Extreme twijfels

04-10-2018 02:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, hopelijk is iemand nog wakker...

Ik heb dus sinds twee weken uit het niets hele erge twijfels over mijn relatie. Ik ben nu 1.5 jaar samen met mijn vriend en ik ben tot nu toe heel gelukkig geweest. Er waren wel kleine verschillen die ik eerst niet zo erg vond, maar dat begint me nu steeds meer te irriteren.

Ik studeer samen met mijn vriend HBO en we zitten ook bij elkaar in de klas sinds kort (jep, I know...). We wonen in dezelfde stad en zagen elkaar ook extreem vaak omdat we niet echt veel mensen kennen hier en op de studie zitten ook niet heel veel leuke mensen. We hebben dan ook een paar keer in een relaties leur gezeten omdat we echt alleen elkaar hadden en bijna geen afleidingen.

Nu ben ik dus sinds kort verhuisd naar een super leuk studentenhuis en heb ik ineens een handvol vrienden erbij waar ik het echt geweldig leuk mee heb. Echter doet mijn vriend nog steeds niet veel en zit constant te gamen/filmpjes te kijken op de tv. Hier heb ik me dus altijd al een beetje aan geërgerd omdat ik dat echt bullshit vind, ik hou niet echt van dat passieve gehang. Ik ben zelf een heel ambitieus persoon en ik neem altijd heel veel initiatief om mijn zaakjes op orde te hebben en nieuwe dingen te leren. Dit mis ik bij hem een beetje, hij is vrij passief en ook heel erg lui. Echter wil ik mijn vriend ook niet super erg veroordelen omdat hij er ook niet zoveel aan kan doen dat hij geen vrienden heeft en dus niet zoveel doet.

Er komt dus sinds kort bij kijken dat ik me steeds meer aangetrokken ga voelen tot andere jongens. Er woont hier dus ook een jongen die echt heel leuk is en ik voel steeds meer verlangen. Daarnaast heb ik me ook eerder aangetrokken gevoeld tot een andere man en ik merk dat dit me heel erg bezig houdt. Ik voel me gewoon een super slecht persoon ofzo en ik weet momenteel echt even niet wat ik moet doen. Als ik met die vrienden ben vergeet ik soms dat ik een vriend heb en voelt het echt even alsof ik vrijgezel ben.

Ik weet dus echt niet of ik naar deze twijfels moet luisteren. Ik ben zoooo verliefd geweest op mijn vriend en we kunnen zo super goed praten en lachen over alles, tot nu toe wist ik altijd zeker dat ik voor altijd bij hem wilde blijven en maakte hij me echt super gelukkig. Maar mochten deze twijfels echt erger worden heb ik dus echt een probleem, hij snapt er sowieso niks van dat ik ineens twijfels heb en ik zit bij hem in de klas!!!!!! Ik zeg niet dat ik het uit wil maken, maar als dit wel zo is zou ik hem dus elke dag in de klas zien... Dit zou echt een hell zijn!

PLEASE kan iemand mij advies geven? Ik wil echt even van buitenaf een nuchtere kijk op mijn situatie.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Ik merkte toen dat het meeste in de relatie nog wel goed zat. Echter was zijn passieve houding voor mij een reden niet verder te gaan.

Je moet natuurlijk zelf beslissen maar ook jezelf afvragen of de dingen die je hierboven noemt niet al tekenen aan de wand zijn.

Laat het feit dat jullie bij elkaar in de klas zitten even los. Hier is altijd een oplossing voor, mocht je de relatie beëindigen.
Maar waarom heb je twijfels. Omdat je vriend passief is of omdat je je aangetrokken voelt tot andere jongens? Dat is toch wel een verschil toch.
.
Als je vriend passief is, zo is hij gewoon. Jij viel ooit op hem hoe die was en is. Dat je mensen tegen komt die leuker zijn dat kan. Maar dat kun je altijd blijven krijgen, wss komt dat omdat hij de ware niet is.???? Bij de ware heb je geen twijfels. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn ex geweest. Ik had ook dat ik elke week verliefd was bij wijze van, tot ik mijn ex tegen kwam. Toen sloeg de knop gewoon om, van met jou wil ik door en een kindje krijgen. Mss heb ik er daarom na een maand nog onbewust last van en heb ik me hier aangemeld, ipv me braaf met mijn bezigheden bezig houden. Sorry als ik je in de war breng. Maar dat is hoe ik er over denk.
.
Uitmaken dus
-vanille- schreef:
04-10-2018 06:30
Als je vriend passief is, zo is hij gewoon. Jij viel ooit op hem hoe die was en is. Dat je mensen tegen komt die leuker zijn dat kan. Maar dat kun je altijd blijven krijgen, wss komt dat omdat hij de ware niet is.???? Bij de ware heb je geen twijfels. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn ex geweest. Ik had ook dat ik elke week verliefd was bij wijze van, tot ik mijn ex tegen kwam. Toen sloeg de knop gewoon om, van met jou wil ik door en een kindje krijgen. Mss heb ik er daarom na een maand nog onbewust last van en heb ik me hier aangemeld, ipv me braaf met mijn bezigheden bezig houden. Sorry als ik je in de war breng. Maar dat is hoe ik er over denk.
Maar jouw ex is ook de ware niet, anders waren jullie nog wel samen. Daarentegen geloof ik ook niet in de ware, want waarom woont die toevallig bijna altijd dichtbij. Je hebt gewoon meerdere mensen met wie je klikt.

TO, misschien groeien jullie uit elkaar. Als je je echt gaat irriteren aan zijn passiviteit en je merkt dat je sneller naar andere mannen groeit, dan is het misschien beter voor allebei als je de relatie beëindigd. Uit je post krijg ik het gevoel dat de grootste reden om het niet uit te maken het feit is dat jullie bij elkaar in de klas zitten. Dat moet helemaal niet meetellen.
Op een gegeven moment kun je uit elkaar groeien. Jij ontdekt nu dat de wereld groter is dan je vriend en op de bank hangen en gamen en filmpjes kijken. Je denkt dat je vriend daarin blijft steken omdat je hem passief vindt. Maak het op een nette manier uit en geniet van je nieuwe contacten.
Zo’n passief iemand die constant aan het gamen is vind ik zó’n afknapper! Dus ik had het al veel eerder uitgemaakt denk ik.
Volgens mij weet je heel goed wat je wil maar vind je het eng om dat ook uit te voeren.
1-Aapje schreef:
04-10-2018 08:13
Volgens mij weet je heel goed wat je wil maar vind je het eng om dat ook uit te voeren.
Jep, maar ik heb nog maar kort die twijfels dus ik wil sowieso geen overhaaste beslissing nemen. Daar komt dus nog bij kijken dat ik hem elke dag zou zien in de klas... Dat is toch vreselijk?
-vanille- schreef:
04-10-2018 06:25
Maar waarom heb je twijfels. Omdat je vriend passief is of omdat je je aangetrokken voelt tot andere jongens? Dat is toch wel een verschil toch.
Beiden. Ik vond hem altijd al passief en sinds kort voel ik me aangetrokken tot andere jongens.
Elenadem schreef:
04-10-2018 12:33
Jep, maar ik heb nog maar kort die twijfels dus ik wil sowieso geen overhaaste beslissing nemen. Daar komt dus nog bij kijken dat ik hem elke dag zou zien in de klas... Dat is toch vreselijk?
Tja en blijf je er daarom dan maar mee samen? Je bent pas 1,5 jaar samen dus beter nu naar je gevoel luisteren dan over 10 jaar en 2 kinderen verder.
Je vindt hem gewoon niet leuk (genoeg) meer. Dat is moeilijk onder ogen zien, maar wel de waarheid. Het feit dat jullie bij elkaar in de klas zitten is een extra obstakel om dit aan jezelf toe te geven. Maar wees maar liever eerlijk naar jezelf en ook naar hem toe.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik heb een relatie gehad met een collega en heb ook erg getwijfeld om er een punt achter te zetten. Ook omdat we elkaar op het werk dus nog steeds tegen komen. Jullie zitten bij elkaar in de klas, maar dat duurt ook hooguit nog een paar jaar.
Maar praat eens met je vriend over je twijfels!
Niets is zeker en zelfs dat niet
Zijn jullie niet uit elkaar gegroeid? Je hebt een leeftijd denk ik waarbij je nog erg veel op korte tijd kan veranderen/groeien.
Elenadem schreef:
Goede reden om het door te laten modderen.

Sinds wanneer is hij zo passief eigenlijk?
Ook wel cliché; een topic met twijfels over de relatie en tadaaaa. Er is een interessante ander.
Puur op basis van wat je schrijft, betwijfel ik hoe oprecht jij om je vriend geeft (en jezelf). Blijkbaar was zijn passiviteit niet voldoende issue om er een punt achter te zetten toen je zelf ook geen vrienden had.

Maar nu je zelf "hogerop" gaat, is het ineens een issue om er een punt achter te zetten. Ook het feit dat je je zo tot allerlei mannen aangetrokken voelt, geeft voor mij aan dat het toch niet echt diep zit.

Blijkbaar is de bruikbaarheidsduur van je vriend verlopen.
Super.
spell68 schreef:
04-10-2018 20:33
Puur op basis van wat je schrijft, betwijfel ik hoe oprecht jij om je vriend geeft (en jezelf). Blijkbaar was zijn passiviteit niet voldoende issue om er een punt achter te zetten toen je zelf ook geen vrienden had.

Maar nu je zelf "hogerop" gaat, is het ineens een issue om er een punt achter te zetten. Ook het feit dat je je zo tot allerlei mannen aangetrokken voelt, geeft voor mij aan dat het toch niet echt diep zit.

Blijkbaar is de bruikbaarheidsduur van je vriend verlopen.
Lekker kort door de bocht. Maargoed ja zo oppervlakkig ben ik inderdaad, thanks.
Elenadem schreef:
05-10-2018 00:59
Lekker kort door de bocht. Maargoed ja zo oppervlakkig ben ik inderdaad, thanks.
En op de rest reageer je niet?
Elenadem schreef:

Ik vind dat jij wel hele vreemde argumenten hebt om bepaalde beslissingen niet te nemen. Als jullie relatie "op" is, dan is dat zo. Dan zul je je ex überhaupt nog wel tegen komen. Jammer dan.
I believe in good
zuidwester schreef:
05-10-2018 08:48
Ik vind dat jij wel hele vreemde argumenten hebt om bepaalde beslissingen niet te nemen. Als jullie relatie "op" is, dan is dat zo. Dan zul je je ex überhaupt nog wel tegen komen. Jammer dan.
Zoals ik al benoemde heb ik deze twijfels nog niet zo lang en ga ik het dus niet ineens uitmaken aangezien ik best wispelturig kan zijn en mijn gedachten ineens kunnen omslaan. Ik zeg niet dat ik het niet uit zal maken alleen door die reden, ik zeg alleen dat dat het extra moeilijk zal maken en dat ik daar een beetje paniekerig over ben. Een relatie ga ik niet direct dezelfde dag nog beëindigen in het geval van twijfels.
vivautrecht85 schreef:
04-10-2018 20:28
Goede reden om het door te laten modderen.

Sinds wanneer is hij zo passief eigenlijk?
Ook wel cliché; een topic met twijfels over de relatie en tadaaaa. Er is een interessante ander.
Ik leg de link met elkaar, ik trek naar anderen toe en ik probeer hier een reden achter te zoeken en te kijken naar wat er voor mij ontbreekt in mijn relatie. Ik zou het nooit uitmaken voor iemand anders aangezien ik met de desbetreffende jongen ook helemaal geen relatie hoef en simpelweg vind dat mijn vriend dit niet verdient.
Klinkt net als extreme twijfel maar als een kalverliefde die op zijn einde loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven