gaat dit beter worden?
dinsdag 12 mei 2020 om 11:02
Achtergrond: relatie van mij en mijn man gaat zeer slecht, scheiding gaan we binnenkort aanvragen.
Mijn man is de afgelopen maanden steeds vervelender thuis geworden. Wil niks meer als gezin doen (doet zelf wel af en toe dingen met kinderen, maar dan niet gelijk verdeeld, hij heeft voorkeur voor 1 van de kinderen), is alleen maar met zichzelf bezig, heeft veel kritiek, ook op de kinderen, grootste deel van reacties van hem naar de kinderen zijn boos en streng (was voorheen niet zo), is snel boos en drinkt erg veel alcohol.
Hij vertelt of vraagt niks meer aan mij. Als ik niks meer zou zeggen zou hij dat niet eens doorhebben denk ik. Van zijn kant komt er niks meer. De sfeer in huis is daardoor heel naar. Hij is duidelijk niet gelukkig maar trekt ons daar allemaal in mee, vooral voor de kinderen vind ik het heel erg dat hij zich zo opstelt. Kinderen zijn pubers dus die maken alles heel bewust mee.
Een volwassen opstelling om deze laatste weken / maanden met gezin in huis te wonen zou het zoveel fijner maken. Ik merk dat ik dat wel kan en dat ik normaal wil communiceren en overleggen. Als ik wat wil bespreken, dan kijkt hij niet meer op, blijft meestal op telefoon lezen en reageert hij of met een kortaf 'doe maar' of 'zal wel' of 'interesseert me niet' of hij gaat er keihard tegenin. Normaal praten lukt hem niet meer.
Pogingen van mij om dit bespreekbaar te maken mislukken, hij draait het dan bijvoorbeeld om dat het mijn / onze schuld is dat hij zo doet. Aanpassen doet hij dan niet of gaat nog meer mokken. Hij zei vroeger ook wel eens lange tijd niks tegen me, maar dan zei ik meestal sorry om de sfeer weer beter te laten zijn (ook al was iets niet echt mijn schuld), maar inmiddels doe ik dat niet meer en daar is hij nog slechter van gaan gedragen.
Hij doet dus helemaal niet zijn best om normaal met elkaar om te gaan, het kan hem duidelijk niets meer schelen. Hij is nog wel zo netjes om geen knallende ruzies met mij te houden, al is hij wel duidelijk vijandig en merk ik ook aan de kinderen dat zij er last van hebben, ook omdat hij 1 lijkt voor te trekken en de anderen daar dan weer erg verdrietig over zijn.
Hij drinkt nu veel meer dan voorheen. Hij wordt daar ook niet gezelliger door. Denken jullie dat het beter gaat worden als we de scheiding zijn gestart en als we niet meer bij elkaar wonen of is hij zo boos op mij dat dit nog wel even zal duren?
Mijn man is de afgelopen maanden steeds vervelender thuis geworden. Wil niks meer als gezin doen (doet zelf wel af en toe dingen met kinderen, maar dan niet gelijk verdeeld, hij heeft voorkeur voor 1 van de kinderen), is alleen maar met zichzelf bezig, heeft veel kritiek, ook op de kinderen, grootste deel van reacties van hem naar de kinderen zijn boos en streng (was voorheen niet zo), is snel boos en drinkt erg veel alcohol.
Hij vertelt of vraagt niks meer aan mij. Als ik niks meer zou zeggen zou hij dat niet eens doorhebben denk ik. Van zijn kant komt er niks meer. De sfeer in huis is daardoor heel naar. Hij is duidelijk niet gelukkig maar trekt ons daar allemaal in mee, vooral voor de kinderen vind ik het heel erg dat hij zich zo opstelt. Kinderen zijn pubers dus die maken alles heel bewust mee.
Een volwassen opstelling om deze laatste weken / maanden met gezin in huis te wonen zou het zoveel fijner maken. Ik merk dat ik dat wel kan en dat ik normaal wil communiceren en overleggen. Als ik wat wil bespreken, dan kijkt hij niet meer op, blijft meestal op telefoon lezen en reageert hij of met een kortaf 'doe maar' of 'zal wel' of 'interesseert me niet' of hij gaat er keihard tegenin. Normaal praten lukt hem niet meer.
Pogingen van mij om dit bespreekbaar te maken mislukken, hij draait het dan bijvoorbeeld om dat het mijn / onze schuld is dat hij zo doet. Aanpassen doet hij dan niet of gaat nog meer mokken. Hij zei vroeger ook wel eens lange tijd niks tegen me, maar dan zei ik meestal sorry om de sfeer weer beter te laten zijn (ook al was iets niet echt mijn schuld), maar inmiddels doe ik dat niet meer en daar is hij nog slechter van gaan gedragen.
Hij doet dus helemaal niet zijn best om normaal met elkaar om te gaan, het kan hem duidelijk niets meer schelen. Hij is nog wel zo netjes om geen knallende ruzies met mij te houden, al is hij wel duidelijk vijandig en merk ik ook aan de kinderen dat zij er last van hebben, ook omdat hij 1 lijkt voor te trekken en de anderen daar dan weer erg verdrietig over zijn.
Hij drinkt nu veel meer dan voorheen. Hij wordt daar ook niet gezelliger door. Denken jullie dat het beter gaat worden als we de scheiding zijn gestart en als we niet meer bij elkaar wonen of is hij zo boos op mij dat dit nog wel even zal duren?
dinsdag 12 mei 2020 om 11:53
Ik begrijp niet zo goed wat je nou wil. Hem manipuleren door te dreigen met een scheiding?
Volgens mij zijn er twee opties:
A, je bent er klaar mee en je vraagt een scheiding aan.
B, je zegt dat je zo niet verder wil en je geeft aan dat hij hulp moet zoeken voor zijn alcohol probleem en wanneer hij niet binnen 2-3 weken met de huisarts een plan maakt dan vraag je een scheiding aan.
Hij doet niet leuk maar daarom kan jij nog wel eerlijk communiceren.
Volgens mij zijn er twee opties:
A, je bent er klaar mee en je vraagt een scheiding aan.
B, je zegt dat je zo niet verder wil en je geeft aan dat hij hulp moet zoeken voor zijn alcohol probleem en wanneer hij niet binnen 2-3 weken met de huisarts een plan maakt dan vraag je een scheiding aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 12 mei 2020 om 11:58
Ik zou de scheiding starten en een voorlopige voorziening aanvragen. Zo heb je grote kans dat jij nu voorlopig in jullie huis kan blijven met de kinderen en moet hij iets voor zichzelf zoeken.
Dit is heel schadelijk voor de kinderen. Ook zo jammer dat hij 1kind voortrekt. Heeft je andere kind dat ook door? Weet je de reden waarom hij zo is tegen een van jullie kinderen?
Dit is heel schadelijk voor de kinderen. Ook zo jammer dat hij 1kind voortrekt. Heeft je andere kind dat ook door? Weet je de reden waarom hij zo is tegen een van jullie kinderen?
dinsdag 12 mei 2020 om 11:58
Klinkt alsof hij op een hele egoïstische en toxische manier aan het rouwen is. Wat vreselijk voor je kinderen, ik snap je pijn heel goed. Extra pijnlijk voor het kind dat buitengesloten wordt trouwens. Ja, dit kan best even duren. Hij kan zichzelf maar zo de vernietiging indrinken. Het kan ook een fase zijn, en het is niet in te schatten hoe lang dat kan duren. Klinkt alsof de situatie nu onhoudbaar is en ik zou zsm die scheiding rond krijgen of met de pubers het huis uit gaan.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:00
Nee, we zijn er al samen uit, hij wil absoluut van mij scheiden en ik ook van hem.viva-amber schreef: ↑12-05-2020 11:53Ik begrijp niet zo goed wat je nou wil. Hem manipuleren door te dreigen met een scheiding?
dinsdag 12 mei 2020 om 12:03
Stop dan ook met aan hem te trekken. Hij wil duidelijk geen gesprek. Dus hou het bij goedemorgen/goedemiddag/tot straks en ga niet constant aan hem trekken om dingen uit te spreken. Volgens mij zijn ze namelijk uitgesproken: de beslissing is al gevallen dat jullie gaan scheiden.
Dan maar even in een semi negeermodus. Wel met een minimum aan beleefdheid natuurlijk.
Dan maar even in een semi negeermodus. Wel met een minimum aan beleefdheid natuurlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
Ik vind dat heel naar, het gaat wel verder dan niet meer zo gezellig zijn. Het gaat om compleet negeren, niets zeggen als je weggaat, geen goedemorgen meer zeggen, alles op eigen houtje doen, kwaad worden als ik wil overleggen over iets dat de kinderen aangaat, zeer kort lontje naar mij en de kinderen. Kijk dat hij geen mooi weer wil spelen, snap ik, maar je kan nog wel met respect elkaar behandelen. Dat laatste heeft hij compleet losgelaten. Ik hoop dat het beter wordt als we ieder in ons eigen huis zitten.
En toch wil jij nog een tijdje het gezellige gezin spelen, en je neemt hem kwalijk dat hij dat niet wil?silence567 schreef: ↑12-05-2020 12:00Nee, we zijn er al samen uit, hij wil absoluut van mij scheiden en ik ook van hem.
Om de titel van dit topic te beantwoorden: nee, dit gaat niet beter worden. Jij gaat je alleen maar meer en meer ergeren en hij gaat zich echt niet door jou laten vertellen hoe hij zich moet gedragen. Jullie gaan niet zonder reden scheiden he.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:04
Dit is je eerste scheiding die je van dichtbij ziet?silence567 schreef: ↑12-05-2020 12:03Ik vind dat heel naar, het gaat wel verder dan niet meer zo gezellig zijn. Het gaat om compleet negeren, niets zeggen als je weggaat, geen goedemorgen meer zeggen, alles op eigen houtje doen, kwaad worden als ik wil overleggen over iets dat de kinderen aangaat, zeer kort lontje naar mij en de kinderen. Kijk dat hij geen mooi weer wil spelen, snap ik, maar je kan nog wel met respect elkaar behandelen. Dat laatste heeft hij compleet losgelaten. Ik hoop dat het beter wordt als we ieder in ons eigen huis zitten.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:04
Dat minimum is er dus niet van zijn kant, gaat zomaar weg, zegt niks meer, zit hele dagen kwaad te zijn. Sfeer is daardoor heel naar.belgali schreef: ↑12-05-2020 12:03Stop dan ook met aan hem te trekken. Hij wil duidelijk geen gesprek. Dus hou het bij goedemorgen/goedemiddag/tot straks en ga niet constant aan hem trekken om dingen uit te spreken. Volgens mij zijn ze namelijk uitgesproken: de beslissing is al gevallen dat jullie gaan scheiden.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:07
Ja wel zoals deze verloopt. Ik heb eerder langere relaties verbroken maar dat ging heel vriendschappelijk. Nu er kinderen zijn vind ik dat nog belangrijker, dat je in ieder geval minimaal respectvol bent naar elkaar. Je hoeft echt niet mooi weer te spelen (al doet hij dat bv wel als er anderen bij zijn, laat dan niks merken) maar binnen het gezin is hij erg vijandig.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:09
ja die scheiding gaat 100% door. Ben helemaal klaar met de alcohol, zijn gedrag en ook zijn gedrag nu. Laat me zien dat ik niet met zo'n man door wil. Hij is volwassen maar dat zou je nu niet zeggen. Soms het gevoel dat ik er nog een kind bij heb.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:13
Het gaat wel wat verder dan niet het gezellige gezinnetje te willen spelen. Hij is steeds boos, kwaad op mij, op de kinderen, negeert ons volledig, heeft overal kritiek op, niks is goed, zit kwaad boven, beetje puberaal bijna.BlaZoo schreef: ↑12-05-2020 12:03En toch wil jij nog een tijdje het gezellige gezin spelen, en je neemt hem kwalijk dat hij dat niet wil?
Om de titel van dit topic te beantwoorden: nee, dit gaat niet beter worden. Jij gaat je alleen maar meer en meer ergeren en hij gaat zich echt niet door jou laten vertellen hoe hij zich moet gedragen. Jullie gaan niet zonder reden scheiden he.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:14
dinsdag 12 mei 2020 om 12:18
Het kind dat wordt buitengesloten is heel verdrietig, die krijgt de meeste kritiek van alle kinderen en ook de minste aandacht. Mijn man heb ik dit wel verteld maar hij vond het onzin, dat kind is gewoon steeds heel vervelend zegt hij. Hij legt de schuld dus bij het kind, terwijl hij vroeger juist heel veel met dit kind deed.Sjulia schreef: ↑12-05-2020 11:58Klinkt alsof hij op een hele egoïstische en toxische manier aan het rouwen is. Wat vreselijk voor je kinderen, ik snap je pijn heel goed. Extra pijnlijk voor het kind dat buitengesloten wordt trouwens. Ja, dit kan best even duren. Hij kan zichzelf maar zo de vernietiging indrinken. Het kan ook een fase zijn, en het is niet in te schatten hoe lang dat kan duren. Klinkt alsof de situatie nu onhoudbaar is en ik zou zsm die scheiding rond krijgen of met de pubers het huis uit gaan.
Hoop dat de alcohol snel ophoudt, helpt niet mee.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:20
Daar zou ik niet te hard op hopen, als het nog geen verslaving is lijkt het er wel een te worden, gecombineerd met een moeilijke tijd ... Tenzij hij het zelf als een probleem ziet, maar dat zal wel nietsilence567 schreef: ↑12-05-2020 12:18Het kind dat wordt buitengesloten is heel verdrietig, die krijgt de meeste kritiek van alle kinderen en ook de minste aandacht. Mijn man heb ik dit wel verteld maar hij vond het onzin, dat kind is gewoon steeds heel vervelend zegt hij. Hij legt de schuld dus bij het kind, terwijl hij vroeger juist heel veel met dit kind deed.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:32
dinsdag 12 mei 2020 om 12:41
Je mag jezelf (en je man) feliciteren met de scheiding.
Je vraagt of dit beter gaat worden na de scheiding. Ik gok het volgende:
Voor jou en je kinderen gaat het beter worden. De kinderen gaan gauw merken dat mama gelukkiger is (en dat het gezelliger thuis is) en dat papa nog aan het brommen kan blijven.
Voor hem kan het 2 kanten uit gaan. Hij gaat vooral merken dat het zijn probleem is wat hijzelf moet oplossen (zonder zich direct af te kunnen reageren naar jou of de kinderen).
Ga scheiden, get over it (asap)!
Je vraagt of dit beter gaat worden na de scheiding. Ik gok het volgende:
Voor jou en je kinderen gaat het beter worden. De kinderen gaan gauw merken dat mama gelukkiger is (en dat het gezelliger thuis is) en dat papa nog aan het brommen kan blijven.
Voor hem kan het 2 kanten uit gaan. Hij gaat vooral merken dat het zijn probleem is wat hijzelf moet oplossen (zonder zich direct af te kunnen reageren naar jou of de kinderen).
Ga scheiden, get over it (asap)!
I was reminded that my bloodtype is B positive.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:41
Komt op mij over als: 'Als ik maar aardig blijf, is het redelijk gezellig en hoeven we nog niet fysiek uit elkaar want dat is momenteel teveel gedoe'.
Weet niet of dat klopt maar de sfeer is toxisch en dat is Erg Slecht voor Kinderen, ook voor de favorietjes onder hen. Uit elkaar dus. Níet meer samenwonen. Snel.
Weet niet of dat klopt maar de sfeer is toxisch en dat is Erg Slecht voor Kinderen, ook voor de favorietjes onder hen. Uit elkaar dus. Níet meer samenwonen. Snel.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:46
dinsdag 12 mei 2020 om 12:52
Bescherm dit kind en ga gauw de situatie uit.silence567 schreef: ↑12-05-2020 12:18Het kind dat wordt buitengesloten is heel verdrietig, die krijgt de meeste kritiek van alle kinderen en ook de minste aandacht. Mijn man heb ik dit wel verteld maar hij vond het onzin, dat kind is gewoon steeds heel vervelend zegt hij. Hij legt de schuld dus bij het kind, terwijl hij vroeger juist heel veel met dit kind deed.