Ga ik het echt doorzetten?

19-09-2019 12:50 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Al jaren aan het meelezen, maar vandaag een account aangemaakt. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik niet verder met hem wil, maar begin toch weer met twijfelen of ik dit kan 'maken' tegenover mijn dochter. Ik weet niet goed waarvoor dit topic is.. Voor tips van jullie misschien of misschien om vooral mijzelf te laten zien in welke situatie ik nu zit, want goed nadenken kan ik niet meer na de zoveelste ruzie en beloftes.
Ik heb nu 5 jaar een relatie en we hebben een dochter van 2,5 jaar. Sinds zij is geboren gaat het slecht tussen ons. Wij hielden allebei van een feestje/drankje, maar ik was in de veronderstelling dat we beide snapte dat dit minder zou worden met een kind. Dit is dus niet gebeurd, mijn partner drinkt vaak en veel. In het weekend standaard al vanaf smiddags. We hebben hier heel veel ruzie over gehad, want hij wordt er niet leuker op. Hij is heel jaloers van nature en dit wordt door de alcohol versterkt. Hij valt in slaap in zijn stoel, dus ik moet altijd degene zijn die er bij moet blijven met mijn hoofd. 's avonds,' s nachts en 's ochtends.

Op zich is hij een super lieve vader, maar qua zorgtaken komt het allemaal op mij neer. Ik haal onze dochter uit bed, ik kleed haar aan en breng haar naar de opvang. Ik haal haar vaak op, zorg dat ze genoeg eet, haar schone luier op tijd krijgt en doe haar in bed. Hij stoeit en knuffelt met haar, maar verder regel ik alles.
Op zich kan ik daarmee leven, maar het zou fijn zijn als ik een keer 's nachts er niet uit hoef of als ik een keer ' s ochtends zou kunnen uitslapen. Als ik aangeef dat ik dat even nodig heb. Dit is beide misschien 3x gebeurd.
Daarnaast hebben we beide een ander beeld over hoe we met geld om moeten gaan. Hij geeft uit wat hij heeft en ik wil sparen. We hebben het op het moment niet breed, maar toch wil hij 2 kratten bier per week, biefstuk en bij elke zonnige dag barbecuen. Ik wil dit liever niet en zeg dit ook. Maar door zijn kinderachtige/chagrijnige gedrag daarna ga ik toch soms maar overstag.
Ik heb het gevoel dat hij me daarmee manipuleert.
Er is eigenlijk nog veel meer waar ik niet gelukkig mee ben, maar dan wordt het echt een te lang verhaal.
Kortom, het is een lieve vader en lieve vriend, maar is dit genoeg om bijelkaar te blijven. Als we geen dochter hadden wist ik het wel.

Bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Typisch weer zo een verhaal van ik had verwacht dat het na trouwen of het krijgen van een kind een hele andere man zou worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beeld hoe het jou en je dochter verder gaat als je je relatie eindigt?
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaard85 schreef:
19-09-2019 12:50
Kortom, het is een lieve vader en lieve vriend, maar is dit genoeg om bijelkaar te blijven. Als we geen dochter hadden wist ik het wel.

Bedankt voor het lezen.
De vraag stellen is de vraag beantwoorden denk ik zo.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je snelle reactie.
Is dat zo gek dan? Dat ik van mijn vriend had verwacht dat als je samen bewust voor een kind kiest je beide je levensstijl aanpast? Bij mij werkt het wel zo. Maar het blijkt toch wel dat je een punt hebt, want bij hem dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat zei hij, toen hij hoorde dat je niet verder met hem wil?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
19-09-2019 12:55
Heb je een beeld hoe het jou en je dochter verder gaat als je je relatie eindigt?
Ja, dat heb ik wel. Heb genoeg vrienden en familie om mij heen. Heb zelf ook genoeg inkomsten, dus dat zou geen problemen voor mij opleveren. Het enige wat mij tegen houdt, is haar (mijn dochter) gezin kapot maken.
Hij heeft ook nog recht op omgang he.Hij is niet vader af als jij vertrekt.
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaard85 schreef:
19-09-2019 13:00
Ja, dat heb ik wel. Heb genoeg vrienden en familie om mij heen. Heb zelf ook genoeg inkomsten, dus dat zou geen problemen voor mij opleveren. Het enige wat mij tegen houdt, is haar (mijn dochter) gezin kapot maken.
En hoe ga jij je dan voelen op de dagen dat jullie kind bij vader woont?
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
19-09-2019 12:59
Wat zei hij, toen hij hoorde dat je niet verder met hem wil?
Drong nog niet echt tot hem door denk ik. Hij werd heel boos eerst en nu zegt hij dat hij wil veranderen en geen bier meer gaat drinken. Daarom twijfel ik nu ook. Maar dit is eigenijk de 6de keer al dat hij beterschap beloofd. Dus weet niet of ik hem nog een echte kans kan/wil geven. Voor mijn gevoel zegt hij dit om me weer even 'stil' te houden.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
19-09-2019 13:02
Hij heeft ook nog recht op omgang he.Hij is niet vader af als jij vertrekt.
Dat weet ik. Ik vind het ook belangrijk dat hij haar heel veel ziet. Ik twijfel er niet aan dat hij dat niet goed gaat doen. Alleen miss qua alcoholgebruik in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik dat je alle reden hebt om deze lamlul man te verlaten. Hij gedraagt zich als een onverantwoordelijke egoïst. Maar inderdaad, hoe ga je dat doen op momenten dat jouw dochter bij haar vader is met zijn dronken kop? Lijkt mij zeer lastig (en wellicht zelfs niet verantwoord) om dat los te laten.
Zo te lezen heb je allang al besloten wat je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaard85 schreef:
19-09-2019 13:06
Dat weet ik. Ik vind het ook belangrijk dat hij haar heel veel ziet. Ik twijfel er niet aan dat hij dat niet goed gaat doen. Alleen miss qua alcoholgebruik in het weekend.
Meen je dit nou serieus? Jij denkt dat een dronken vader, die in zijn eentje verantwoordelijk is voor een jong kind, een goed idee is? Ik zou met dat idee in mijn hoofd echt geen minuut rust hebben.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
19-09-2019 13:02
En hoe ga jij je dan voelen op de dagen dat jullie kind bij vader woont?
Ik denk eerst verschrikkelijk, maar na een tijdje kan ik de tijd voor mijzelf misschien een klein beetje waarderen. Ik heb dat nu totaal niet. En we gaan dan voor co-ouderschap, dus zie haar maximaal een paar dagen niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een lieve vader omdat hij af en toe knuffelt en met zn dochter speelt?

Wow, die standaard is laag tegenwoordig. Als hij straks in zn eentje voor jullie dochter moet zorgen, zit jullie kind dus standaard bij opa en oma. Hij heeft geen idee wat ie met haar aanmoet.

Lieve vader, kom op. Het is een egocentrische alcoholische idioot met een gat in zn hand.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
19-09-2019 13:10
Hij is een lieve vader omdat hij af en toe knuffelt en met zn dochter speelt?

Wow, die standaard is laag tegenwoordig. Als hij straks in zn eentje voor jullie dochter moet zorgen, zit jullie kind dus standaard bij opa en oma. Hij heeft geen idee wat ie met haar aanmoet.

Lieve vader, kom op. Het is een egocentrische alcoholische idioot met een gat in zn hand.
Dat zou, zijn alcoholconsumptie in aanmerking genomen, waarschijnlijk nog het gunstigte scenario zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaard85 schreef:
19-09-2019 13:04
Drong nog niet echt tot hem door denk ik. Hij werd heel boos eerst en nu zegt hij dat hij wil veranderen en geen bier meer gaat drinken. Daarom twijfel ik nu ook. Maar dit is eigenijk de 6de keer al dat hij beterschap beloofd. Dus weet niet of ik hem nog een echte kans kan/wil geven. Voor mijn gevoel zegt hij dit om me weer even 'stil' te houden.
Wellicht een goed idee om hem te vertellen dat je bezig bent woonruimte voor jezelf te zoeken.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
19-09-2019 13:08
Meen je dit nou serieus? Jij denkt dat een dronken vader, die in zijn eentje verantwoordelijk is voor een jong kind, een goed idee is? Ik zou met dat idee in mijn hoofd echt geen minuut rust hebben.
Misschien zeg ik dit omdat ik me echt niet kan voorstellen dat hij haar gevaar zou laten lopen. Maarja, hij drinkt nu ook wel eens als ze in bed ligt en hij is alleen met haar. Maar ik denk dat hij het minder ver laat komen als ik er niet bij ben. Ik weet het niet.. Je hebt een goed punt.
julius schreef:
19-09-2019 13:10
H

Wow, die standaard is laag tegenwoordig. Als hij straks in zn eentje voor jullie dochter moet zorgen, zit jullie kind dus standaard bij opa en oma. Hij heeft geen idee wat ie met haar aanmoet.
Er zijn er genoeg die de kinderen naar opa en oma brengen in plaats van betaald kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Nijlpaard85 schreef:
19-09-2019 13:10
Ik denk eerst verschrikkelijk, maar na een tijdje kan ik de tijd voor mijzelf misschien een klein beetje waarderen. Ik heb dat nu totaal niet. En we gaan dan voor co-ouderschap, dus zie haar maximaal een paar dagen niet.
Ja? Jij kunt dan echt lekker onderuitzakken zonder je zorgen te maken over hoe het daar gaat? Dat hij zich wellicht een stuk in zijn kraag drinkt waar je dochter bij is?
Alle reacties Link kopieren
Je dacht ook dat hij jouw onuitgesproken wens om te stoppen met feesten en drinken na het krijgen van een kind wel zou begrijpen....jouw normaal is niet zijn normaal.

Wat heeft de houding 'zo zal het wel niet lopen' je tot nu toe gebracht?
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-09-2019 13:16
18.23% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij is zeker ook niet van mening dat hij een alcohol probleem heeft?
Ik vind het een egoïstische stap om je dochter bij hem achter te laten tijdens het co-ouderschap. Dat is namelijk niet vanuit het beste voor je dochter gerekend. Een alcoholist als vader kan je serieus kapotmaken als je daarmee opgroeit. Geen rechter zal dat ook toewijzen als het zover komt.
Alle reacties Link kopieren
Op het drinken na klinkt jouw verhaal hetzelfde als met mijn ex toentertijd.

Ik heb toen de stap genomen en geen seconde spijt gehad. Hij is er wel een leukere vader op geworden en onderneemt nu van alles met haar ook qua verzorging gaat het super.

Mijn dochter is ondertussen 9 jaar en weet nu niet beter. Toen hadden wij ook erg veel ruzie wat voor haar geen pretje was.

Het feit dat jou man drinkt en wellicht straks alleen is met jullie dochter is wel iets wat je goed moet aanpakken.

Sterkte met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven