geen idee meer wat te doen??

07-01-2009 21:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben een jonge moeder en woon al enige tijd samen.

Sinds een paar maanden gaat het niet meer zo geweldig in de relatie,ook vanwege dat mijn partner geen verblijfsvergunning meer heeft.

Soms als ik vriendinnen van mij alleen zie,zonder vriend, ben ik jaloers,

ik heb een slechte jeugdgehad en woonde op me 16e al samen heb ook nog nooit alleen gewoont,het lijkt me juist leuk om alleen te wonen en te doen en laten wat je wilt.

maar aan de andere kant ook niet.

mijn vriend wil met mij naar een ander land gaan, aan de eene kant wil ik het wel maar aan de andere kant ook weer niet.

Ik lig totaal met mezelf in de knoop,

het probleem is dat er haast bij is mijn partner moet binnen een maand het land verlaten,

ik heb dromen over het alleen wonen met mijn kind en soms wil ik er voor gaan maar dan denk ik ik ben veel gelukkiger met mijn vriend,

het zijn dubbele gevoelens , ik hoop dat iemand dit begrijpt en wie weet dat er iemand is die raad voor me heeft,
lekker alleen gaan wonen!

niet jezelf in de problemen brengen door met 'n buitenlander zonder verblijfsvergunning mee te gaan!
Ja, een beetje moeilijke situatie. En met name omdat je op 16-jarige leeftijd al bent gaan samenwonen, dan ben je toch nog een kind? Eerst ontdekken wat je zelf wilt in je leven, werk/ studie etc, leren je eigen keuzen te maken voordat je gaat samenwonen lijkt mij. Maar goed. Ik zou maar niet zo naar een ander land gaan verhuizen, daar zitten een heleboel consequenties aan en overigens zul je je daar ook moeten aanpassen aan de wetten en regels van dat land. Waarschijnlijk heb je nooit de tijd voor jezelf genomen om over bepaalde dingen na te denken omdat je al zo vroeg bent gaan samenwonen. Het idee om niet alleen te hoeven zijn. Zet de voor en nadelen eerst eens allemaal op een rij, voordat je straks een verkeerde keuze maakt. Besef daarbij dat je ook alleen gelukkig kunt zijn, maar dat is net wat je zelf wil.
hallo Alexandra,

Als je nu al twijfelt lijkt het me geen goed moment om met hem naar het buitenland te gaan. Dan zijn jullie helemaal op elkaar aangewezen, en dat geeft meer stress en gedoe. Misschien weet je niet goed hoe je het alleen moet redden. Een maatschappelijk werker kan je helpen met het maken van deze beslissing. Zij weten ook hoe je dingen zoals inkomen en een woning enzo regelt, voor het geval je niet meer met vriend samen wil blijven.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Het lijkt mij niet zo verstandig om met iemand zonder juiste papieren in een ander land te gaan wonen en je kind daarin mee te slepen. Naar welk land wil hij gaan? Als het geen EU-land is, zijn jij en je kind straks ook 'illegaal'.

Maar ook al wil hij wel naar een EU-land dan nog zou ik, als ik jou was niet mijn hele leven 'on hold' zetten door samen met hem te emigreren. Als hij daar ook geen verblijfsvergunning krijgt, gaan jullie het dan wéér ergens anders proberen?

Is hij de vader van je kindje?
Zou absoluut mijn kind niet in een ander dan Westeuropees land op laten groeien. Hier is alles voor een fantastische toekomst. Bovendien loop je dan ook niet de kans dat je het kind niet mee terugkrijgt als je toch naar Nederland zou willen terugkeren.
hallo iedereen

dank jullie allemaal al voor de reactie's hij is de vader van het kind, we wonen nu al op 5 min van de grens van belgie, en hij wil graag naar belgie om de zogenaamde vlug/trouw route te doen, (trouwen & verblijfkrijgen) we kennen meerdere die het al hebben gedaan,

daar zit ik juist mee want ik wil mijn kind niet scheiden van zijn vader, want zouik het niet doen dan gaat hij terug naar zijn vaderland ( geen europees land)
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2009 @ 21:51:

lekker alleen gaan wonen!

niet jezelf in de problemen brengen door met 'n buitenlander zonder verblijfsvergunning mee te gaan!inderdaad, als hij over een maand vertrokken is, is jouw probleem ook opgelost.
quote:Alexandra86 schreef op 07 januari 2009 @ 23:25:

hallo iedereen

dank jullie allemaal al voor de reactie's hij is de vader van het kind, we wonen nu al op 5 min van de grens van belgie, en hij wil graag naar belgie om de zogenaamde vlug/trouw route te doen, (trouwen & verblijfkrijgen) we kennen meerdere die het al hebben gedaan,

daar zit ik juist mee want ik wil mijn kind niet scheiden van zijn vader, want zouik het niet doen dan gaat hij terug naar zijn vaderland ( geen europees land)

Hem lekker laten gaan

Jij bent de enige die jezelf gelukkig kan maken, een man moet iets toevoegen aan je leven. En je kunt het voor de vader van je kind toch niet maken om naar een ander land te gaan, alleen omdat je vriend een verblijsfvergunning wil? En als hij die heeft?? Gaat hij je dan dumpen? Zou er goed over nadenken
Teveel vrouwen worden misbruikt om 'n verblijfsvergunning te scoren. Trap daar niet in! Laat 'm gaan en probeer voor jezelf wat op te bouwen in Nederland.
GA NIET!!!!!!! JE KRIJGT WAARSCHIJNLIJK JE KIND NIET MEER IN NEDERLAND ALS JE BESLUIT MEE TE GAAN.

EN DAT WIL JE OOK NIET.
BELGIE IS STAP 1, STAP 2 (NIET WEST-EUROPEES LAND) ZAL DAN NIET MEER LANG OP ZICH LATEN WACHTEN.
Aan de ene kant zeg je dat je droomt over een leven alleen, aan de andere kant beweer je dat je denkt dat je gelukkiger bent als je met je vriend samen bent.

Alleen zeg je daarna weer dat jullie relatie niet meer zo geweldig is. Je wijt dat aan het feit dat hij geen verblijfsvergunning kan krijgen.

Ik geloof daar niets van.

Er zijn mensen zat die een relatie hebben met iemand die geen verblijfsvergunning kan krijgen en die kwalificeren hun relatie juist als goed.

Dat jullie relatie niet goed is is omdat jullie relatie niet goed is. Doorgaans in tijden van spanning of onzekerheid, in tijden van nood en tegenslag, ziekte en verlies zie je dat de goede relaties juist hechter worden, bij jou niet, jij twijfelt en twijfel is al verwijdering.

Ik zeg: bij twijfel niet doen, niet weggaan, neem je twijfel serieus. Dit is geen goede basis om je gezin naar een ander land te verkassen en alles wat jij hebt opgebouwd achter te laten.

En dat alleen om het flauwekulargument dat je je kind niet wil scheiden van de vader. De vader heeft al van meet af aan geen solide basis gegeven aan dit kind (hij heeft dit kind verwekt terwijl hij geen verblijfsvergunning had, hoe stom en onverantwoordelijk kun je zijn), jij kunt jouw kind dit wel geven, daar heeft het recht op, neem je verantwoordelijkheid.

Maak deze droom waar en ga alleen wonen zonder deze man die omringd is met onzekerheden die jouw zekerheden bedreigen, het is het beste wat jij je kind kunt geven.
quote:Alexandra86 schreef op 07 januari 2009 @ 23:25:

hallo iedereen

Vooral trouwen nu je zo vol twijfels zit. Je weet voor jezelf niet wat je wilt, en dan ga je je verbinden aan een ander ook nog? Erg logisch.

Hij koos er toch ook voor om zijn zaad bij je te lozen? Toen wist hij ook dat hij geen verblijfsvergunning had. Jij wist dat ook. Nu lijkt het alsof het je ineens rauw op je dak komt vallen, maar je hebt eigenlijk alleen je ogen gesloten voor de feiten is het niet? En nu komt het allemaal tegelijk op een punt dat je de consequenties moet ervaren. (waar is die *geeft knuffel* smilie?)

Gebruik je kind niet als excuus (vader niet af willen nemen), daar had je namelijk eerder aan moeten denken. Denk liever hoe je je kind de beste basis meegeeft (met een gelukkige moeder die bewuste keuzes maakt waar ze helemaal achter staat).

Je eerste post zit vol redenen om eerst tijd voor jezelf en je kind te nemen. Maak je eigen leven op orde, kom uit de knoop. Dan kan een man aanvulling zijn op een leuk en goed leven dat je zelf hebt opgebouwd. Dan sta je veel sterker en bewuster in een relatie en is er ruimte om te genieten en blij te zijn.

Dat je aanhaalt dat je een slechte jeugd hebt gehad, en nog nooit alleen hebt gewoont doet mij denken dat je samenwoont omdat je denkt dat je het niet alleen kunt. Je stelt je dus afhankelijk van een ander op. Wat voor voorbeeld geef je je kind daarmee?

Ik denk dat je zelf wel weet wat je het beste kunt doen, maar het eng vindt. Succes daarom, je komt er wel als je maar doet wat je hart je ingeeft en daar aan wilt werken.
Alexandra bij twijfel niet doen. Ik heb een beetje in een soortgelijke situatie gezeten als jij, mijn ex had ook geen papieren. Omdat er zoveel haast bij was, hij moest ook het land uit, stond ik op het punt om ook allerlei dingen te gaan regelen. Het punt was dat ik op een gegeven moment meer aan het regelen was, en niet meer stilstond dat het met onze relatie al niet meer goed ging. En ja hoor, toen meneer na 2 jaar papieren kreeg, uit zichzelf, niet door mij, vond hij dat blijkbaar ook. Hij had mijn hulp niet meer nodig en liet me zitten. Ik ben door een vreselijke tijd gegaan. Ik zeg niet dat jouw vriend ook zo is, maar als je nu al twijfelt, kun je beter die stap niet zetten. Ik heb idd ook gehoord van de zgn Belgie route. Maar in Belgie kom je ook weer voor veel problemen te staan, je moet alles opnieuw regelen. Zoiets doe je m.i. alleen als je 43000% zeker bent van je zaak, en niet als je nu al twijfelt. Die druk die je voelt, omdat hij het land uit moet, die snap ik heel goed. Maar weet je een heleboel mensen wonen jarenlang illegaal in Nederland, en heel keihard gezegd, dat is zijn probleem niet het jouwe. Kijk uit wat je doet meid. Ik maakte de problemen van mijn ex ook de mijne en heb er niks voor teruggekregen behalve in totaal 3 jaar van mijn leven naar de kl*te.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven