Even jullie mening gevraagd

20-12-2008 13:35 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn mening over mijn schoonouders nogal gekleurd is door ergernissen uit het verleden wil ik graag even van een buitenstaander horen hoe dit op jullie overkomt:

Zij hebben een feest georganiseerd waarvoor ook wij uitgenodigd zijn. Ook hun kleinkinderen van wie de oudste 5 jaar is moeten op dit feest komen. Ook moeten sommigen van ver komen.

Nu zeggen mijn schoonouders dat ze 'speciaal voor degenen met kinderen, en de mensen die van ver moeten komen' het feest "al" om 18.00 laten beginnen.

Voor de duidelijkheid: mijn kind is vijf en wij women op 2 uur rijden. En ik zie ons niet vóór achten weggaan van een feest dat pas om 6 uur begint. Een uurtje blijven komt immers ook zo lullig over.

Maar dan ga je pas weg op een tijd dat mijn kind normaal al een uur in bed ligt, en dan nog twee uur naar huis rijden.

Dat betekent dat mijn kind pas op zijn vroegst om tien uur in bed ligt.

En dat noemen zij rekening houden.?!?!?

Ik vind het überhaupt idioot om iets waar zulke jonge kleinkinderen bij moeten zijn, 's avonds te vieren. Of ze nou van ver moeten komen of niet.

(Eerder komen en vroeger weggaan kan niet, want ze hebben iets besproken of zo.)

Graag jullie mening

(Ik weet het, het is maar één avondje, maar de dwingende toon waarop er vanuit gegaan wordt dat wij hier maar klakkeloos mee instemmen is me zo tegengevallen. Vandaar dat ik het woord 'moeten' heb gebruikt. Dat woord zeiden ze ook toen ze ons uitnodigden. "Jullie moeten die en die datum vrijhouden in je agenda want dan geven wij een feest")
Ik zie het probleem niet.
Misschien dat je deze vraag ook in de pijler;kinderen kunt plaatsen? Hoe anderen met kinderen dit ervaren. Heb zelf geen kinderen.

Verder begrijp ik dat het "moeten" niet prettig voelt.

Daarnaast denk ik, je bent altijd vrij om te doen en laten wat je zelf wilt..

Ik begrijp het wel hoor, dat het een verplichting is en dat het zo hoort enz enz. maar soms vergeten mensen weleens dat ze altijd zelf nog een keuze hebben of ze iets doen of niet.

Wat je zei; een uurtje blijven.. waarom niet?

Als jij goede redenen hebt qua reizen en je kinderen en jij vind dat verstandig dan moet je dat doen.

Verder kun je je kinderen altijd bij een oppas brengen, dat ze niet meegaan. Dit om hun ritme niet te verstoren en kom jijzelf (en man) wel.

Het zijn maar ideeën hoor.

Wat voor feest is het?
Als ze een etentje geven - daar lijkt het op - kunnen ze het misschien een uurtje eerder doen . Anders zijn de hummels te moe om te eten . Nou krijgen ze er ook niets van als ze een keertje niet zo veel of verantwoord eten . En van een keer schandalig laat naar bed gaan krijgen ze ook niets .

Relax........ die kinderen houden zichzelf wel bezig met zijn allen en dan blijken ze vaak tot heel laat op te kunnen blijven zonder spontaan neer te vallen . Pyama aan doen voor ze in de auto gaan , nog even laten plassen en je legt ze zo in bed als je thuis komt .

Om 8 uur weggaan zou ik persoonlijk erg kleinzielig vinden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nogal overdreven om meteen je kont tegen de krib te gooien als iemand zegt dat je een datum vrij moet houden.
Je zeikt, sorry. Wat is er zó erg als je kinderen een keer later in bed liggen? Ik vind 18.00 behoorlijk vroeg voor een feestje, dus rekening houden doen ze wel. En daarbij, niet álles draait om jouw kinderen, er zijn ook volwassenen uitgenodigd.

Kun je niet ergens blijven logeren? 2 uur heen en 2 uur terug rijden voor 2 uurtjes feest vind ik wel veel, maar dat doe je jezelf aan.
En je hóeft je kinderen niet mee te nemen. Regel dan een oppas.

Mijn kinderen zijn 2,5 en 1 en ik vind dit soort dingen dus écht geen punt. Ik neem ze bij voorkeur niet mee, maar als ze ergens specifiek zijn uitgenodigd gaan ze gewoon mee. Sinterklaas vierden wij ook pas vanaf 19.00, dat is normaal hun bedtijd. En we reden pas om 23.30 weer terug, een uur rijden naar huis. En dochterlief was al die tijd wakker en vrolijk. Zoonlief lag al een tijdje te slapen hebben we uit bed geplukt. Geen enkel probleem.
Ik vind het een beetje overdreven. Ik krijg het idee dat je schoonouders wel degelijk écht rekening proberen te houden met de gasten, ik zou het zelf ook raar vinden als ik een etentje hield om dat nog eerder te houden. Bovendien is het voor kinderen vaak juist hartstikke leuk om een keer een laat feestje te hebben, en in de auto vallen ze wel in slaap als ze te moe zijn, dat kan voor een keertje volgens mij echt geen kwaad.

Ik snap dat als er moeten staat dat dat je tegen het verkeerde been schopt, maar ik denk echt dat je hier te moeilijk over doet.
Freda, meeste kinderen vallen in slaap in de auto na zo'n feestje.

Het is goed dat je een ritme aan wil houden voor je kind, maar juist met deze feestjes moet je wat afwijken. Op een bepaald moment zal ze wel instorten van vermoeidheid en dan is het tijd voor jullie om te gaan. De volgende dag zal ze echt chaggie zijn, maar dit soort dingen horen gewoon bij het leven.

Dat moeten moet (oeps doe ik het ook) moet je niet zo dwingend opvatten. Zij gaan ervan uit dat iedereen komt op hun feest en het is niet meer dan normaal dat hun kinderen met aanhang komen. Moeten is in deze context spreektaal. Is wat minder formeel dan op een uitnodiging.
quote:Freda12 schreef op 20 december 2008 @ 13:35:

Omdat mijn mening over mijn schoonouders nogal gekleurd is door ergernissen uit het verleden wil ik graag even van een buitenstaander horen hoe dit op jullie overkomt:

Zij hebben een feest georganiseerd waarvoor ook wij uitgenodigd zijn. Ook hun kleinkinderen van wie de oudste 5 jaar is moeten op dit feest komen. Ook moeten sommigen van ver komen.

Nu zeggen mijn schoonouders dat ze 'speciaal voor degenen met kinderen, en de mensen die van ver moeten komen' het feest "al" om 18.00 laten beginnen.

Voor de duidelijkheid: mijn kind is vijf en wij women op 2 uur rijden. En ik zie ons niet vóór achten weggaan van een feest dat pas om 6 uur begint. Een uurtje blijven komt immers ook zo lullig over.

Maar dan ga je pas weg op een tijd dat mijn kind normaal al een uur in bed ligt, en dan nog twee uur naar huis rijden.

Dat betekent dat mijn kind pas op zijn vroegst om tien uur in bed ligt.

En dat noemen zij rekening houden.?!?!?

Ik vind het überhaupt idioot om iets waar zulke jonge kleinkinderen bij moeten zijn, 's avonds te vieren. Of ze nou van ver moeten komen of niet.

(Eerder komen en vroeger weggaan kan niet, want ze hebben iets besproken of zo.)

Graag jullie mening

(Ik weet het, het is maar één avondje, maar de dwingende toon waarop er vanuit gegaan wordt dat wij hier maar klakkeloos mee instemmen is me zo tegengevallen. Vandaar dat ik het woord 'moeten' heb gebruikt. Dat woord zeiden ze ook toen ze ons uitnodigden. "Jullie moeten die en die datum vrijhouden in je agenda want dan geven wij een feest")Op zich is het toch te doen? Je kind slaapt toch wel in de auto op de terugweg. Ik zou gewoon van 6 tot 8 gaan en dan naar huis. Tenzij je weet dat je kind jengelig is van 6-8 (sommige zijn dat zo laat op de avond) dan zou ik afzeggen. Heeft geen zin hun avond en jouw avond te verpesten en die van de kleine.
Of blijven slapen?
Ik snap wel dat voor een keertje laat naar huis gaan geen probleem is, dat is ook niet waar ik over val.

Wat mij steekt is dat zij doen alsof ze zo geweldig met íedereen rekening houden, het er zelfs op de uitnodiging bij zetten; "kijk ons eens geweldig zijn, wij houden rekening met de kleine kinderen en laten ons feestje "al" om zes uur beginnen"

Sorry hoor, maar als ik iets organiseer waar zulke kleine kinderen bij zijn, komt het niet eens in me op om zoiets 's avonds te vieren.

En zij lopen nu familiebreed te pronken met hun zogenaamde onbaatzuchtigheid.
En verder vind ik je hele toon nogal vervelend. Je lijkt wel iets te zoeken om over te vallen. Zoals ik het lees hebben je schoonouders gewoon aangegeven dat die datum vrijgehouden moet worden omdat ze dan iets willen plannen, dat ze dat iets vroeger doen dan ze zelf zouden willen vanwege de kinderen en dat ze graag willen dat de kinderen erbij zijn.

En dan begin jij te zeuren over dat het niet vroeg genoeg is, dat het dwingend is, dat er geen rekening met je gehouden wordt.... En dat allemaal omdat jij een kind hebt.
Wat een naar bericht, je laatste. Je wilt gewoon graag negatief doen he? Vooral doen hoor, maar mi niet terecht. Nu ga je vast zeggen dat ik de rest van de geschiedenis niet ken, maar op basis van wat je hier schrijft ben jij verkeerd, en niet zij.
En ik vind het heel normaal om dingen 's avonds te vieren, ook met kleine kinderen. Dat is dus een kwestie van visie.
Nee hoor, zo steekt het werkelijk niet in elkaar. Ik vind het gewoon belachelijk om te doen voorkomen alsof je rekening houdt met de hele wereld, maar ondertussen gewoon je eigen zin doordrijft. (Zoals zij altijd doen)

En was dit nou een incident... (vandaar dat ik in mijn openingspost al over 'eerdere ergernissen' praat).

Het is gewoon een zoveelste manier van hen om ons te dwingen ergens op te komen draven en ons geen enkele vrijheid te geven dit op een iets andere manier in te vullen, die ons wellicht net even wat beter uitkomt.

Alles moet op hun manier, op de datum die zij zeggen, het tijdstip en de plek die zij zeggen.

Echt, ik snak ernaar dat ze eens zouden zeggen "We zouden het ontzettend leuk vinden als jullie dan en dan - maar zie maar hoe laat je komt hoor, je zit toch met de kleine en jullie wonen zo ver weg, we verplichten jullie tot niets"

C'est le ton qui fait la musique..."Jullie moeten dan en dan vrijhouden in de agenda" Pffff
Ik ook hoor.. bij ons stond er altijd op feestjes een campingbedje klaar voor de kleine kindjes die het niet volhielden. Geen enkel probleem.
quote:Freda12 schreef op 20 december 2008 @ 13:58:

Nee hoor, zo steekt het werkelijk niet in elkaar. Ik vind het gewoon belachelijk om te doen voorkomen alsof je rekening houdt met de hele wereld, maar ondertussen gewoon je eigen zin doordrijft. (Zoals zij altijd doen)

En was dit nou een incident... (vandaar dat ik in mijn openingspost al over 'eerdere ergernissen' praat).

Het is gewoon een zoveelste manier van hen om ons te dwingen ergens op te komen draven en ons geen enkele vrijheid te geven dit op een iets andere manier in te vullen, die ons wellicht net even wat beter uitkomt.

Alles moet op hun manier, op de datum die zij zeggen, het tijdstip en de plek die zij zeggen.

Echt, ik snak ernaar dat ze eens zouden zeggen "We zouden het ontzettend leuk vinden als jullie dan en dan - maar zie maar hoe laat je komt hoor, je zit toch met de kleine en jullie wonen zo ver weg, we verplichten jullie tot niets"

C'est le ton qui fait la musique..."Jullie moeten dan en dan vrijhouden in de agenda" PffffDoe daar dan wat aan, en ga niet eerst hier een verhaal ophouden over dat het niet handig is, als het je daar eigenlijk niet om gaat.

Komop zeg, je bent toch volwassen? Dan zeg je toch gewoon 'nee, ik vind dat niet zo handig, we komen graag een andere keer overdag' ofzo. Maar ga dan niet hier op ze lopen zeiken met verhalen die er blijkbaar niet zo toe doen.
Sjonge jonge. Meen je dit echt? Je hébt toch vrijheid? Je kunt toch gewoon zeggen dat je zonder kind komt, of helemaal niet, of dat je liever 's middags even langskomt? Het is toch niet meer dan normaal dat wanneer je een feestje geeft, dat je dan een tijdstip, plaats en dergelijke vaststelt? Dat is niet zin doordrijven, dat heet organiseren.
Echt, ik snap niet dat je dit soort dingen al als dwingend ziet. Je krijgt een uitnodiging, je vindt het tijdstip niet handig, ondanks pogingen om het feestje op een gunstig tijdstip te houden, maar in plaats van dat je dat gewoon even meldt roep je dat het dwingend is, dat je geen keuze hebt. Wat wil je dan van ze? Dat ze een feestje geven, maar de datum aan anderen overlaten, iedereen zelf een tijdstip laten kiezen en moeten ze dan ook de invulling van het feestje democratisch beslissen?
Ze moeten gewoon niet doen voorkomen dat ze rekening gehouden met de kleinsten en de verwonenden, want dat doen ze niet.

Als dat echt zo was, hadden ze het op een écht passend tijdstip gedaan, namelijk 's middags.

En door het er zo omstandig in de uitnodiging bij te zetten, dat ze zulke geweldige rekeninghoudende mensen zijn, snoeren ze ons al bij voorbaat de mond om er commentaar op te hebben.

Dat is wat mij stoort. Want het is bepaald niet de eerste keer dat er iets op zo'n manier wordt gespeeld door hen.
Het zal je schoondochter maar zijn die overal wat negatiefs achter zoekt. Dat je ieder woord moet afwegen want anders pakt ze het verkeerd op. Bij sommige mensen is het nooit goed.
quote:Freda12 schreef op 20 december 2008 @ 13:35:

En nu hoor je van buitenstaanders hoe het op hen overkomt, is het ook niet goed...

Mijn mening: ik vind het netjes van je schoonouders dat ze hun feest vroeg laten beginnen, zodat in hun ogen de kinderen er gemakkelijk bij kunnen zijn. Ze doen zo te zien hun best ervoor.
ik vind jou zelf wat dwingend overkomen, jij laat de regie liever niet uit handen nemen, nietwaar?

laat de teugels eens wat los, je zal zien dat het leven dan wat prettiger is.

als je zo star bent, lijkt me dat ook geen goed voorbeeld voor kinderen.

relax!
Freda, je hebt gewoon de schurft aan je schoonouwelui, da's wel duidelijk. Daardoor kunnen ze in jouw ogen niets goeddoen.

Verder vind ik het een onzinprobleem, mijn schoonmoeder is ook altijd heel duidelijk in data. Alleen maar handig dat ze het ruim vantevoren meldt!

En het is vakantie en kleine kinderen slapen lekker in de auto. Dat deed die van mij tenminste altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven