Ex schoonmoeder gaat los

16-12-2010 13:27 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wilde het vooral even van me afschrijven, en vroeg me af of iemand advies heeft.

Lang verhaal kort: mijn vriendje ging voor soort stage naar buitenland 3 maanden, heeft toen die gehele periode met een of ander mokkeltje in bed geslapen waarmee dan niets gebeurd is (ehm ik weet de werkelijke waarheid nog steeds niet) en kwam terug, beleefde een romantische dag met mij(en nacht) en maakte het de volgende ochtend uit en ging 3 dagen later met eerdergenoemd meisje.

Ik dacht dat ik helemaal gek werd, de jongen waarvan ik zoveel hield die altijd zo eerlijk tegen me was dat het lomp werd, hield er een ander op na?

Ik heb altijd goed contact met zijn ouders gehad, en als ik mijn ex spreek(het is nu 3 weken over) vraag ik altijd hoe het gaat bladibla. Vandaag kreeg ik een mailtje dat ze het gehad had met me, en dat ze het respect voor me aan het verliezen was en ik over haar grenzen heenging.

Het maakt me heel erg verdrietig, want ik begrijp eigenlijk niet wat ik haar aangedaan heb. Heb haar gesproken en ze zegt dat ik haar nachtrust verstoor door hem te bellen(hij woont weer thuis na die reis) Ik heb hem niet in de nacht gebeld. Ik denk dat ze zich al het ongeluk van haar kind heel erg aantrekt, dat snap ik ook wel, maar ik weet dan niet wat ik met haar verder aanmoet. Zij blijft hameren op contact tussen ons( vanaf dag 1 dat het uit is, ik zag niet in hoe dat kon aangezien ik haar zoon, en dus haar alles, wel kon schieten, en heb gezegd dat ik uit respect afstand bewaarde), en leuk en blabla, maar ik krijg wel een mail datik het respect verloren heb?

Wat moet ik hiermee?
SImpel, gewoon mee kappen. Het leed wat haar zoon jou heeft aangedaan is eigenlijk wel weggeebt bij haar, het leven gaat verder en haar zoon gaat voor. Of jij nu wel of niet degene bent die gebeld heeft, je zou jezelf niet eens moeten willen verdedigen. Dit is een gevecht wat je eigenlijk niet kunt winnen. Je ex krijgt een nieuw meisje (later of nu) en die komt dan op 'jouw' plaats en dat wordt haar nieuwe 'schoondochter'. Je moet jezelf daar niet eens mee willen inlaten joh. Netjes een bosje bloemen brengen als afscheid en dat wa het dan.
Niks, het is allemaal ex.
Het komt denk ik gewoon omdat ik me aangevallen voel. Dat ik de as van al het kwaad opeens ben geworden, en niet eens begrijp hoe ik op die positie terecht gekomen ben.

Ik snap dat ze haar zoonwil beschermen, en dat hij gelukkig is bladibla. Maar daarom nam ik toch juist afstand van haar, omdat ik dacht, ik en ex gaan nog een lastige tijd tegemoet , en we zijn dingen aan het uitpraten. Soms met ruzie, en soms met een knuffel. Het is echt niet zo dat we elkaar de hele dag helemaal afmaken. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat hij tegen haar zegt verder.
Jij hebt het nog niet helemaal verwerkt, zij is er al klaar mee en haar zoon ook.

Heel vervelend voor jou, maar move on.

Die e-mail is denk ik een verwoede poging om je in te laten zien dat het nu wel klaar moet zijn. Ongeacht of je hen wel of niet hebt gebeld, zij heeft nog 'last" van jou.

Stop met na te denken over die gozer, ga verder met je leven.
Eh, waarom zou je hem nog moeten bellen?

Het is uit en zo te zien komen jullie niet meer bij elkaar.

Fijn loslaten die handel.
Ja, dat vind ik echt.
Dat is haar manier van loslaten, sommigen kunnen dat niet op een vredelievende manier. Niets mee doen.
Ik kan me trouwens wel indenken dat zijn moeder het irritant vindt wanneer jij de hele tijd belt.

Sterker nog, voor hetzelfde geld is het zo'n watje wat zijn moeder vraagt een mail te schrijven zodat jij stopt met contact opnemen.
Ja, dat vind ik echt.
Je moet niks met haar.

Als zij problemen heeft met dat het uit is, gaat ze maar lekker tegen haar zoon zeuren, maar niet tegen jou.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bedankt voor de reacties.

Ik ben hem ook aan het loslaten, ik doe mijn best om verder te gaan. Ik snap alleen niet waarom ik dan zo'n onaardige mail van haar moet krijgen. En het is ex die zo graag vrienden met mij wil zijn, en ik heb aangegeven dat ik daar vanaf stap omdat ik elke keer nieuwe info moet aanhoren over dat meisje. (eerst was er nooit een meisje, toen had hij misschien toch wel al een gevoel, toen was hij dan verliefd, later had hij dan toch wel bij haar geslapen blabla) ik heb daar allemaal niet zo'n behoefte aan.

Vind het gewoon kut dat ik dan zo aangesproken word denk ik
quote:Saaar schreef op 16 december 2010 @ 13:40:

Ik kan me trouwens wel indenken dat zijn moeder het irritant vindt wanneer jij de hele tijd belt.

Sterker nog, voor hetzelfde geld is het zo'n watje wat zijn moeder vraagt een mail te schrijven zodat jij stopt met contact opnemen.Dat is gewoon niet waar. Hij belt mij ook, en ik bel hem ook soms idd. En ik heb het idee dat we dan een normaal gesprek kunnen voeren over dingen die ons dwars zitten. Hij heeft er namelijk een probleem mee dat ik gezegd heb dat ik deze relatie leuk vond, maar al dit gedoe pijnlijk, en het een schaduw wierp op wat we hadden. Dat moet ik dan terugnemen ofzo, weet ik het. Het gaat ook echt nergens over bedenk ik nu ik dit opschrijf. Hij is gewoon een vreemdganger die dan op de een of ander emanier mij standby houdt, want meneer zat hier ook gisteren te blaten hoeveel hij me mistte en terug wilde. Vraag me af of hij dat ook aan mama verteld heeft. Ik ben 27, kom op zeg.
Leuk voor je ex dat hij denkt dat jij nog wel voor hem klaar wil staan wanneer het hem uitkomt, maar dat heb je zelf in de hand.

Nee, ik wil je niet meer zien en niet meer spreken,dikke vette punt erachter zetten.

Mams kan vervelend zijn, laat gaan. Je hebt niets meer met haar zoon.
Ik zou er niet zo veel mee doen.

Het is uit, was niet eens jouw keus.

Waarom wordt er nog van alles uitgepraat en met een knuffel??

Niet meer bellen, uit is uit.
quote:yellowlove schreef op 16 december 2010 @ 13:46:

[...]

Dat is gewoon niet waar. Hij belt mij ook, en ik bel hem ook soms idd. En ik heb het idee dat we dan een normaal gesprek kunnen voeren over dingen die ons dwars zitten. Hij heeft er namelijk een probleem mee dat ik gezegd heb dat ik deze relatie leuk vond, maar al dit gedoe pijnlijk, en het een schaduw wierp op wat we hadden. Dat moet ik dan terugnemen ofzo, weet ik het. Het gaat ook echt nergens over bedenk ik nu ik dit opschrijf. Hij is gewoon een vreemdganger die dan op de een of ander emanier mij standby houdt, want meneer zat hier ook gisteren te blaten hoeveel hij me mistte en terug wilde. Vraag me af of hij dat ook aan mama verteld heeft. Ik ben 27, kom op zeg.

Je bent 27?

Nu niet om af te kraken, maar ik dacht echt dat je niet ouder was dan 20...

Kom, trek je sokken op en kappen met die lozer en z'n familie.

Zo laat je je toch niet behandelen?!
Ja, dat vind ik echt.
Leuk voor die andere griet, dat hij je mist en terug wil.

Als er verder geen praktische zaken te bespreken zijn, bijv. huis/geld whatever, gewoon niet meer bellen of afspreken.
Ben je 27? Jeetje meid, ik dacht ook dat je begin 20 was!! Zelfs nog jonger!

Advies blijft hetzelfde, laat gaan, ik kan het niet vaak genoeg roepen: Eigenwaarde is een groot goed!
Ik vind de titel van je topic trouwens ook wel heftig, ik kreeg allerlei wilde visioenen van een doorgedraaide schoonmoeder.
quote:nogeensdan schreef op 16 december 2010 @ 13:51:

Ik vind de titel van je topic trouwens ook wel heftig, ik kreeg allerlei wilde visioenen van een doorgedraaide schoonmoeder. Precies, ik zag al een schoonmoeder die alle wedgewood of nepwedgeactionwood serviezen aan gort sloeg en achter schoondochter aanging.
Yellowlove, laat ze toch lekker allemaal in hun eigen sopje gaarkoken joh. Er valt daar niets meer te halen, het is voorbij.

Natuurlijk is het tot dat het allemaal zo gelopen is maar je hoeft jezelf niet te verantwoorden.

Het lijkt me verstandig als je al het contract verbreekt.

Stuur ze eventueel nog een laatste berichtje waarin je uitlegt dat het je beter lijkt om geen contact meer te hebben en klaar.
Laten we het erop houden dat ik jeugdig schrijf?

En ik denk idd dat ik wel aan mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde kan werken. Maar ik heb iets in mijn karakter dat slecht tegen dit soort dingen kan, dat ik dan weer op het matje geroepen word door iemand die geen idee heeft wat er speelt. Kan me daar boos om maken, en ben er ook verdrietig om.

En ik vrees dat ik me op dit moment niet zo druk kan maken om dat andere meisje en wat hij met haar doet. Ik denk dat ze me toch niet zou geloven, en ze zal me vast ook raar vinden, dus het heeft geen nut om tegen haar te zeggen wat hij tegen mij gezegd heeft.
quote:Medatative_rose schreef op 16 december 2010 @ 13:53:

[...]

Precies, ik zag al een schoonmoeder die alle wedgewood of nepwedgeactionwood serviezen aan gort sloeg en achter schoondochter aanging.Zoiets ja!
Verbreek het contact met beiden joh. Kan niks goeds meer uitkomen.

En vrienden blijven met een ex, dat is wel zo verdomd moeilijk, vooral als 1 van de 2 vreemdging. Als het al kan, dan gaat er vaak een periode overheen waarin je elkaar een tijd niet spreekt.

Kies voor jezelf, dat kost je minder pijn op den duur.
quote:yellowlove schreef op 16 december 2010 @ 13:54:

En ik vrees dat ik me op dit moment niet zo druk kan maken om dat andere meisje en wat hij met haar doet. Ik denk dat ze me toch niet zou geloven, en ze zal me vast ook raar vinden, dus het heeft geen nut om tegen haar te zeggen wat hij tegen mij gezegd heeft.En waarom zou je? Maar je maakt je wel druk om je ex schoonmoeder? Wat hier net voor werd gezegd, evt op de mail antwoorden dat je verder gaat met je leven, jammer dat alles zo is gelopen en zij ook veel sterkte en geluk in de toekomst. Zoiets dus.
quote:yellowlove schreef op 16 december 2010 @ 13:54:

En ik denk idd dat ik wel aan mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde kan werken. Maar ik heb iets in mijn karakter dat slecht tegen dit soort dingen kan, dat ik dan weer op het matje geroepen word door iemand die geen idee heeft wat er speelt. Kan me daar boos om maken, en ben er ook verdrietig om.

Jij hebt geen controle over wat anderen van je denken, neem daar dan ook de verantwoordelijkheid niet voor.

Zorg dat je zelf goed over jezelf kunt denken, meer kun je niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven