Friendzone

04-03-2019 06:58 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Half jaar gedate met een jongere man, er was vanaf het begin meteen een hele goede connectie tussen ons. Alles was perfect en ik werd verliefd maar hij niet.

Omdat we toch op elkaar gesteld zijn willen we proberen vrienden te blijven. Ik weet dat het voor mij wellicht moeilijker word omdat ik nog steeds gek op hem ben maar het idee om definitief te breken en elkaar nooit meer zien wil ik niet.

Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem.

Nu respecteer ik dat hij zegt dat niet te willen dus ik ga mij niet wanhopig aanbieden.

Zijn er mensen die ervaring hebben in een situatie als deze? Kan je vrienden zijn wanneer een van beide nog gevoelens heeft?

Ook denk ik aan het feit dat als hij misschien een andere vriendin krijgt hij mij toch zal laten vallen.

Wat is wijsheid in deze?
Klinkt als een geweldige vriendschap in wording. Als je verder geen enkele andere vrienden hebt, zou ik misschien begrijpen dat je wanhopig aan deze 'vriend' wil blijven vasthouden. In alle andere gevallen zou ik zeggen dat ouder zijn dan een ander niet betekent dat je meer levenservaring hebt.
Hij wil niet eens sex met jou? Dit is toch helemaal niet goed voor je eigenwaarde om dan tegen hem aan te gaan liggen wegzwijmelen?
Julius, ik weet wat ik heb mee gemaakt en gezien in mijn leven.

Laten we zeggen dat ik bijna zeker weet dat het meer is dan wat de gemiddelde Viva forummer heeft meegemaakt.

Aangezien wij ook heel veel hebben gesproken weet ik dat ik levenservaring heb en hij nog moet beginnen, daarom zeg ik dat ook.
Wat mij opvalt qua reacties is dat er erg negatieve conclusies worden getrokken over deze hele situatie; hij is berekenend en calculerend; hij is mij aan het mindfucken, wij liegen en bedriegen.

Dus wanneer een van beide niet wil neuken met een ander is de situatie dusdanig dat het een ramp is.

Jammer dat er niet gedacht kan worden dat twee mensen ook een goede connectie kunnen hebben en om elkaar geven zonder van bil te moeten gaan.

Nogmaals; ik vind hem als persoon leuk genoeg om samen weer lol te hebben net als toen we nog wel sex hadden.

Samen weer stappen en concerten bezoeken, net als we deden.

Ook jammer dat dit wordt gezien als wanhoop. Ik laat tenminste zien dat wanneer ik echt om iemand geef, en dat gebeurt niet vaak, heb met het gros van de mensen helemaal niks, ik tot op zekere hoogte mijn zal doen om degene in mijn leven te hebben. Dit wordt dan gezien als wanhoop.

Maar in een uitgeblust huwelijk met 'kindjes' moet je alles pikken van je partner en zelfs als een kneus in therapie.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 08:27
Reden: Kromme zin
4.88% gewijzigd
Waarom zulke lange tenen? Je stelt een vraag, krijgt antwoorden en schiet vervolgens helemaal uit je panty omdat de antwoorden je niet aan staan....

Doe je ding. Je wordt er alleen op gewezen dat hij echt geen relatie met je wil, dus als je doet wat je doet met de hoop hem alsnog voor je te winnen, zal je met een gebroken hart eindigen.
ChristianeF schreef:
05-03-2019 08:24
Wat mij opvalt qua reacties is dat er erg negatieve conclusies worden getrokken over deze hele situatie; hij is berekenend en calculerend; hij is mij aan het mindfucken, wij liegen en bedriegen.

Dus wanneer een van beide niet wil neuken met een ander is de situatie dusdanig dat het een ramp is.

Jammer dat er niet gedacht kan worden dat twee mensen ook een goede connectie kunnen hebben en om elkaar geven zonder van bil te moeten gaan.

Nogmaals; ik vind hem als persoon leuk genoeg om samen weer lol te hebben net als toen we nog wel sex hadden.

Ook jammer dat dit wordt gezien als wanhoop. Ik laat tenminste zien dat wanneer ik echt om iemand geef, en dat gebeurt niet vaak, heb met het gros van de mensen helemaal niks, ik tot op zekere hoogte mijn zal doen om degene in mijn leven te hebben. Dit wordt dan gezien als wanhoop.

Maar in een uitgeblust huwelijk met 'kindjes' moet je alles pikken van je partner en zelfs als een kneus in therapie.
Is dit he eerste relatie?
ChristianeF schreef:
05-03-2019 08:13

Laten we zeggen dat ik bijna zeker weet dat het meer is dan wat de gemiddelde Viva forummer heeft meegemaakt.

Aangezien wij ook heel veel hebben gesproken weet ik dat ik levenservaring heb en hij nog moet beginnen, daarom zeg ik dat ook.
OK... Ik weet niet hoe oud je bent maar je klinkt als een puber die net haar eerste vriendje heeft zien vertrekken en absoluut niet de waarheid wil horen.

Prima, doe wat jij wil. We proberen je een hoop leed te besparen, maar sommige mensen willen absoluut niet leren van anderen en zijn vastbesloten om onnodig veel pijn te ervaren.

Het is jouw leven, laat onze levenservaring je niet in de weg staan om jezelf extra te kwetsen.

Succes
ChristianeF schreef:

OK... Ik weet niet hoe oud je bent maar je klinkt als een puber die net haar eerste vriendje heeft zien vertrekken en absoluut niet de waarheid wil horen.

Prima, doe wat jij wil. We proberen je een hoop leed te besparen, maar sommige mensen willen absoluut niet leren van anderen en zijn vastbesloten om onnodig veel pijn te ervaren.

Het is jouw leven, laat onze levenservaring je niet in de weg staan om jezelf extra te kwetsen.

Succes
ChristianeF schreef:

Als een kneus in therapie? Wow de bitterheid. Grappig ook dat je eerst zelf zegt dat jij tenminste laat zien als je om iemand geeft. Ook kneusjes die in relatietherapie zitten, kunnen dit doen omdat ze om iemand geven.

Ik was niet 1 van de personen die hem calculerend noemden want ik vind hem juist eerlijk. Hij zegt dat hij niks wil.

Leuk dat je je verheven voelt boven de gemiddelde forummer die niet zoveel als jij heeft meegemaakt en die niet kan begrijpen dat mensen een connectie kunnen hebben zonder seks. Niemand zei dat laatste, maar goed. En als jullie zo'n goede connectie hebben, vanwaar dan de angst dat hij je zal laten vallen als hij een vriendin krijgt?

Jij plaatst een topic omdat je blijkbaat moeite hebt met de situatie en daar krijg je reacties op. Nu die jou niet bevallen ga je in de aanval.
Omdat hij eerlijk is en ik eerlijk ben naar hem toe denk ik dat er een basis is voor een vriendschap.

Ik waardeer absoluut jullie mening, daarom heb ik ook een topic geopend, om meningen van andere mensen te krijgen.

Dat er gezegd wordt dat dit niet goed is voor mij, het niet zal/kan werken ook allemaal prima; wellicht hebben jullie helemaal gelijk hierin en word ik straks gekwetst door hem of verneuk ik mijzelf met mijn vasthoudendheid, ik zal hier durfen posten en zeggen: jullie hadden gelijk!

Het is de negatieve manier waarop het wordt gebracht, dat vind ik niet leuk, niet het feit dat jullie mij niet naar de mond praten.
ChristianeF schreef:
05-03-2019 08:54
Omdat hij eerlijk is en ik eerlijk ben naar hem toe denk ik dat er een basis is voor een vriendschap.

Ik waardeer absoluut jullie mening, daarom heb ik ook een topic geopend, om meningen van andere mensen te krijgen.

Dat er gezegd wordt dat dit niet goed is voor mij, het niet zal/kan werken ook allemaal prima; wellicht hebben jullie helemaal gelijk hierin en word ik straks gekwetst door hem of verneuk ik mijzelf met mijn vasthoudendheid, ik zal hier durfen posten en zeggen: jullie hadden gelijk!

Het is de negatieve manier waarop het wordt gebracht, dat vind ik niet leuk, niet het feit dat jullie mij niet naar de mond praten.
Het is de negatieve manier waarop jij het invult. Niemand zegt hiet bijvoorbeeld dat je geen connectie kunt hebben zonder seks. Dat maak je er zelf van. En jij begint om je heen te slaan door anderen voor kneusjes uit te maken.
Als hij ook om jou geeft en de vriendschap belangrijk vindt dan geeft hij je die tijd ook om over hem heen te komen. Als hij toch in de tussentijd afhaakt: good riddens!
Dat snap je toch ook wel? Lees je posts nou eens na. Wees open en zeg dat het je zwaar valt zo en dat het voor jou belangrijk is om eerst tijd te nemen. Dat je wel weer contact zoekt als je er klaar voor bent. Maar dan moet je dus wel eerst eerlijk naar jezelf kijken.

En dat terwijl de man die wel openlijk en enthousiast voor je gaat nog ergens rondloopt..bedenk ook waar je je energie in wil steken hè. Gun jezelf meer. En dat wil niet zeggen dat deze jongeman een eikel is, hij is het gewoon niet voor jou. Accepteren en loslaten.
ChristianeF schreef:
04-03-2019 08:57
Wat ik zo verwarrend vind is dat hij mij wel steeds graag wil zien en meteen wil afspreken.

Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad wanneer ik klaar was met een ex.

Zijn er ook mannen die hier een verklaring voor hebben? Hoe werkt zoiets in een mannenbrein?
Simpel, als man onderneem je graag wat met vrienden. Is het leuk om samen dingen te ondernemen. Is het prettig om leuke dingen te doen. Dus, je spreekt met een goede vriend regelmatig af, en wanneer die ook reageert en tijd heeft, alleen maar beter toch.
Dat die vriend nu toevallig een vrouw is, maakt niets uit, behalve dan dat er hier dus ook additionele Benefits bij komen. Waar denk je tenslotte dat de term Friends-With-Benefits vandaan komt. Dat is dus iemand waarmee je naast je vriendschap, ook op seksueel vlak lol mee kan hebben, seks is tenslotte meestal gewoon leuk en lekker, zelfs wanneer er verder geen diepgaande gevoelens aan vast zitten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
05-03-2019 11:54
Simpel, als man onderneem je graag wat met vrienden. Is het leuk om samen dingen te ondernemen. Is het prettig om leuke dingen te doen. Dus, je spreekt met een goede vriend regelmatig af, en wanneer die ook reageert en tijd heeft, alleen maar beter toch.
Ik denk dat dit niet aan mannen is voorbehouden.
:proud: Het is alsof je een topic opent met de vraag moet ik een reisverzekering afsluiten voor mijn verre reis, dertig vreemden zeggen ja, en dat je dan gaat schreeuwen dat je zon verzekering helemaal niet nodig hebt en dat je een ervaren reiziger bent die het zelf allemaal wel weet.
ChristianeF schreef:
Je neemt hem niet serieus. Daarom geloof je hem ook niet als hij zegt dat hij geen interesse heeft. Hij moet nog het licht zien. Dit is geen vriendschap.
ChristianeF schreef:

Als 1 wel wil neuken en de ander niet, gaat dat gegarandeerd ellende opleveren ja. Niet omdat er niet geneukt wordt, maar omdat jij verliefd op hem bent, en hij niet op jou.

Prima toch. Ik hoop dat je toekomstige vriend er hetzelfde over denkt.

Het lijkt ook erg op wanhoop. Kennelijk heb je erg weinig mensen in je leven. Of verwaarloos je je andere vrienden om met deze jongen die jou niet wil op stap te kunnen?
ChristianeF schreef:
05-03-2019 08:54

Ben je echt eerlijk? Heb je tegen hem gezegd dat je nog smoorverliefd bent en dat je hem terug wil en seks met hem wil om hem terug te krijgen en dat je hoopt dat het daarop uitloopt als hij langskomt? Heb je hem verteld dat je hem niet ziet als een vriend maar als de man waar je je leven mee wil delen?

Ben je écht eerlijk geweest?
Annellekke,

Het zit niet zo diep dat ik wil samenwonen met hem maar ik heb hem inderdaad gezegd dat ik graag nog met hem naar bed wil en dat ik gek op hem ben. Ook heb ik met Oud en Nieuw dat we samen waren mijn liefde verklaard.

Hij kan zelf beslissen of hij nog wil komen dit weekend.

Ik heb geen bakken met vrienden nee en zoals ik eerder zei heb ik met het gros van de mensen niks en voel ik daar ook niet zo heel veel bij zoals wanhopige eenzaamheid. Heb werk, ik heb hobby's, een dochter en een grote familie.

Het contact tussen ons is trouwens best goed op dit moment. Ik zie het wel.
Murrmurr schreef:
05-03-2019 12:06
:proud: Het is alsof je een topic opent met de vraag moet ik een reisverzekering afsluiten voor mijn verre reis, dertig vreemden zeggen ja, en dat je dan gaat schreeuwen dat je zon verzekering helemaal niet nodig hebt en dat je een ervaren reiziger bent die het zelf allemaal wel weet.
Nagel op de kop

Doe gewoon je zin to, wat kan het ons schelen.
Zal ik ook zeker doen.

Mocht het op stront uitdraaien mogen jullie mij afzeiken in mijn eventuele nieuwe topic.

Ondanks het misschien niet zo overkomt waardeer ik zeer zeker jullie input.

Murrnurr, ik vind jouw reacties, alhoewel lekker bijdehand, altijd leuk.

Annelleke, bedankt ook.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 18:02
Reden: Ter aanvulling
44.28% gewijzigd
Oké, niet-neukze dan maar!
:-D
.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 13:46
99.78% gewijzigd
Yay we hadden gelijk! :cheer: :jump:

Toch wel goed dat je nog een keer met hem hebt afgesproken want door zijn losernerdgedrag ben je nu vast sneller over hem heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven