Familie dwingt me te stoppen met relatie (lege OP)

08-10-2019 15:19 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
BERICHT VERWIJDERD IVM DE REACTIES
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:16
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:44
Blijkbaar vinden ze dat normaal, misschien heb ik te lang gewacht met hem voorstellen, ze wisten wel dat hij er was enz maar verder niet. Misschien een inschattingsfout van mij maar heb hem wel beschermd en geprobeerd het voor hem op te nemen.
Waarom moet hij beschermd worden?
Hij kan prima zelf zijn mannetje staan.
Je hebt het denk ik zelf niet al te handig aangepakt, zo te lezen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:42
Even voor de duidelijkheid;
- Ze laten me vallen zo lang ik met hem omga en ben dan niet welkom.
- Zijn verleden zie ik niet rooskleuriger omdat ik verliefd ben ik veroordeel zijn gedrag (witte boorden criminaliteit)
- mijn familie heeft hem geen kans te geven hem te ontmoeten, hij heeft ze geprobeerd te bereiken en die pogingen hebben 0 op het rekest gekregen.
- Nieuwe schoonfamilie spannend omdat hij ooit eerder is beoordeeld/veroordeeld door mensen die hem nog niet kende op basis van verleden.

Ik kan ze niet dwingen met hem om te gaan maar zij willen geen omgang en keuren het af. Ik heb een hele sterke band met mijn familie en ik heb geen idee hoe ik er tegenin kan gaan en heb mijn vriend laten weten dat het over is maar dat ik het niet wil maar niet anders kan. Hij is heel erg boos en overstuur maar doet pogingen die woede niet op mij te richten omdat hij ook merkt dat ik gedwongen ben.
Doe niet zo dramatisch....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan pas beoordelen welke kant ik kies, als ik weet wat hij wèl heeft gedaan. Rijden onder invloed, inbraak, oplichting, drugshandel, belastingfraude, eenmalig 'zogenaamd per ongeluk' iets foute gedaan of als levensstijl voor langere tijd op het verkeerde pad???
yette schreef:
08-10-2019 15:46
Ik kan pas beoordelen welke kant ik kies, als ik weet wat hij wèl heeft gedaan. Rijden onder invloed, inbraak, oplichting, drugshandel, belastingfraude, eenmalig 'zogenaamd per ongeluk' iets foute gedaan of als levensstijl voor langere tijd op het verkeerde pad???
Als je het topic leest weet je het
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 15:44
Hij heeft al een kind bij een andere vrouw en is ook al veroordeeld omdat hij het niet zo nauw neemt met de regels.
Dit is vanuit het oogpunt van de familie natuurlijk niet de beste catch in de wereld.

Wat doet hij nu voor werk? Want in de financiële wereld mag hij niet meer werken.
Dat hij een kind heeft bij een andere vrouw dat doet niet terzake.
Dat hij in het verleden veroordeeld is dat is vervelend maar dat is niet iets wat hij ontkende, vanaf dag 1 eerste gesprek eerlijk over was en volledig open. Hij werkt in de ICT wereld als accountmanager, gewoon een goede baan, mooi huis en zaken op orde. Hij heeft zelfs afgelopen week de vonnissen aan me laten zien, zijn huidige VOG en zijn uittreksel documentatie (strafblad)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, mosterd - ik probeer ondertussen pubers hun tanden te laten poetsen ivm een bezoek aan de tandarts :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
En jij vindt dit dan nog een leuke familie om mee om te gaan? Familie die jou je geluk niet gunt? Familie die zo kortzichtig is dat ze niet eens het verhaal van je vriend willen horen?
Wordt eens volwassen en kies voor je eigen geluk.
ik geef mn bek ook maar een douw
yette schreef:
08-10-2019 15:48
Sorry, mosterd - ik probeer pubers hun tanden te laten poetsen ivm een bezoek aan de tandarts :facepalm:
:proud: sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 15:46
Waarom moet hij beschermd worden?
Hij kan prima zelf zijn mannetje staan.
Je hebt het denk ik zelf niet al te handig aangepakt, zo te lezen.
beschermd tijdens het gesprek met mijn ouders toen ze me onder druk zette niet daarvoor.
Ik heb het inderdaad ook op een bepaalde manier verkeerd gedaan.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:45
Dat zei hij ook maar ik weet niet wat ik anders moet anders ben ik ze kwijt en dat trek ik niet.
Hij zegt dat het wel bij zal draaien en dat hun zorgen er echt wel mogen zijn maar dat het daarbij had moeten blijven dat ze hem in ieder geval de kans hadden kunnen geven of in ieder geval mij een eigen keus hadden moeten laten maken. Nu heb ik die keus eigenlijk niet gehad.
Je koos ervoor om hem niet meteen voor te stellen aan de familie.
Je koos ervoor met iemand te gaan waarvan je vast al wist dat hij niet lekker in de familie zou liggen.
Je koos ervoor af te wachten en hém een kennismaking te regelen met jouw familie.
Je koos ervoor te luisteren naar het oordeel van je familie.

10 stappen terug ben jij degene die dit zo heeft gespeeld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Overigens ik wil hem niet bashen en wil zelf ook niet schijnheilig zijn maar ik zoek wat steun of een richting wat ik nu kan doen. Mijn vriend is helemaal overstuur, ik ben helemaal overstuur en wil het liefste deze situatie veranderen maar weet niet hoe het aan te pakken.
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:50
Overigens ik wil hem niet bashen en wil zelf ook niet schijnheilig zijn maar ik zoek wat steun of een richting wat ik nu kan doen. Mijn vriend is helemaal overstuur, ik ben helemaal overstuur en wil het liefste deze situatie veranderen maar weet niet hoe het aan te pakken.
Je hebt je keuze al gemaakt, je hebt hem laten barsten. Nu op de blaren zitten dus
Alle reacties Link kopieren
tja, ik weet niet wat je nu wil eigenlijk... we hebben hier niet de oplossing voor hoe je iedereen tevreden krijgt natuurlijk

wat dacht je van dat doen waar je zelf het meeste achter staat, of heb je dat al gedaan door het zogenaamd uit te maken maar meteen boehoe te roepen dat je dat eigenlijk niet wil want dat is best een beetje gemeen van die gemengde signalen uitzenden

in dat geval vind ik jou het probleem...
Lorem Ipsum
Tja, dan wordt het dus een relatie met iemand die je familie wel goedkeurt.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:50
Overigens ik wil hem niet bashen en wil zelf ook niet schijnheilig zijn maar ik zoek wat steun of een richting wat ik nu kan doen. Mijn vriend is helemaal overstuur, ik ben helemaal overstuur en wil het liefste deze situatie veranderen maar weet niet hoe het aan te pakken.
hij is je ex hoor
je hebt hem gedumpt
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
08-10-2019 15:48
:proud: sterkte!
Thanks :) over vijf minuten moeten we de deur uit. Eéntje eet 'eerst even' een appel, ééntje zit met YouTube op de plee en de derde thuiswonende puber luistert wèl. Die laatste verbaast me nog het meest.
yette wijzigde dit bericht op 08-10-2019 15:54
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 15:49
Je koos ervoor om hem niet meteen voor te stellen aan de familie.
Je koos ervoor met iemand te gaan waarvan je vast al wist dat hij niet lekker in de familie zou liggen.
Je koos ervoor af te wachten en hém een kennismaking te regelen met jouw familie.
Je koos ervoor te luisteren naar het oordeel van je familie.

10 stappen terug ben jij degene die dit zo heeft gespeeld.
Daar heb je als je het zo zegt gelijk in.
Ik had niet verwacht nooit dat mijn familie zo zou reageren.
Kennismaking kwam er gewoon niet goed van door mijn stommigheid
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:50
Overigens ik wil hem niet bashen en wil zelf ook niet schijnheilig zijn maar ik zoek wat steun of een richting wat ik nu kan doen. Mijn vriend is helemaal overstuur, ik ben helemaal overstuur en wil het liefste deze situatie veranderen maar weet niet hoe het aan te pakken.
Je ex-vriend. Want je hebt de kant van je familie al gekozen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat je een potentiele vriend niet meteen voorstelt aan je familie toch. Eerst uitzoeken of het een blijvende relatie kan zijn. Zo te lezen vind jij van wel, dus dan hoort je familie dat maar te accepteren. Echt heel erg apart dat ze zo doen. Ze mogen zich best zorgen over je maken, maar je voorschrijven met wie je een relatie mag hebben :facepalm: .....je bent in de 30.....
Alle reacties Link kopieren
Wat een manipulatie zeg bah.
Ipv je lieve vriend laten vallen.
Zou ik eens goed boos worden op jou familie.Die verdienen het om eens goed de waarheid van jou te horen.Mijn nu man was 18 toen die het contact verbrak met zijn moeder.Onder andere omdat ze onze relatie aan het tegen werken was.nu zijn we 22 jaar samen.En als die dat niet zo had aangepakt had het heel anders kunnen lopen.maar hij was 18 he jij bent in de dertig kom eens op voor jezelf en je vriend!
Heel vaak kan de familie dingen helderder zien dan de verliefde.
Kan maar hoeft niet. Maar meestal wel.

Aan jou of je gelooft dat hij veranderd is. Aan jou of jij een relatie wil met hem. Niet aan je familie.
Dat je ouders wat anders voor ogen hadden voor hun dochter, kan ik inkomen. Maar hun houding nu vind ik walgelijk.

En jij mag zelf in deze wel wat ruggengraat kweken.
Wees blij dat je er nu vanaf bent.

Ten eerste weet je nooit wat ie de komende jaren nog allemaal uitsteekt. Hij kan zich nu wel als halve heilige voordoen, maar hij heeft wel een strafblad.

Ten tweede loopt het stiefmoeder-schap zelden goed af.

Dan maar beter korte pijn.


*krijgt nu half Viva over zich heen*
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
08-10-2019 15:52
Je hebt je keuze al gemaakt, je hebt hem laten barsten. Nu op de blaren zitten dus
ik heb hem laten weten dat het me spijt en dat ik geen keuze heb gehad voor mijn gevoel. Lief als hij is is hij niet boos op mij maar voelt enkel onmacht en dat hij geen eerlijke kans heeft gehad en dat hij van mening is dat ik moet kiezen voor mijn eigen geluk, mijn familie mag best een mening hebben en ergens kan hij het zich voorstellen maar hij is ook van mening dat ze wel bijdraaien met de tijd als ze zien dat ik gelukkig ben en blij. Hij was de liefste voor me.....ben in mijn vorige relatie van 9 jaar niet zo gelukkig geweest als de relatief korte tijd met hem.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is toch een volwassen man?

Wat voor fouten we ook in het verleden hebben gemaakt, iedereen heeft het recht om zijn leven op te bouwen en gedane zaken te laten rusten.

Maar als volwassen man, moet hij toch wel de consequenties dragen van de fouten uit zijn verleden. Dus ook uitleg geven bij jouw familie. Hij hoeft niet in details te treden, het is geen rechtbank, maar net als iedere nieuwe partner, laten zien dat hij het beste met jou voor heeft. Dat hij realiseert dat hij in het verleden fouten heeft gemaakt. En dat deze fouten nog steeds van invloed zijn op zijn huidige leven. Mensen vergeten vaak hoe veel invloed een veroordeling (ook al lijkt het voor iets onbenulligs) kan hebben op je huidige leven.

Ik snap dat je van je nieuwe partner houdt en achter hem staat, maar dit is nu vooral zijn ding. Jij gelooft in hem, nu moet hij jouw familie ook laten zien dat hij geleerd heeft van het verleden.

Jullie moeten ook begrijpen dat je familie niet staat te springen van vreugde wanneer je iemand met een strafblad mee naar huis neemt.

Wacht het gesprek rustig af. Je vriend zal deze gesprekken vast vaker gevoerd hebben.

En houdt je familie voor dat je in Nederland een tweede kans kan krijgen. Dat wanneer je geboet hebt voor je fouten, dan je met een schone lei kan beginnen. De rechter heeft hem veroordeeld en een passende straf gegeven. Het is niet aan jouw familie om daar nog eens een extra straf bovenop te leggen.

Ondertussen moet jij je als zelfstandige volwassen vrouw gedragen, en je eigen keuzes maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven