Ex is opnieuw vader geworden, wie heeft ervaring?
maandag 9 februari 2009 om 12:28
Mijn ex man (wij zijn 6 jaar geleden gescheiden) heeft sinds onze scheiding een vriendin. Zij zijn dus al geruime tijd bij elkaar. Wij hebben samen 3 kinderen. Sinds een paar dagen hebben mijn ex man en zijn vriendin een tweeling gekregen. Mijn kinderen zijn natuurlijk razend enthousiast over de nieuwe babies, maar ik vind het hartstikke moeilijk. Ben zelf inmiddels ook weer gelukkig, maar me hierin toch alleen. Mijn kinderen hebben nu een halfbroertje en halfzusje erbij, zij zijn blij en praten de hele dag over niets anders. Ik vind het moeilijk om hun blije verhalen aan te horen en er met hun over te praten. Ik weet niet precies waarom ik me nou zo verdrietig voel, ben zelf toch ook weer gelukkig? Heeft iemand hier ervaring mee?
maandag 9 februari 2009 om 12:32
Ik heb er geen ervaring mee. Ben je bang dat jullie kinderen straks minder belangrijk worden voor je ex dan de tweeling, en dat je daarom wat verdrietig bent? In ieder geval zou ik proberen het niet te laten merken aan je kinderen. Die zijn nu zo blij en moeten ook hun verhalen kwijt kunnen bij jou.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 9 februari 2009 om 12:34
oei...
ik heb geen ervaring, alleen ik begrijp je gevoel wel.
Zelf heb ik ook een partner met 3 kids en hebben wij ook een kleintje gekregen. In het begin vond zijn ex dit ook moeilijk maar uiteindelijk heeft ze dit wel kunnen accepteren en is ze dol op mijn kleine..
Zij vertelde mij dat het gevoel zo was dat zij dus de moeder was van 3 kids MAAR er dus OOK een 'halfzusje" bij is gekomen.. dus ze zijn niet meer 3 alleen.... het woord halfzusje gebruiken wij niet .. we hebben het gewoon over hun zusje.. even lastig in het begin, maar iedereen die ons kent weet hoe het zit.
Ik denk dat bij jou het gevoel zit van.. ze zijn niet meer 3 opzich, maar er zijn er 2 bij die NIET bij jouw horen maar aan de vaders kant.. snap je wat ik bedoel?