Forever Single
donderdag 27 september 2018 om 01:56
Kan er wel een lang verhaal van maken maar het komt er op neer dat ik al forever single ben. Ben 20j, mannelijk geslacht, in mijn vrijetijd probeer ik 4x per week te sporten, heb ik een eigen (hobby) auto waar ik aan sleutel als het nodig is en uiteraard ook in rond rijd.
Aangezien ik geen persoon ben met een groot sociaal netwerk en het lef niet heb om iemand aan te spreken ben ik al geruime actief (2 jaar) actief op Tinder. Ik heb er moeite mee om openbaar iemand aan te spreken omdat ik niet wil overkomen als creep. Ik zou dan ook nooit de 1e stap zetten omdat ik vindt dat het ook van de andere kant moet komen. Tinder heb ik sinds vandaag verwijderd omdat het gewoon niet gaat. Heeft er iemand suggesties voor mij?
Doordat ik 20 jaar ben en nog nooit een relatie en überhaupt wat heb gehad met een meid ben ik best wel onzeker op dit gebied. Ook doet het me wat omdat ik me niet gelukkig voel.
Aangezien ik geen persoon ben met een groot sociaal netwerk en het lef niet heb om iemand aan te spreken ben ik al geruime actief (2 jaar) actief op Tinder. Ik heb er moeite mee om openbaar iemand aan te spreken omdat ik niet wil overkomen als creep. Ik zou dan ook nooit de 1e stap zetten omdat ik vindt dat het ook van de andere kant moet komen. Tinder heb ik sinds vandaag verwijderd omdat het gewoon niet gaat. Heeft er iemand suggesties voor mij?
Doordat ik 20 jaar ben en nog nooit een relatie en überhaupt wat heb gehad met een meid ben ik best wel onzeker op dit gebied. Ook doet het me wat omdat ik me niet gelukkig voel.
donderdag 27 september 2018 om 03:17
donderdag 27 september 2018 om 04:18
Toch vraag ik me af hoe je dan meisjes op Tinder aanspreekt.
Ik ken tinder niet maar ik neem aan dat je iemand een berichtje stuurt en dan afwacht of er antwoord komt.
Wat vroeg je dan als eerste bij een dame op Tinder? Kreeg je antwoord en kreeg je wel een soort van gesprek op gang? En zo ja waarom 'lukte het niet' om een date te krijgen denk je zelf?
Er schijnen uitzonderingen te zijn maar het overgrote deel van de mensen op Tinder is uit op seks, een ons of een keertje vreemdgaan.
Als je dan uitvoerig over je hobby gaat vertellen zul je weinig respons krijgen, in een gesprek met een meisje kan het zomaar dat er op die manier een leuk gesprek ontstaat.
Zelfs als ze je hobby niet leuk vindt maar JOU wel!
Ben echt benieuwd wat je dan zoal schreef, mss te direct of juist te vaag!?!
Ik ken tinder niet maar ik neem aan dat je iemand een berichtje stuurt en dan afwacht of er antwoord komt.
Wat vroeg je dan als eerste bij een dame op Tinder? Kreeg je antwoord en kreeg je wel een soort van gesprek op gang? En zo ja waarom 'lukte het niet' om een date te krijgen denk je zelf?
Er schijnen uitzonderingen te zijn maar het overgrote deel van de mensen op Tinder is uit op seks, een ons of een keertje vreemdgaan.
Als je dan uitvoerig over je hobby gaat vertellen zul je weinig respons krijgen, in een gesprek met een meisje kan het zomaar dat er op die manier een leuk gesprek ontstaat.
Zelfs als ze je hobby niet leuk vindt maar JOU wel!
Ben echt benieuwd wat je dan zoal schreef, mss te direct of juist te vaag!?!
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 04:20
Reden: foutje
Reden: foutje
1.46% gewijzigd
donderdag 27 september 2018 om 06:54
Jij wil niemand aanspreken omdat het van de andere kant moet komen. Als de andere kant daar hetzelfde over denkt heb je daarmee jezelf verzekerd van een bestaan als single.
De enige tip die dan nog zin heeft: maak er een mooi leven van, zo alleen.
De enige tip die dan nog zin heeft: maak er een mooi leven van, zo alleen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 27 september 2018 om 07:06
Ach welnee
Ik wilde ook graag een relatie toen ik 20 was.
En 25
En 30....
Sterker nog, nu ben ik 46 en wil ik het nog steeds.
Gelukkig ondertussen getrouwd
Maar dat trouwen kwam toch echt omdat ik graag een relatie wil de hoor.
Niet omdat ik zo graag single wilde blijven
summerdance wijzigde dit bericht op 27-09-2018 07:07
34.73% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 27 september 2018 om 07:06
Geluk haal je niet uit een relatie; dat moet je echt uit jezelf halen.
Ik zou me dus eerst maar eens richten op jezelf en dingen vinden die je gelukkiger maken. Als je je geluk gaat ophangen aan een vriendin, is die relatie bij voorbaat gedoemd te mislukken, aangezien die verwachting van haar niet realistisch is en zij hier nooit aan zal kunnen voldoen.
Ik zou me dus eerst maar eens richten op jezelf en dingen vinden die je gelukkiger maken. Als je je geluk gaat ophangen aan een vriendin, is die relatie bij voorbaat gedoemd te mislukken, aangezien die verwachting van haar niet realistisch is en zij hier nooit aan zal kunnen voldoen.
donderdag 27 september 2018 om 07:15
Wat een Bs dat je het geluk alleen uit jezelf kunt halen.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑27-09-2018 07:06Geluk haal je niet uit een relatie; dat moet je echt uit jezelf halen.
Je bent jezelf en je omstandigheden.
Echt amateur psychologie dit soort teksten. To ga gewoon daten. Dat je je zo voelt is eenzaamheid daar wordt niemand een leuker mens van.
donderdag 27 september 2018 om 07:17
PreciesSummerdance schreef: ↑27-09-2018 07:06Ach welnee
Ik wilde ook graag een relatie toen ik 20 was.
En 25
En 30....
Sterker nog, nu ben ik 46 en wil ik het nog steeds.
Gelukkig ondertussen getrouwd
Maar dat trouwen kwam toch echt omdat ik graag een relatie wil de hoor.
Niet omdat ik zo graag single wilde blijven
donderdag 27 september 2018 om 07:18
donderdag 27 september 2018 om 07:36
Hier word ik dus zo vreselijk moe van, van dit soort Happinez-quotes.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑27-09-2018 07:06Geluk haal je niet uit een relatie; dat moet je echt uit jezelf halen.
Als we nou eens met ons allen niet zo overdreven zelfstandig en onafhankelijk zouden zijn (want hee! Je moet de slingers zelf ophangen, en YOLO, je weet toch...), dan zouden veel meer mensen sneller een leuke partner vinden.
Voor die hele happy-single beweging waren mensen er gewoon open over: je zoekt een partner m/v, eventueel voor het leven, en van zo'n relatie probeer je het beste te maken. Niet te moeilijk allemaal.
Nu heeft iedereen een ellenlange lijst met harde eisen waaraan een partner moet voldoen, vervolgens dient er eerst drie jaar vrijblijvend gedate te worden, en daarna mag het eventueel onder voorbehoud een relatie heten.
En in die drie jaar moet je je vooral als zelfstandig en onafhankelijk blijven profileren, want anders "laat je je geluk van een ander afhangen".
donderdag 27 september 2018 om 08:19
Ik vind 20 nog hardstikke jong, maar ik had mijn eerste vriendje 'pas' op mijn 19 en was daar toen ook onzeker over dus ik begrijp je wel perfect.
Ik vrees dat over 't algemeen de meeste meisjes nog wel (uit dezelfde verlegenheid) verwachten dat de jongen initiatief neemt. Lukte het op tinder nooit om iemand gewoon eens uit te nodigen voor een drankje? Eens regelmatig iets gaan drinken met iemand (ook al blijft het maar bij 1 keer) is wel een goede oefening om je sociale skills wat te oefenen
.
En wat doe je van sport? Heb je daar de mogelijkheid om te oefenen babbelen met meisjes?
Ik zou eerst focussen op jezelf wat beter in je vel te voelen en niet direct te hopen op een relatie. Gewoon zonder verwachtingen oefenen om vlotter om te gaan met het andere geslacht en wie weet komt daar zelfs iets uit, maar als dat niet het geval is hou je er mss wel leuke vriendschappen aan over en leer je via via mss nog wel iemand kennen.
Ik vrees dat over 't algemeen de meeste meisjes nog wel (uit dezelfde verlegenheid) verwachten dat de jongen initiatief neemt. Lukte het op tinder nooit om iemand gewoon eens uit te nodigen voor een drankje? Eens regelmatig iets gaan drinken met iemand (ook al blijft het maar bij 1 keer) is wel een goede oefening om je sociale skills wat te oefenen
En wat doe je van sport? Heb je daar de mogelijkheid om te oefenen babbelen met meisjes?
Ik zou eerst focussen op jezelf wat beter in je vel te voelen en niet direct te hopen op een relatie. Gewoon zonder verwachtingen oefenen om vlotter om te gaan met het andere geslacht en wie weet komt daar zelfs iets uit, maar als dat niet het geval is hou je er mss wel leuke vriendschappen aan over en leer je via via mss nog wel iemand kennen.
donderdag 27 september 2018 om 08:24
Eens! In het merendeel van de wereld is het compleet normaal een partner te hebben.Dymphnatam schreef: ↑27-09-2018 07:36Hier word ik dus zo vreselijk moe van, van dit soort Happinez-quotes.
Als we nou eens met ons allen niet zo overdreven zelfstandig en onafhankelijk zouden zijn (want hee! Je moet de slingers zelf ophangen, en YOLO, je weet toch...), dan zouden veel meer mensen sneller een leuke partner vinden.
Voor die hele happy-single beweging waren mensen er gewoon open over: je zoekt een partner m/v, eventueel voor het leven, en van zo'n relatie probeer je het beste te maken. Niet te moeilijk allemaal.
Nu heeft iedereen een ellenlange lijst met harde eisen waaraan een partner moet voldoen, vervolgens dient er eerst drie jaar vrijblijvend gedate te worden, en daarna mag het eventueel onder voorbehoud een relatie heten.
En in die drie jaar moet je je vooral als zelfstandig en onafhankelijk blijven profileren, want anders "laat je je geluk van een ander afhangen".
donderdag 27 september 2018 om 08:58
TO, het is hier al gezegd, als je alsmaar af blijft wachten, gaat er niks gebeuren.
Wat doe je als je een match hebt op Tinder? Zeg jij dan wel iets als eerste?
Tinder is een prima manier om te oefenen om meisjes aan te spreken, zolang je er maar niet te veel van verwacht. Als je hoopt daar je forever girlfriend te treffen, wacht je nog een hoop teleurstellingen. Maar als je het ziet als oefenterrein, kun je heel ver komen. En wie weet blijft zo'n oefendame ineens aan je hangen, omdat het dan ontspannen en gewoon verloopt.
Gewoon doen dus, gesprek openen bij een match en kijken wat wel en niet werkt. En als het even kan: niet te lang blijven chatten, maar een date afspreken. En daar dezelfde methode toepassen: zie het als oefening. Als je een date hebt, wil dat niet gelijk zeggen dat jullie voor eeuwig bij elkaar blijven. Ga gewoon wat drinken met iemand, en begin een gesprekje. Bijvoorbeeld over haar studie, of waar ze woont, of iets waarover jullie gechat hebben. Kijk hoe het gesprekje verloopt, en verwacht er niet te veel van.
En als dat niks wordt, heb je in elk geval wat geleerd voor de volgende keer.
Wat doe je als je een match hebt op Tinder? Zeg jij dan wel iets als eerste?
Tinder is een prima manier om te oefenen om meisjes aan te spreken, zolang je er maar niet te veel van verwacht. Als je hoopt daar je forever girlfriend te treffen, wacht je nog een hoop teleurstellingen. Maar als je het ziet als oefenterrein, kun je heel ver komen. En wie weet blijft zo'n oefendame ineens aan je hangen, omdat het dan ontspannen en gewoon verloopt.
Gewoon doen dus, gesprek openen bij een match en kijken wat wel en niet werkt. En als het even kan: niet te lang blijven chatten, maar een date afspreken. En daar dezelfde methode toepassen: zie het als oefening. Als je een date hebt, wil dat niet gelijk zeggen dat jullie voor eeuwig bij elkaar blijven. Ga gewoon wat drinken met iemand, en begin een gesprekje. Bijvoorbeeld over haar studie, of waar ze woont, of iets waarover jullie gechat hebben. Kijk hoe het gesprekje verloopt, en verwacht er niet te veel van.
En als dat niks wordt, heb je in elk geval wat geleerd voor de volgende keer.
donderdag 27 september 2018 om 09:25
Misschien zegt je topic titel 'forever single' wel iets over hoe jij naar jezelf kijkt. Dat je jezelf als 'forever single' bestempelt op je 20e (!!) is nogal negatief, als je gedoemd bent te mislukken. Maar gelukkig is 20 nog hartstikke jong!
Wat maakt dat je sociale kring niet zo groot is?
Ga je wel eens naar feestjes of wat drinken ergens?
Heb je werk?
Volg je een opleiding?
Zijn er evenementen of clubs voor jouw hobby?
Ga je wel eens sporten op en plek waar andere mensen zijn?
Om een relatie te krijgen is het (vaak) belangrijk om mensen tegen te komen en contact met hen aan kunnen gaan. Als je het moeilijk of spannend vindt om mensen tegen te komen en contact te maken dan is dat iets wat aandacht nodig heeft. Hoe voel je je over jezelf en de rest van je leven verder?
Je zou internetdaten via een andere weg dan Tinder kunnen proberen, ik weet niet of dat iets is wat jonge twintigers doen. Tinder is vaak lastig, omdat we inmiddels heel hoge verwachtingen hebben en een relatie heb je niet vaak pats-boem met iemand die je voor de eerste keer ontmoet.
Wat maakt dat je sociale kring niet zo groot is?
Ga je wel eens naar feestjes of wat drinken ergens?
Heb je werk?
Volg je een opleiding?
Zijn er evenementen of clubs voor jouw hobby?
Ga je wel eens sporten op en plek waar andere mensen zijn?
Om een relatie te krijgen is het (vaak) belangrijk om mensen tegen te komen en contact met hen aan kunnen gaan. Als je het moeilijk of spannend vindt om mensen tegen te komen en contact te maken dan is dat iets wat aandacht nodig heeft. Hoe voel je je over jezelf en de rest van je leven verder?
Je zou internetdaten via een andere weg dan Tinder kunnen proberen, ik weet niet of dat iets is wat jonge twintigers doen. Tinder is vaak lastig, omdat we inmiddels heel hoge verwachtingen hebben en een relatie heb je niet vaak pats-boem met iemand die je voor de eerste keer ontmoet.
donderdag 27 september 2018 om 10:01
Misschien datingsite Paiq?
Dat is een andere benadering.
Als je wat zou kunnen gaan daten doe je gelijk ervaring op.
Je komt niet creep over als je iemand aanspreekt. Wel als je bijna gaat smeken. Blijf zelfverzekerd overkomen, al kost het moeite. Aldoende leer je zo.
Met vallen en opstaan. En niet zeuren bij meisjes. Gewoon mannelijk.
Dat is een andere benadering.
Als je wat zou kunnen gaan daten doe je gelijk ervaring op.
Je komt niet creep over als je iemand aanspreekt. Wel als je bijna gaat smeken. Blijf zelfverzekerd overkomen, al kost het moeite. Aldoende leer je zo.
Met vallen en opstaan. En niet zeuren bij meisjes. Gewoon mannelijk.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.