Gedoe met schoonmoeder
dinsdag 23 mei 2017 om 13:01
ok mupke, kut voor je... maar veel meer kunnen wij er ook niet van maken he?
Als nou straks blijkt dat ze tegen je kinderen verder gaat met negatieve dingen zeggen dan zal je daar tegen die tijd (samen) een oplossing voor vinden. Maar eerst ga je trouwen want je hebt al besloten dat zijn familie jouw familie mag worden, in voor en tegenspoed.
Als nou straks blijkt dat ze tegen je kinderen verder gaat met negatieve dingen zeggen dan zal je daar tegen die tijd (samen) een oplossing voor vinden. Maar eerst ga je trouwen want je hebt al besloten dat zijn familie jouw familie mag worden, in voor en tegenspoed.
Lorem Ipsum
dinsdag 23 mei 2017 om 13:04
Zelf vind ik dat jouw vriend veel meer voor jou moet opkomen. Als mijn moeder zulke dingen over en tegen mijn toekomstige man zou zeggen, zou ik haar daar zeker op aanspreken. Het is gemeen gedrag. En zonodig zou ik de relatie op een laag pitje zetten totdat ze normaal kan doen. Ik denk dus ook dat de bal niet bij jou ligt, maar bij je vriend. Het is immers ook in zijn belang om de relatie tussen oma en kinderen / moeder en vrouw goed te hebben. Hij komt wel erg als een moederskindje over in je verhaal en het is jammer dat hij jou niet verdedigt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:05
dinsdag 23 mei 2017 om 13:08
Ik denk ook dat je vriend hier een grotere rol in moet gaan spelen. Wat je schoonmoeder doet gaat verder dan 'het klikt gewoon niet': ze probeert actief onrust te stoken in jullie relatie en probeert tussen jou en je vriend te komen. Je vriend komt over als een lieverd die niet tegen haar opgewassen is, en hem zo ver krijgen dat hij er tegen in gaat zal de nodige moeite kosten.
Baken duidelijk je grenzen af en maak afspraken met je vriend: wat tolereren we, en wat niet? Mag ze opmerkingen over de opvoeding maken? Zo nee, wat doen we dan als ze dat toch doet?
Sterkte!
Baken duidelijk je grenzen af en maak afspraken met je vriend: wat tolereren we, en wat niet? Mag ze opmerkingen over de opvoeding maken? Zo nee, wat doen we dan als ze dat toch doet?
Sterkte!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:11
Ik denk dat je het beste kan proberen dezelfde houding aan te nemen als je aanstaande echtgenoot doet. Hij ontwijkt duidelijk elke discussie met zijn moeder en 'zegt ja, maar doet nee'. Ene oor in en andere oor uit dus.
Probeer het wat meer te laten gaan, jullie gaan trouwen en dat moet een prachtige dag worden voor jullie (gezinnetje) samen. Probeer daar ook van te genieten, ondanks dat je je niet zo lekker voelt.
Probeer het wat meer te laten gaan, jullie gaan trouwen en dat moet een prachtige dag worden voor jullie (gezinnetje) samen. Probeer daar ook van te genieten, ondanks dat je je niet zo lekker voelt.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:12
Je vriend komt enorm onrespectvol over. Door te doen als of hij het maar haar eens is komt het inderdaad over alsof jij de boeman bent en misschien is dat ook wel een reden van je schoonmoeder om zo tegen jou te doen. Natuurlijk is deze vrouw zijn moeder, maar jij bent zijn toekomstige echtgenoot en moeder van zijn twee kinderen! Hij moet maar eens goed voor jou opkomen. Anders zou ik proberen het contact een beetje te laten verwateren, hoe vaak zien jullie elkaar nu? Dit soort familie zou ik alleen op de verplichte feestdagen willen zien, en zelfs dan het liefste zo min mogelijk....
dinsdag 23 mei 2017 om 13:12
Je schoonmoeder is een jaloers loeder. Je vriend geeft haar hier alle ruimte voor. Sterker nog; hij praat met haar mee en voedt zo haar negatieve beeld over jou. Hij keurt het goed, beschermt jou niet, stelt geen enkele grens en jij bent de pineut.
Herkenbaar en niet leuk.De sleutel lig bij je vriend. Hij moet grenzen stellen, niet accepteren dat zijn moeder zo over je praat. Jij moet afstand nemen. Al is het maar in je hoofd. Mocht ze weer wat raar zeggen oid; je vriend het op laten lossen. Zal hem veel moeite kosten; maar hij heeft het veel te ver laten komen.
Ik zou ook afstand nemen. Op de verjaardagen van de kinderen duldt je haar, verder zou ik echt afstand nemen. En nogmaals; je vriend moet je hierin steunen.
Herkenbaar en niet leuk.De sleutel lig bij je vriend. Hij moet grenzen stellen, niet accepteren dat zijn moeder zo over je praat. Jij moet afstand nemen. Al is het maar in je hoofd. Mocht ze weer wat raar zeggen oid; je vriend het op laten lossen. Zal hem veel moeite kosten; maar hij heeft het veel te ver laten komen.
Ik zou ook afstand nemen. Op de verjaardagen van de kinderen duldt je haar, verder zou ik echt afstand nemen. En nogmaals; je vriend moet je hierin steunen.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:24
Je vriend moet voor jou opkomen. Wat heeft hij eraan om haar naar haar mond te praten en 't toch niet te doen.
Ik vind je schoonmoeder heel onrespectvol naar jou, maar jouw vriend eigenlijk nog meer. Dat moet je toch niet willen een man die niet voor je opkomt.
Ik vind je schoonmoeder heel onrespectvol naar jou, maar jouw vriend eigenlijk nog meer. Dat moet je toch niet willen een man die niet voor je opkomt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
dinsdag 23 mei 2017 om 13:40
Ben nog maar op de helft met lezen, maar het probleem is jouw vriend en niet jouw schoonmoeder. Zoals je ziet, is het volkomen uit de hand gelopen. Als hij meteen de eerste keer had gezegd dat hij het niet prettig vindt dat zijn moeder zijn vrouw zo aanvalt, was het al gelijk in de kiem gesmoord. Nu gaat het van kwaad tot erger, omdat die vrouw het idee heeft dat, dat geaccepteerd is. Jij laat het over je heen komen en hij lult haar naar de mond. Triest... Hij heeft nu een eigen gezin en dat gezin moet hij in de eerste plaats beschermen.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:45
Eerder een dweil, daar zit ook geen stevigheid in
dinsdag 23 mei 2017 om 13:52
Je praat er ook nog over alsof het heel normaal is dat hij jou zo laat behandelen... Ik heb ook een schoonmoeder die met regelmaat even over de grenzen gaat, maar zij doet het uit goedigheid. Mijn vriend vindt het niet de leukste gesprekken, maar gaat ze wel aan. En hij is ook een grote lieverd die nooit met iemand ruzie heeft, maar het is in elk geval wel een lieverd die voor zijn gezin op komt. Echt onaantrekkelijk, sorry...
Het gaat ook jullie kids raken, laat hij dat ook maar gewoon gaan uit gemakzucht? Kom zeg...
Het gaat ook jullie kids raken, laat hij dat ook maar gewoon gaan uit gemakzucht? Kom zeg...
dinsdag 23 mei 2017 om 13:52
Niet mee eens, het probleem ben jij. Jij accepteert dingen van haar die je gewoon niet moet accepteren, om wille van de lieve vrede (die er niet is), om wille van je vriend (die hier ook niets mee opschiet). Ik zou es met jouw vriend er over hebben dat je haar als ze zich niet anders gaat gedragen, niet op de bruiloft wil hebben en als hij dat toch wil, hij maar met haar er over gaat hebben dat ze zich voortaan op zijn minst behoorlijk naar jou moet gedragen.Nav__ schreef: ↑23-05-2017 13:40Ben nog maar op de helft met lezen, maar het probleem is jouw vriend en niet jouw schoonmoeder. Zoals je ziet, is het volkomen uit de hand gelopen. Als hij meteen de eerste keer had gezegd dat hij het niet prettig vindt dat zijn moeder zijn vrouw zo aanvalt, was het al gelijk in de kiem gesmoord. Nu gaat het van kwaad tot erger, omdat die vrouw het idee heeft dat, dat geaccepteerd is. Jij laat het over je heen komen en hij lult haar naar de mond. Triest... Hij heeft nu een eigen gezin en dat gezin moet hij in de eerste plaats beschermen.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:57
Djiezus, ik ben ergens halverwege afgehaakt van frustratie. Echt, grow Some balls.
Die slappe zak van een vriend van je maar jij ook! Bijt eens van je af zeg! Dat laat je je toch niet zeggen allemaal, ik zou t in dit geval, als ze van geen ophouden weet 1 keer flink op de spits drijven en je grenzen eens aangeven. Dat wijf komt overal zomaar mee weg. Ongelofelijk dit.
Die slappe zak van een vriend van je maar jij ook! Bijt eens van je af zeg! Dat laat je je toch niet zeggen allemaal, ik zou t in dit geval, als ze van geen ophouden weet 1 keer flink op de spits drijven en je grenzen eens aangeven. Dat wijf komt overal zomaar mee weg. Ongelofelijk dit.
dinsdag 23 mei 2017 om 13:58
Niet je schoonmoeder is hier het grote probleem, maar de totale ruggengraatloosheid van je vriend wat betreft je aanstaande schoonmoeder wel. Hij is geen grote lieverd, maar een vent zonder ballen.
Waarom pik je dit allemaal in godsnaam? Je gaat trouwen met een man waarvan je weet dat diens moeder je voortdurend bekritiseert en vreselijk onaardig tegen je is en die man doet er werkelijk helemaal niets aan om zijn eigen vrouw(en kind(eren)) te beschermen(jij doet namelijk zelf ook helemaal niets, goed voorbeeld voor je kinderen, die hebben dat razendsnel door) tegen dergelijk gedrag, hij laat het gewoon allemaal toe. En jij moet dat allemaal pikken en dat doe je ook nog.
Staat er deurmat op je rug?
Waarom pik je dit allemaal in godsnaam? Je gaat trouwen met een man waarvan je weet dat diens moeder je voortdurend bekritiseert en vreselijk onaardig tegen je is en die man doet er werkelijk helemaal niets aan om zijn eigen vrouw(en kind(eren)) te beschermen(jij doet namelijk zelf ook helemaal niets, goed voorbeeld voor je kinderen, die hebben dat razendsnel door) tegen dergelijk gedrag, hij laat het gewoon allemaal toe. En jij moet dat allemaal pikken en dat doe je ook nog.
Staat er deurmat op je rug?
dinsdag 23 mei 2017 om 14:02
Hier ook wel weer mee eens, inderdaad. Ik pik het niet, bespreek dat met mijn vriend, waarop hij grenzen trekt (als hij dat zelf al niet gedaan heeft). Dus dit klopt ook; jij laat ook door jouw vriend over jouw grenzen gaan, TO. 'Achja, vaak ruzie over gehad, maarja, het is zo'n lieverd'. Eigenlijk doe je hetzelfde bij jouw schoonmoeder. Beide walsen over je heen. Niet pikken. Je bent moeder, 22 weken zwanger en gaat trouwen. Nu is het even tijd dat men jou serieus gaat nemen.Ariellle schreef: ↑23-05-2017 13:52Niet mee eens, het probleem ben jij. Jij accepteert dingen van haar die je gewoon niet moet accepteren, om wille van de lieve vrede (die er niet is), om wille van je vriend (die hier ook niets mee opschiet). Ik zou es met jouw vriend er over hebben dat je haar als ze zich niet anders gaat gedragen, niet op de bruiloft wil hebben en als hij dat toch wil, hij maar met haar er over gaat hebben dat ze zich voortaan op zijn minst behoorlijk naar jou moet gedragen.
dinsdag 23 mei 2017 om 14:06
Hij kan het niet zo goed??? Hij maakt het alleen maar erger, hij gooit olie op. het vuur. Ik zou hier wel met hem over in gesprek gaan. Natuurlijk kan hij het moeilijk vinden, maar hij zal het toch moeten leren. En jij kunt hem daar bij helpen. Hij moet alleen wel het belang ervan inzien.blablamana schreef: ↑23-05-2017 13:55Ik snap die reactie heel goed. Ik denk vanwege het verleden. Het is echt niet dat hij niet voor me wilt opkomen, denkt ook vaak dat hij dat wel doet. Hij denkt dat als hij zegt "dat vind ik oneerlijk tegen over *mijn naam*, maar je mag je mening hebben" dat dat duidelijk genoeg is. Dat is het natuurlijk niet en ook honderdduizend keer aangegeven, maar zoals hij zegt: het zit gewoon niet in hem dat harder te doen.
Het probleem met zn moeder gaat dus waarschijnlijk nooit opgelost worden, want daarvoor heb ik mijn vriend nodig en die kan dat gewoon niet (goed genoeg). Ik zoek dus ook voornamelijk tips om daarmee om te gaan, tips om zelf zo min mogelijk met haar te maken te hebben en tips om samen met vriend afspraken te maken. Daarnaast echt even een ei kwijt, want ik ben niet iemand die dit met anderen zomaar makkelijk bespreekt (als in vrienden, familie).
Echt, jullie staan nog aan het begin van jullie leven samen. Al hij niet veranderd kan het zomaar zijn dat dit uiteindelijk veel erger wordt en dan je huwelijk eronder gebukt gaat. Echt...laat het niet zomaar gaan omdat hij zo een lieverd is. Dat is hij niet...hij kiest gewoon de makkelijke weg. wel voor zijn moeder maar niet voor jou.
Mijn man was ook zo, vond het ook verschrikkelijk moeilijk. Ik begreep hem ook wel. Zeker omdat zijn moeder al zijn heel leven over hem heen walst. Maar ik heb het, toen het alleen maar erger en erger werd en ik er helemaal in vastliep, wel geeist.
Hij begreep waarom en hij deed het. Ik heb zelfs telefoongesprekken met hem voorbereidt in het begin. Hij schreef zelfs op wat wij wilde zeggen. Zo moeilijk vond hij het. Maar hij deed het wel! Voor mij en zijn kinderen! En terecht.
dinsdag 23 mei 2017 om 14:06
Ze beledigt je, stookt in jullie relatie, schreeuwt in het bijzijn van jullie kind, haalt jullie ouderschap door het slijk en dan is je vriend "een lieverd"? Nee, echt niet. En hij kán het wel, want tegen jou gaat ie wel in. Dus het is een kwestie van niet willen. Echt niet oké. En dat hij zo lafjes reageert omdat hij alleen zijn moeder heeft is natuurlijk bullshit. Het zit gewoon in zijn karakter, er is geen enkel excuus voor dit gedrag.
Geef je grenzen aan TO. En geen contact meer, wat haal je daar uit? Voor wie doe je dat? Voor je vriend? Waarom ga je daar langs? Gewoon niet meer doen. Laat hem lekker zelf gaan. Alleen. Jij kunt je tijd wel beter gebruiken.
Geef je grenzen aan TO. En geen contact meer, wat haal je daar uit? Voor wie doe je dat? Voor je vriend? Waarom ga je daar langs? Gewoon niet meer doen. Laat hem lekker zelf gaan. Alleen. Jij kunt je tijd wel beter gebruiken.