Geld gestolen?

16-04-2017 14:59 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
R
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2017 17:49
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
% gewijzigd
Heb je gejat van die vriendin waar je zo jaloers op bent? Die jouw promotiewerk had overgenomen? Je schreef dat jij meer hersens had, maar al die kansloze topics van je laten het tegenovergestelde zien.
Bwa, ze mist het vast niet.

Anders was ze 't al terug komen halen .

Met een knokploeg erbij ...
Nou als je het terug geeft, weet ze meteen dat jij het gestolen hebt en dan doet ze vast aangifte. Ik zou het geld in een envelop doen zonder naam en in haar bus gooien. En mezelf vervolgens aan de haren naar een psycholoog slepen want stelen omdat je boos bent, is echt heel raar. Dan is er meer aan de hand dan sticky fingers, volgens mij.
quote:Rusticaa_ schreef op 16 april 2017 @ 21:46:

[...]

Nee.

Ik zou als ik die persoon was, aangifte doen.

Aangifte tegen onbekenden wordt over 't algemeen weinig mee gedaan.

Al helemaal als het om "maar" 50 euro gaat.

En erg veel bewijzen dat opstartster het geld gerat heeft, zal ze naar de politie toe wel niet hebben.

(Wat natuurlijk geen vrijbrief is om zomaar 50 euro van mensen te ratten.)
quote:TinyBel schreef op 16 april 2017 @ 21:52:

[...]

Aangifte tegen onbekenden wordt over 't algemeen weinig mee gedaan.

Al helemaal als het om "maar" 50 euro gaat.

En erg veel bewijzen dat opstartster het geld gerat heeft, zal ze naar de politie toe wel niet hebben.

(Wat natuurlijk geen vrijbrief is om zomaar 50 euro van mensen te ratten.)Maar als to het terug geeft, heeft ze indirect een bekentenis.
Een minderwaardigsheidscomplex is niet onoverkomelijk, een strafblad wel. Je voelt je blijkbaar heel klein tegenover anderen. Dat kan. Maar als daar extreem negatief gedrag uit volgt, is het echt tijd om hulp te vragen om meer zelfinzicht te krijgen en op die manier jezelf meer leren waarderen. Voor je je leven vergooit.
quote:Rusticaa_ schreef op 16 april 2017 @ 21:53:

[...]

Maar als to het terug geeft, heeft ze indirect een bekentenis.Precies. Dus anoniem teruggeven.
quote:Rusticaa_ schreef op 16 april 2017 @ 21:53:

[...]

Maar als to het terug geeft, heeft ze indirect een bekentenis.

Zie mijn post erboven.

Of je stopt het inderdaad in een blanco envelop in haar brievenbus.

Al haar vrienden en familie weten haar ongetwijfeld wonen, dus het kan gelijk wie zijn.
Ik heb ook niks aan jullie, ik vraag wat ik moet doen want heb maar 40 over, of ik kan dat gwn teruggeven of ik laat het gewoom allemaal zitten en gooi dat geld weg.
Waarom kom je dan hier advies vragen als je 20 % van 't geld toch al hebt uitgegeven en dus niet meer kan terugbetalen?
quote:nicole6592 schreef op 16 april 2017 @ 22:03:

Ik heb ook niks aan jullie, ik vraag wat ik moet doen want heb maar 40 over, of ik kan dat gwn teruggeven of ik laat het gewoom allemaal zitten en gooi dat geld weg.Je legt er van jezelf 10 euro bij en geeft het terug, wat denk je zelf?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Zijn wij nu overigens "mededader" als we weet hebben van een misdrijf en dat niet melden bij de politie?
quote:Het-groepje schreef op 16 april 2017 @ 17:16:

[...]

En dan niet van die 50 euro of juist wel?Juist wel, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Alixane schreef op 16 april 2017 @ 22:08:

[...]

Je legt er van jezelf 10 euro bij en geeft het terug, wat denk je zelf? maar dan kom ze erachter dat is wel heel toevallig... Ik wil het wel teruggeven maar dan veraad ik mezelf en ik wil geen drama beginnen, heb daar geen tyd voor op dat moment was ik gewoon heeeeeeeeeel boos, schrok vam mezelf ook achteraf, heb nog nooit wat gestolen, alleen zij irriteerde mij zo erg met haar gedrag, zo erg dat ik gewoon zwart zag... Kan gebeuren,
quote:nicole6592 schreef op 16 april 2017 @ 22:15:

[...]

maar dan kom ze erachter dat is wel heel toevallig... Ik wil het wel teruggeven maar dan veraad ik mezelf en ik wil geen drama beginnen, heb daar geen tyd voor op dat moment was ik gewoon heeeeeeeeeel boos, schrok vam mezelf ook achteraf, heb nog nooit wat gestolen, alleen zij irriteerde mij zo erg met haar gedrag, zo erg dat ik gewoon zwart zag... Kan gebeuren,Dan wissel je dat geld effe in een briefje van 50 (winkel, bank, collega's, ...) en je dropt het anoniem.
Nee niks, kan gebeuren. Dat noem je grensoverschrijdend gedrag. En ik geloof niet dat dit de eerste keer was dat je stal. Misschien niet uit boosheid. Je brengt jezelf echt in de problemen zo. En dat zit dieper dan je denkt, de wortel van dit gedrag. Geeft niks maar: kan gebeuren, nee, hier moet je echt wat aan gaan doen.

Voelde het niet even lekker dan? Dat bedoel ik. Wat doe je de volgende keer dat het zwart voor ogen wordt, ga je iemand dan op een andere manier beschadigen? Ik steel niet in een impuls hoor, de meeste mensen stelen nooit en al helemaal niet als wraak.

Ik heb ook niks aan jullie, ik vraag wat ik moet doen want heb maar 40 over, of ik kan dat gwn teruggeven of ik laat het gewoom allemaal zitten en gooi dat geld weg.

Wij hebben het niet gestolen

En wij zeggen: leg 10 bij van jezelf en geef het terug. Of gooi de 50 euro in een envelop door de brievenbus.
Wat een vreemde manier van je woede uiten.

Beetje apart dit

Geef het gewoon terug met je 40 over.

Dat tientje kun je vast in termijnen terug betalen als je je zakgeld hebt gekregen.
Ik geloof haast niet dat dit echt is. Niemand is zó stom, toch?
quote:nicole6592 schreef op 16 april 2017 @ 22:15:

[...]

maar dan kom ze erachter dat is wel heel toevallig... Ik wil het wel teruggeven maar dan veraad ik mezelf en ik wil geen drama beginnen, heb daar geen tyd voor op dat moment was ik gewoon heeeeeeeeeel boos, schrok vam mezelf ook achteraf, heb nog nooit wat gestolen, alleen zij irriteerde mij zo erg met haar gedrag, zo erg dat ik gewoon zwart zag... Kan gebeuren,Ja, joh, kan gebeuren, hebben we allemaal wel eens.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Fayan schreef op 16 april 2017 @ 22:58:

Ik geloof haast niet dat dit echt is. Niemand is zó stom, toch?Het klinkt niet als een volwassene
Zo dom is mijn zoon van 12 niet .

Dus of to is jonger of daagt graag reacties

uit.
Omg jij weer
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Ik heb ook niks aan jullie, ik vraag wat ik moet doen want heb maar 40 over, of ik kan dat gwn teruggeven of ik laat het gewoom allemaal zitten en gooi dat geld weg.Tja... Dan moet je maar niet van die onware of op zijn minst onzinnige dingen vragen...
quote:mamsvan schreef op 17 april 2017 @ 00:09:

Omg jij weer Ik dacht precies hetzelfde, daar is Nikooltje weer . Hoeveelste nontopic is dit, ben je al bij de tienduizend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven