ff een dipje?
woensdag 3 september 2025 om 13:22
Kennen jullie dat? Dat het gewoon even allemaal tegen zit en het gevoel je aanvliegt (misschien wel daardoor) of dit allemaal wel is dat je wil? Wil ik wel op deze manier oud worden met jou, is dit een sleur, wil ik die schoonfam wel, wil ik dat huis wel, wil ik überhaupt mezelf zo wel?
Zit er gewoon even doorheen en krijg soms een beetje paniek van de gedachten die ik allemaal heb. aub wees een beetje lief voor me, want zoek een beetje steun en zoek geen beoordelingen.
Zit er gewoon even doorheen en krijg soms een beetje paniek van de gedachten die ik allemaal heb. aub wees een beetje lief voor me, want zoek een beetje steun en zoek geen beoordelingen.
vraagtekens wijzigde dit bericht op 03-09-2025 13:31
6.95% gewijzigd
woensdag 3 september 2025 om 13:25
6 jaar
woensdag 3 september 2025 om 13:37
Ja hoor dat herken ik wel. Gelukkig heb ik veel vaker dit gevoel niet dan wel. Maar soms zit ik ook even niet lekker in mijn vel en dan ga ik aan alles twijfelen en heb ik zin om al mijn schepen te verbranden en te gaan emigreren naar een zonnig eiland ofzo. Totaal niet realistisch en het is ook echt niks voor mij om zoiets daadwerkelijk te gaan doen. Maar soms verlang ik er toch naar.
jojojo wijzigde dit bericht op 03-09-2025 13:37
2.06% gewijzigd
woensdag 3 september 2025 om 13:43
Heb nooit echte verbinding gemist, maar wel het stukje intiem en nog steeds helaas. Nu is dat natuurlijk (voor mij dan) geen gegronde reden om stappen te nemen, maar als ik zoals nu in een dip.. twijfel ik gewoon ofzo.. ik weet t niet. Moet wel zeggen dat wat nu ff tegen zit ook gedeeltelijk van buiten af komt.
woensdag 3 september 2025 om 13:44
Ja.. zoiets inderdaad. Gelukkig is het herkenbaar. Toch ergens bang dat ik dan denk.. nou als ik zo blijf denken, is niet best.jojojo schreef: ↑03-09-2025 13:37Ja hoor dat herken ik wel. Gelukkig heb ik veel vaker dit gevoel niet dan wel. Maar soms zit ik ook even niet lekker in mijn vel en dan ga ik aan alles twijfelen en heb ik zin om al mijn schepen te verbranden en te gaan emigreren naar een zonnig eiland ofzo. Totaal niet realistisch en het is ook echt niks voor mij om zoiets daadwerkelijk te gaan doen. Maar soms verlang ik er toch naar.
woensdag 3 september 2025 om 13:58
Ben je ontevreden met je sexleven?Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 13:43Heb nooit echte verbinding gemist, maar wel het stukje intiem en nog steeds helaas.
woensdag 3 september 2025 om 13:59
Ja, maar is niet de voornaamste reden dat ik dit topic heb geopend.
woensdag 3 september 2025 om 14:05
Dus eigenlijk is het een optelsom van allerlei kleinere dingen die je dit gevoel geven?Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 13:59Ja, maar is niet de voornaamste reden dat ik dit topic heb geopend.
woensdag 3 september 2025 om 14:08
Zo is het denk ik wel hoe je het kan zeggen inderdaad..margreetder schreef: ↑03-09-2025 14:05Dus eigenlijk is het een optelsom van allerlei kleinere dingen die je dit gevoel geven?
woensdag 3 september 2025 om 14:45
Voor mijzelf niet herkenbaar, maar ik herken het van een vriendin die elke zoveel jaar had last had van deze stemming en bijbehorende twijfels. Niet omdat het tegenzat (zoals jij schrijft, ben benieuwd wat je bedoelt...), het ging dan oppervlakkig gezien gewoon prima. Ik ben gaan denken dat het ook in je aard kan zitten - ik zeg dat zonder daarover te oordelen. De een gedijt bij vertrouwdheid, de ander heeft meer behoefte aan verandering/spanning en voelt onrust als die er niet is.
De vriendin over wie ik schrijf ligt nu in scheiding trouwens. We zullen zien of haar dat daadwerkelijk gelukkiger maakt. In haar geval denk ik dat dat zeker zo is, want ze heeft het allemaal prima voor elkaar en kan straks af en toe lekker met een date de hort op, daar verlangde ze naar. Maar bij veel anderen heb ik zo mijn twijfel of een scheiding daadwerkelijk gelukkiger maakt.
De vriendin over wie ik schrijf ligt nu in scheiding trouwens. We zullen zien of haar dat daadwerkelijk gelukkiger maakt. In haar geval denk ik dat dat zeker zo is, want ze heeft het allemaal prima voor elkaar en kan straks af en toe lekker met een date de hort op, daar verlangde ze naar. Maar bij veel anderen heb ik zo mijn twijfel of een scheiding daadwerkelijk gelukkiger maakt.
woensdag 3 september 2025 om 15:02
Jazeker. Na een aantal jaar samen geweest te zijn met een depressieve partner en 3 kinderen met flinke rugzakken had ik het liefst dat iemand me bij de hand pakte, meenam en me nooit meer om liet kijken, ik was zó meegegaan.
Bij mij was de truc wel degelijk scheiden, god, wat was ik die man zat.
Nu ik 8 jaar lat heb ik het nooit meer, waarom zou ik ook. Als ik er klaar mee ben gooi ik daar de deur dicht en kijk ik nooit meer om. Ultieme vrijheid.
Bij mij was de truc wel degelijk scheiden, god, wat was ik die man zat.
Nu ik 8 jaar lat heb ik het nooit meer, waarom zou ik ook. Als ik er klaar mee ben gooi ik daar de deur dicht en kijk ik nooit meer om. Ultieme vrijheid.
.
woensdag 3 september 2025 om 15:18
vaker en langer? heb inderdaad naast deze post 1x iets geplaatst erover.Lila-Linda schreef: ↑03-09-2025 15:02weet je zeker dat het een dipje is?
je post al langer en vaker over hem en je relatie
woensdag 3 september 2025 om 15:18
woensdag 3 september 2025 om 15:23
Kinderen?Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 15:18Hmm ja dat is zeker waar. Maarja of ik dat wil weet ik niet, maar daarnaast staat er ook teveel op het spel ervoor.
I wanna live my life with the volume full!
woensdag 3 september 2025 om 15:25
Maar wat op het spel staat, is dat materieel?Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 15:18Hmm ja dat is zeker waar. Maarja of ik dat wil weet ik niet, maar daarnaast staat er ook teveel op het spel ervoor.
Jullie hebben samen geen kinderen toch?
woensdag 3 september 2025 om 16:19
Je twijfel zit dus niet alleen in je relatie maar ook in dingen als je huis. Kun je zelf een beetje inschatten hoe gegrond deze twijfels zijn, of dat ze meer iets zeggen over je algehele gemoed.l?
Ik had laatst echt een korte kuttijd en twijfelde aan alles maar het was echt mijn brein (oorzaak bekend) dat een loopje met me nam. Ik dacht zelf aan mijn katten wegdoen terwijl ik dat echt nooit nooit echt zou doen.
Ik had laatst echt een korte kuttijd en twijfelde aan alles maar het was echt mijn brein (oorzaak bekend) dat een loopje met me nam. Ik dacht zelf aan mijn katten wegdoen terwijl ik dat echt nooit nooit echt zou doen.
woensdag 3 september 2025 om 16:33
Hmm denk dat Attraverso het het meest bij het goede eind heeft inderdaad. En naast dat allemaal je dan ook niet op bepaalde manier krijgt wat je graag wil (ondanks aangeven) wordt dat denk ik te veel eventjes? voel me soms net alleen maar een opruim/was/bijhoudt teef met ook nog een baan. Klinkt echt allemaal heel ondankbaar, maarja moet het toch ergens ff kwijt.
woensdag 3 september 2025 om 17:09
Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 16:33Hmm denk dat Attraverso het het meest bij het goede eind heeft inderdaad. En naast dat allemaal je dan ook niet op bepaalde manier krijgt wat je graag wil (ondanks aangeven) wordt dat denk ik te veel eventjes? voel me soms net alleen maar een opruim/was/bijhoudt teef met ook nog een baan. Klinkt echt allemaal heel ondankbaar, maarja moet het toch ergens ff kwijt.
Dat is dan toch ook gewoon een behoorlijk probleem? Niet alleen maar iets van buitenaf lijkt me dus ik denk dat je twijfels/dip best gegrond zijn.
woensdag 3 september 2025 om 17:15
En je had verwacht/ gehoopt dat dit door te trouwen zou beter worden?Vraagtekens schreef: ↑03-09-2025 16:33Hmm denk dat Attraverso het het meest bij het goede eind heeft inderdaad. En naast dat allemaal je dan ook niet op bepaalde manier krijgt wat je graag wil (ondanks aangeven) wordt dat denk ik te veel eventjes? voel me soms net alleen maar een opruim/was/bijhoudt teef met ook nog een baan. Klinkt echt allemaal heel ondankbaar, maarja moet het toch ergens ff kwijt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in