Ex zet foto's op internet

17-11-2009 11:12 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even mijn verhaal kwijt:

Een tijd geleden heeft mijn inmiddels ex-vriendje wat spannende foto's van mij gemaakt. Niet grof maar wel naakt. Nu heeft hij de foto's op internet gezet. We zijn destijds (6 maanden geleden) zonder ruzie uit elkaar gegaan en zien en spreken elkaar nog regelmatig in het uitgaansleven en bij wederzijdse vrienden. Toen ik hem laatst zag nadat ik er achter was gekomen van de foto's, vroeg ik waarom hij dat had gedaan. Zijn antwoord: je mag toch gezien worden. En toen liep hij door.

Hij heeft geen idee wat hij me heeft aangedaan. Ik wordt op Hyves continu lastig gevallen. Maar dat is niet het ergste. Sommige vrienden, vriendinnen en ook iemand uit de familie doen nu erg raar tegen me en sommigen willen helemaal gniks meer met me te maken hebben. Verder is er een collega die het weet. Als mijn baas er achter komt vrees ik dat ik ontslagen wordt. Ik heb een representatieve functie en die foto's zijn onnacceptabel weet ik. Het ergste is nog dat mijn vriend er hard over denkt de relatie te beeindigen. Hij heeft het al gezegd maar ik heb hem gevraagd (gesmeekt) er nog over na te denken.

Ik voel me nu van alles. Verdrietig, bang, verraden, geketst, boos. Ik zie het niet meer zitten. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het gevoel dat alles me wordt afgenomen.

Stomme vraag misschien: heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Heeft iemand raad?

En ik kan er ook met niemand over praten. Ik schaam me. En ik wil niet nog meer mensen kwijtraken.

Femmy (25 jaar)
Hyves haalt ze voor je weg en geeft de betreffende hyver een waarschuwing. Dit heb ik namelijk ook aan het handje gehad en heb hun gemaild dat ik wilde dat die foto weg werd gehaald omdat het tegen de wet was en zonder mijn toestemming.
quote:Hurd schreef op 17 november 2009 @ 11:36:

Weet je, ik woon in een kleine gemeenschap. Iedereen kent elkaar. Dus als ik naar de politie ga, daar zitten ook bekenden. Ik heb daar ook even niet de puf voor. Ik zit thuis en wil eigenlijk niet naar buiten.

Ik zal mijn ex in ieder geval mailen dat hij de foto's moet weghalen en dat ik naar de politie ga.Even de puf niet voor? Elke minuut langer dat die foto's online staan raken ze sneller en verder verspreid! Geen puf, dan maak je maar puf.
quote:twinkeling schreef op 17 november 2009 @ 11:29:

Aangifte doen lijkt me wel een strak plan. Ik denk dat je er ook verstandig aan doet hem een mail te sturen waarin je kenbaar maakt waar je de foto's hebt gezien en op welke datum. Dat je eist dat hij vertelt waar hij eventueel nog meer foto's heeft geplaatst. En dat je hem sommeert ALLE foto's waarop jij te zien bent te verwijderen voor morgenmiddag 12:00. Zet in deze mail dat je de betreffende tekst in briefvorm aangetekend (!) zult versturen naar zijn adres (en doe dat ook!) en dat je aangifte tegen hem zal doen bij de politie.

Wat een ongelófelijke luldebehanger!

En laat hem ook vooral even weten dat je vanmiddag een afspraak hebt met een advokaat.

And while you're at it, flikker gelijk ook even je huidige vriendje je leven uit. Laffe lul. Ik zou hierna toch wat anders uitzoeken als ik jou was.

Weet je, ik woon in een kleine gemeenschap. Iedereen kent elkaar. Dus als ik naar de politie ga, daar zitten ook bekenden. Ik heb daar ook even niet de puf voor. Ik zit thuis en wil eigenlijk niet naar buiten.

Ik zal mijn ex in ieder geval mailen dat hij de foto's moet weghalen en dat ik naar de politie ga.

Hurd, ik vind je houding overigens wel heel erg passief hoor! Je wil niet naar de politie omdat daar bekenden zijn? So what! Het is niet jouw schuld dat je in deze situatie zit lieverd!

Je schaamt je nu natuurlijk, maar over een paar weken zijn die gezellige 'bekenden' dit allemaal weer vergeten, maar dan kun jij nog steeds met je nek in de shit zitten als je nu niet ingrijpt!

En je komt nu pas op het idee om je ex te mailen? Je moet hem gewoon bellen en je probleem uitleggen! Had je meteen moeten doen, maar liever laat dan nooit.

Effe door de zure appel heenbijten lieverd!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:loomii schreef op 17 november 2009 @ 11:50:

[...]

And while you're at it, flikker gelijk ook even je huidige vriendje je leven uit. Laffe lul. Ik zou hierna toch wat anders uitzoeken als ik jou was.Juist!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hurd, je moet ècht wat gaan doen lieverd. Als je zegt dat je thuiszit ga ik er even van uit dat je je ziek hebt gemeld. Kan ik me iets bij voorstellen, ik zou d'r ook goed ziek van zijn. Maar aangezien je niet echt ziek bènt vind ik wel dat je deze dag moet benutten om te zorgen dat je er morgen niet meer 'ziek' van bent. Je hebt een werkdag de tijd om al het advies dat hier gegeven is in de praktijk te brengen.

- printscreens maken

- je Hyves offline knallen

- ex mailen met verzoek de foto's te verwijderen

- beheerders website(s) mailen met verzoek de foto's te verwijderen

- brief aangetekend versturen

- naar de politie om aangifte te doen

En die nieuwe vriend... daar ga je de oorlog niet mee winnen vrees ik. Iemand die in een situatie als deze aan zijn eigen belang denkt in plaats van jou te steunen is verliefd op zichzelf, niet op jou. Lekker stoppen met smeken of hij wil blijven dus, en de boel gewoon even op zijn beloop laten. Komt hij tot inkeer dan is dat mooi. Verbreekt hij de relatie dan is er werkelijk niets aan hem verloren.
quote:Hurd schreef op 17 november 2009 @ 11:12:

Het ergste is nog dat mijn vriend er hard over denkt de relatie te beeindigen. Hij heeft het al gezegd maar ik heb hem gevraagd (gesmeekt) er nog over na te denken.Het is toch al uit??
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 12:24
Reden: Onnodige quote OP verwijderd
% gewijzigd

Ik zal mijn ex in ieder geval mailen dat hij de foto's moet weghalen en dat ik naar de politie ga.

Ja nou de politie heeft ook zwijgplicht. En daarbij, straks komt je baas erachter als je niets doet en ben je nog je baan kwijt.

Meteen aktie, ex bellen wat iemand al zei en meedelen dat je aangifte gaat doen als hij het niet direct weghaalt. Aangifte zou ik erna hoe dan ook doen, moet je er wel een kopie vrees ik van maken voor bewijs. Maar die foto's kan je zelf even bewerken met paint.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Eens met Loomii en EvyBlissy. Kom op, onderneem actie! Hoe langer die foto's op het internet staan, hoe meer mensen ze zien en hoe verder ze verspreid raken.
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 11:57:

[...]

Het is toch al uit??Ze bedoelt haar huidige vriend wellicht?

Ja maar wat wil je dan? je leuke baan kwijt?? Nee gewoon aangifte doen, dat is het beste!

Misschien ,klinkt misschien lullig nu, kun je beter zelf je baas uitleg gaan geven.

Hij kan het immers beter van jou horen, kan je ook gelijk jouw kant goed en duidelijk uitleggen!

Stel je baas komt er via via achter. Dan kunnen er allemaal rare verhalen de wereld in komen die op niets gebaseerd zijn en waar je nu al helemaal niet op zit te wachten.

Je kunt dat beter een stap voor zijn nu!!

Het is niet makkelijk dit je baas te Zeggen, maar beter van jou horen dan van iemand anders.

Misschien kun jij zelf nu de schade er door nog beperken en kan je je baan misschien wel houden.
quote:Igoneh schreef op 17 november 2009 @ 12:02:

[...]

Ze bedoelt haar huidige vriend wellicht?Oke, dat had ik niet helemaal duidelijk mee gekregen van Hurd.
Hurd,

Wat jouw ex-vriend heeft gedaan is niet zomaar een grapje hoor. Dit kan jou en jouw leven beschadigen, besef je je dat eigenlijk wel?! Ik krijg bij jou het gevoel alsof je het erg vind, maar niet zo erg dat je er daadwerkelijk wat aan wilt doen.

Als jij het niet doet, doet niemand het, dus GA WAT DOEN!

De dames hier hebben al helemaal voor je op een rijtje wat het slimst is om te doen en het liefst ZO SPOEDIG MOGELIJK! En zoveel moeite is het niet! Kom gewoon op voor jezelf! Je bent de moeite waard, jij mag er ook zijn, laat ook zien dat jij het waard bent! Laat zien dat je dit NIET accepteert!

Ik word er gewoon bijna boos van hoe passief jij hiermee omgaat! Volgens mij besef je half niet hoe 'groot' dit probleem van jou is.
Mensen, soms slaan opzettelijk vervelende dingen gewoon even de wind onder je vandaan. Ik denk niet dat het heel erg constructief is om Hurd nu zo in haar nek te hijgen over het feit dat ze niet snel genoeg in actie zou komen. Laten we haar éven de tijd geven om de knop om te zetten van schok naar actie
Bedankt. Jullie hebben gelijk. Heb net lekker gedouched en ga nu actie ondernemen.

Ben altijd erg passief in conflicten. Behalve op mijn werk. Nu ook maar eens prive dan.

Ik ga mijn ex bellen, mijn huidige (?) vriend, mailen naar de site van de foto's, naar de politie en mijn baas bellen.
Ik zou dit topic laten verplaatsen naar geld en recht pijler. Daar kan je namelijk ook dan advies krijgen van Het Juristenloket. Zou toch even willen weten wat je rechten zijn en je mogelijkheden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goed zo! Je moet mensen niet zo op je kop laten zitten lieve Hurd! Go go go go!!!
Fijn dat de douche je zo lekker fris met twee benen op de grond heeft gezet! Als ik jou was zou ik je ex niet bellen maar mailen. Een telefoongesprek is lastig op te nemen in je dossier, dat gaat met een mail een stuk makkelijker .
Goed zo Hurd!!!

Wat een vreselijke situatie, ik krijg het warm en koud tegelijk als ik me probeer in te denken hoe je je moet voelen.

Maar de énige manier hieruit is er recht doorheen: actie!

En iemand schreef het al, maar hou je hoofd omhoog hoor. Je hebt niéts fout gedaan, werkelijk niets.

De enige die hier goed fout zit is je ex.

Ja hier kan ik me dus kwaad om maken.

Eerst loop je hier als een klein, zielig meisje je verhaal te doen en vervolgens ben je te lui om iets te ondernemen om het probleem op te lossen? Kom op zeg. Grow up, hou op met pruilen, doe aangifte en anders accepteer je gewoon de consequenties van je domme actie.

Klaar. Probleem opgelost.
Gaat ze nou net doen Lucifer!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Hurd schreef op 17 november 2009 @ 12:17:

Bedankt. Jullie hebben gelijk. Heb net lekker gedouched en ga nu actie ondernemen.

Ben altijd erg passief in conflicten. Behalve op mijn werk. Nu ook maar eens prive dan.

Ik ga mijn ex bellen, mijn huidige (?) vriend, mailen naar de site van de foto's, naar de politie en mijn baas bellen.

Kom op je kunt het!!! Het gaat over jouw leven en dan mag je ex wel zeggen: mag je niet gezien worden dan? Of iets van dien aard. Maar het gaat hier om JOU niet om hem!

JOUW baan en relatie staan op het spel en dan nog niet eens gesproken over je eigenwaarde!

Laat die zak zien hoe sterk je bent en dat jij terug gaat slaan!
quote:Spijker schreef op 17 november 2009 @ 12:21:

Gaat ze nou net doen Lucifer! mijn reactie is een beetje mosterd zie ik.
quote:Lucifer1983 schreef op 17 november 2009 @ 12:20:

[...]

Ja hier kan ik me dus kwaad om maken.

Eerst loop je hier als een klein, zielig meisje je verhaal te doen en vervolgens ben je te lui om iets te ondernemen om het probleem op te lossen? Kom op zeg. Grow up, hou op met pruilen, doe aangifte en anders accepteer je gewoon de consequenties van je domme actie.

Klaar. Probleem opgelost.Ben ik het nie tgeheel mee eens. De foto's zijn gemaakt ten tijde Hurd nog een relatie had met ex. Ze was waarscheinlijk vergeten dat de foto's nog bestonden en had waarscheinlijk NOOIT verwacht dat ex zoiets zou doen.
You go girl!

Zet 'm op, ik hoop dat je snel resultaat gaat zien.

Sterkte!!

PS: Is het misschien een idee om ook even met je ouders te gaan praten en daarna met je beste vrienden, over wat dit met je doet en wat je nu onderneemt/ondernomen hebt om het op te laten houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven