarom zou je daar genoegen mee nemen, terwijl er zoveel meer te halen valt?
Dat ligt er toch maar net aan hoe je er zelf ook in staat? Als je zelf naast deze er ook één (of meerdere) man(nen) op nahoudt is het m.i. een stuk minder erg om of de tweede of nog lagere plek te staan. Wel de lusten, niet de lasten. Maar in mijn ogen is het dan meer een fwb dan een open relatie.
barnsteen wijzigde dit bericht op 24-10-2021 16:49
2.48% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen andere relaties dan met hem. Ik heb ook geen behoefte aan andere mannen/relaties. Ik wil geen huisje, boompje en beestje met hem.
Hij biedt mij alles wat ik zoek in een relatie: verbinding, goede gesprekken en er zijn als ik hem nodig heb. Waar ik moeite mee heb, is dat mij af en toe het gevoel bekruipt dat ik voor hem inwisselbaar zou zijn en ik met hem iets unieks ervaar. Terwijl hij relaties en alles daarbij ook deelt met anderen.
Het onrustige zit hem erin dat hij last heeft van verbroken relaties, mislukte dates en blijheid als hij weer iemand leuks heeft ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-10-2021 16:43
Ik heb zelf een relatie met een bepaalde openheid. Maar de basis ligt thuis. Ik zou zelf nooit op de 2e plek, laat staan zoals TO, 15e plek willen staan.
Waarom zou je daar genoegen mee nemen, terwijl er zoveel meer te halen valt?
Hij vertelt mij altijd dat je niet moet denken in rangorde. Dit is alleen wel lastig omdat je toch ‘iets speciaals’ wilt ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Waar je zin in hebt.
GeweldigWeer schreef:
24-10-2021 16:34
Is toch niet belangrijk voor TO?
Vind ik wel. Als zij haar relatie met deze man ook als open beschouwt en er zelf ook meerdere relaties op na houdt is er weinig aan de hand. Maar als ze eigenlijk liever een gesloten relatie met deze man zou hebben en zij zijn andere relaties node accepteert om af en toe maar bij hem te kunnen zijn wordt het al hele andere koek.
Alle reacties Link kopieren
Waar haalt hij in godsnaam de tijd vandaan voor een vaste vriendin, kinderen, meerdere bijvriendinnen en dan ook nog constant dates en nieuwe relaties? Werkt hij niet? Ziet hij zijn kinderen louter op zondagavond? Doet z'n vaste vriendin heel het huishouden?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-10-2021 16:51
Vind ik wel. Als zij haar relatie met deze man ook als open beschouwt en er zelf ook meerdere relaties op na houdt is er weinig aan de hand. Maar als ze eigenlijk liever een gesloten relatie met deze man zou hebben en zij zijn andere relaties node accepteert om af en toe maar bij hem te kunnen zijn wordt het al hele andere koek.
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn. Ik hoef hem niet voor mij alleen. Echter, ik vind zijn voortdurende behoefte aan nieuwe anderen moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het bv irritant als hij niet met mij wil afspreken omdat hij op date gaat met een nieuw contact.
Ik zie hem trouwens vaak. Meer hoeft voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn. Ik hoef hem niet voor mij alleen. Echter, ik vind zijn voortdurende behoefte aan nieuwe anderen moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het bv irritant als hij niet met mij wil afspreken omdat hij op date gaat met een nieuw contact.
Ik zie hem trouwens vaak. Meer hoeft voor mij niet.

Dit lijkt mij persoonlijk echt de hel. En wat ontzettend hypocriet van hem, echt heel onaantrekkelijk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn.
Daar zou ik dus echt geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
24-10-2021 16:51
Waar haalt hij in godsnaam de tijd vandaan voor een vaste vriendin, kinderen, meerdere bijvriendinnen en dan ook nog constant dates en nieuwe relaties? Werkt hij niet? Ziet hij zijn kinderen louter op zondagavond? Doet z'n vaste vriendin heel het huishouden?
Hij werkt wel. Hij is weinig thuis bij de vaste vriendin (als de kinderen in bed liggen, gaat hij). Ik ga ervan uit dat zij samen deze afspraken hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-10-2021 16:55
Daar zou ik dus echt geen zin in hebben.
Wat is voor jou dan het verschil? Moet je altijd hetzelfde krijgen in een relatie?
Dit is ook precies waarom bv mijn vriendinnen bij voorkeur zien dat ik deze relatie verbreek.
Alle reacties Link kopieren
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn.
Wat een grapjas.
Alle reacties Link kopieren
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn. Ik hoef hem niet voor mij alleen. Echter, ik vind zijn voortdurende behoefte aan nieuwe anderen moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het bv irritant als hij niet met mij wil afspreken omdat hij op date gaat met een nieuw contact.
Ik zie hem trouwens vaak. Meer hoeft voor mij niet.
Lijkt mij duidelijk, hier word je niet minder onrustig door. Kappen dus met deze man.
Alle reacties Link kopieren
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn. Ik hoef hem niet voor mij alleen. Echter, ik vind zijn voortdurende behoefte aan nieuwe anderen moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het bv irritant als hij niet met mij wil afspreken omdat hij op date gaat met een nieuw contact.
Ik zie hem trouwens vaak. Meer hoeft voor mij niet.
:(
Knap egocentrisch van hem vind ik.

Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:47
Waar ik moeite mee heb, is dat mij af en toe het gevoel bekruipt dat ik voor hem inwisselbaar zou zijn

Ik wil niet lullig doen maar dat ben je toch ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven