Geen Kerstuitnodiging naar partner & kids
dinsdag 23 december 2025 om 16:08
Elk jaar is er Kerstfeest bij ons in de familie. Dit jaar bij mijn zus, zij organiseert, kookt. Ik heb aan mijn familie laten weten midden november dat ik een nieuwe relatie heb, met iemand met kinderen, ik heb mijn enthousiasme ook wel duidelijk laten blijken (foto’s whatsapp). Ik had tot vandaag geen uitnodiging gekregen om nieuwe partner (al dan niet met kinderen) mee te nemen. Ik peilde uiteindelijk vanmorgen zelf naar of er extra stoelen kunnen zijn. Ik kreeg dan te horen dat mijn partner zelf welkom is, maar niet de kinderen. Zus zegt “wil ze liever een andere keer ontmoeten want ik ben daar niet op georganiseerd.” Ik heb daarop gereageerd en gezegd dat het voor mij aanvoelt niet helemaal welkom te zijn, en dat mijn ‘nieuwe deel’ echt een belangrijk deel van mijn leven is. Als ik dan zeg het jammer te vinden dat er geen vraag tot uitnodiging kwam is het van ‘ja maar wij wisten toch niet hoe jouw partner Kerst viert’, vraag werd ook nooit gesteld…
Voor mij is het deel dubbel, want ik heb uiteindelijk zelf moeten hengelen naar ‘zijn ze wel welkom?’, en ook wel partner maar niet de kinderen. Mijn vraag in mijn voorstel was ook om even te passeren helemaal op het einde van het Kerstfeest, en dus niet de hele dag erbij, dus meer van eerste ontmoeting.
Als ik nu vanuit gevoel spreek voel ik me weinig welkom, en lijkt het ook alsof het nieuwe deel onvoldoende geaccepteerd wordt. Omgekeerd zou dat voor mij zooo evident zijn “hé kom er gezellig bij, ja we schuiven graag wat stoeltjes bij”.
Wil hier graag evenwichtig en verbindend naar kijken en op reageren.
Graag jullie mening
Voor mij is het deel dubbel, want ik heb uiteindelijk zelf moeten hengelen naar ‘zijn ze wel welkom?’, en ook wel partner maar niet de kinderen. Mijn vraag in mijn voorstel was ook om even te passeren helemaal op het einde van het Kerstfeest, en dus niet de hele dag erbij, dus meer van eerste ontmoeting.
Als ik nu vanuit gevoel spreek voel ik me weinig welkom, en lijkt het ook alsof het nieuwe deel onvoldoende geaccepteerd wordt. Omgekeerd zou dat voor mij zooo evident zijn “hé kom er gezellig bij, ja we schuiven graag wat stoeltjes bij”.
Wil hier graag evenwichtig en verbindend naar kijken en op reageren.
Graag jullie mening
dinsdag 23 december 2025 om 16:40
Dat komt omdat jij een wat bijzondere kijk op het geheel hebt. Het is écht niet normaal (en mijns inziens in de meeste gevallen ook zeker niet wenselijk) om de kinderen van je verse vriendin meteen naar je familie mee te nemen. Vooral voor die kinderen is dat ook niet wenselijk.
Echt, jullie zijn samen van alles aan het ontdekken, hartstikke leuk! Maar alsjeblieft, niet meteen dat ongezonde krampachtige met 'die kinderen horen nu ook helemaal bij mij'. Lees je eens in in wat dat voor kinderen allemaal betekent, zeker als jullie zelf nog zó zoekende zijn.
dinsdag 23 december 2025 om 16:43
Ik vind dat je nogal hard van stapel loopt. Ik ben echt niet van die kerk die vindt dat je een nieuwe relatie pas na 25 jaar bij je kinderen mag introduceren, maar om nou na nog geen twee maanden je nieuwe vlam en zijn kinderen mee te slepen naar je hele familie vind ik nou weer het andere uiterste. Als ik je zus was zou het niet eens in me opgekomen zijn dat je die kinderen ook mee zou kunnen willen nemen.
En nee, met nieuwe vlam en de kids tijdens het diner binnen komen vallen en een cornetto eten op de bank ga je ook geen hoge ogen mee gooien denk ik zo.
En nee, met nieuwe vlam en de kids tijdens het diner binnen komen vallen en een cornetto eten op de bank ga je ook geen hoge ogen mee gooien denk ik zo.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
dinsdag 23 december 2025 om 16:45
dinsdag 23 december 2025 om 16:46
CornettoLady*Voldemort schreef: ↑23-12-2025 16:43Ik vind dat je nogal hard van stapel loopt. Ik ben echt niet van die kerk die vindt dat je een nieuwe relatie pas na 25 jaar bij je kinderen mag introduceren, maar om nou na nog geen twee maanden je nieuwe vlam en zijn kinderen mee te slepen naar je hele familie vind ik nou weer het andere uiterste. Als ik je zus was zou het niet eens in me opgekomen zijn dat je die kinderen ook mee zou kunnen willen nemen.
dinsdag 23 december 2025 om 16:47
Ik zou, als ik zus was, zeggen dat we dat dan volgend jaar wel doen.
Een kersverse partner zou welkom zijn, maar zou ik ook nog ongemakkelijk vinden. Twee kinderen die niemand nog echt kent zou ik echt te sneu vinden voor de kinderen. Maar ook voor mezelf en alle andere volwassenen.
Sorry, als ik in jouw schoenen stond had ik niet eens de vraag gesteld.
Een kersverse partner zou welkom zijn, maar zou ik ook nog ongemakkelijk vinden. Twee kinderen die niemand nog echt kent zou ik echt te sneu vinden voor de kinderen. Maar ook voor mezelf en alle andere volwassenen.
Sorry, als ik in jouw schoenen stond had ik niet eens de vraag gesteld.
verbena wijzigde dit bericht op 23-12-2025 16:48
9.37% gewijzigd
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
dinsdag 23 december 2025 om 16:51
Vind je dit plan echt een goed idee voor de kinderen of vind jij (en je partner) het vooral een goed idee? Die kinderen hebben niets met jouw familie, het zijn vreemden voor hun. Ze vieren Kerst met hun ouder en dan moeten ze na het eten nog naar een vreemd huis met vreemde mensen om voorgesteld te worden.
I'm finally old enough to don't give a fuck
dinsdag 23 december 2025 om 16:52
En dit is één van de grootste communicatie-issues: jij verwacht iets (namelijk de vraag). Dat komt niet en dan ben jij teleurgesteld.
Dat had je gewoon kunnen voorkomen door het niet bij een ander neer te leggen, maar zelf aan te geven wat jij prettig zou vinden.
New year, new disappointments.
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
Because disappointments can be a tradition, too.
Week 2 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 23 december 2025 om 16:53
Ik heb ff geloept omdat ik het topic een rare vibe vind afgeven en in augustus omschrijft TO iemand ontmoet te hebben. Half november dat ze de seksuele fase voorbij zijn.
Pas net samen, nog heel erg bezig met een seksuele ontdekkingstocht samen in wat je wel en niet wil, en ondertussen zijn de nieuwe kinderen die je net kent 'een echt belangrijk deel van je leven'. Het doet instabiel en wat infantiel aan.
Waar komt de drang vandaan om je relatie zo te erkennen en erkend te worden door familie? Waarom is het zo van belang voor je? Dan kunnen we je wellicht ook wat gerichter advies geven.
Pas net samen, nog heel erg bezig met een seksuele ontdekkingstocht samen in wat je wel en niet wil, en ondertussen zijn de nieuwe kinderen die je net kent 'een echt belangrijk deel van je leven'. Het doet instabiel en wat infantiel aan.
Waar komt de drang vandaan om je relatie zo te erkennen en erkend te worden door familie? Waarom is het zo van belang voor je? Dan kunnen we je wellicht ook wat gerichter advies geven.
dinsdag 23 december 2025 om 16:55
Volgens mij sinds augustus. Ik heb even geloeptLady*Voldemort schreef: ↑23-12-2025 16:47'
Ja, dat schreef je al. Maar hoe lang kenden jullie elkaar op het moment van de grootse aankondiging?
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 23 december 2025 om 16:57
Bij mijn familie komen nieuwe partners al heel snel over de vloer, maar zo snel als hier is ook absoluut niet gebruikelijk en afhankelijk van hoe er kerst wordt gevierd ook niet meer praktisch haalbaar.
Kinderen doe je er al helemaal geen plezier mee, dus ik snap niet waarom je dat zou willen. Op mij komt het over alsof je erkenning voor je relatie wil van je familie ten koste van de kinderen van je partner.
Kinderen doe je er al helemaal geen plezier mee, dus ik snap niet waarom je dat zou willen. Op mij komt het over alsof je erkenning voor je relatie wil van je familie ten koste van de kinderen van je partner.
dinsdag 23 december 2025 om 17:00
dinsdag 23 december 2025 om 17:04
Zeeschelp schreef: ↑23-12-2025 16:53Ik heb ff geloept omdat ik het topic een rare vibe vind afgeven en in augustus omschrijft TO iemand ontmoet te hebben. Half november dat ze de seksuele fase voorbij zijn.
Het zou mij niet heel erg verbazen als dit ook niet de eerste keer is dat TO een gloednieuwe vlam al na een paar weken groots introduceert, dat zie je wel vaker bij 'hardlopers'.
Een familielid hier introduceerde haar Nieuwe Grote Liefde 1 (ze kenden elkaar drie weken) als de +1 op een bruiloft in juli. Vijf maanden later kwam ze tijdens het kerstdiner met Grote Liefde 2 op de proppen. Die relatie sneuvelde half januari. Toen ze Grote Liefde 3 in een jaar tijd naar Paas-familiebrunch wou meenemen, zette de familie de voet dwars. En 'natuurlijk' was familielid daar enorm verbolgen over.
sess wijzigde dit bericht op 23-12-2025 17:06
2.84% gewijzigd
dinsdag 23 december 2025 om 17:06
Wat een onzalig plan TO. Kerst vind ik sowieso niet echt een gelegenheid om nieuwe mensen te introduceren. Denk je lekker met familie in joggingbroek aan tafel te hangen moet je je ineens van je goeie kant laten zien. Daar zit toch niemand op te wachten. Als je zus een heel diner voorbereidt met alles erop en eraan is het ook wel van een betoverende lompheid om te zeggen ‘wij komen voor het toetje en ik neem wel een doos magnums mee’. En dan inderdaad die arme kinderen. Een tafel vol lege glazen/borden/kruimels en in meer of mindere staat van dronkenschap verkerende onbekenden. Wat moeten ze daar in godsnaam gaan doen?
dinsdag 23 december 2025 om 17:08
ik gok zomaar dat als zus een heel diner heeft voorbereid, het gezelschap niet in joggingbroek aan tafel hangt.oneenietweer schreef: ↑23-12-2025 17:06Wat een onzalig plan TO. Kerst vind ik sowieso niet echt een gelegenheid om nieuwe mensen te introduceren. Denk je lekker met familie in joggingbroek aan tafel te hangen moet je je ineens van je goeie kant laten zien. Daar zit toch niemand op te wachten. Als je zus een heel diner voorbereidt met alles erop en eraan is het ook wel van een betoverende lompheid om te zeggen ‘wij komen voor het toetje en ik neem wel een doos magnums mee’. En dan inderdaad die arme kinderen. Een tafel vol lege glazen/borden/kruimels en in meer of mindere staat van dronkenschap verkerende onbekenden. Wat moeten ze daar in godsnaam gaan doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in