Familie dwingt me te stoppen met relatie (lege OP)

08-10-2019 15:19 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
BERICHT VERWIJDERD IVM DE REACTIES
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:16
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
08-10-2019 16:18
Wat bedoel jij precies met een gijzeling?

Want als je daarmee bedoelt dat je vriend is opgepakt, dan vind ik het wel een beetje zorgwekkend dat je in deze termen praat.
Formeel noemen ze het een gijzeling/lijfsdwang of juridische benaming vervangende hechtenis omdat het de verplichting tot het betalen van de boete niet opheft. Anders dan bij een verkeersboete dat soms wel het geval kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-10-2019 16:19
Je bent echt veel te open, ook hier.
Omdat ik ermee in mijn maag zit heb de man laten vallen waar ik van hou alsof het niets is, heb zijn vertrouwen geschonden, heb geen ruggengraat genoeg om in te gaan tegen mijn familie. Allemaal gewoon *** voor iedereen
Maar als ie de feiten niet betwist en alles heeft open gegooid naar jou toe ... Waarom is ie dan in hoger beroep én in cassatie gegaan?

Dat zegt toch ook iets over zijn schuld-inzicht wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je op deze leeftijd nog zo afhankelijk van je familie? Als ik je vriend was, zou ik er echt op afknappen dat iemand zo slap doet.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
stiefmoederschap? jullie hebben toch pas een paar maanden iets??
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook gewoon de gok kunnen nemen dat het allemaal wel los zal lopen. Als die band zo close is als jij zegt dan hebben zij net zo goed veel te verliezen als ze de band breken, dus misschien dat dat als puntje bij paaltje komt helemaal niet gebeurt en dat ze dat alleen zeggen om je onder druk te zetten en erop gokken dat je zwicht.

Zeg gewoon dat je niet van plan bent te kiezen en leg de bal bij hen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
08-10-2019 16:17
Ze vraagt toch niet of ze aan hem moet twijfelen? Zij vertrouwt erop dat hij alles verteld heeft en gelooft hem. Zij hoeft hem niet te verantwoorden hier. Er zijn toch zat banen waarbij bovenstaande handelingen niet in het takenpakket zitten en hij heeft zijn VOG schrijft ze.
En soms is het handig om iets waarheid te vertellen zodat er niet wordt dóór gevraagd naar de rest. Is ook een tactiek.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-10-2019 16:23
Maar als ie de feiten niet betwist en alles heeft open gegooid naar jou toe ... Waarom is ie dan in hoger beroep én in cassatie gegaan?

Dat zegt toch ook iets over zijn schuld-inzicht wat mij betreft.
Dat zegt in die zin iets dat hij in hoger beroep vrijspraak heeft gehad voor 2 van de 4 feiten wegens in 1 zaak gebrek aan bewijs en in de andere zaak was de handeling volgens het Hof niet strafbaar en in cassatie is de schadevergoeding verminderd ivm verkeerde toepassing van een wetsartikel en een berekening.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
08-10-2019 16:23
Waarom ben je op deze leeftijd nog zo afhankelijk van je familie? Als ik je vriend was, zou ik er echt op afknappen dat iemand zo slap doet.
Misschien te sterk gevoel bij familie en de neefjes en nichtjes ik zei tegen mijn (ex)vriend dat ik hen al mijn leven lang kende, en daarop zij hij dat ik hem zo dus ook geen eerlijke kans gaf.
Alle reacties Link kopieren
" heb mijn vriend laten weten dat het over is maar dat ik het niet wil maar niet anders kan"

Dat kun je wel.
Je hebt toch een keuze, ook al is die niet leuk.

Ik zou boos zijn op mijn familie dat ze zo weinig vertrouwen in mij hebben en ze het eerst een tijd uit laten zoeken. :byee:
Susan schreef:
08-10-2019 16:24
Je zou ook gewoon de gok kunnen nemen dat het allemaal wel los zal lopen. Als die band zo close is als jij zegt dan hebben zij net zo goed veel te verliezen als ze de band breken, dus misschien dat dat als puntje bij paaltje komt helemaal niet gebeurt en dat ze dat alleen zeggen om je onder druk te zetten en erop gokken dat je zwicht.

Zeg gewoon dat je niet van plan bent te kiezen en leg de bal bij hen.
"Laat mij mijn eigen fouten maken."

Wat heeft je familie trouwens zelf uitgespookt?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
08-10-2019 16:23
Waarom ben je op deze leeftijd nog zo afhankelijk van je familie? Als ik je vriend was, zou ik er echt op afknappen dat iemand zo slap doet.
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 16:25
En soms is het handig om iets waarheid te vertellen zodat er niet wordt dóór gevraagd naar de rest. Is ook een tactiek.
Voor de duidelijkheid, ik weet alles tot aan zijn strafblad toen heb ik gezien en zijn recente VOG ook van nog geen 14 dagen geleden in verband met een klus bij ons nationale spoorbedrijf waar personeel van andere partijen ook een VOG extra moet aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 16:25
Dat zegt in die zin iets dat hij in hoger beroep vrijspraak heeft gehad voor 2 van de 4 feiten wegens in 1 zaak gebrek aan bewijs en in de andere zaak was de handeling volgens het Hof niet strafbaar en in cassatie is de schadevergoeding verminderd ivm verkeerde toepassing van een wetsartikel en een berekening.
Dit vind ik nu niet echt heel erg voor hem pleiten hoor. Gebrek aan bewijs en vormfout....
Maar goed, je kunt het achter je laten. Op naar de volgende.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 16:26
Misschien te sterk gevoel bij familie en de neefjes en nichtjes ik zei tegen mijn (ex)vriend dat ik hen al mijn leven lang kende, en daarop zij hij dat ik hem zo dus ook geen eerlijke kans gaf.

Maar kan jij nu nog gezellig doen met je familie terwijl jij (en de man van wie je zegt te houden) verdrietig zijn omdat zij hem (en daarmee jullie) niet eens een kans gunnen? Ik zou ze zelf al niet eens meer willen zien.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik lees een paar alarmbellen.

Hoeveel is X maanden? Sowieso heel kort dus. En je hebt het al over stiefmoederschap? Is dat niet wat snel?

Waarom ging zijn vorige relatie uit?

Je hebt zijn vrienden, kennissen en collega's ontmoet...maar niet zijn familie? Waarom niet?

Je hebt geen ruggegraat als het om je familie gaat, maar wel in een relatie? Je schrijft nogal onderdanig en slachtofferig, is dat een goede combi met een man die problemen met de wet heeft gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je met iemand zoals hij?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 16:28
Dit vind ik nu niet echt heel erg voor hem pleiten hoor. Gebrek aan bewijs en vormfout....
Maar goed, je kunt het achter je laten. Op naar de volgende.
Gebrek aan bewijs in 1 zaak dus, 1 feit niet strafbaar en dat met die vormfout wat jij stelt ging om een fout in de berekening van het schadebedrag.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
08-10-2019 16:29
Maar kan jij nu nog gezellig doen met je familie terwijl jij (en de man van wie je zegt te houden) verdrietig zijn omdat zij hem (en daarmee jullie) niet eens een kans gunnen? Ik zou ze zelf al niet eens meer willen zien.
Dat weet ik niet daar moet ik goed over nadenken.
Ik zal een tijd boos zijn en misschien slijten.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
08-10-2019 16:29
Ik lees een paar alarmbellen.

Hoeveel is X maanden? Sowieso heel kort dus. En je hebt het al over stiefmoederschap? Is dat niet wat snel?

Waarom ging zijn vorige relatie uit?

Je hebt zijn vrienden, kennissen en collega's ontmoet...maar niet zijn familie? Waarom niet?

Je hebt geen ruggegraat als het om je familie gaat, maar wel in een relatie? Je schrijft nogal onderdanig en slachtofferig, is dat een goede combi met een man die problemen met de wet heeft gehad?

10 maanden, stiefmoederschap werd aangehaald door een ander persoon en ik reageerde daarop.
Zijn vorige relatie ging uit omdat zijn ex vreemd was gegaan en heb dat ook van de vrouw in kwestie zelf gehoord, sterker nog die was not amused toen die hoorde van mijn beslissing want die heeft me een bericht gestuurd. Zijn moeder is dood, zijn opa en oma ook en zijn vader heeft hem als kind mishandeld als je het zo graag wil weten. Sorry je zal het goed bedoelen maar ik probeerde wat steun te vinden wat ik kan doen om dit te herstellen
Zijn ex is waarschijnlijk vooral niet happy dat hij elke paar maanden weer een nieuwe vriendin aan hun kind voorstelt.

Nu jij, maar hoeveel "stiefmoeders" of plusmoeders zijn er al gepasseerd en gaan er nog komen.


Dan kan ze het nog naar jou toe verwoorden als "ik vind het spijtig dat ..." maar eigenlijk bedoelt ze "waarom kon ie nu weer eens niet wachten tot jullie relatie écht serieus was".
Alle reacties Link kopieren
In je OP stel je een vraag, maar je reacties laten zien dat je eigenlijk alleen wil klagen hè?

Je verklaart, wijst met vingers, geeft anderen de schuld, maar de capaciteit om in de spiegel naar jezelf te kijken is er niet. En daar zou je zo veel van kunnen leren.
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 16:37
10 maanden, stiefmoederschap werd aangehaald door een ander persoon en ik reageerde daarop.
Zijn vorige relatie ging uit omdat zijn ex vreemd was gegaan en heb dat ook van de vrouw in kwestie zelf gehoord, sterker nog die was not amused toen die hoorde van mijn beslissing want die heeft me een bericht gestuurd. Zijn moeder is dood, zijn opa en oma ook en zijn vader heeft hem als kind mishandeld als je het zo graag wil weten. Sorry je zal het goed bedoelen maar ik probeerde wat steun te vinden wat ik kan doen om dit te herstellen
Herstellen? Dan zeg je tegen hem "ik heb besloten om toch niet naar mijn familie te luisteren." Of hij je dan terug wil, geen idee. Of je familie dan het contact verbreekt, geen idee. Maar een andere manier zie ik niet. Je kunt niet ongedaan maken wat er gezegd is. Je kunt wel corrigeren wat jij zelf hebt gezegd.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 16:37
(...)Sorry je zal het goed bedoelen maar ik probeerde wat steun te vinden wat ik kan doen om dit te herstellen
Als je voor je vriend wil gaan, word je een grote meid en ga je voor die vriend. Wie weet komt het goed, misschien ook niet.
Als je voor je familie wil gaan, blijft je ex je ex en ga je op zoek naar iemand die hun goedkeuring wel kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:50
Overigens ik wil hem niet bashen en wil zelf ook niet schijnheilig zijn maar ik zoek wat steun of een richting wat ik nu kan doen. Mijn vriend is helemaal overstuur, ik ben helemaal overstuur en wil het liefste deze situatie veranderen maar weet niet hoe het aan te pakken.
Zeg je toch tegen hem dat het weer aan is?

Als jullie zo gelukkig zijn en hij zijn leven gebeterd heeft en het goed voor elkaar heeft, dan zal je familie uiteindelijk toch ook wel anders gaan kijken naar hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven