Even mijn verhaal kwijt

22-02-2010 20:24 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt want het zit me zo hoog.

Ik heb sinds mijn 16e een relatie met een jongen. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en sinds een jaar wonen we samen.

Ik ben vanuit een andere provincie naar hem verhuisd (Limburg)

Sinds we samenwonen ben ik heel anders tegen onze relatie aan gaan kijken. Ik begin te beseffen dat hij hét niet is voor mij, ik wil niet met hem verder. Ik ben samen gaan wonen omdat het een logische stap leek in onze relatie. Nu zie ik gewoon dat hij niet de jongen is die ik wil. Hij heeft me belemmerd in de dingen die ik wilde toen ik 16 was. Nu ben ik 10 jaar ouder en doe ik wél de dingen die ik wil en gaat het bergafwaarts.

Hij heeft geen vrienden en probeert me kort te houden. Hij wil niets en doet niets, wil het liefst een burgerlijk leven leiden en als het aan hem lag waren we 8 jaar geleden al getrouwd geweest.

Sinds ik in Limburg ben gaan wonen probeer ik een sociaal leven op te bouwen daar. En dat lukt aardig. Ik heb via een vereniging en een nichtje van mijn vriend weer wat leuke mensen leren kennen waarmee het goed klikt. Vrij regelmatig heb ik dus iets te doen en ook voor verjaardagen of feestjes word ik uitgenodigd. In het begin vroeg ik aan mijn vriend of hij mee wilde maar nee dat ziet hij niet zitten. Hij houdt niet van groepen mensen en vind het niet leuk om naar feestjes te gaan.

Ik ben juist wel van de gezelligheid en dat neemt hij me kwalijk. Ook zijn familie neemt me dat kwalijk. Ik wéét dat ik samenwoon en natuurlijk heb ik geprobeerd er iets van te maken maar ik wil ook gewoon een eigen leven ernaast en ik vind het wél leuk om dingen met mijn (nieuwe) vrienden te doen. Gevolg is dat men vertelt dat die mensen een slechte invloed op mij hebben omdat ik weleens ga stappen, weleens wat drink en gewoon lol heb met die mensen.

Nu komt het, in die vriendengroep zit ook een jongen en die jongen vind mij erg leuk. Ik hem ook maar heb het nog nooit uitgesproken tegen hem (sowieso aan niemand) want ik ben geen vreemdganger. Ik ga gewoon vriendschappelijk met hem (en de anderen) om.

Nu is het zo dat mijn vriend denkt dat ik constant vreemd ga met jan en alleman omdat ik dus onderandere met jongens om ga (ze zijn gewoon een deel van die vriendengroep) en omdat ik alcohol drink.

Als ik uitga ofzo dan zit mijn vriend zich de hele avond op te focken. Hij is dan zwaar pissig als ik thuis kom terwijl ik me afvraag waarom. Hij kan beter ook een gezellige avond gaan hebben toch?

Laatst heeft hij me blijkbaar bespied want hij wist precies waar ik was, met wie en wat we gedaan hebben. Ik ben het zóóó ontzettend zat. Ik wil gewoon mijn eigen leven leiden en heb geen zin meer in hem. Elke keer als ik iets doe dan krijg ik verwijten terwijl ik gewoon helemaal NIETS verkeerd doe. Ik heb hem nooit bedrogen, ik ga nooit vreemd, ik ben altijd eerlijk, ik verzwijg niets. Het enige wat ik doe is lol hebben met vrienden. Is dat zo erg?

Nu heb ik uitgesproken dat ik het niet meer zie zitten tussen ons en nu is meneer helemaal geflipt. Gisteren belde zijn moeder mij op en heeft me de huid vol gescholden. Echt, ik ben het zo zat. Ik wil weg hier.

Britt.
Dan ga je toch weg!

Je moet er toch niet aan denken dat dit het is voor jou, voor de komende 70 jaar.
Kun je ergens anders heen? Ik zou het doen, het is jouw leven meid!
Waarom ga je dan niet weg?
Direct weggaan! Geniet van je leven, laat je leven niet bepalen door vriendlief en zeker niet door je schoonmoeder!
Duidelijk, weggaan dus.
quote:Marloesz schreef op 22 februari 2010 @ 20:30:

Direct weggaan! Geniet van je leven, laat je leven niet bepalen door vriendlief en zeker niet door je schoonmoeder!Dat je het je toetsenbord uitkrijgt.
Ik gá ook weg, dat besluit heb ik inmiddels wel genomen.

Ik wil het er gewoon ff allemaal uitgooien. Bevestigd krijgen dat hetgeen ik doe echt niet raar is.
Hey Britjeeee, als ik jou was zou ik gewoon voor mezelf kiezen. Jullie hebben een relatie van 10 jaar en natuurlijk hou je veel van hem maar je houdt het meest van jezelf. En dit leven maakt jou niet gelukkig. Heb je er al met vriendinnen over gesproken, ik bedoel niet je nieuwe vriendinnen maar je oude, of familie? Kun je niet terug gaan naar je oude provincie of je ouders? Veel sterkte de komende tijd, zon beslissing is niet makkelijk! Kapara
He Kapara,

Ja we hebben een relatie van 10 jaar maar ik zie hem gewoon meer als vriend of als broer maar niet als de aantrekkelijke partner waarmee je lief en leed wilt delen.

Ik heb er inderdaad met mijn ouders en een paar goede vrienden over gesproken.

Het gekke is, in Limburg bevalt het me wel. Ik heb een goede baan en de huizen zijn vrij goedkoop hier dus ik denk dat ik iets voor mezelf ga zoeken.
Meid, je bent nu nog jong. Vertrek, alsjeblieft. Dit is nl. een mission impossible. Het zal nooit worden wat jij ervan verwacht. Heb je familie in de buurt wonen, of vrienden waar je terecht kunt. Ik zou morgen nog mn koffers pakken.....
Woon je overigens in Midden Limburg? Ik vraag dit om een bepaalde reden....
Hoi Bergje,

Euhm ... ja midden-Limburg ja. Hoezo vraag je dat?
quote:Bergje65 schreef op 22 februari 2010 @ 20:38:

Meid, je bent nu nog jong.

ook al was je 80!.

gaan!!
quote:Brittjeee schreef op 22 februari 2010 @ 20:40:

Hoi Bergje,

Euhm ... ja midden-Limburg ja. Hoezo vraag je dat?
Goede beslissing
quote:Bergje65 schreef op 22 februari 2010 @ 20:43:

[...]

Vriendin van mij is pas verhuisd en heeft daar in no time een leuke woning gevonden. Ik zou je wat tips aan de hand kunnen doen. Alleen niet op dit forum.....Oh dat is wel heel erg welkom!
quote:danivo schreef op 22 februari 2010 @ 20:41:

[...]

ook al was je 80!.

gaan!!Klopt.... het is echter een feit dat, hoe langer je blijft, des te moeilijker het is om de stap te zetten. Ik denk aan gewenning, evt. kids enzenz
Haal je adres maar weg.... ik heb het genoteerd....
You've got mail....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven