foute smsjes

08-09-2009 16:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen!



Na al enige tijd een beetje te hebben rondgeneusd hier op het forum, wil ik toch de stoute schoenen aantrekken en mijn ei toch echt even kwijt.

Ik heb een account aangemaakt en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om het volgende:



Ongeveer 5 weken geleden vond ik in de telefoon van mijn vriend smsjes van een collega die niet erg onschuldig waren. Het waren geen heel spannende smsjes, en ook niet sexueel getint, maar het ging wel te ver. Het waren berichtjes waarvan ik me kan herrinneren dat dat het soort sms contact was dat hij en ik hadden toen we elkaar leerde kennen.

Ik ben me toen rot geschrokken en heb compleet in paniek aan hem gevraagd wie zij was en wat het te betekenen had. Eerst moest hij lachen en vertelde dat het allemaal stomme geintjes waren, daarna zag hij in hoe serieus ik was. Hij heeft volgehouden dat het niks was en ik me echt geen zorgen moest maken, hij wilde alleen mij. Een paar dagen hebben we het lastig gehad, en ik dacht er steeds aan terug. Hij zei dat hij spijt had, en dat hij echt niet had ingezien dat het te ver ging ( dat realiseerde hij zich pas toen ik hem ermee confronteerde ). Ik maakte met hem de afspraak dat als zij hem nogmaals zou smsen, hij dat eerlijk tegen mij zou vertellen.



De 2 weken erna was zij op vakantie met haar vriend, en hebben ze kennelijk geen contact gehad. Daarna zijn wij 2 weken op vakantie gegaan en hebben ze ook geen contact gehad (ik heb af en toe zijn mobiel gecheckt). Eenmaal thuis, toen hij weer net een paar dagen aan het werk was, vond ik dat hij vreemd deed. Zijn mobiel legde hij opeens in de kleerkast als hij opstond, en lag niet meer gewoon op het nachtkastje. Ik werd achterdochtig en kon mezelf niet bedwingen om nog eens te checken. Ik vond opnieuw smsjes in zijn mobiel, en dit keer nog erger dan de vorige keer.

Opnieuw heb ik hem ermee geconfronteerd. Dit keer heftiger dan de vorige keer. opnieuw hetzelfde verhaal: allemaal geintjes, sorry, ik zag het niet zo, ik wil alleen jou, ik hou van jou, ze is tegen iedereen zo, tegen de baas zegt ze ook schat enz enz.

opnieuw heeft hij beloofd eerlijk te zijn en het me te vertellen als ze smst. Ik heb gezegd dat 3 keer scheepsrecht is, en het dan over is. Het doet me pijn, dat de vorige keer hem niet aan het denken heeft gezet, hoezeer hij me daarmee gekwetst heeft en pijngedaan heeft. Ik voelde me niet serieus genomen.



Die dag ging alles stroef en moeilijk en was alles kut. Het weekend (de dagen erna) heb ik geprobeerd een rustig en "leuk" weekend ervan proberen te maken. We zijn in de stad gaan lunchen en hebben wat gedronken. We wonen samen en ik wil niet constant langs elkaar heen leven en herrie maken.



Ik wil hem heel graag geloven en vertrouwen, en heb hem ook gezegd dat hij dat vertrouwen moet terugwinnen. Het feit dat ik hem niet vertrouw/geloof doet zo'n pijn. Als we het gezellig hebben 's avonds, vraag ik me af waarom ik aan hem twijfel, maar als ik in bed lig, of alleen ben, komt alles boven. Ik weet niet hoe ik hem aan moet pakken, en wat ik moet denken.



Ik zou willen dat dit nooit gebeurd was, en dit moet stoppen HELP!





Liefs Jojo24
Alle reacties Link kopieren
Check nooit zomaar iemand z'n persoonlijke berichtjes. Je zit nu met een rot gevoel. Onnodig lijkt me. Als hij zegt dat het niks te betekenen heeft dan moet je dat geloven. Je maakt jezelf alleen maar gek.
Alle reacties Link kopieren
Even ter verduidelijking: Ik heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik in de eerste plaats zijn smsjes heb gelezen. Ik besef dat dit natuurlijk fout van mij was. Ik was op zoek naar informatie in een sms van zijn moeder die voor mij bestemd was.
Alle reacties Link kopieren
Vind daarnaast ook dat je wel erg heftig reageerd. Net alsof je hem hebt betrapt met een ander. Het zijn maar berichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat het weer gebeurd, en de smsjes steeds erger werden/worden maakt me alleen zo bang. Ik vind het moeilijk te geloven dat vrij intieme berichtjes naar een collegan iets te betekenen hebben, vooral als ze op zaterdag en zondagavond worden verstuurd...
Het zijn niet maar berichtjes. Hoevaak komt er op deze manier niet aan het licht dat iemand verliefd is op een ander, of nog erger, al een relatie heeft met een ander.

Ik snap dat je het niet leuk vind. Ik snap ook niet dat hij belooft er mee te stoppen en gewoon doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Nu maar wachten tot je voor de derde keer zijn smsjes gaat lezen en weer wat ontdekt.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Jojo24 schreef op 08 september 2009 @ 16:58:

Even ter verduidelijking: Ik heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik in de eerste plaats zijn smsjes heb gelezen. Ik besef dat dit natuurlijk fout van mij was. Ik was op zoek naar informatie in een sms van zijn moeder die voor mij bestemd was.Je zegt het zelf al; als ie echt wat te verbergen had liet ie je niet op zijn toestel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, "maar berichtjes.."

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt Jojo, ik bedoel, wat voor reden heeft je vriend om op die manier met een andere vrouw te smsen?

Wat voor smsjes zijn het eigenlijk precies?



Maar......in iemand zijn telefoon kijken is not done vind ik....waarom doe je dat uberhaupt?
Ik vind het goed dat je de 2e keer gecheckt hebt. Je intuitie zei je dat er iets niet klopte en je bleek gelijk te hebben. Je moet hem echt heel duidelijk maken dat je vertrouwen door zoiets (in zijn ogen) nietszeggends toch een knauw krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jojo24 schreef op 08 september 2009 @ 17:01:

Het feit dat het weer gebeurd, en de smsjes steeds erger werden/worden maakt me alleen zo bang. Ik vind het moeilijk te geloven dat vrij intieme berichtjes naar een collegan iets te betekenen hebben, vooral als ze op zaterdag en zondagavond worden verstuurd...



je zegt in je OP dat het geen sexueel getinte smsjes zijn, en dat ze ook niet "zo erg"zijn.. maar wat is het dan wel.. Ik kan me namelijk met alle goeie wil niet iets indenken wat er nou in een smsje zou staan dat me zo zou laten reageren als jij nu doet..

Er van uitgaande dat er dan idd geen sexuele dingen instaan of bevestigingen van "foute" dingen samen doen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik kunnen altijd in elkaars telefoons. Ik was zelf altijd vrij achterdochtig vanwege een ex. Juist omdat ik mag kijken, maakt dat dat is gestopt.

Als mijn vriend dingen zou doen die mij pijn doen en hij bleef er - nadat we het besproken hadden en hij beloofde er mee te stoppen - toch mee doorgaan, dan zou ik op zijn zachtst gezegd ook niet blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
mijn man en ik hebben trouwens ook altijd de telefoons open en bloot liggen hoor. Geen geheimen voor elkaar, en al zeker geen sms`jes die de ander niet mag lezen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:SonjaS schreef op 08 september 2009 @ 17:00:

Vind daarnaast ook dat je wel erg heftig reageerd. Net alsof je hem hebt betrapt met een ander. Het zijn maar berichtjes.Ik vind dat jij er juist wel érg makkelijk over doet... Vriend smst met collega op manier die klaarblijkelijk tever gaat (in welk opzicht dan precies TO?) én belooft beterschap, maar gaat op dezelfde voet verder. Dat doet iets met vertrouwen van TO.
Peas on earth!
quote:SonjaS schreef op 08 september 2009 @ 17:00:

Vind daarnaast ook dat je wel erg heftig reageerd. Net alsof je hem hebt betrapt met een ander. Het zijn maar berichtjes.

Sonja... je zou ze de kost eens moeten geven die op een gegeven moment verder gaan dan ´ maar ´ berichtjes. Juist bij smsjes en email moeten je alarmbellen gaan rinkelen omdat het een hele veilige manier is om steeds verder te gaan zonder enige schaamte. Je bouwt een bepaalde spanning op met elkaar.

Wat natuurlijk niet wil zeggen TO dat dat bij jouw vriend ook het geval is.
Wij hebben de telefoon ook open en bloot liggen. Daarom zou ik het ook raar vinden als dezelfde telefoon ineens in kastjes of tasjes wordt gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Btw: als het niets betekent, waarom verstopt hij zijn telefoon dan?
quote:toffifee schreef op 08 september 2009 @ 17:07:

Wij hebben de telefoon ook open en bloot liggen. Daarom zou ik het ook raar vinden als dezelfde telefoon ineens in kastjes of tasjes wordt gestopt.Wij ook.. en als dat ineens zou veranderen zou ik op zeker wel zijn telefoon gaan checken!
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 september 2009 @ 17:06:

[...]



Ik vind dat jij er juist wel érg makkelijk over doet... Vriend smst met collega op manier die klaarblijkelijk tever gaat (in welk opzicht dan precies TO?) én belooft beterschap, maar gaat op dezelfde voet verder. Dat doet iets met vertrouwen van TO.





TO, kan je misschien wat duidelijker zijn over het soort smsjes??



Hey schatje, lekker weekend? Hey schatje, moest de hele nacht aan je denken... Ik heb nu niet echt een idee.
Alle reacties Link kopieren
Jojotje,



Hij heeft na de eerste keer weer met haar gesmst. Nu doet hij zelfs zijn best zijn telefoon te verstoppen. Waarom is hij er niet gewoon mee gestopt? Waarom moet hij met een collega smsen? Van zijn verhaal klopt niets en dat weet je denk ik zelf ook. Er is veel meer aan de hand dan alleen smsen of hij is daarop uit. Ben trouwens wel benieuwd wat er dan precies in die smsjes staat. Dat maakt het voor ons makkelijker om te reageren.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad...het begint vaak met dit soort smsjes, lekker spannend en je doet in principe niks verkeerd.

TO ik vind het goed dat jij je grenzen aangeeft wat die smsjes betreft, en hij moet nu zelf maar bedenken wat hem dierbaarder is. Jij of de spanning van de aandacht van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Sonja S, ik zou het sowieso al verdacht vinden als mijn vriend steeds met een bepaalde collega zou smsen, ongeacht wat er in die smsjes staat.

Zoals Breaky zegt: waarom met een collega smsen??

Ego-boost? Spanning zoeken? maar waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Pfff Biekie, wat heftig zeg! maar gaat jouw man ook echt vreemd of zoekt hij alleen de spanning op en stopt hij op tijd?

In principe zit daar nog wel verschil tussen vind ik.....
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 08 september 2009 @ 17:07:

Wij hebben de telefoon ook open en bloot liggen. Daarom zou ik het ook raar vinden als dezelfde telefoon ineens in kastjes of tasjes wordt gestopt.Wij ook en op een gegeven moment nam mijn vriend z'n gsm zelfs mee naar de wc. Ik heb aan hem gevraagd wat voor spannende smsjes hij ontving dat hij zn gsm mee naar de wc moest nemen. Hij had aan iemand zn nummer gekregen en ontving van haar smsjes. Na mijn vraag is het gestopt. Denk dat het toen iets te spannend voor hem werd. Dat was ook weer niet de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven