Ex-boyfriend

21-01-2009 11:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeey allemaal,

Ik zit een beetje in de knoop..

Ongeveer 4 maanden geleden zijn mijn vriend en ik uit elkaar gegaan. Of nou ja, hij wilde 'zichzelf' weer ontdekken en meer vrijheid en niet de verplichtingen meer. Maar hij wilde wél heel graag vrienden blijven. En omdat ik nog stapelgek op hem ben, ben ik daar in eerste instantie mee akkoord gegaan.. Maar ondertussen nog vaak ruzie: hij heeft namelijk allemaal nieuwe 'vrienden' (lees: meiden) en ik heb daar moeite mee en hij zegt alleen: dat is mijn privé-leven, dat gaat je niets aan. Ik wil graag met je om blijven gaan en je zien, want ik mis je echt, maar ik wil de verplichtingen niet meer.

Nou heb ik ong 2 weken geleden het contact verbroken. Ik vernam van een vriendin dat ie uitgebreid in een club had staan zoenen met een meisje terwijl ie een paar dagen daarvoor nog helemaal speciaal mij kwam opzoeken om me een happy new year te wensen. Ik vond het dus vrij raar/respectloos. Hij natuurlijk niet.

Maar in ieder geval geen contact meer ff.. Tot ik dus opeens vandaag hoor van een vriend van hem dat ie een nieuwe vriendin heeft. Ook op zijn hyves staan krabbels van die chick met: kanjer, en crush-kusje en slaap lekker, ik mis je blabla.. Dus best wel logisch dat het waar is. Nou ik kon het niet laten hem te smsen en dat heb ik dus gedaan. Smsje met: gefeliciteerd, fijn dat ik het via via heb moeten horen (lekker sarcastisch dus) Want wat mij het meest dwars zit: hij heeft tot op twee weken geleden gezegd dat hij geen nieuwe vriendin wilt, dat als ie wel een vriendin wilde hij bij mij gebleven was en ik ook de eerste zal zijn bij wie ie zal aankloppen mocht ie gaan settelen (niet dat ik daarop ga wachten ofzo..) maar allemaal praatjes dus!! En ik kan het gewoon niet loslaten. Ik laat me weer kennen door hem te smsen en te laten zien dat ik dus 'zwak' ben... Ik weet niet zo goed wat ik nou moet. Het idee van hem met een ander maakt me letterlijk ziek. En ik weet dat ik hem nog wel eens zal tegenkomen (uitgaansmogelijkheden zijn hier nogal beperkt) en aan dat idee moet ik maar wennen. Maar ik weet gewoon niet wat ik wil. Ik gun hem gewoon niemand anders en ik weet het gewoon niet.. Contact verbreken heb ik geprobeerd, maar door zoiets laat ik me dus toch weer kennen.. heb alles gewist, maar zn nummer onthoud ik toch wel dus als ik hem per se wil smsen dan kan dat alsnog.. Pfff.. i'm messed up :(
Hé Me1986,

Rot voor je dat het zo gelopen is.

Ik krijg een beetje het idee dat het voor jouw gevoel nog helemaal niet uit was de afgelopen 4 maanden. Het was in jouw optiek blijkbaar niet de bedoeling dat hij met een ander meisje zou zoenen/vrijen. Terwijl dat toch best logisch is als je vrijgezel bent.

Zijn opgave van redenen waarom hij het met je uitmaakte, lijken mij niet helemaal zuiver. Ik ben bang dat hij gewoon niet meer zo "into you" was en dat dat de voornaamste reden was om het uit te maken met je.

Het is rottig maar je zult er doorheen moeten. Dat doet pijn natuurlijk maar het is toch het beste als je je inderdaad niet meer 'laat kennen' door te bellen/mailen/SMS-en.

Kijk eens om je heen: zijn er geen andere leuke mannen waar je je op kunt richten?

In ieder geval veel sterkte met loskomen en ik hoop voor je dat je snel weer gelukkig wordt!
natuurlijk moet je het via-via horen als je het contact verbreekt met hem.

als hij eerst zei dat hij alleen wilde zijn en geen relatie betekent niet dat hij alijd zo blijft denken.

twee weken geleden ontmoette hij een leuk meisje en is van gedachten veranderd.

en omdat jij het contact had verbroken is het logisch dat hij jou dat niet komt vertellen.

pijnig jezelf niet zo en kijk niet meer op zijn hyves, maak plezier met vriendinnen, ga uit en dan kom je vanzelf iemand tegen die je hem doet vergeten.
Zo te lezen geeft hij je een dubbele boodschap.

"wil geen vriendin, anders was ik wel bij jou", maar inmiddels is ie er wel flink mee bezig..........(m.a.w. als ik niemand leuker vindt, kom ik bij je terug....). Jij verdient toch ook een man die helemaal voor je gaat!!

Hij is in elk geval wel eerlijk geweest wat betreft meer vrijheid willen en "zichzelf vinden".

Wees maar blij dat hij zo eerlijk was en niet na 10 jaar als jullie kinderen hebben o.i.d.

Hij heeft natuurlijk nu het recht om te zien wie hij wil en hoeft hiervoor geen verantwoording tegenover jou af te leggen.

Pijnlijk, maar je zult het (hem) moeten loslaten. Hoe sneller hoe beter voor jou.

Denk trouwens wel dat je door een periode moet gaan om te rouwen om je verloren relatie. Laat het toe.

'Ik wil geen verplichtingen' is meestal een netjes verpakte 'ik vind jou niet leuk genoeg om iets serieus mee aan te gaan'.

Mannen zijn opeens klaar voor een relatie als ze de juiste persoon tegenkomen.

Rottig is het wel. Maar als je het contact hebt verbroken, waarom moet hij je nog melden dat hij een nieuwe vriendin heeft? Wat heb jij daar nog mee te maken?
Oh, en wís zijn nummer. Er is geen énkele reden waarom je hem nog zou moeten smsen. Laat het los, ga door met je leven. Natuurlijk ben je even goed verdrietig, dat is logisch, maar hij heeft alle recht om het uit te maken, en hoeft geen verantwoording aan jou af te leggen.

En ga vooral dóór met je eigen leven. Doe leuke dingen, ga uit, zoek een nieuwe hobby, enzovoorts. Maar laat hem met rust, laat niets meer van je horen, want de enige die je ermee hebt ben jij zelf. Je maakt jezelf belachelijk en het helpt niets. Want hij komt er niet door terug. En zelfs al zou hij dat doen, dan zou het wel zo verstandig zijn dat jij hem gewoon de deur wijst. Je hebt wel wat beters te doen dan wachten op een vent die jou gedumpt heeft.
het is heel rot voor jou, maar het is uit.

hij heeft geen enkele verplichting meer naar jou.

hij hoeft je nergens meer van op de hoogte te stellen.

dat jij nog gevoelens voor hem hebt, is niet zijn probleem.

ja dat is hartstikke moeilijk!

maar laat hem gaan!
Ik snap best dat je nog verdrietig bent, dat je er ziek van bent! Duurt nog wel even meis, maar misschien kun je het (doordat hij nu een ander heeft) los laten...

Tip: schrijf zijn nummer ergens op en bewaar het, maar delete het uit je telefoon! Dat zal je rust geven... Ook hem van Hyves verwijderen!

Sterkte
hoe lang had je een relatie met je ex?

Meestal is een jongen eerder over een verbroken relatie heen dan een vrouw, hoe oud ze ook is. Dit heeft te maken dat vrouwen en meisjes gewoon veel emotioneler zijn en reageren dan mannen. Gun je zelf de tijd om over hem heen te komen. Ga leuke dingen doen en hoe moeilijk het misschien ook is(geloof me ik ken dit soort situaties maar al te goed!!), probeer hem uit je leven te wissen. Kijk niet meer op zijn hyves, sms hem niet meer. En probeer neit meer in contact tre komen met zijn vrienden. Zij zullen jou op wat voor manier dan ook steeds aan hem laten denken en jou met hem confronteren door dingen over hem te vertellen waar jij helemaal niet op zit te wachten!

Sterkte.
Liefdesverdriet IS ook hartstikke rot!

je was ook goed bezig door het contact te verbreken, en ja dan doet het zeer als je hoort dat hij een nieuwe scharrel heeft...

Maar wat had hij dan moeten doen, op de koffie komen en daar als "goede"vrienden onder elkaar meldden dat hij een ander heeft?

Daarom is het in mijn optiek ook niet zo handig om vrienden te blijven na het uit elkaar gaan.

Succes meissie en echt, het verdriet wordt minder...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Bedankt voor alle reacties!! Jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk. Hij heeft geen verplichtingen meer.. Maar het vervelende is gewoon dat het van zijn kant af en toe lijkt dat ie er ook nog niet klaar mee is! Dan krijg ik een smsje dat ik me niet moet bemoeien met zijn prive-leven en dat ie mag doen wat ie wilt.. Maar later nog een smsje dat 'ook al gaan we met andere mensen om (dus bijv een nieuwe vriend(in) hebben), dat het dan niet betekent dat wij samen plezier kunnen beleven en dat ie het graag hoort als ik dat wil!

Ik zal inderdaad door een rouwperiode moeten. Nadeel is alleen dat veel vriendinnen van mij bezet zijn en tja die zijn een beetje in de huisje boompje beestje-scene wat het niet makkelijker maakt om erover heen te komen! Want voor mij is dat allemaal weggevallen na 3jr (zo lang waren we bij elkaar) daar naartoe geleefd te hebben.

Maar toch bedankt. Ik heb zijn nummer idd al gewist en hem van hyves verwijderd en ik ga voorlopig niet meer uit naar plekken waar hij gaat.
Dat hij graag 'samen plezier wil hebben' lees ik als 'we hebben dan wel geen relatie meer, maar ik wil je best nog eens neuken hoor, totdat ik wat beters heb gevonden'.

Evengoed is het naar voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven