esta gelezen? onderwerp: volgend jaar ga ik bij hem weg?

15-02-2009 17:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers

hebben jullie toevallig dat artikel in de huidige esta over vrouwen die ongelukkig zijn in hun huwelijk gelezen (volgens onderzoek geldt dat voor 1 op de 4 getrouwde vrouwen)

helaas herkende ik er wel dingen in

het is namelijk zo dat ik ook weleens denk: is DIT alles wat er is?

maar dat ik dat gevoel dan wegstop en het geluk van mijn kinderen het belangrijkste vind en dat ik in mijn omgeving en in de familie al genoeg kinderen ongelukkig heb zien worden door de scheiding van hun ouders dus dan zeg ik tegen mezelf: kom op het had slechter gekund!

je hebt een lieve man, 2 gezonde kids (een jongen en een meisje ook nog) een hond, leuk huis en een part time baan met afwisselend werk en leuke collega's.

dus wat zeur je nou??? maar toch zit er diep in mij dat stemmetje dat dan zegt: is dit alles wat je wil? deze sleur van werk, kids en huishouden?

maar toch leg ik me er dan maar bij neer.......

wie o wie herkent dit ook? als ik esta moet geloven veel vrouwen!

maar met wie kan ik gedachten hierover wisselen?

want soms vind ik mezelf maar een ontevreden mens terwijl ik eigenlijk genoeg heb om tevreden over te zijn!!

ben erg benieuwd!
Ik begrijp niet helemaal wat die sleur met de relatie of je man te maken heeft. Alles wat je noemt blijft gewoon als je uit elkaar gaat, toch?
Nou ja, alles behalve die lieve man dan.
'Doe maar' zong er ooit al over en dat gevoel komt niet door een ongelukkig huwelijk, anders had je dat allang zeker geweten.

Welkom in je midlife-crisis, meid.
Ja, dat herken ik! Niet in mijn relatie (nou ja, soms dan, haha), maar meer in andere dingen. Ik ben van de generatie vrouwen die alle mogelijkheden hadden/hebben. Studeren, kinderen, reizen, enz. Ik baal er soms van dat als ik de keus heb gemaakt voor één vorm van invulling van mijn leven (vaste relatie, kinderen, eigen zaak) er automatisch andere opties afvallen (mijzelf een slag in de rondte n**ken, op ieder moment op reis kunnen gaan of zoiets). Tja, dat is niet anders, soms vind ik het jammer dat ik niet iets anders heb gekozen, maar meestal niet. In mijn relatie zit het in ieder geval niet, een kleinigheidje houd je altijd, maar ik pijns er niet over om bij mijn man weg te gaan!
Wat hoop je dat er nog MEER is dan eigenlijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Beukenootje ; je laat toch zelf opties afvallen ; er zijn zat mensen die én een relatie heben en tegen de klippen op n**ken met anderen . Kinderen hebben betekent niet dat je niet meer zou kunnen reizen ......je zal dingen in een iets andere vorm moeten gieten , maar in veel gevallen kan én én .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
en denk je niet dat het met een ander na een paar jaar weer zo voelt?

en ga je dan ook weer weg?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 februari 2009 @ 17:34:

Beukenootje ; je laat toch zelf opties afvallen ; er zijn zat mensen die én een relatie heben en tegen de klippen op n**ken met anderen . Kinderen hebben betekent niet dat je niet meer zou kunnen reizen ......je zal dingen in een iets andere vorm moeten gieten , maar in veel gevallen kan én én .Dta n**ken met anderen wil mijn partner niet hebben, daar is niets aan te doen. En ik reis wel hoor, maar met een eigen zaak en een bovengemiddeld aantal kinderen die naar school moeten boek je niet vandaag een vakantie voor volgende week, om maar eens iets te noemen wat wél kon toen ik nog geen man, zaak en kids had.... (ff voor de duidelijkheid, ik klaag niet hoor!)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 februari 2009 @ 17:30:

Wat hoop je dat er nog MEER is dan eigenlijk ?

dat is het nou net........... soms denk ik er moet toch meer zijn???

en dan denk ik weer aan mijn leven van een paar jaar geleden single, fulltime werkend en onenight-stands en vakanties en uitgaan met vriendinnen en toen was ik ook niet echt gelukkig want ik was 30 (nu 38) en dacht tik tik tik ......

dus misschien is het idd een midlife-crisis

wat ik met sleur bedoel is het missen van spontane en spannende dingen als je werkt, moeder bent dan is alles zo gepland want dat moet wel maar zo leef je echt met een agenda zo van vandaag werken, daarna boodschappen en dan hup kids van de dagopvang halen, eten koken en zo is het de hele week rennen en vliegen en PLANNEN

misschien moet ik me er maar "gewoon" bij neerleggen dat het zo is en dat ik er dan wel van kan genieten maarja dan lees ik weer zo'n artikel in de esta en denk ik jaaaaaaaaaaa zie je ik ben niet de enige maar wie weet verwacht mijn generatie wel teveel??? willen we teveel en spiegelen we ons teveel aan anderen (dat doe ik nog al es......)
Wij speigelen ons misschien wel teveel aan wat anderen wél hebben en wij niet, zonder te kijken naar wat die ander niet heeft en wij wél.... Ja, dat herken ik. Soms lijkt het me heerlijk om single te zijn en aan niemand verantwoording af te hoeven leggen, maar de singles die ik ken, ik weet zeker dat een groot percentage vandaag nog met me zou willen ruilen.
Sleur heeft uiteindelijk iedereen. Dat is gewoon het leven.

Ik ben 17 jaar stewardess geweest, en geloof het of niet, ook dan heb je last van sleur, hoe gek dat misschien ook mag klinken als je zo onregelmatig werkt. En dan wordt je al helemaal gek van het plannen, anders zie je niemand meer, en stort je sociale leven inelkaar.

En of je nu getrouwd bent, single, LAT-relatie, whatever, iedereen heeft op een gegeven moment sleur. Je wilt toch eten, dus zul je boodschappen moeten doen. Je wilt toch slapen, dus zul je op een gegeven moment naar bed toe moeten. Je moet toch werken, dus op een gegeven moment moet je je bed ook weer uit en je naar je werk spoeden... enz. Simpel maar waar.

Kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt. Dat is het belangrijkste. Vergelijk jezelf niet met anderen, daar word je heel erg ongelukkig van.

Je kunt nu eenmaal niet iedere dag gaan bungy-jumpen, parachute-springen, lekker op vakantie gaan, enz. Dagelijkse dingen moeten dagelijks gedaan worden. That's life.
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 15-02-2009 18:36
Reden: Aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven