Ex loslaten
donderdag 5 december 2019 om 09:29
Sinds 6 maanden zijn mijn ex en ik uit ellaar. Ik ben mijn halve leven met hem samen geweest. We waren jeugdliefdes. Samen kinderen en we hebben het heel fijn gehad. De laatste jaren werd onze relatie beïnvloed door zijn drugsverslaving. Waar ik echter pas veel later achter kwam. Nachten weg blijven, afspraken niet nakomen etc. Keer op keer werd ik teleurgesteld als afspraken niet werden nagekomen. De zorg voor de kinderen deed ik vooral. Uiteindelijk de moeilijke beslissing genomen om bij hem.weg te gaan. Hij was het hier mee eens. Had direct een nieuwe relatie en feestte er op los. In die tijd heb ik alles alleen verwerkt en met de kinderen een mooi nieuw plekje gevonden. Hoewel het moelijk is, ben ik blij met de beslissing en heb ik mijn leven weer aardig op de rit.
Tot een aantal.weken geleden. Mijn ex is tot inkeer gekomen. Hij wil niks liever dan mij (ons) terug. Dit laat hij op alle mogelijke manieren weten. Ik wil dit niet. En nu gaat het heel slecht met hem. Betaalt zn rekeningen niet, gaat niet naar zn werk, keert zich tegen zijn vrienden. Sluit zich dagen op in zn huis. Ik vind dit vreselijk om te zien. Hij heeft momenteel echt niemand meer. Ik ben soms echt bang dat ie zichzelf wat aan zal doen.
Met mij ging het dus heel goed, maar ik merk dat dit me zo bezig houdt. Ik maak mezelf gek. Ik weet dat ik het moet loslaten. Maar ik ben zolang met hem geweest en we hebben samen kinderen. Ik kan het niet aanzien dat hij zichzelf kapot maakt. Het houdt me continu bezig , ook aL wil ik dit niet.
Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen?
Tot een aantal.weken geleden. Mijn ex is tot inkeer gekomen. Hij wil niks liever dan mij (ons) terug. Dit laat hij op alle mogelijke manieren weten. Ik wil dit niet. En nu gaat het heel slecht met hem. Betaalt zn rekeningen niet, gaat niet naar zn werk, keert zich tegen zijn vrienden. Sluit zich dagen op in zn huis. Ik vind dit vreselijk om te zien. Hij heeft momenteel echt niemand meer. Ik ben soms echt bang dat ie zichzelf wat aan zal doen.
Met mij ging het dus heel goed, maar ik merk dat dit me zo bezig houdt. Ik maak mezelf gek. Ik weet dat ik het moet loslaten. Maar ik ben zolang met hem geweest en we hebben samen kinderen. Ik kan het niet aanzien dat hij zichzelf kapot maakt. Het houdt me continu bezig , ook aL wil ik dit niet.
Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen?
donderdag 5 december 2019 om 09:38
Het lijkt me heel moeilijk. Maar hem terug laten komen, betekent al die ellende terug in je leven krijgen en in dat van je kinderen. Je weet dat het verstandelijk het beste is, dat je niet verantwoordelijk bent voor hem en zijn keuzes. Laat je verstand hier regeren, niet je gevoel. Hoe moeilijk dat ook is.
En praat het van je af, hier, bij vrienden of de huisarts. Je mag er best verdrietig om zijn. Dat is het ook.
En praat het van je af, hier, bij vrienden of de huisarts. Je mag er best verdrietig om zijn. Dat is het ook.
donderdag 5 december 2019 om 09:53
Jij bent zijn Ex en nu is het aan hem om zijn leven weer op de rit te gaan krijgen en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
Jij bent niet zijn therapeut of hulpverlener en die moet je ook niet willen worden. Niet voor jou en niet voor de kinderen.
Het gaat goed met je en wees daar blij en trots op en zet je emoties in dit geval zoveel mogelijk aan de kant.
Hij is niet meer jouw probleem !
Praat zoveel mogelijk met mensen om je verhaal kwijt te kunnen en denk met je verstand en je emoties de deur uit.
Jij wilt voor jou en je kinderen een zo goed mogelijk en leuk leven en dat moet je zo houden.
En je ex moet zich zelf maar gaan redden.
Jij bent niet zijn therapeut of hulpverlener en die moet je ook niet willen worden. Niet voor jou en niet voor de kinderen.
Het gaat goed met je en wees daar blij en trots op en zet je emoties in dit geval zoveel mogelijk aan de kant.
Hij is niet meer jouw probleem !
Praat zoveel mogelijk met mensen om je verhaal kwijt te kunnen en denk met je verstand en je emoties de deur uit.
Jij wilt voor jou en je kinderen een zo goed mogelijk en leuk leven en dat moet je zo houden.
En je ex moet zich zelf maar gaan redden.
Blijf in jezelf geloven !
donderdag 5 december 2019 om 10:32
Logisch dat je hier emotie bij hebt ... je hebt lange tijd van die man gehouden en het is de vader van je kinderen. Niet zo gek dat je je dit aantrekt.
Maar het is gewoon zijn verantwoordelijkheid om dit weer recht te trekken. Jij hebt je eigen leven weer op de rit gekregen op eigen kracht en hij zal dat ook moeten doen. Wens hem sterkte en het beste, maar zeg dat je daarin niets voor hem kan betekenen.
Maar het is gewoon zijn verantwoordelijkheid om dit weer recht te trekken. Jij hebt je eigen leven weer op de rit gekregen op eigen kracht en hij zal dat ook moeten doen. Wens hem sterkte en het beste, maar zeg dat je daarin niets voor hem kan betekenen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 5 december 2019 om 10:38
Tja, dit verhaal komt me bekend voor. Zo ging het bij een familielid van mij ook.
Haar man kreeg het op zijn heupen.. gebruikte drugs, ging vreemd en was het er mee eens toen vrouw en kinderen hem verlieten.
De periode daarna was het bij hem 'kop in de wind' en losgaan. Beesten en feesten.
Totdat hij zijn wilde haren weer kwijt leek te zijn, alle glans en spanning van het 'losgaan' eraf was.. toen wilde hij op handen en knietjes terug komen.
Overal spijt van, heimwee, smeken om vergeving, janken als een kleuter etc, etc.
Ik heb lang gedacht dat mijn familielid zou zwichten.. ze was altijd zo gek op hem.. maar gelukkig was ze wijzer.
En maar goed ook.. een vos verliest wel zijn haren maar nooit zijn streken.
Haar man kreeg het op zijn heupen.. gebruikte drugs, ging vreemd en was het er mee eens toen vrouw en kinderen hem verlieten.
De periode daarna was het bij hem 'kop in de wind' en losgaan. Beesten en feesten.
Totdat hij zijn wilde haren weer kwijt leek te zijn, alle glans en spanning van het 'losgaan' eraf was.. toen wilde hij op handen en knietjes terug komen.
Overal spijt van, heimwee, smeken om vergeving, janken als een kleuter etc, etc.
Ik heb lang gedacht dat mijn familielid zou zwichten.. ze was altijd zo gek op hem.. maar gelukkig was ze wijzer.
En maar goed ook.. een vos verliest wel zijn haren maar nooit zijn streken.
donderdag 5 december 2019 om 10:55
Wanneer men in een put valt, kan men zich pas weer omhoog werken wanneer men de bodem onder de voeten voelt waarop men zich kan afzetten.
Laat die Ex van jou maar naar zijn bodem afzakken zodat hij ook echt zelfstandig naar boven kan gaan werken ipv dat hij jou straks ook meetrekt dat diepe gat in achter hem aan.
Zorg voor jouw leven en jouw geluk en houd jouw kinderen veilig. Laat hem zijn les maar leren.
Laat die Ex van jou maar naar zijn bodem afzakken zodat hij ook echt zelfstandig naar boven kan gaan werken ipv dat hij jou straks ook meetrekt dat diepe gat in achter hem aan.
Zorg voor jouw leven en jouw geluk en houd jouw kinderen veilig. Laat hem zijn les maar leren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 5 december 2019 om 16:11
Dus eigenlijk zijn jullie 6 maanden uit elkaar en wilt hij jouw sinds een paar weken terug. Hij had vrij snel een nieuwe relatie dus blijkbaar is dat op de klippen gelopen en komt hij weer met hangende pootjes terug omdat hij nu weer niemand heeft.
Ik zou zeggen: ga je eigen leven leiden. Je hebt het nu verwerkt en als je weer daarin teruggaat en het gaat weer mis dan begin je met verwerken weer van voren af aan.
Hij doet alleen maar zielig om je aandacht te trekken. Hij weet blijkbaar je daarmee te triggeren, en dat blijkt dus wel, anders twijfel je niet.
Plus het feit dat.hij verslaafd is geeft je alleen maar meer kopzorgen.
Ik zou zeggen: ga je eigen leven leiden. Je hebt het nu verwerkt en als je weer daarin teruggaat en het gaat weer mis dan begin je met verwerken weer van voren af aan.
Hij doet alleen maar zielig om je aandacht te trekken. Hij weet blijkbaar je daarmee te triggeren, en dat blijkt dus wel, anders twijfel je niet.
Plus het feit dat.hij verslaafd is geeft je alleen maar meer kopzorgen.
vrijdag 6 december 2019 om 00:13
Is hij van de drugs af denk je? Heb je nog gevoelens? Lastige situatie wel. Vooral als je nog gevoelens hebt. Het kan natuurlijk zijn dat hij clean is en blijft, maar ja, zeker weten doe je dat niet. Zou het denk niet meer durven. Los nog van die andere relatie. Zakelijk houden mbt kinderen en hopelijk vind hij zijn draai in dit leven.