Even ten einde raad

18-01-2018 19:38 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat mijn vriend en ik (6 jaar relatie en beide midden 20 jaar) qua communicatie mijlenver van elkaar vandaan staan en ik zoek tips.

Mijn vriend zat om en nabij de 4 jaar in een baan waarbij hij soms weken van 60 tot 80 uur maakte. Er is in de organisatie géén sprake van een rooster als richtlijn, maar een constructie waarbij dagelijks gekeken werd naar de vraag hoe veel personeel er nodig is. En daar kwamen dan nog eventuele calamiteiten bovenop.

Betekent dus dat er onder ons geen goede afspraken konden worden gemaakt. Zodra deze wel gemaakt werden, was het 9 van de 10 keer zo dat de afspraken door zijn werk in het water vielen. Zelfs als hij aan zijn leidinggevende doorgaf dat hij die dag niet (langer) kon werken.
Dit begon enorm effect te hebben op onze relatie. Waarbij veel irritaties ontstonden. Vriend heeft een opjaagd gevoel alles uit zijn vrije tijd te halen, om er voor te zorgen dat er geen minuut, naar eigen zeggen, onnuttig besteed wordt (soort van 48 uur in 24 uur stoppen). Hierdoor gebeurt het vaker dat hij zich volledig focust op zaken die voor hem als ontspanning dienden en niet naar wat er buiten ontspanning ook gedaan moest worden. Terwijl ik goed begrijp dat hij die vrije tijd echt nodig heeft om tot rust te komen.
Echter resulteert het uiteindelijk dan dat we samen de huishoudelijke taken op het allerlaastste moment doen en wat voor mijzelf dan veel stress oplevert en quality time soms wordt vergeten. Dat laatste geeft me het gevoel dat we maar langs elkaar af leven. Terwijl we het zo leuk kunnen hebben op de momenten dat we iets leuks ondernemen. We proberen er dan wekelijks over te praten op een rustig moment hoe we dit anders moeten aanpakken en wat de valkuilen zijn, maar ontstaat dan een aanvaring i.p.v. een normaal gesprek. Vriend geeft aan dat ik hem te veel op de lip zit.
Ik parkeer het gesprek en geef aan er op een ander moment op terug te komen.

Inmiddels is vriend op zoek gegaan naar ander werk en zit hij in zijn proefperiode in een andere baan. Helaas blijft het opgejaagde gevoel nog een rol spelen.

Hij geeft aan dat hij denkt dat het opgejaagde gevoel en de aanvaringen naarmate de tijd vordert in een rustige baan vanzelf over zullen gaan. Maar ik gaf aan dat ik vermoed dat er een ander onderliggend probleem is op gebied van communicatie tussen ons, waar hij of wij samen eventueel met een derde over zouden kunnen praten. Dit weigert hij.

Ik heb aangegeven dat de stress door hele situatie aan mij vreet en ik dit jaar nog wil aankijken (particulier huurcontract eindigt einde dit jaar) en als er geen verbetering is, onze wegen zullen scheiden. Dit vindt hij niet leuk.

Iemand tips? Ik ben zelf even ten einde raad.
everything happens for a reason
Labalade schreef:
18-01-2018 22:40
En pas maar op, voor je het weet loopt meneer zn mini-me door je huis nog wat extra sporen van troep te maken :hihi:
Hier is de afspraak: alles wat binnen een halve meter van de wasmand ligt, pak ik op en was ik. Zo niet dan moet je het zelf maar wassen. En anders moet
je je onderbroeken maar drie keer omkeren, kan ook. Daar laten we elkaar erg vrij in :proud: :thumbsup:
Ik volgde je tot aan je mini-me verhaal...extra sporen...? Huh?
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 22:43
Ik volgde je tot aan je mini-me verhaal...extra sporen...? Huh?
Sporen van kleding die is uitgetrokken.. ;)
Jullie komen er wel uit TO. Soms stapelen ergernissen zich gewoon even op tot je wéér de lucht kunt klaren dmv een gesprek. Je bent duidelijk gek op hem en hij op jou. En dat is mijn inziens heel veel waard. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
18-01-2018 22:40
En pas maar op, voor je het weet loopt meneer zn mini-me door je huis nog wat extra sporen van troep te maken :hihi:
Hier is de afspraak: alles wat binnen een halve meter van de wasmand ligt, pak ik op en was ik. Zo niet dan moet je het zelf maar wassen. En anders moet
je je onderbroeken maar drie keer omkeren, kan ook. Daar laten we elkaar erg vrij in :proud: :thumbsup:
Een mini-me staat nog niet op de planning :biggrin:

Het onderbroeken verhaal en wat niet in de wasmand regel geldt hier ook. Het is wel eens voorgekomen dat vriend de kast overhoop haalt in de hoop dat er tóch nog ergens een schone onderbroek ligt. En dan beseft hij dat hij zijn onderbroeken was toch écht iets eerder moet gaan doen :lol:
everything happens for a reason
Labalade schreef:
18-01-2018 22:44
Sporen van kleding die is uitgetrokken.. ;)
Wat is meneer zijn mini-mi dan?

Edit: oooh! Snap m :)

Hier zijn de mini-me's beter getraind dan hun vader.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 22:44
Jullie komen er wel uit TO. Soms stapelen ergernissen zich gewoon even op tot je wéér de lucht kunt klaren dmv een gesprek. Je bent duidelijk gek op hem en hij op jou. En dat is mijn inziens heel veel waard. :heart:
Lieffff :shame:
everything happens for a reason
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 22:45
Wat is meneer zijn mini-mi dan?

Edit: oooh! Snap m :)

Hier zijn de mini-me's beter getraind dan hun vader.
:proud:


Hier is mini-me ook wel beter afgericht. Maar hij heeft meer onderbroeken in voorraad dan zn vader, dus dan duurt het ook wat langer voordat de bodem van de la in zicht is 8-)
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 22:45
Wat is meneer zijn mini-mi dan?

Edit: oooh! Snap m :)

Hier zijn de mini-me's beter getraind dan hun vader.
:proud:


Hier is mini-me ook wel beter afgericht. Maar hij heeft meer onderbroeken in voorraad dan zn vader, dus dan duurt het ook wat langer voordat de bodem van de la in zicht is 8-) . Lief kind :flirting:
Labalade schreef:
18-01-2018 22:54
:proud:


Hier is mini-me ook wel beter afgericht. Maar hij heeft meer onderbroeken in voorraad dan zn vader, dus dan duurt het ook wat langer voordat de bodem van de la in zicht is 8-)
:-D

Ik was elke dag ( 4 kinderen) dus de onderbroeken die het nieuwst zijn, blijven onderin liggen. Als ik niet oplet ligt er gloednieuw spul zomaar voor niks in de kast.
Ana_Isabel2 schreef:
18-01-2018 22:57
:-D

Ik was elke dag ( 4 kinderen) dus de onderbroeken die het nieuwst zijn, blijven onderin liggen. Als ik niet oplet ligt er gloednieuw spul zomaar voor niks in de kast.
Oh das wel zonde.. misschien je man vaker de was laten doen, zodat ze die voorraad toch nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
Oh, even overheen gelezen. Schelden en denigreren is niet ok, ik zou en maand wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
spasz schreef:
19-01-2018 00:07
Oh, even overheen gelezen. Schelden en denigreren is niet ok, ik zou en maand wegblijven.
Denk dat dit het foute topic is?
everything happens for a reason
Hoera de poets is erdoor!! Wie is of heeft een goede poets voor TO? #ijzersmedenalshetheetis
Alle reacties Link kopieren
konijn82 schreef:
19-01-2018 01:23
Hoera de poets is erdoor!! Wie is of heeft een goede poets voor TO? #ijzersmedenalshetheetis
.
Ja want dat was het volgende waar ik naar vroeg hahaha
Uiteraard iemand die betrouwbaar is. Ik heb eens gezocht op marktplaats, maar ik zoek liever in de kringen dichtbij.
everything happens for a reason
konijn82 schreef:
19-01-2018 01:23
Hoera de poets is erdoor!! Wie is of heeft een goede poets voor TO? #ijzersmedenalshetheetis
Ja hoor! Welle regio?
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
19-01-2018 06:49
Ja hoor! Welle regio?
Graag deze reactie niet quoten, want wil deze later verwijderen

...
anoniem_140353 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:56
Reden: misschien herkent iemand mij gehehe
4.23% gewijzigd
everything happens for a reason
O kak, daar weet ik niemand.
Hmmz, oproepje op Facebook zetten? Vast iemand in je netwerk die een goeie heeft
Alle reacties Link kopieren
konijn82 schreef:
19-01-2018 13:48
O kak, daar weet ik niemand.
Hmmz, oproepje op Facebook zetten? Vast iemand in je netwerk die een goeie heeft
.

Vriend zegt wellicht iemand te kennen.
Toch bedankt!
everything happens for a reason
puntjeeee schreef:
19-01-2018 12:55
Graag deze reactie niet quoten, want wil deze later verwijderen

...
Ik heb m gemist :cry:
Zeg anders maar Noord midden of Zuid?
puntjeeee schreef:
19-01-2018 13:57
.

Vriend zegt wellicht iemand te kennen.
Toch bedankt!
Oh, al gefixt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven