Ex

08-05-2019 12:39 29 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Enkele jaren geleden had ik een vriend die erg beledigende dingen kon zeggen over met name mijn uiterlijk. Hij heeft wel eens gezegd bijvoorbeeld dat hij me "wel schattig vond maar niet knap", uit het niets. Hij schepte op over zichzelf ten opzichte van zijn ex, dat hij de leukere was in de relatie, etc.

Hij heeft uiteindelijk zo'n rottige opmerking gemaakt over mij in gezelschap van vrienden van hem, die ik niet meer ben vergeten. Hij zei over mij, waar ik en iedereen dus bij zat: "Ja, ze is in alle opzichten een verbetering, behalve qua uiterlijk..". We sliepen die avond bij die vriend van hem dus ik kon niet weg. Ik had te weinig zelfvertrouwen en ben in eerste instantie niet weg gegaan, maar niet veel later was ik het zat en heb de relatie verbroken. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en hier soms nog steeds last van ervaren in hun huidige leven.

Ik heb er soms nog last van, minderwaardigheidscomplex en de angst dat ik inderdaad echt lelijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het not done om zoiets in gezelschap te zeggen. Ook niet als een soort mislukt compliment.
Maar zoals velen hier al gezegd hebben, het zegt echt meer over zijn karakter dan over jouw uiterlijk. Laat het achter je.
Alle reacties Link kopieren
al was je lelijk, dan hoef je nog geen minderwaardigheidscomplex te hebben hoor

(en zat heel knappe mensen hebben het trouwens wel... dat minderwaardigheidcomplex)

wat handig kan zijn is je eigenwaarde niet verbinden aan wat anderen over je zeggen
Lorem Ipsum
lolapaloeza schreef:
08-05-2019 19:14
Hij zegt ook dat hij haar op alle andere fronten wél een vooruitgang vindt. Zijn vrienden kennen zijn ex, misschien is dat ook echt een knappe(re) meid. Ik zou er niet wakker van liggen. Er zij legio mensen knapper dan ik, inmiddels sowieso bijna iedereen tussen 18 en 40. En nee, ik ben én vind mezelf niet lelijk.
Maar nogmaals, TO hoeft het niet leuk te vinden of te pikken, maar om er nog steeds last van te hebben en op basis daarvan te denken dat je lelijk bent lijkt me gewoon buiten proportie.
Het was meer bedoeld als dat ik "net zo lelijk was". Want hij klaagde altijd dat zijn ex lelijk was en dat hij de leuke was in de relatie. Dus het was juist bedoeld als: je bent net zo lelijk als mijn ex. Mijn huidige vriend kan ook best andere vrouwen mooier vinden, geen probleem, maar ik werd vergeleken met zijn "lelijke" ex. Nou vind ik lelijk al een rotwoord en ook gemeen naar haar maar in deze net zo gemeen naar mij.
Tijdschriftenverslindster schreef:
08-05-2019 20:31
Dat zou ik dan weer nooit als belediging zien.

En over de rest van je topic: er zitten m.i. twee kanten aan:
1. Hij gedroeg zich in sommige opzichten lomp en onaardig. Dat is nooit oké.
2. Jij laat je m.i. veel te veel leiden door je eigen angsten en onzekerheden waardoor je ook sommige grapjes en elke negatieve opmerking, al dan niet over je uiterlijk, zeer zwaar en als een persoonlijke aanval opvat, wat je angst en onzekerheid alleen maar versterkt. Ik denk aan je eerdere topic met een grapje van je vriend over make-up. Lijkt me verstandig om hulp te zoeken om je angsten en onzekerheden te verminderen.
Dank je voor je reactie. Ik ben inderdaad bezig mijn angsten en onzekerheden aan te pakken. Die wel schattig maar niet knap opmerking was nirt de ergste, in het openbaar vergeleken worden met de in zijn ogen "lelijke" ex vond ik wel beledigend. Ben het wel helemaal met je eens over dat grapje uit mijn eerste topic. Daar heb ik ook geen moment meer over getwijfeld. Ik reageerde veel te gevoelig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven