gedachtekronkels

28-10-2009 22:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onder het schrijven luister ik naar het nummer van Carolina Lair – Show me

welke man ziet in ons vrouwen de ware?? Wat en wie zijn wij zodat het een man aantrekt?? De grote mond met een klein hartje, intelligent? sexy vrouw, verlegen meisje, een eigenwijs katje, ondeugende meid, zelfstandig maar toch geborgen? Wat willen mannen? Genieten? Delen? Ervaren? Weet wel wat ik zoek in een man, maar wat zoekt de man in mij? Dit zijn de kernvragen: wie, wat, waar en waarom? Daar moet je eerst voor jezelf achter komen. Maar wat doe je in de tussentijd?? Eerst maar eens zelf leven... maar vind er zo weinig aan! Wil kunnen delen, genieten, ervaren!! Pas als je dat kunt doen met andere mensen kun je zeggen dat je geleefd hebt.. als het alleen voor jezelf is, dan heeft het toch geen zin??

Zouden we uberhaupt ooit wel iemand tegen komen die wel bij ons matcht? Iemand die mijn stuiterende aanwezigheid als plezierig ervaart. Iemand die kan genieten van mijn oplevingen en mijn gevoel voor passie. Iemand die met mij wilt delen, en gelukkig zijn. Iemand die gevoel voor humor heeft, iemand die serieus een gesprek of discussie aan kan gaan maar ook degene die filosofisch kan zijn. De liefde van mijn leven verrast me. Staat aan mijn deur met een mandje met lekkers, een dekentje en een flesje wijn om naar de zonsondergang te kijken aan het water. Iemand die mij smst dat de plannen veranderd zijn en dat ik vanavond sjiek aangekleed om half acht klaar moet staan om vervolgens een heerlijk dineetje te hebben met z’n tweeen. Denk niet dat het te hoog gegrepen is. Denk dat er genoeg mannen zijn die zo zijn. Moet alleen de ware nog tegen komen...

Het is niet dat geluk van een man afhangt, maar het hangt er misschien wel mee samen. De liefde, de geborgenheid, de arm om je heen, de kus op je voorhoofd, toekomst, ...

maar wat wil een man??

De tijd zal het leren...

Zou de ware bestaan?

Totaal aantal stemmen: 20

Ja, heb hem al gestrikt! (70%)
Ja, maar moet hem/haar nog tegenkomen! (15%)
Weet het niet Geen stemmen
Nee, daar geloof ik niet in! (15%)
quote:HansHier schreef op 29 oktober 2009 @ 00:31:

[...]

Dus toch verlanglijstje aanpassen.Nee. Geen lijstje maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bianca40 schreef op 29 oktober 2009 @ 00:29:

[...]

Ook. Plus dat je - in het ideale geval - eindelijk de ware bent voor jezelf, beseft dat je geluk bij jezelf ligt en dat je van niemand gevoelsafhankelijk hoort te zijn. Pas dan kun je accepteren dat je 'ware' zijn eigen karakter mag en moet hebben, net zoals jij dat zelf mag en moet.

Wordt steeds mooier zo, vind je niet?

Maar leg dat gevoelsafhankelijk eens uit, als je wilt ?
quote:HansHier schreef op 29 oktober 2009 @ 00:24:

[...]

Bianca40;

Dat klinkt zo gedesillusioneerd. Ik zie het: hier hebben we een medemens die weet wat het betekent teleurgesteld te zijn. Een medemens, die niet langer gelooft in 'de Ware'.

Hoe eenzaam zijn niet jouw dagen..? Maar voorwaar ik zeg u, er is nog hoop.

Kop op Bianca40, cheer up!

Lieve Hans,

Hoe heerlijk is het voor je om slechts 2 woorden uit een reactie te quoten en daar een oordeel op te vellen. Ik moet je teleurstellen.. ik heb de ware niet gevonden... ik heb hem tot mijn ware gecreeerd, simpel door binnen mezelf te creeeren dat er geen enkele persoon op deze aardkloot rondloopt die aan een ideaalbeeld kan voldoen. Want het ene moment wil ik een stoere vent, op het andere moment een gevoelige. De ene dag moet ie sterk zijn, de andere dag mag hij huilen.

Dus wat ik heb geprobeerd te zeggen in mijn reactie.. is dat je ware pas de ware is als je accepteert dat je niet alles wat je zoekt in 1 persoon kunt vinden.

Het spijt me voor je, ik ben niet teleurgesteld en ik ben niet gedesillusioneerd. Ik heb slechts 1 ex, en 1 echtgenoot. Van mijn echtgenoot hou ik... voor mijn ex heb ik nog steeds een warm gevoel omdat hij de vader van onze geweldige zoon is.

Bedankt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 oktober 2009 @ 00:33:

[...]

Wordt steeds mooier zo, vind je niet?

Maar leg dat gevoelsafhankelijk eens uit, als je wilt ?

Oja, dat wil ik heel graag uitleggen, want dat heb ik zelf nog niet helemaal goed op orde.

Bijvoorbeeld:

Als mijn man chagrijnig thuiskomt, dan slaat dat direct over op me. Het voelt alsof hij een donkere wolk boven het huis laat hangen, en ik ben op slag ook chagrijnig.

Al mijn man gelukkig is, dan ben ik dat ook. Ik laat hem de sfeer bepalen en dat voelt niet goed.

Het is aan mij om daar mee om te gaan, ik kan niet van hem vragen om altijd dezelfde sfeer mee in huis te brengen.

Hij kan en mag chagrijnig thuiskomen, zonder dat dat mij beinvloedt.

kortom... wordt aan gewerkt
quote:Bianca40 schreef op 29 oktober 2009 @ 00:37:

[...]

Oja, dat wil ik heel graag uitleggen, want dat heb ik zelf nog niet helemaal goed op orde.

Bijvoorbeeld:

Als mijn man chagrijnig thuiskomt, dan slaat dat direct over op me. Het voelt alsof hij een donkere wolk boven het huis laat hangen, en ik ben op slag ook chagrijnig.

Al mijn man gelukkig is, dan ben ik dat ook. Ik laat hem de sfeer bepalen en dat voelt niet goed.

Het is aan mij om daar mee om te gaan, ik kan niet van hem vragen om altijd dezelfde sfeer mee in huis te brengen.

Hij kan en mag chagrijnig thuiskomen, zonder dat dat mij beinvloedt.

kortom... wordt aan gewerkt

OK, ik snap 'm.

Ik dacht dat je meer bedoelde ; dat je niet ongelukkig zou mogen zijn zonder hem, of zo . En als ik dan denk aan wegkwijnende oudjes waarvan één van beiden na 60 jaar huwelijk is overleden, dan vind ik dat triest.... én mooi.

Ik zelf zou bijvoorbeeld al een lang zo'n leuke vakantie oid niet hebben zonder mijn man. Met hem is het eigenlijk altijd leuker.
Bianca, wordt jouw man ( en je kind(eren) ) niet net zo beïnvloed door jouw bui? Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk.

Het is wat anders, lijkt mij, als je man een slecht humeur heeft en je schiet compleet in een verlatingsangst- stress . Maar dat zijn humeur effect heeft op het jouwe en andersom...
Bianca40,

Ik viel gewoon op dat zinnetje van je ' de Ware bestaat niet'

en schreef daar een paar zinnetjes over, omdat het me aan 'God bestaat niet' deed denken.

Uiteraard ken ik je niet en het zou niet in me opkomen serieus een 'oordeel' te vellen. Gezien verscheide andere reacties op topics hier van je had ik verwacht dat je mijn reactie gewoon met een schep zout zou nemen, dat doe ik zelf tenminste als ik iets schrijf.

Begrijp je?
Neee, geen verlatingsangst, absoluut niet. Meer de angst voor mezelf dat ik lekker de hort op ga als hij chagrijnig is

Neehoor, maar ik kan gewoon slecht tegen sfeerbepalende mensen. En mijn man wordt totaal niet beinvloed door mijn bui, dat is het knappe van hem. Als ik chago of moe ben, dan blijft hij vrolijk doen. Ik kan dat echt niet hoor (nog niet). Ik ben zelfs weleens een nachtje bij mn moeder gaan slapen in een periode dat ie vaker chagrijnig was en ik heb gezegd tegen manlief dat ik wel weer terug zou komen als hij een beetje normaal opgedroogd was. Maar dat was in een hele stressvolle periode, zakelijke stress, faillissement enzo. Ik was toen natuurlijk zelf ook super gestressed en dan nog zijn stille chago buien erbij, dat ging gewoon niet samen.

Maar... achter de wolken schijnt de zon... hij is nog maar zelden chago en ik ook! Simpelweg omdat we er beter voor staan, beter in ons vel zitten, minder zorgen van buiten af hebben enz enz enz
Ik begrijp het Hans... maar met port neem ik niets meer met een korrel zout

En inderdaad... God bestaat ook niet.. maar als iedereen de liefde voor elkaar voelt zoals beschreven is dat God het zou willen.. dan gaat het ook goed op deze aardkloot.

(en ik vind mezelf zo walgelijk mooi schrijven nu he... morgen denk ik er vast weer anders over )
LLL...als je zoveel nadenkt, loopt je misschien die ene nét mis! Ik heb inmiddels 2 ex-mannen en een aantal ex-vrienden, maar ik geloof nog steeds dat er een "ware" bestaat....maar niet 1 ware denk ik. Ik ben getrouwd geweest met 2 hele verschillende mannen en bij beide dacht ik dat ze de ware waren en dat we samen zouden zijn till the end of time.

Helaas is het anders gelopen, maar het heeft me wél een heleboel over mezelf geleerd!

En ja, het lijkt me heel leuk om weer een partner te krijgen/vinden, maar ondertussen zet ik mijn leven niet op stop. Ik durf te zeggen dat ik de meeste tijd gewoon gelukkig ben, met mijn werk, mijzelf, mijn vrienden, mijn hovvy;s, mijn dochter die binnenkort naar Nederland komt etc.

En als er dan een leuke man op mijn pad zou komen, zou ik hem verwelkomen, maar niet mijn eigen leven ineens aan de kant zetten of 100% veranderen/draaien...hij zal daar in passen en ik zal ruimte voor hem maken, maar als dat niet binnen een maand/jaar gebeurt, blijf ik geloven in " de ware"....
heb in een romantische bui een berichtje geschreven en nu neemt iedereen heel letterlijk dat ik elke week een mandje aan de deur wil hebben. of een dineetje samen elke zondag. pf.. zo bedoelde ik dat niet. beschreef gewoon wat ik leuk zou vinden als een man dat voor me zou doen. dat hebben jullie toch ook wel ergens??quote:JaneDoe1 schreef op 28 oktober 2009 @ 23:29:

Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je met iemand 80% matched je een hele succesvolle relatie kan hebben.

De ware? Jij beschrijft een zeer romantische man. En die bestaan wel hoor.

Maar als je echt een relatie met iemand wilt en op een gegeven moment ook samen gaat wonen, dan komt er een moment dat je het toch echt even moet hebben over de elektriciteitsrekening. Om maar iets te noemen.

Daar is niets romantisch aan.

Zorg dat je verwachtingen van "de ware" wel reëel zijn, anders wordt je keer op keer teleur gesteld.

natuurlijk zijn dat de dingen die belangrijk zijn. maar be honest(!) een rekening bespreken kun je met iedereen. ik hoop op de man die mij aan het lachen maakt als ik me zorgen maak om die rekening... en dat is niet direct een verzuchting van romantische dromen, nee denk dat er genoeg mensen zijn die een aanvulling op je kunnen zijn. iemand die jou aanvoelt en je waardeert om wie je bent! en daarin kun je praten, lachen, gieren, brullen, seks hebben, op vakantie gaan en soms een stevige discussies hebben over (als we het tch over samenwonen hebben) welk bankstel we gaan halen en daar dan onsettende ruzie over krijgen. maar vervolgens kijk je elkaar aan en praat je er over. op die man hoop ik...

noem mij een romanticus...
De rekening bespreken met iedereen?

Als je op een gegeven moment samen woont dan moet je toch met je partner zulke dingen bespreken ? Wat heeft de buurvrouw eraan te horen dat de rekening wel erg hoog is uitgevallen?
quote:De liefde van mijn leven verrast me. Staat aan mijn deur met een mandje met lekkers, een dekentje en een flesje wijn om naar de zonsondergang te kijken aan het water. Iemand die mij smst dat de plannen veranderd zijn en dat ik vanavond sjiek aangekleed om half acht klaar moet staan om vervolgens een heerlijk dineetje te hebben met z’n tweeen. Denk niet dat het te hoog gegrepen is. Denk dat er genoeg mannen zijn die zo zijn. Moet alleen de ware nog tegen komen...Ik denk niet dat dit soort gedrag persé 'de ware' zal zijn. Mannen die je tijdelijk zien zitten kunnen ook zo attent zijn en je op die manier verwennen. Neemt niet weg dat ze je nog net zo makkelijk als 'n paar oude schoenen bij 't vuil donderen als hun verliefdheid over is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven