Frustratie puntje vriend

15-01-2021 03:44 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik en mijn vriend hebben nu zo’n 9 maanden een relatie. We vinden elkaar erg leuk en zien elkaar bijna elke dag. Nu is er iets waar ik al een tijdje tegenaan loop. Wij wonen beide nog thuis ( ik ben 20) en hebben dus te maken met bepaalde regels. Mijn ouders hebben mij altijd erg vrij gelaten en zeker nu ik een bepaalde leeftijd bereikt heb zijn er vrijwel geen regels meer voor mij en ga ik mijn eigen gangetje (natuurlijk wel rekening houdend met de rest van het huis). De ouders van mijn vriend staan hier iets anders in. Zo willen zij dat hij doordeweeks voor 12 uur ‘s avonds thuis is en mogen wij dan ook niet bij elkaar slapen. Dit frustreert mij persoonlijk best wel. Ik heb dit al een aantal keer aangekaart bij hem maar hij schijnt steeds uit te stellen die met zijn ouders te bespreken wat mij erg stoort. Soms voelt het hierdoor alsof ik in een vrij kinderlijke relatie zit. Begrijp mij niet verkeerd verder ben ik echt dol op hem maar in mijn ogen moet dit echt veranderen. Ben ik hierin heel onredelijk of zeg ik iets normaals. Zo ja, wat kan ik doen om dit te veranderen?
Ik zelf kan natuurlijk hier niet mee naar zijn ouders gaan aangezien dat dit niet aan mij is. Ik hoor graag jullie meningen en tips!
Maar wil je vriend dan elke nacht om 3 uur ‘s nachts thuiskomen en wil jij daar altijd kunnen slapen als het jou uitkomt?

Moeten jullie zelf niet werken of studeren ofzo? De meeste mensen liggen echt ruim voor middernacht in bed doordeweeks hoor. Er moet gewerkt worden en een huishouden gerund.
Alle reacties Link kopieren
Als jij ook maar èrgens regels wil bepalen, moet je een eigen huis zoeken, mag je daar je eigen regels bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Huur een legertent voor 70 euro per week, leen een vuurkorf of huur er 1 en dan romantisch in het bos met een fikie en een kip op het houtskool.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Eens met iedereen, het is hun huis dus mogen ze zelf de regels bepalen. En als je het niet eens bent met die regels, ga dan bij jou thuis slapen met vriend, of ga uit huis. Maar in elk geval ‘moeten’ die ouders niets veranderen. Het is inderdaad niet aan jou om het aan te kaarten, maar dat je vriend het van jou zou moeten bespreken met zijn ouders komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons werd er ook niet door de weeks bij ons geslapen door de vriendinnen van onze kinderen. We moeten vroeg op, en zijn lichte slapers. Daarnaast heb je ook minder privacy. De weekenden prima, en onze kinderen zouden daar ook echt niet over in gesprek zijn gegaan met ons, ze weten nl waarom die regel zo is. Ik vind je naar klinken en zou zeggen huur fijn ergens een kamer en richt je eigen leven in.
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:14
Oh mai, 20 jaar en voor 24:00 uur thuis?! Wat was het vroeger toch makkelijk toen je op je 18de het huis uit kon.
Het gaat alleen om doordeweeks hè. Dat is toch niet zo raar. Ik neem aan dat die jongen ook nog werkt of studeert.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
15-01-2021 07:34
Het gaat alleen om doordeweeks hè. Dat is toch niet zo raar. Ik neem aan dat die jongen ook nog werkt of studeert.

Als studerende is dat wel een beetje anders. Ik kwam regelmatig midden in de nacht thuis door de week toen ik nog studeerde. Maar goed, ik woonde op mezelf, dus daar had niemand last van. Dat die jongen ook niet ergens anders mag slapen door de week vind ik wel sneu.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
15-01-2021 07:34
Het gaat alleen om doordeweeks hè. Dat is toch niet zo raar. Ik neem aan dat die jongen ook nog werkt of studeert.
Maar dat moet je op die leeftijd toch zelf kunnen bepalen?!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De meeste volwassen mensen liggen gewoon rond 12 uur snachts te pitten. Daarnaast zien jullie elkaar bijna iedere dag, het is niet zo dat jullie contact onthouden wordt ofzo. Dus in dat opzicht vind ik de regels van zijn ouders niet onredelijk.

En verder is jullie relatie kinderlijk: jullie wonen allebei nog thuis. Jij hebt de mazzel dat jouw ouders je heel vrij laten. En hij heeft zich te houden aan bepaalde regels. Wil je een relatie waarin je zelf helemaal je eigen regels kan bepalen? Zoek beiden iets voor jezelf. Bij mijn ouders thuis was het ook uit den boze dat vriendjes doordeweeks bleven slapen, maar toen ik 20 was woonde ik al een tijdje op kamers en deed ik (in ieder geval doordeweeks) lekker mijn eigen ding :)
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:44
Maar dat moet je op die leeftijd toch zelf kunnen bepalen?!
Ja, in je eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
15-01-2021 07:50
Ja, in je eigen huis.
Ja en dat lukt de meesten niet op die leeftijd. Dus prima om een gesprek met ouders over te voeren. Je woont daar samen toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Prima regels voor doordeweeks, ook voor volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:52
Ja en dat lukt de meesten niet op die leeftijd. Dus prima om een gesprek met ouders over te voeren. Je woont daar samen toch.
Ja, vriend met zijn ouders. En als vriend het wel best vindt en er niet over in gesprek gaat, dan is het wat het is.
TO is daar geen partij in verder.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:44
Maar dat moet je op die leeftijd toch zelf kunnen bepalen?!
Als je op jezelf woont: ja.
Maar niet als je nog thuis woont.
Ik zou er als ouders ook niet aan moeten denken die onrust doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de meerderheid, je houdt je aan de regels van het huis waarin je woont.

12 uur thuis is niet zo raar. Waarom moet je daar door de weeks slapen? De ouders (en eventuele broer en zussen) zitten echt niet te wachten om een extra persoon 's morgens bij de badkamer of om jouw 's avonds tegen te komen op de gang. Dat is best wel een inbreuk op je privacy. Je bent de vriendin van hun zoon, niet automatisch ook de vriendin van de rest van de familie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:44
Maar dat moet je op die leeftijd toch zelf kunnen bepalen?!
Op zich wel. Maar als de ouders lichte slapers zijn en hun rust nodig hebben, dan wordt het al lastiger. Geen idee wat er verder nog voor situatie thuis is. Ik zou het zelf niet prettig vinden, steeds iemand extra over de vloer, terwijl ik toch best vrij was naar de kinderen.

het is bij ons nog maar een paar jaar geleden, ik weet al niet eens meer wat onze regels waren.. dat is wel erg. Volgens mij had mijn oudste een vriendin, die sowieso niet bij ons mocht slapen en oudste ook niet bij haar, want.. géén idee. (was een lesbische relatie)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit even aankaarten.
'beste Ger en Maaike, ik wil 24 u toegang tot jullie huis. Dat jullie werken en ook een leven hebben en betalen voor alle voorzieningen waar ik gebruik van maken is een kleine.bijzaak, het gaat om mij en ik wil full time toegang tot je zoon. Na de sex heb ik honger en het valt me ook op dat jullie niet in huis hebben wat ik dan graag eet, dus kunnen jullie nog wat extra boodschappen doen anders voel ik me me niet thuis.
Groetjes! '

Succes he!
Ik wil wel graag mee om te komen coachen, en dan zinnen souffleren als:
'maar ik ben al 20!'
'maar Maaike, dat jij licht slaapt en wisseldiensten draait zegt toch niks over wat IK nodig heb?'
Etc.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-01-2021 08:23
Ik zou dit even aankaarten.
'beste Ger en Maaike, ik wil 24 u toegang tot jullie huis. Dat jullie werken en ook een leven hebben en betalen voor alle voorzieningen waar ik gebruik van maken is een kleine.bijzaak, het gaat om mij en ik wil full time toegang tot je zoon. Na de sex heb ik honger en het valt me ook op dat jullie niet in huis hebben wat ik dan graag eet, dus kunnen jullie nog wat extra boodschappen doen anders voel ik me me niet thuis.
Groetjes! '

Succes he!
Ik wil wel graag mee om te komen coachen, en dan zinnen souffleren als:
'maar ik ben al 20!'
'maar Maaike, dat jij licht slaapt en wisseldiensten draait zegt toch niks over wat IK nodig heb?'
Etc.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Pak m gewoon op de keukentafel

Zal ze leren die achterlijke burgerlijke mensjes

Maar wat je er ook van moge vinden: zij zijn de eigenaren van het huis, hun regels en anders mottie t huis uit.

Als mijn zoon oud genoeg zijn er ook regels. Hij mag neuken wat hij wil maar ik hoef t allemaal niet te horen bv:-)
Alle reacties Link kopieren
Donewithit schreef:
15-01-2021 07:28
Bij ons werd er ook niet door de weeks bij ons geslapen door de vriendinnen van onze kinderen. We moeten vroeg op, en zijn lichte slapers. Daarnaast heb je ook minder privacy. De weekenden prima, en onze kinderen zouden daar ook echt niet over in gesprek zijn gegaan met ons, ze weten nl waarom die regel zo is. Ik vind je naar klinken en zou zeggen huur fijn ergens een kamer en richt je eigen leven in.
Het gaat er ook om hoe je woont denk ik. Niet iedereen heeft een eengezinswoning en dan nog zijn sommige woningen gehorig.
In sommige huizen is maar 1 toilet, badkamer. Ikzelf zou in dat soort gevallen geen enkele zin hebben in gedoe daarom 's ochtends.
Helemaal niet als ik to' s houding nav deze post zo inschat.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-01-2021 07:52
Ja en dat lukt de meesten niet op die leeftijd. Dus prima om een gesprek met ouders over te voeren. Je woont daar samen toch.
'je woont daar samen', nee ze hebben verkering.
Toen ik op mezelf woonde hadden mijn vriendjes ook geen 24 uur per dag toegang en bepaalde ik in mijn eigen huis wat er gebeurde.
Ik vind niets geks aan de regels van zijn ouders. Dat jouw ouders heel erg vrij zijn is mooi, maar dat wil toch niet zeggen dat andermans regels er niet mogen zijn?

Daarnaast: ik zou totaal geen zin hebben in logees. Doordeweeks helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
15-01-2021 08:38
'je woont daar samen', nee ze hebben verkering.
Toen ik op mezelf woonde hadden mijn vriendjes ook geen 24 uur per dag toegang en bepaalde ik in mijn eigen huis wat er gebeurde.
Volgens mij bedoelt ze dat vriend en zijn ouders daar samen wonen. Niet TO en vriend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-01-2021 07:59
Ja, vriend met zijn ouders. En als vriend het wel best vindt en er niet over in gesprek gaat, dan is het wat het is.
TO is daar geen partij in verder.
Nee precies. Als vriend het allemaal prima vindt, houdt het op natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-01-2021 08:44
Volgens mij bedoelt ze dat vriend en zijn ouders daar samen wonen. Niet TO en vriend.
Uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven