Even jullie mening gevraagd

20-12-2008 13:35 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn mening over mijn schoonouders nogal gekleurd is door ergernissen uit het verleden wil ik graag even van een buitenstaander horen hoe dit op jullie overkomt:

Zij hebben een feest georganiseerd waarvoor ook wij uitgenodigd zijn. Ook hun kleinkinderen van wie de oudste 5 jaar is moeten op dit feest komen. Ook moeten sommigen van ver komen.

Nu zeggen mijn schoonouders dat ze 'speciaal voor degenen met kinderen, en de mensen die van ver moeten komen' het feest "al" om 18.00 laten beginnen.

Voor de duidelijkheid: mijn kind is vijf en wij women op 2 uur rijden. En ik zie ons niet vóór achten weggaan van een feest dat pas om 6 uur begint. Een uurtje blijven komt immers ook zo lullig over.

Maar dan ga je pas weg op een tijd dat mijn kind normaal al een uur in bed ligt, en dan nog twee uur naar huis rijden.

Dat betekent dat mijn kind pas op zijn vroegst om tien uur in bed ligt.

En dat noemen zij rekening houden.?!?!?

Ik vind het überhaupt idioot om iets waar zulke jonge kleinkinderen bij moeten zijn, 's avonds te vieren. Of ze nou van ver moeten komen of niet.

(Eerder komen en vroeger weggaan kan niet, want ze hebben iets besproken of zo.)

Graag jullie mening

(Ik weet het, het is maar één avondje, maar de dwingende toon waarop er vanuit gegaan wordt dat wij hier maar klakkeloos mee instemmen is me zo tegengevallen. Vandaar dat ik het woord 'moeten' heb gebruikt. Dat woord zeiden ze ook toen ze ons uitnodigden. "Jullie moeten die en die datum vrijhouden in je agenda want dan geven wij een feest")
Het is volkomen duidelijk, degenen die hier zo reageren hebben allemaal een hele lieve schoonmoeder en kunnen zich waarschijnlijk niet voorstellen dat er een heleboel KRENGEN zijn.......

En on topic.....2 uur rijden voor een feestje van 2 uur en dan weer terug met je kind, over wegen die misschien wel glad zijn of mistig.......en dat allemaal met schoonouders die je het liefst achter het behang zou plakken.....ik zou wel weten wat ik liever zou doen.
quote:Zamirah schreef op 22 december 2008 @ 21:40:

[...]

Wat een onzin, iedereen heeft hier met fatsoen gereageerd.Ja iedereen behalve to, want die vroeg om meningen. Meningen kreeg ze en toen was ze nog ondankbaar ook.
quote:pearle schreef op 21 december 2008 @ 19:21:

Nu wel het hele topic gelezen.

Ik hoop dat ik later leukere schoondochters krijg.Weet je, het is soms lastig een leuke schoondochter te zijn als nooit iets goed is aan je. Dus als jij een leuke schoondochter wilt, zul je ook een leuke schoonmoeder moeten zijn.
quote:toetyfroety schreef op 22 december 2008 @ 21:41:

Het is volkomen duidelijk, degenen die hier zo reageren hebben allemaal een hele lieve schoonmoeder en kunnen zich waarschijnlijk niet voorstellen dat er een heleboel KRENGEN zijn.......

Nee hoor, je hebt nog nooit zo'n takketrol als de mijne gezien.
Oooooh, dat is wel heel erg. Ik heb met je te doen.
quote:toetyfroety schreef op 22 december 2008 @ 21:41:

Het is volkomen duidelijk, degenen die hier zo reageren hebben allemaal een hele lieve schoonmoeder en kunnen zich waarschijnlijk niet voorstellen dat er een heleboel KRENGEN zijn........De mijne was ook een takketrol.
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 21:49:

[...]

Weet je, het is soms lastig een leuke schoondochter te zijn als nooit iets goed is aan je. Dus als jij een leuke schoondochter wilt, zul je ook een leuke schoonmoeder moeten zijn.Da's zeker waar.
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 21:55:

Oooooh, dat is wel heel erg. Ik heb met je te doen.Nee serieus Whopper, ik heb geen leuke schoonmoeder, dus de opmerking dat ik vast een hele lieve schoonmoeder zou hebben gaat niet op en ik neem aan voor wel meer mensen hier niet.
Er zullen heus vreselijke schoonloeders bestaan maar TO is totaal niet flexibel en zeurt er maar wat op los en ja, daar wordt op gereageerd. The limit is wel dat ze gaat vragen om een slotje als de reacties haar niet zinnen wat nog een keer bewijst dat ze een huilie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven