Geen relatie?

03-10-2012 03:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ongeveer twee maanden aan het daten met een jongen. We zien elkaar meerdere dagen per week, blijven logeren, doen leuke dingen die verliefde stellen doen.. Naar de dierentuin, samen naar een pretpark, massage met kaarsjes. en hebben de afspraak exclusief te daten, dus niks met anderen te doen. Leuk dus allemaal! Tot dat ik het punt besprak over een relatie. Ik wil hem graag aan me ouders voorstellen en hij wilt dat ook graag maar mijn voorwaarden is dan wel dat we dan ook officieel een stel zijn. Hij is daar erg over in de war en vindt dit te snel (een relatie). Hij wil liever nog even elkaar beter leren kennen om erachter te komen of we echt zo goed bij elkaar passen. Hij zegt letterlijk; ik ben geen kind meer, ik ben 27, als ik nu aan een relatie begin betekend dit dat ik er voor de 100 procent voor ga en wil ik niet dat het alsnog misloopt. Ik wil niet lang leve de lol maar eerst goed bespreken over hoe we dit zien. Waar jij over 5 jaar staat en of dat overeenkomst met mijn plannen. Nou vind ik dit allemaal erg zwaar klinken voor als je 2 maanden aan het daten ben. Is dit raar van mij? Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Kennelijk heb ik toch een soort zekerheid nodig maar wil niet claimerig overkomen
Waarom die voorwaarde stellen? Ik snap dat je niet zomaar iedereen aan je ouders voorstelt, maar als de kennismaking alleen gaat gebeuren als er meteen een etiket geplakt moet worden, dan snap ik je vriend wel.

Oplossing: wacht nog even met het voorstellen. Het moet natuurlijk niet binnen 8 maanden hè! Bij ons gebeurde het pas na een maand of 6-9.

Verder vind ik dat hij ook zwaar klinkt. Hij lijkt garanties te willen hebben... Hoe dan? Sommigen lijken lekker bezig te zijn en gaan toch nog met een hoop haat & nijd scheiden als ze 20+ jaar samen zijn geweest...
Het klinkt alsof je moet solliciteren voor een vast contract bij hem.
Kennelijk heb jij behoefte dat hardop die commitment wordt uitgesproken. Prima toch?

Persoonlijk heb ik er een grote afkeer van, ik ervaar het of die ander dan een soort "gedragsplan" heeft. Alsof ik aan bepaalde verwachtingen moet doen van iemand anders.

Het staat jou volledig vrij om te vragen of hij in jouw behoefte kan voorzien. Net zoals het hem volledig vrij staat om nee te zeggen daartegen.
Ik ben trouwens 20. Vergeten bij te zetten. Dit is waarom hij begint over het feit dat ik nog even studeer, hij al een huis wil kopen de komende jaren etc etc. Ik vind dit gezeur. Natuurlijk kan het dan mislopen maar dat risico wil ik nemen. Verder zeg hij dat als ik ze vriendin ben hij me ook wel vaker dan 1 weekend per week wil zien en dat de vraag van mij kan dus onverwachts komt omdat we ng niet over dit soort dingen hebben gepraat. Ik vertel hem dat hij zich teveel zorgen maakt en je toch ook een relatie kan beginnen zonder alles precies te weten hoe het eindigt. Hij zegt het niet met zo veel woorden maar hij is bang om gekwets te worden? Teleurgesteld misschien? Misschien durft hij zich niet helemaal open te geven? Toen ik dit gesprek aanging raakte hij in paniek en was hij boos omdat hij voelde dat als hij niet binnen een week wist of hij wel of niet een relatie met me wou, hij me nooit meer zou zien. Ik heb hem gerustgesteld en verteld dat dat niet het geval is en ik best even op hem wil wachten maar dat ik ook toe ben aan duidelijkheid. Ik ga morgen na hem toe.. Wat raden jullie aan? Om dit even te laten rusten.. En er niet over te beginnen, of iets anders??
Ik vind jou juist zwaar op de hand door hem nu al aan je ouders voor te willen stellen, en helemaal met als voorwaarde van het hebben van een relatie!

Waarom niet gewoon leuk blijven daten. Elkaar beter leren kennen, zodat als het uitgroeit tot een relatie, je er ook echt voor kan gaan.

Ik vind juist dat hij het slim aanpakt. Hij neemt het hebben van een relatie serieus. Liefde maakt blind, en hij wil een weloverwogen beslissing maken

Ik heb mijzelf vroeger vaak halsoverkop verliefd in een relatie gestort, om er na een half jaar tot jaar, als de grootste vlinders weg zijn, erachter te komen dat wij, onze karakters en onze toekomstbeelden totaal niet overeen komen. En dan word het een moeilijk en pijnlijk proces om de relatie te beeindigen want je bent dan al zo enorm in elkaars leven verweven.

Ik zou het de volgende keer dat ik een leuke jongen tegenkom ook aanpakken zoals je "vriend" dat nu doet.

Dus blijf gewoon lekker exclusief daten, geniet van vandaag en niet van morgen.

Waarom heb je dat etiketje zo nodig? Als het echt liefde is, blijft ie wel bij je hoor. Een etiket zorgt er heus niet voor dat iemand blijft. Zelffs het etiket huwelijk zorgt daar niet voor.

En als ie wel besluit om te gaan, dan waren jullie gewoon elkaars type niet.
Ik woon nog thuis vandaar. En hij wou het ook graag. Juist omdat ik nog thuis woon en welk bijna elk weekend of vaker bij hem ben voelde hij de neiging om me ouders te laten weten dat hij ""oké"" is ;)
Oh ja dat verandert de zaak haha,

Maar dan snap ik het niet. Jij wil hem aan je ouders voorstellen, en hij wil dat ook. Wat is dan het probleem?

Waarom stel je dan de voorwaarde dat jullie een relatie hebben. Dat klinkt eerder als chantage. Een goed middel om eindelijk het etiket relatie af te dwingen...
Meer om het idee dy we nu exlusief daten, elkaar regelmatig zien. Het uitspreken dat we dol zijn op elkaar. Maar dat hij nog geen relatie wil. Ik begin dan erg te twijfelen van; waarom dan niet? Als ik een jongen voorstel aan me ouders wil ik dat doen als me vriend. Niet een of ander vaag verhaal van we daten, we vinden elkaar leuk. Maar we zijn officieel niet samen. In dat geval ben ik een ouderwets.
Ze, me, wilt. Oef.
quote:lolawants schreef op 03 oktober 2012 @ 05:36:

Meer om het idee dy we nu exlusief daten, elkaar regelmatig zien. Het uitspreken dat we dol zijn op elkaar. Maar dat hij nog geen relatie wil. Ik begin dan erg te twijfelen van; waarom dan niet? Als ik een jongen voorstel aan me ouders wil ik dat doen als me vriend. Niet een of ander vaag verhaal van we daten, we vinden elkaar leuk. Maar we zijn officieel niet samen. In dat geval ben ik een ouderwets.Ik snap dat wel hoor. En niet wat nou feitelijk het verschil is tussen regelmatig exclusief daten, met aan de ouders voorstellen, en een relatie. Als dat geen relatie is, schiet mij dan maar lek. En hoe wil hij aan je ouders voorgesteld worden dan, 'hoi, ik ben henk, het neukertje van uw dochter met wie ik geen relatie wil. Ik ben prima ok hoor, compleet te vertrouwen'. Zoiets?
Ouderwets, of nog jong, onzeker en onervaren.

Ik zou in ieder geval niet iemand op die manier aan mij willen binden. Dus je accepteert het, of je laat hem los.
Wat is het verschil eigenlijk tussen exclusief daten en een relatie? Bij beide spreek je toch een commitment uit naar elkaar?

*Ik ben nog van de tijd dat het woord exclusief daten niet bestond*. Daten was altijd exclusief.
En me vriend is ook na mijn tijd.
quote:Liselotte4 schreef op 03 oktober 2012 @ 07:17:

Wat is het verschil eigenlijk tussen exclusief daten en een relatie? Bij beide spreek je toch een commitment uit naar elkaar?

*Ik ben nog van de tijd dat het woord exclusief daten niet bestond*. Daten was altijd exclusief.Dat zeg ik. Ik snap dus ook niet hoe hij aan je ouders voorgesteld wil worden.
Ik vind hem wel erg serieus. Ik snap zijn idee overigens wel en dan is twee maanden ook wel vroeg. Iedereen is daar anders in natuurlijk.
lolawants, je loopt echt te hard van stapel. Je bent ongeveer twee maanden met hem aan het daten. En je stelt nu al voorwaarden.

Waarom toch gelijk iemand proberen te claimen? Jullie kennen elkaar net? Ik begrijp best dat hij nu een opgesloten gevoel krijgt.

Jullie zijn gek op elkaar. Laat dat gewoon toch even lopen zoals het loopt. Om nu niet gelijk allerlei voorwaarden scheppen maak je de relatie niet makkelijker. Zijn mannelijke intuïtie zegt: O jee, ze gaat me claimen. Je legt ongewild een druk op de prille relatie. Als die druk te groot wordt dan kan het zomaar uitgaan.

Het is nog maar circa 2 maanden. Waar praten we dan over? Relax en geniet toch zorgeloos van elkaar zonder allerlei voorwaarden te gaan opwerpen.
Maar hij wil zelf aan haar ouders voorgesteld worden, aangezien ze nog thuis woont. Als wat dan, als het niet als 'haar vriendje' is?
Misschien heeft hij in het verleden nare dingen mee gemaakt, je moet hier eerder blij mee zijn hij wil er immers voor 100% achter kunnen staan en is het voorstellen aan je ouders zo belangrijk?? Je bent echt 20 jaar ;) living in a fantasy!!! alles komt goed zolang je maar niet gaat pushen want dan......gone with the wind
quote:rob_uit_zeist schreef op 03 oktober 2012 @ 07:46:

lolawants, je loopt echt te hard van stapel. Je bent ongeveer twee maanden met hem aan het daten. En je stelt nu al voorwaarden.

Waarom toch gelijk iemand proberen te claimen? Jullie kennen elkaar net? Ik begrijp best dat hij nu een opgesloten gevoel krijgt.

Jullie zijn gek op elkaar. Laat dat gewoon toch even lopen zoals het loopt. Om nu niet gelijk allerlei voorwaarden scheppen maak je de relatie niet makkelijker. Zijn mannelijke intuïtie zegt: O jee, ze gaat me claimen. Je legt ongewild een druk op de prille relatie. Als die druk te groot wordt dan kan het zomaar uitgaan.

Het is nog maar circa 2 maanden. Waar praten we dan over? Relax en geniet toch zorgeloos van elkaar zonder allerlei voorwaarden te gaan opwerpen.Rob ze is pas 20 jaar ;)
Dáárom is het dus hoog tijd om op jezelf te wonen als je 20 bent. Kan je daten wat je wilt zonder dat hij ongemakkelijk langs je ouders naar je meisjeskamer moet.

Kan me ook wel voorstellen dat hij twijfelt of toekomstplannen overeenstemmen als hij denkt over binnenkort een huis kopen, terwijl jij nog in hotel mama bivakkeert.
Zeg maar Spijker.
Gewoon voorstellen aan je ouders TO. Hij is toch serieus. Ik begrijp je wel hoor. Heb ook de behoefte snel een etiket te willen plakken. Maar feit dat ie je ouders wel wilt ontmoeten vind ik serieus genoeg, geeft de rest nog een beetje tijd
quote:sylvana1 schreef op 03 oktober 2012 @ 07:51:

Rob ze is pas 20 jaar ;)Precies, juist daarom. Met 20 jaar na twee maanden daten iemand zo vast proberen te claimen? Logisch dat hij afwijkend reageert.
Je stelt hem gewoon voor aan je ouders, zonder etiket. Ik snap werkelijk niet waarom je een etiket zou willen. Je oudes hebben heus we in de gaten gehad dat je met iemand bent de afgelopen weken. Hij hoeft niet meteen je verloofde of de toekomstige vader van je kinderen zijn, maar gewoon, 'Piet, die leuke kerel waar ik regelmatig mee op stap ben' is ook goed genoeg.
Precies wat zwartezwanen zegt. Gewoon bij je thuis laten komen om te op te pikken voor een dagje weg, naar de stad gaan, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven