Gaat deze vriendschap met ex niet tever???

30-08-2008 17:01 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren mijn ex; ons wekelijkse afspraakjes gaan nog altijd door net zo leuk als anders. Als beste vrienden hoe we elkaar aanvoelen, hoe we ons vermaken en de tijd gaat geweldig snel.

Het is iets apart ....

Maar goed dit is niet alles. Ik merkte al dat ons relatie net zo is als ons vriendschap. Alleen zonder enige ruzie maar vooral veel plezier en nog meer lachen.

Nu is het zo dat hij weinig verstand heeft van de gehele administratie en zjin financien. Beetje dom voor iemand van 30 jaar maar goed.

Ik heb dus zijn gehele administratie gedaan en alles in orde gemaakt.

Dat ging enorm ver. Deze jongen kwam nergens meer mee uit dan dat ik hem van eten voorzag, tot kleding..... tot zelfs dingen betaalde en hem geld gaf om te overleven.

Nu is het over .... en nog komt hij met vragen omtrent de administratie. Nu weer ovre zijn energiemaatschappij en belasting.

Wat moet ik doen?

En dan zeg ik bel ze, ga eens achteraan. Dit omdat ik al een keer van hem een opmerking gekregen heb van: dat ik bemoeizuchtig ben.

Maar zegt hij; ik moet werken en ik heb geen tijd.

En ik weet niet hoe ik zo'n brief moet schrijven.

Tja; maar wel weet je hoe je naar een wijf zoveel kilometer verderop moet komen! Maar goed :(

Dus ja ik heb maar gezegd dat ik dit wel doe. Het speelt ook mee dat ik een hulpverlener ben. Dus niet voor niks komt hij naar mij. Hij weet dat ik het wel even kan regelen. Ook omdat ik contacten heb.

Nu weet ik niet zo goed; moet ik ermee doorgaan of zeggen als die ermee komt; ga lekker met je troep en problemen naar je chickie?

Of zal ik het gewon als vriend nog gewoon even regelen? Het is gewon zo makkelijk ik ben zo klaar en ik ken zijn gehele administratie. Zelfs nu kan ik nog inschatten hoe rood hij staat.

:( hij heeft me gewoon nodig en dat weet ik en wist ik ......

hij kan het niet alleen.

Ons band is zo goed en fijn dat ik het ook niet op het spel kan en wil zetten. We vermaken ons echt als de beste vrienden. Hij was niet zo belangrijk in me leven maar sinds het over is en alles is hij op stip op nr 1 komen te staan.

Ik ben voor hem ook belangrijk en dat zegt hij. Hji zei dat inemand ooit zoveel voor hem gedaan heeft dan dat k gedaan heb. Dat ik een speciaal ben voor hem en hij me niet kwijt wil. Hij vergelijkt ons vriendschap met vriendschappen vanuit zijn jeugd die hij nog heeft.

Uit dat oogpunt kan ik weer zeggen; ja ik moet het misschien doen.

Ik heb ook al hem een blue tooth gegeven ... gewoon zomaar ....

Ik heb ook al een carkit gegeven ..... omdat hij er een nodig had en ik er goedkoop aan kon komen.

Maar al mijn gelukspoppetjes liggen nog thuis of zitten aan zijn sleutelbos. Dus ja :( ..... ook weer apart he als je een viendin hebt. Dat valt toch op .....

Maar goed wat moet ik doen :( :(
quote:miss poezz schreef op 31 augustus 2008 @ 16:26:

Is het ècht zo dat je die dingen niet voor hem wilt doen? Of krijg je niet de waardering die je er voor terug hoopt te krijgen en rijdt hij terwijl jij bezig bent met zijn dingen gewoon naar dat ene wijf, of dat chickie van hem. Ja, en daar kan hij zeker wel gezellig mee gaan zitten doen...Tsss...wat denkt ie wel niet, zo ga je toch niet met een ex om, dat is toch niet normaal, tijd om dat eens te onderzoeken op het vivaforum. En terwijl hij plezier maakt zit jij je steeds meer op te fokken. Straks (binnenkort) zie je hem weer en komt ie weer met zo'n lastige vraag helemaal speciaal naar jou toe. En dan zie je hem weer en is er een heleboel van die opgefoktheid alweer verdwenen. En op zich wil je dan ook wel helpen...en misschien doe je dat dan ook wel weer, in je eentje, zonder hem. Zonder hem....met de wetenschap dat hij bij 1 of ander wijf zit. Gvd, totaal geen waardering, jij met zijn shit, hij plezier. Opfokken opfokken, vivaforum, wekelijkse afspraak...zie je het cirkeltje zelf al? Dus....als jij wilt dat er wat gaat veranderen dan heb je dat geheel zelf in de hand, ook als hij blijft vragen. Dan zul je toch eens nee moeten zeggen en niet bang zijn voor ruzie...zou niet echt van vriendschap getuigen als daar ruzie van komt toch.hier sluit ik me helemaal bij aan....mooi geformuleerd!
http://spagaat.web-log.nl...5/12/de_dramadriehoe.html

I rest my case..
is wat overdreven!!!!!!!
Als je nou zo nodig tegen alle adviezen nee wilt roepen en zo is het niet, het ligt net wat anders en je weet het wel.....

Schrijf dan een dagboek in plaats van een topic.
Ik vind ook dat je niet zozeer een objectieve mening vraagt (want daar staan er al tig van) maar veel meer bevestiging dat hoe het nu gaat normaal is. En dat is het dus simpelweg niet...
Voor jou informatie Lilian: je vertoont slachtoffergedrag door alle tips en adviezen naast je neer te leggen en te blijven klagen. Je klaagt mij en alle andere mede-forummers aan (terwijl iedereen serieus met je mee aan het denken is!) want we vertellen je niet wat je wilt horen. En we gaan en kunnen je ook niet redden (want daar zou jij op jouw beurt weer niets aan hebben)

De situatie tussen jou en je ex is soortgelijk: hij stelt zich op als slachtoffer (nee, ik kan het niet, wil jij het voor me doen), jij bent hem aan het redden, hij vindt je een bemoeial (aanklagen) en vervolgens voel jij je een slachtoffer (en gaat je beklag bij ons doen). Enzovoort enzovoort.

Je mag het overdreven vinden, ieder zijn of haar mening. Maar dame, jij bent onderdeel van het probleem. Het mooie daarvan is dat je dus ook onderdeel bent van de oplossing.....!

Als je er echt mee wilt stoppen en dit aan hem duidelijk wilt gaan maken, zonder de vriendschap te beschadigen, hoef je maar een paar stappen te volgen:

- spreek met hem af op een plek waar je een serieus gesprek aan kan gaan

- vertel hem wat je merkt / ervaart

- vertel wat voor gevoel dat jou geeft

- maak hem duidelijk wat je veranderd wil zien

NB: Maak niet de vergissing om oplossingen vóór hem te bedenken, maar het staat je vrij met hem méé te denken.

Als hij zielig gaat lopen doen of je gaat proberen je over te halen hem toch te helpen met dingen die hij zelf hoort te doen, hou dan in je achterhoofd dat dat slachtoffergedrag is! Geef hem dan de verantwoordelijkheid terug om zijn eigen problemen op te lossen.

Succes
*Off-topic alarm aan*

Dit doet mij denken aan mijn zus met haar super-afhankelijke ex:

Eerst kookte ze nog eten voor hem.

Toen deed zij z'n belastingpapieren.

Toen zijn wasmachine kapot was... stond hij met zijn wasmand op de stoep... en dat leidde tot heftige sex op de wasmachine. En véél drama!

Conclusie: laat alsjeblieft geen misbruik van je maken. Hoe goed je het ook bedoeld. Je bent niet zijn moeder/hulpverlener/partner.

*Off-topic alarm uit*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven