ex van vriendin: no-go area?
maandag 8 september 2008 om 22:33
Stel;
Je hebt een exvriendje van een vriendin leren kennen. Je wist eerst niet dat hij haar ex was, maar kwam daar al snel achter, de wereld is nou eenmaal klein.
No-go area of moet kunnen?
Iets meer toelichting: het is al 2 jaar uit, ze hebben iets minder dan een jaar iets gehad. Ik heb hen nooit als stelletje gekend. Er is nog niets aan de hand tussen meneer in kwestie en mij, maar ik vind hem wel leuk en wil hem eigelijk wel beter leren kennen. Hij heeft al laten merken dat ie mij wel leuk vindt. Maar voel me toch raar naar haar toe. Zij zegt het lastig te vinden, maar niet problematisch. Toch denk ik dat ze het niet zo heel goed trekt als ik closer met hem zou worden. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Moet zij zich hier maar overheen kunnen zetten of begeef ik me op verboden grond?
Je hebt een exvriendje van een vriendin leren kennen. Je wist eerst niet dat hij haar ex was, maar kwam daar al snel achter, de wereld is nou eenmaal klein.
No-go area of moet kunnen?
Iets meer toelichting: het is al 2 jaar uit, ze hebben iets minder dan een jaar iets gehad. Ik heb hen nooit als stelletje gekend. Er is nog niets aan de hand tussen meneer in kwestie en mij, maar ik vind hem wel leuk en wil hem eigelijk wel beter leren kennen. Hij heeft al laten merken dat ie mij wel leuk vindt. Maar voel me toch raar naar haar toe. Zij zegt het lastig te vinden, maar niet problematisch. Toch denk ik dat ze het niet zo heel goed trekt als ik closer met hem zou worden. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Moet zij zich hier maar overheen kunnen zetten of begeef ik me op verboden grond?
maandag 8 september 2008 om 22:36
Toevallig hebben we het daar net over op het Singles topic
Ik persoonlijk vind het een NO GO area.
Zij geeft zelf al aan het lastig te vinden, dan zou ik het niet doen
Vind je haar antwoord te vaag vraag dan een duidelijker antwoord aan je vriendin, het zou jammer zijn als dit een vriendschap zou verpesten toch?
Ik persoonlijk vind het een NO GO area.
Zij geeft zelf al aan het lastig te vinden, dan zou ik het niet doen
Vind je haar antwoord te vaag vraag dan een duidelijker antwoord aan je vriendin, het zou jammer zijn als dit een vriendschap zou verpesten toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

maandag 8 september 2008 om 22:39
Een vriendin zie je minder vaak dan 'n man met wie je uiteindelijk je leven zou kunnen gaan delen. Ik vind dus dat als het meer is dan 'n oppervlakkige fling dat je de kans niet moet laten lopen omdat ie een paar jaar geleden iets met 'n vriendin heeft gehad.
Vind het wel netjes van je dat je het eerst tegen je vriendin hebt verteld, want het is wel altijd lullig als mensen iets voor je verborgen proberen te houden en je komt er naderhand achter.
Vind het wel netjes van je dat je het eerst tegen je vriendin hebt verteld, want het is wel altijd lullig als mensen iets voor je verborgen proberen te houden en je komt er naderhand achter.
maandag 8 september 2008 om 22:54
Dit is lastig voor je vriendin, laat staan als jullie idd closer worden. Heb ooit zoiets meegemaakt, alleen werd ik gekoppeld door die vriendin en haar ex (waar het al jaren mee over was). Toch trok ze het niet en na 10jr leuke vriendschap kreeg ik naar mijn hoofd dat het schandalig was dat ik met haar ex aan het daten was. Met die kerel is niets geworden en met haar is het contact dood gebloed. Ik heb niet eens gekozen tussen die vent en haar destijds en toch ben ik haar kwijt geraakt. Zat ook steeds tussen hen in, waren kampioen in elkaar zwart maken bah. Tis maar wie/wat je belangrijker vindt, want met beiden zal lastig zijn (geeft je vriendin nu al aan toch?) Lijkt me wel kl*te als die kerel écht een match is voor je!
maandag 8 september 2008 om 22:55
Tsja lastig. Ikzelf vind het ook een no go area, maar het ligt een beetje aan de situatie. Hoe goed ben je met haar bevriend en hoeveel is die vriendschap je waard? Zeker netjes dat je het al aan haar verteld hebt, ze geeft wel aan dat ze het moeilijk vindt... dus moet je denk ik goed voor jezelf nagaan of je hem de moeite waard vind om je vriendschap voor op het spel te zetten!
maandag 8 september 2008 om 23:15
Tja... ik heb het er inderdaad wel al met haar over gehad en ook aangegeven dat ik wel gecharmeerd van hem ben. Ik weet niet of ze het echt niet gaat trekken, maar het laat haar zeker ook niet koud.
We zijn geen enorm dikke vriendinnen, maar ken haar al wel een aantal jaar via m'n werk. (We zijn geen collega's meer). We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar het is wel te leuk om zomaar met hem aan te pappen zonder stil te staan bij haar gevoelens.
Enigme, als een vriendin van me iets aan zou leggen met mijn ex (wat ook ongeveer 2 jaar geleden is), zou ik dat wel even raar vinden, maar zou er ook geen problemen mee hebben. Hij is immers m'n ex. Maar snap ook dat dat voor iedereen anders is.
Dollie, geen idee of hij dé match is. Daarvoor ken ik hem nog niet goed genoeg. Het zou ook nog kunnen dat het uiteindelijk helemaal niks is, maar de vraag no-go of.... houdt me bezig omdat ik zeker wel geïnteresseerd ben in hem. Ik wil me niet ergens in storten wat me een hoop trammelant op gaat leveren (ik denk ook aan gezamelijke vrienden etc). Dus ben wel benieuwd wat de algemene mening is over deze kwestie.....
We zijn geen enorm dikke vriendinnen, maar ken haar al wel een aantal jaar via m'n werk. (We zijn geen collega's meer). We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar het is wel te leuk om zomaar met hem aan te pappen zonder stil te staan bij haar gevoelens.
Enigme, als een vriendin van me iets aan zou leggen met mijn ex (wat ook ongeveer 2 jaar geleden is), zou ik dat wel even raar vinden, maar zou er ook geen problemen mee hebben. Hij is immers m'n ex. Maar snap ook dat dat voor iedereen anders is.
Dollie, geen idee of hij dé match is. Daarvoor ken ik hem nog niet goed genoeg. Het zou ook nog kunnen dat het uiteindelijk helemaal niks is, maar de vraag no-go of.... houdt me bezig omdat ik zeker wel geïnteresseerd ben in hem. Ik wil me niet ergens in storten wat me een hoop trammelant op gaat leveren (ik denk ook aan gezamelijke vrienden etc). Dus ben wel benieuwd wat de algemene mening is over deze kwestie.....
maandag 8 september 2008 om 23:33
dinsdag 9 september 2008 om 11:30
Heb in precies dezelfde situatie gezeten, en kan niet zeggen dat dat zo goed heeft uitgepakt. Lang erover gepraat met de vriendin in kwestie en die zag het helemaal zitten. Aan het begin ook nog echt dingen met zijn 4en gedaan, maar zij had er toch iets andere ideeen over bleek later. Begon ontzettend aan hem te trekken en hangen, waardoor hij het contact verbrak want hij voelde zich er erg ongemakkelijk bij. Voor haar betekende dat direct dat onze vriendschap ook over moest zijn. Zo zonde.. En nu.. door het hele gedoe zit hij niet lekker in zijn vel en heeft tijd nodig, geen idee hoeveel.. maar ondertussen ben ik ze beide kwijt..

dinsdag 9 september 2008 om 11:38
quote:Enigme schreef op 08 september 2008 @ 23:02:
Zou jij het ok vinden als een vriendin van jou met een ex van je zou rotzooien?
Het antwoord op deze vraag is gelijk het antwoord van je topictitel.Nope, dat hangt van de persoon af. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben, zeker niet na 2 jaar. Dan ben ik er al wel overheen.
Zou jij het ok vinden als een vriendin van jou met een ex van je zou rotzooien?
Het antwoord op deze vraag is gelijk het antwoord van je topictitel.Nope, dat hangt van de persoon af. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben, zeker niet na 2 jaar. Dan ben ik er al wel overheen.

dinsdag 9 september 2008 om 11:42
quote:elninjoo schreef op 09 september 2008 @ 11:38:
[...]
Nope, dat hangt van de persoon af. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben, zeker niet na 2 jaar. Dan ben ik er al wel overheen.Maar dan loopt jouw ex wel opeens met je vriendin rond, kom je ze toch tegen etc. Het ligt er misschien ook aan hoe gek je op die ex was en hoe close je bent met die vriendin.
[...]
Nope, dat hangt van de persoon af. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben, zeker niet na 2 jaar. Dan ben ik er al wel overheen.Maar dan loopt jouw ex wel opeens met je vriendin rond, kom je ze toch tegen etc. Het ligt er misschien ook aan hoe gek je op die ex was en hoe close je bent met die vriendin.
dinsdag 9 september 2008 om 11:44
Doen! Ze is niet je allerbeste vriendin van de hele wereld, je bent al eerlijk geweest en ze heeft aangegeven dat ze het niet problematisch zou vinden... What's the problem dan?
en tja, straks blijkt het de liefde van je leven te zijn. Voor de grap of de (tijdelijke) leuk zou ik het laten. Maar als je iemand serieus neem en serieus wil kijken of er wat meer in zou kunnen zitten; doen!
en tja, straks blijkt het de liefde van je leven te zijn. Voor de grap of de (tijdelijke) leuk zou ik het laten. Maar als je iemand serieus neem en serieus wil kijken of er wat meer in zou kunnen zitten; doen!

dinsdag 9 september 2008 om 13:00
Ligt een beetje aan de band die jij met je vriendin hebt. Met mijn dierbare vriendinnen ligt het heel duidelijk. NO GO, mits toestemming.
Als een vriendin twijfelt, blijft het NO GO. Punt.
Mijn vriendin heeft wel eens een ONS gehad met een ex van mij, ik vond het geen probleem en heb er ook nooit last van gehad. Er zijn ook exen van mij waar ze vanaf moeten blijven!!
Andersom respecteer ik dat bij hun ook, gewoon omdat de vriendschap met hun me te dierbaar is. Dan komt er wel weer een andere man voorbij.
Als een vriendin twijfelt, blijft het NO GO. Punt.
Mijn vriendin heeft wel eens een ONS gehad met een ex van mij, ik vond het geen probleem en heb er ook nooit last van gehad. Er zijn ook exen van mij waar ze vanaf moeten blijven!!
Andersom respecteer ik dat bij hun ook, gewoon omdat de vriendschap met hun me te dierbaar is. Dan komt er wel weer een andere man voorbij.
dinsdag 9 september 2008 om 13:36
No go. Ik zou de vriendschap met beiden verbreken. Heb ik btw ook irl gedaan toen mijn ex met mijn vriendin ging. Ik ging met vriendin op vakantie om een beetje over het verdriet heen te komen dat het uit was. 2 weken later hoor ik dat ze samen zijn. Nee ik heb de gang van zaken nooit kunnen accepteren en heb met beide gebroken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 9 september 2008 om 15:46
dinsdag 9 september 2008 om 19:03
Het lastige is inderdaad dat het geen hele close vriendin is. Bij iemand die echt belangrijk voor me is zou ik bij het kleinste beetje twijfel van haar kant absoluut een lijn trekken. Maar het is meer een goede kennis met wie het een paar keer per jaar heel erg gezellig is als we afspreken. En het is al 2 jaar uit...
Ik kijk het voorlopig nog even aan, ik heb geen haast met hem. Ik heb haar beloofd haar op de hoogte te houden en dat ga ik ook echt wel doen. Kan ik én ontdekken offie echt zo leuk is als ie lijkt en haar reactie peilen. Ofzo. Lastig hoor!
Ik kijk het voorlopig nog even aan, ik heb geen haast met hem. Ik heb haar beloofd haar op de hoogte te houden en dat ga ik ook echt wel doen. Kan ik én ontdekken offie echt zo leuk is als ie lijkt en haar reactie peilen. Ofzo. Lastig hoor!
woensdag 10 september 2008 om 11:39
Als een vriendin of iemand anders met mijn exen wil gaan daten, dan krijgen ze er een strikje omheen, en veel plezier ermee!
Alhoewel ik vriendinnen toch wel zou waarschuwen voor de rare streken die een van hen mij geleverd heeft, maar dat is wat anders.
Ik zou zelf geen relatie willen met iemand die met mijn vriendin het bed heeft gedeeld, persoonlijk.
Alhoewel ik vriendinnen toch wel zou waarschuwen voor de rare streken die een van hen mij geleverd heeft, maar dat is wat anders.
Ik zou zelf geen relatie willen met iemand die met mijn vriendin het bed heeft gedeeld, persoonlijk.