geloven jullie in 1 ware liefde?
zondag 1 februari 2009 om 20:24
zondag 1 februari 2009 om 20:25
Ware liefdes bestaan niet. En liefde op het eerste gezicht zegt ook helemaal niets. Hoogstens een hormonale reactie, maar het zegt niets over of je bij elkaar past, of je dezelfde doelen hebt in het leven, of je op de lange termijn geschikt voor elkaar bent.
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.
zondag 1 februari 2009 om 20:25
zondag 1 februari 2009 om 20:27
zondag 1 februari 2009 om 20:28
zondag 1 februari 2009 om 20:30
quote:wuiles schreef op 01 februari 2009 @ 20:28:
Ik ben al jaren gelukkig met dezelfde man en geloof niet in één ware liefde. Voor een geslaagde relatie is echt meer nodig dan aantrekkingskracht alleen. Mocht onze relatie op de klippen lopen dan ben ik er van overtuigd dat er een volgende relatie zal komen die ook liefdevol zal zijn.Maar wie zegt dat De ware alleen over aantrekkingskracht gaat? Voor mij is de ware veel meer dan elkaar alleen aantrekkelijk vinden, of alleen houden van.
Ik ben al jaren gelukkig met dezelfde man en geloof niet in één ware liefde. Voor een geslaagde relatie is echt meer nodig dan aantrekkingskracht alleen. Mocht onze relatie op de klippen lopen dan ben ik er van overtuigd dat er een volgende relatie zal komen die ook liefdevol zal zijn.Maar wie zegt dat De ware alleen over aantrekkingskracht gaat? Voor mij is de ware veel meer dan elkaar alleen aantrekkelijk vinden, of alleen houden van.
zondag 1 februari 2009 om 20:30
Ik geloofde erin, geloofde er echt in. Ik dacht ook dat ik hem gevonden had en het verhaal was helemaal als een film, met elkaar meerdere malen op verschillende plaatsen en momenten ontmoeten en elkaar uiteindelijk krijgen.
Alleen toen.. ben ik door die 'ware' keihard teleurgesteld. Nu geloof ik er niet meer in. Je kan mooie woorden hebben en een mooi verhaal, maar daar heb je uiteindelijk niets aan.
Nu, een half jaar later, begin ik voorzichtig wat gevoelens voor iemand te krijgen. Ik hou het een beetje op afstand eerlijk gezegd. Het voelt heerlijk, maar mijn naieve geloof in de ware is weg... En ik voel me dom dat ik er eerst zo vast in geloofde.
Alleen toen.. ben ik door die 'ware' keihard teleurgesteld. Nu geloof ik er niet meer in. Je kan mooie woorden hebben en een mooi verhaal, maar daar heb je uiteindelijk niets aan.
Nu, een half jaar later, begin ik voorzichtig wat gevoelens voor iemand te krijgen. Ik hou het een beetje op afstand eerlijk gezegd. Het voelt heerlijk, maar mijn naieve geloof in de ware is weg... En ik voel me dom dat ik er eerst zo vast in geloofde.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zondag 1 februari 2009 om 20:31
Ik denk dat er wel meerdere mannen zijn waar je gelukkig mee kan worden. En ik ben nu gelukkig met mijn vriend, en ik hoop dat dat zo blijft. Ik hoorde laatst in een film (geen idee meer van de titel, maar ging over een kerel die z'n liefdesleven aan z'n dochter vertelde) dat 'de ware' niet een kwestie is van wie, maar van wanneer. Als je allebei in de goede levensfase zit (dat je met elkaar kinderen wilt etc) dan is die andere 'de ware'. Vond dat eigenlijk wel een goede theorie.

zondag 1 februari 2009 om 20:35
Ik geloof in échte liefde, of ik in één ware liefde geloof weet ik nog niet. Dat hangt ervanaf hoe ik er tegenover sta op het moment dat mijn vriend en ik uit elkaar gaan (als we al uit elkaar gaan). Op dit moment weet ik wel dat ik in mijn vorige relaties geen echte liefde voelde, al dacht ik dat toen wel.
Waar ik in ieder geval niet in geloof is in het vergelijken van relaties.
Waar ik in ieder geval niet in geloof is in het vergelijken van relaties.
zondag 1 februari 2009 om 20:36
zondag 1 februari 2009 om 20:37
Nee. 'De Ware' is een veel te statisch begrip voor mij. Mensen veranderen en ontwikkelen zich gedurende hun hele leven. Als je het als koppel voor elkaar krijgt dat op min of meer dezelfde golflengte te doen dan bouw je mijns inziens wel iets bijzonder waardevols op. Maar als dat niet lukt en je redt het niet als stel, dan geloof ik dat er op dat moment voor beide iemand anders beter 'De Ware' kan zijn. Terwijl die 'Nieuwe Ware' nog helemaal zo'n ware Ware niet was voordat je zo veranderde.

zondag 1 februari 2009 om 20:37
Mijn vriend is op dít moment de ware voor mij. Maar dat geeft geen garantie voor de toekomst, vind ik. Wie weet wat er de komende 25 jaar gaat gebeuren... misschien denk ik (of hij!) er dan wel heel anders over.
Bovendien, hij is de derde van het gezin. Als zijn ouders hadden besloten om na twee kinderen te stoppen met verwekken, had hij niet eens bestaan... dan was er vast wel iemand anders geweest met wie ik mn leven wilde delen, kan me niet voorstellen dat ik dan geeindigd was als een verstokte vrijgezel.
Bovendien, hij is de derde van het gezin. Als zijn ouders hadden besloten om na twee kinderen te stoppen met verwekken, had hij niet eens bestaan... dan was er vast wel iemand anders geweest met wie ik mn leven wilde delen, kan me niet voorstellen dat ik dan geeindigd was als een verstokte vrijgezel.
zondag 1 februari 2009 om 20:39
quote:ambrosia9 schreef op 01 februari 2009 @ 20:30:
[...]
Maar wie zegt dat De ware alleen over aantrekkingskracht gaat? Voor mij is de ware veel meer dan elkaar alleen aantrekkelijk vinden, of alleen houden van.TO vraagt of De Ware direct herkenbaar zou zijn. Voor mij heeft een eventueel gevoel van herkenning alles met aantrekkingskracht en niets met liefde te maken. Het is je overigens gegund om er wel in te geloven
[...]
Maar wie zegt dat De ware alleen over aantrekkingskracht gaat? Voor mij is de ware veel meer dan elkaar alleen aantrekkelijk vinden, of alleen houden van.TO vraagt of De Ware direct herkenbaar zou zijn. Voor mij heeft een eventueel gevoel van herkenning alles met aantrekkingskracht en niets met liefde te maken. Het is je overigens gegund om er wel in te geloven

zondag 1 februari 2009 om 20:40
Trouwens, een vriend van mij heeft een theorie hierover... Hij zegt dat je iedere persoon kunt vergelijken met een halve appel. Ergens op de wereld loopt jouw wederhelft rond, de andere helft van jouw appel, waar jij dus perfect bij past. Er zijn een heleboel halve appeltjes die prima bij jouw helft passen, maar er is er maar één die perfect bij jou past: de ware....
Klinkt mooi, maar ik vind het bullshit.
zondag 1 februari 2009 om 20:48
Ik geloof niet dat er één "wareheid" is in de liefde. Op een pot passen meerdere deksels. Je maakt uiteindelijk wel een keuze voor 1. Uit meerdere topics in dit forum is gebleken dat men niet altijd de juiste keuzes maakt. Is niet erg. Het leven is een leerproces.
Verliefd worden op een ander is niet uit te sluiten. De vraag is alleen, wat doe je ermee? Handel je naar gevoelens of negeer je de gevoelens? Wat voor consequenties heeft dat?
Ik ben getrouwd en ik ben verliefd op een andere. Ik doe niets met mijn verliefdheid. Het is niet gemakkelijk, maar ik ga situaties met Steve uit de weg zodat we niet in de verleiding komen dat er iets gebeurd.
Verliefd worden op een ander is niet uit te sluiten. De vraag is alleen, wat doe je ermee? Handel je naar gevoelens of negeer je de gevoelens? Wat voor consequenties heeft dat?
Ik ben getrouwd en ik ben verliefd op een andere. Ik doe niets met mijn verliefdheid. Het is niet gemakkelijk, maar ik ga situaties met Steve uit de weg zodat we niet in de verleiding komen dat er iets gebeurd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 1 februari 2009 om 20:49

zondag 1 februari 2009 om 21:19
quote:Marriss schreef op 01 februari 2009 @ 20:40:
Trouwens, een vriend van mij heeft een theorie hierover... Hij zegt dat je iedere persoon kunt vergelijken met een halve appel. Ergens op de wereld loopt jouw wederhelft rond, de andere helft van jouw appel, waar jij dus perfect bij past. Er zijn een heleboel halve appeltjes die prima bij jouw helft passen, maar er is er maar één die perfect bij jou past: de ware....
Klinkt mooi, maar ik vind het bullshit.Ik ben het eens met je vriend (zie ook mijn onderschrift, hoewel dat meer op de plaats van tegenkomen geschreven is )
Klinkt mooi, maar ik vind het bullshit.Ik ben het eens met je vriend (zie ook mijn onderschrift, hoewel dat meer op de plaats van tegenkomen geschreven is )
zondag 1 februari 2009 om 21:28
zondag 1 februari 2009 om 21:33
quote:Marriss schreef op 01 februari 2009 @ 20:40:
Ik neig hier wel naar, naar het geloven van die vergelijking. Maar zoals ik al aangaf geloof ik niet in het vergelijken van relaties. Vergelijken vertroebelt ons beeld denk ik. Natuurlijk past de ene beter bij je dan de ander. Maar als er een ware bestaat, sluit dit voor mij niet uit dat je niet van anderen kunt houden.
Zelf vind ik de film Lola rennt heel erg mooi. Alles wat je doet/kiest/bereikt in je leven (dus ook in je liefdesleven) heeft een effect, en door dat effect ontstaan andere gevolgen. Zo zei iemand dat die hier is geboren, maar dat als diegene ergens anders was geboren etc etc. Kan best kloppen, maar je bént nu eenmaal hier geboren.
Ik neig hier wel naar, naar het geloven van die vergelijking. Maar zoals ik al aangaf geloof ik niet in het vergelijken van relaties. Vergelijken vertroebelt ons beeld denk ik. Natuurlijk past de ene beter bij je dan de ander. Maar als er een ware bestaat, sluit dit voor mij niet uit dat je niet van anderen kunt houden.
Zelf vind ik de film Lola rennt heel erg mooi. Alles wat je doet/kiest/bereikt in je leven (dus ook in je liefdesleven) heeft een effect, en door dat effect ontstaan andere gevolgen. Zo zei iemand dat die hier is geboren, maar dat als diegene ergens anders was geboren etc etc. Kan best kloppen, maar je bént nu eenmaal hier geboren.