Ex wil afspreken
dinsdag 5 februari 2019 om 21:31
Eigenlijk hoef je alleen maar tegen je man te zeggen, ik heb mijn ex gesproken en het was leuk om herinneringen op te halen. Ex wil mij nog een keer zien maar dat heb ik afgewimpeld. Ik bemerk bij mijzelf dat het contact met mijn ex er voor zorgt dat oude wonden opengereten worden en dat wil ik niet. Ik heb tijd tijd nodig om een en ander te verwerken, je helpt mij door er gewoon voor mij te zijn, een extra knuffel et cetera. En vooral, wees lief voor jezelf.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:35
Klinkt als de ouderwetse ‘hoge pieken, diepe dalen’ relatie/verliefdheid. En die diepe dalen winnen na verloop van tijd altijd van de hoge pieken...Loïs schreef: ↑05-02-2019 18:32Beetje ingewikkeld verhaal misschien. Haat kwam door eigen onzekerheid. Ik was altijd bang dat ik niet belangrijk, leuk of mooi genoeg was voor hem. Ondanks dat hij continu het tegendeel bewees. Ik was dan bv snel boos op hem. Dat was wel eens vermoeiend voor hem. Anderzijds vond hij die weerstand ook juist interessant aan me. Met zijn humor kon hij me vaak net zo snel weer ombuigen. Zelf vindt hij dat hij toen meer had moeten doen om mijn emoties er te laten zijn.
Of die haat er nu weer gaat zijn? Nee zeker niet! Omdat ik nu meer zelfvertrouwen heb. Maar vooral omdat ik geen relatie met hem heb nu. Dus ik heb niets van hem nodig zeg maar.
zaterdag 9 februari 2019 om 10:59
zaterdag 9 februari 2019 om 11:14
Joh, realiseer je vooral dat het toen zo leuk was en zo onbezorgd en dat je zoveel lol had omdat je gewoon nog jong was. Met ieder ander had je datzelfde onbezorgde gevoel gehad en evenveel lol gehad, dat hoort namelijk niet bij die ex, maar bij jouw eigen leeftijd van toen. Net als dat enorme liefdesverdriet, dat komt ook omdat je jong en nog enigszins onbedorven in die zin was.Loïs schreef: ↑04-02-2019 22:32Haha ja ik vind mijn eigen gazon al knal groen eigenlijk. Ik zie geen groener gazon. Ik ben er van overtuigd dat mijn ex mij niet kan bieden wat mijn huidige vriend wel kan. Voor geen goud wissel ik hun in.
Ik vind het gewoon kut om weer liefdesverdriet te gaan voelen. Maar er zit wat in: een goed roman heeft geen extra hoofdstuk nodig.... zucht.. het is voor mij een ik niet zozeer belangrijk om te koesteren wat ik heb, want de doe ik dagelijks met gemak. Het is meer dat ik moet leren koesteren wat ik heb gehad. Het was mooi. Punt. Het heeft geen extra hoofdstuk nodig.... Mooi gezegd ja.
Zou je op deze leeftijd weer een relatie met hem krijgen dan zou dat nooit hetzelfde zijn omdat je inmiddels ouder, wijzer, volwassener bent en verantwoordelijkheden zoals een kind hebt.
Je mist je ex niet, je mist jezelf.
Am Yisrael Chai!