Ex uitschrijven!!!

09-05-2017 18:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik weet dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt, maar ik wil dit nu heel graag oplossen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

Mijn ex en ik zijn sinds 1,5 maand uit elkaar, na 6 jaar samengewoond te hebben. Hij stond vanwege een heleboel schulden niet bij mij ingeschreven, maar hij kon zich ook nergens anders inschrijven. Met het oog op onze toekomst zijn mijn geweldig lieve ouders zo vrij geweest om mijn ex bij hun in te laten schrijven, onder voorwaarde dat hij z'n shit op orde zou krijgen. Nou je raadt het al: die schulden zijn er nog steeds en het ene dwangbevel na de andere komt bij m'n ouders binnen. Mijn moeder heeft hem 1,5 week geleden een bericht gestuurd dat hij zich z.s.m. uit moet schrijven, maar voor de zekerheid had ze zelf ook al een afspraak gemaakt bij de gemeente. Deze afspraak was vandaag en -heel verrassend- hij heeft zich nog niet uitgeschreven, maar wat we veel erger vinden is dat wij dit ook niet kunnen doen, omdat hij zelf een nieuw adres moet opgeven. Hij reageert nergens meer op dus ik verwacht niet dat hij dit op korte termijn zelf gaat doen. Er wordt nu een onderzoek gestart naar waar hij wel woont, maar ik ben bang dat daar maanden overheen gaat.

Is er iets wat ik nu kan doen om dit proces te versnellen? Het is echt heel dringend. Alvast bedankt voor de reacties!
Schakel een jurist in, een gemiddelde eerste jaars student kan dit vaak nog regelen die zijn ook nog eens veel goedkoper dan een echte jurist.

Anders juridisch loket.
Non bis in idem
quote:kerol schreef op 09 mei 2017 @ 19:17:

[...]

Jij verwart in al je reacties een briefadres/postadres met een inschrijving in de GBA.Ik verwar niks, je kan je inschrijven bij het GBA op een postadres. Dat is dus ook het adres waar alle instanties je post vervolgens naar toe sturen. Veel daklozen kunnen zich bijvoorbeeld bij de Dienst Welzijn inschrijven. Maar goed, TO vroeg om advies en hulp, dat lijkt een beetje uit beeld te verdwijnen, dus ik haak af.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:17:

[...]

Ze schrijft niet dat hij daar zes jaar ingeschreven staat, ze schrijft dat ze zes jaar een relatie heeft. Maar ik vind het leuk om iemand te helpen als ik denk dat ik zinnige adviezen kan geven en absoluut geen zin om energie te besteden aan off topic ruzies van forummers die blijkbaar niks anders te doen hebben of zo.

Ze schrijft dat ze zes jaar hebben samengewoond en dat hij geen moment zich op het juiste heeft ingeschreven.

En ik denk ook dat TO heel veel heeft aan zinnige adviezen, zoals is gegeven door anderen, en ook door mij in mijn eerste post, de post waarin ik het nodig vond om eerst onzinnige adviezen (van jou) te ontkrachten, voordat TO zou denken dat ze dat het beste kon doen.

TO, je kunt nu niets anders doen dat het onderzoek van de gemeente afwachten, en schuldeisers melden dat hij niet woont op dat adres, dat de gemeente dat op dit moment onderzoekt, en dat je niet weet waar hij wel woont
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:20:

[...]

Ik verwar niks, je kan je inschrijven bij het GBA op een postadres. Dat is dus ook het adres waar alle instanties je post vervolgens naar toe sturen. Veel daklozen kunnen zich bijvoorbeeld bij de Dienst Welzijn inschrijven. Maar goed, TO vroeg om advies en hulp, dat lijkt een beetje uit beeld te verdwijnen, dus ik haak af.TO heeft al gemeld dat het geen postadres was, bovendien stond in jouw link dat dat maar maximaal 1 jaar kan. Ik denk dat het goed is zo, fijn dat het voor TO duidelijk is.
quote:_Marana_ schreef op 09 mei 2017 @ 19:22:

[...]

Ze schrijft dat ze zes jaar hebben samengewoond en dat hij geen moment zich op het juiste heeft ingeschreven.

En ik denk ook dat TO heel veel heeft aan zinnige adviezen, zoals is gegeven door anderen, en ook door mij in mijn eerste post, de post waarin ik het nodig vond om eerst onzinnige adviezen (van jou) te ontkrachten, voordat TO zou denken dat ze dat het beste kon doen.

TO, je kunt nu niets anders doen dat het onderzoek van de gemeente afwachten, en schuldeisers melden dat hij niet woont op dat adres, dat de gemeente dat op dit moment onderzoekt, en dat je niet weet waar hij wel woont

Yes heel erg bedankt! Ik ga volgende week met m'n moeder bellen hoe het er dan voor staat, als er dan nog niet teruggebeld is. Mocht er geen schot inzitten, dan kunnen we nog zijn gegevens aanvullen met telefoonnummer en nieuw adres, omdat dat nu niet is doorgegeven. En ik ga inderdaad schuldeisers afbellen!

Allen, bedankt voor jullie reacties! Ik ga dus het onderzoek afwachten en hopen dat het snel opgelost is.
Goh met zo'n dochter heb je geen vijanden meer nodig...
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 19:30:

[...]

Yes heel erg bedankt! Ik ga volgende week met m'n moeder bellen hoe het er dan voor staat, als er dan nog niet teruggebeld is. Mocht er geen schot inzitten, dan kunnen we nog zijn gegevens aanvullen met telefoonnummer en nieuw adres, omdat dat nu niet is doorgegeven. En ik ga inderdaad schuldeisers afbellen!

Allen, bedankt voor jullie reacties! Ik ga dus het onderzoek afwachten en hopen dat het snel opgelost is.Als je nou morgen doorgeeft waar hij waarschijnlijk zit, zijn je ouders er misschien al volgende week vanaf.
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 19:32:

Goh met zo'n dochter heb je geen vijanden meer nodig...Wat bedoel je daarmee?
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 19:38:

[...]

Wat bedoel je daarmee?

Dat jij je ouders in de shit hebt gebracht. Je kiest moedwillig voor een relatie met tuig in een tuigomgeving. Daar betrek je dan je ouders bij en die zitten nu met de gebakken peren omdat ze iets doen uit liefde voor jou. En dat allemaal doordat jij geen fatsoenlijke partnerkeuze hebt gemaakt.

Dan is er nog de optie dat je aangeeft waar hij is maar dat doe je niet want je vindt jezelf (en die "vriendschap") belangrijker. "Onschuldige mensen"?? Kom nou toch ze worden niet geëxecuteerd als je zegt waar hij zit...

Dit.

Je vond je ex meer dan vijf jaar prima behalve zijn schulden dat probleem gooi je op ,het bordje bij je ouders neer. Relatie is nu over en blijkbaar komen er nu pas brieven binnen over betalingen bij je ouders.

Iets klopt er niet.

En je ouders mochten hem wel inschrijven omwille van hun dochter die er geen z in had.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:12:

[...]

Inschrijving, zie eerder link.

Aantonen dat hij er niet meer woont kan dmv getuigenverklaringen. Spoedeisend belang lijkt mij evident als dwangbevelen je om de oren vliegen en deurwaarder op de stoep staan. En er kan dus in beginsel wel beslag gelegd worden op spullen van een ander, de bewijslast ligt dan bij de beslagene.

Ik begrijp werkelijk niet waar je dit allemaal op baseert. Die link naar inschrijving is toch ook gewoon duidelijk. Het gaat hier niet om een 'postadres' maar om een 'woonadres'. En als je zegt dat je ergens woont maar er niet woont dan is dat gewoon fraude. Daar is geen Spaans woord bij toch? En nee die dwangbevelen zijn aan hem gericht en niet aan haar ouders; dus er is voor hun helemaal geen spoedeisend belang voor hun. En nee er kan in beginsel gewoon geen beslag gelegd worden op de spullen van een ander. Hoe zie je dat voor je dan? Iemand mag gewoon beslag leggen op spullen van iemand en dan moet die maar aantonen dat het zijn eigen spullen zijn? Hoe kom je er nou toch bij dat iemand zo maar beslag mag leggen op de spullen van iemand anders dan de schuldenaar?

Ik snap werkelijk niet waarom je er zo aan vast houdt om zulke onzin te blijven verkondigen. Daar heeft TO toch echt helemaal niks aan?

Slaat ook nergens op!!

Sommige mensen zijn goed voor een ander mens maar ondertussen wordt er dan helaas misbruik van je gemaakt.

Ouders hebben er zelf ook mee ingestemd.
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 19:44:

[...]

Slaat ook nergens op!!

Sommige mensen zijn goed voor een ander mens maar ondertussen wordt er dan helaas misbruik van je gemaakt.

Ouders hebben er zelf ook mee ingestemd.Vast om de goede vrede te bewaren met dochter. En wie weet wisten ze niet van de hele situatie af van ex.
quote:7102 schreef op 09 mei 2017 @ 19:43:

[...]

Dit.

Je vond je ex meer dan vijf jaar prima behalve zijn schulden dat probleem gooi je op ,het bordje bij je ouders neer. Relatie is nu over en blijkbaar komen er nu pas brieven binnen over betalingen bij je ouders.

Iets klopt er niet.

En je ouders mochten hem wel inschrijven omwille van hun dochter die er geen z in had.Ik begrijp oprecht dit soort reacties niet. Iemand vraagt om hulp, geeft zelf al aan dat ze het hartstikke fout heeft gedaan en dan het is leuk om dan nog een trap na te geven ? Wat is er mis in je leven als je de behoefte voelt om dit soort reacties te plaatsen. Het is mijn wereld voorbij.
Ik heb net je ander topic gelezen er is een hoop duidelijk.
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 19:42:

[...]

Dat jij je ouders in de shit hebt gebracht. Je kiest moedwillig voor een relatie met tuig in een tuigomgeving. Daar betrek je dan je ouders bij en die zitten nu met de gebakken peren omdat ze iets doen uit liefde voor jou. En dat allemaal doordat jij geen fatsoenlijke partnerkeuze hebt gemaakt.

Dan is er nog de optie dat je aangeeft waar hij is maar dat doe je niet want je vindt jezelf (en die "vriendschap") belangrijker. "Onschuldige mensen"?? Kom nou toch ze worden niet geëxecuteerd als je zegt waar hij zit...

Dat is wel erg kort door de bocht. Je kiest niet moedwillig voor een relatie met een achterlijke onbetrouwbare idioot; dat is achteraf makkelijk praten. Als je iedereen achteraf mocht verwijten dat ze geen goede partnerkeuze hebben gemaakt kan je het halve forum wel afschrijven denk ik.

Natuurlijk heeft TO geen handige keuzes gemaakt en hebben haar ouders dat ook niet. Maar haar ouders zijn ook volwassen mensen die zelf die (verkeerde) keuzes maken. Het is ze niet opgelegd.

Ik ben het er wel mee eens dat je nu niet moet schipperen tussen belangen van je 'vrienden' maar gewoon concrete informatie moet gebruiken/hanteren. Hoe meer je er omheen gaat draaien hoe ingewikkelder je het maakt. Hij maakt keuzes en zij maken keuzes; dat zijn hun keuzes, daar hoef jij je niet direct verantwoordelijk voor te voelen. Focus op de feiten en probeer te zien waar je zelf andere keuzes had moeten maken.
quote:_Marana_ schreef op 09 mei 2017 @ 18:50:

Fraude is niet overdreven. Natuurlijk is het fraude. TO heeft zogenaamd alleen gewoond op haar adres en fijn huursubsidie en/of een uitkering genoten, en voor 1 persoon gemeentelijke lasten betaald en zo. Precies. Eerst belazert ze zes jaar lang de boel en nu laat ze haar ouders voor haar shit opdraaien, in plaats van hen zo snel mogelijk te helpen.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:48:

[...]

Ik begrijp oprecht dit soort reacties niet. Iemand vraagt om hulp, geeft zelf al aan dat ze het hartstikke fout heeft gedaan en dan het is leuk om dan nog een trap na te geven ? Wat is er mis in je leven als je de behoefte voelt om dit soort reacties te plaatsen. Het is mijn wereld voorbij.To en haar ex hebben haar ouders moedwillig in de problemen gebracht.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:48:

[...]

Ik begrijp oprecht dit soort reacties niet. Iemand vraagt om hulp, geeft zelf al aan dat ze het hartstikke fout heeft gedaan en dan het is leuk om dan nog een trap na te geven ? Wat is er mis in je leven als je de behoefte voelt om dit soort reacties te plaatsen. Het is mijn wereld voorbij.Dat is echt de vervelende kant van dit forum( en trouwens van heel social media) .Sommige mensen vinden het "leuk" iemand anders na te trappen.Het is anoniem en je zit achter een beeldscherm.Dus denken mensen dat ze maar alles kunnen zeggen.Ook al zorgen ze ervoor dat een ander zich nog rotter gaat voelen..
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 19:55:

[...]

Dat is echt de vervelende kant van dit forum.Sommige mensen vinden het "leuk" iemand anders na te trappen.Het is anoniem en je zit achter een beeldscherm.Dus denken mensen dat ze maar alles kunnen zeggen.Ook al zorgen ze ervoor dat een ander zich nog rotter gaat voelen..Ik ga er vanuit dat to volwassen is en haar eigen zaken kan regelen. Zes jaar lang op een ander adres inschrijven is woonfraude.
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 19:55:

[...]

Dat is echt de vervelende kant van dit forum( en trouwens van heel social media) .Sommige mensen vinden het "leuk" iemand anders na te trappen.Het is anoniem en je zit achter een beeldscherm.Dus denken mensen dat ze maar alles kunnen zeggen.Ook al zorgen ze ervoor dat een ander zich nog rotter gaat voelen..

Nee pamperen zorgt ervoor dat to haar verantwoordelijkheden gaat nemen.

Jij noemt het natrappen ik zie het als de realiteit van dit verhaal
quote:7102 schreef op 09 mei 2017 @ 19:49:

Ik heb net je ander topic gelezen er is een hoop duidelijk.

Yup.. TO waarom geef je zijn nieuwe adres niet door aan de schuldeisers? Je weet waar hij woont en hoe lang al. Snap echt het probleem niet.

Zelf ook meegemaakt met vorige bewoners van huurhuis die zich niet uitgeschreven hadden hier; heb brieven van deurwaarders geopend en ze allemaal gebeld, gemeente gebeld en nooit meer wat van gehoord.

Had ik wel een nieuw huurcontract op mijn naam, dat scheelt maar als je het nieuwe adres zo door kan geven snap ik niet waarom je dat niet doet.

Heb dat huurcontract overigens nooit hoeven laten zien, zeggen dat ik hier nu woonde was voldoende: dat trokken de schuldeisers zelf na bij de gemeente.
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 09-05-2017 20:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Je kan de schuldeisers ook het adres van zijn werkgever opgeven.
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 20:07:

[...]

Nee pamperen zorgt ervoor dat to haar verantwoordelijkheden gaat nemen.

Jij noemt het natrappen ik zie het als de realiteit van dit verhaal

Ik pamper niemand.

Ik heb duidelijk mijn mening gegeven.

Maar sommige reacties zijn echt TE.

En dat merk ik veel vaker hier.Je kan bepaalde dingen ook wat subtieler schrijven ipv een ontzettend nare rot opmerking.Waardoor iemand zich nog kloter gaat voelen.

Ondertussen heb ik wel geleerd om sommige mensen gewoon totaal te negeren.En denk ik ; ach, veilig achter je beeldschermpje..klasse hoor.

Maar in die paar maandjes dat ik hier zit heb ik ook mensen weg zien gaan omdat ze compleet met de grond gelijk gemaakt werden.
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 20:17:

Maar sommige reacties zijn echt TE.

En dat merk ik veel vaker hier.Je kan bepaalde dingen ook wat subtieler schrijven ipv een ontzettend nare rot opmerking.Waardoor iemand zich nog kloter gaat voelen.Waarom zou je subtiel zijn tegen iemand die jarenlang doelbewust fraude pleegt, te weinig belasting betaalt, waarschijnlijk teveel huursubsidie heeft ontvangen en schuldeisers dupeert? Ik houd niet van oplichters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven