geloven jullie in 1 ware liefde?
dinsdag 3 februari 2009 om 21:41
quote:lobelia schreef op 03 februari 2009 @ 18:05:
Nee, ik geloof er niet, meer, in en wil er ook niet in geloven.
Ik ben inmiddels alweer 7 maanden vrijgezel en ex is inmiddel blij met een ander. Ik hoop toch echt ooit nog ook echt gelukkig te worden met een ander en dat dit niet de eneige ware liefde was.Volgens mij kan een liefde die niet je hele verdere leven blijft duren, per definitie niet een ware liefde zijn.
Veel sterkte verder, lobelia, en ik hoop ook dat jij ooit een échte ware liefde vindt!
Nee, ik geloof er niet, meer, in en wil er ook niet in geloven.
Ik ben inmiddels alweer 7 maanden vrijgezel en ex is inmiddel blij met een ander. Ik hoop toch echt ooit nog ook echt gelukkig te worden met een ander en dat dit niet de eneige ware liefde was.Volgens mij kan een liefde die niet je hele verdere leven blijft duren, per definitie niet een ware liefde zijn.
Veel sterkte verder, lobelia, en ik hoop ook dat jij ooit een échte ware liefde vindt!
woensdag 4 februari 2009 om 17:54
Ik vraag me sowieso af of een liefde, of het nou ware liefde is of niet je hele verdere leven blijft duren, ik geloof daar niet in, is tegenwoordig een wegwerpmaatschappij ook qua relaties, als het even minder gaat wordt de handoek in de ring gegooid met de illusie dat de volgende relatie alleen maar rozegeur en maneschijn is totdat men erachter komt dat ook deze relatie sleurmomenten heeft en zo gaat het maar door. Mensen gaan nergens meer voor. Wat is tegenwoordig de houdbaarheidsdatum van een relatie, in ieder geval niet meer tot de dood ons scheidt.
woensdag 4 februari 2009 om 21:37
Mijn versie overtuiging is dat je in je leven (ik geloof in reincarnatie) steeds met dezelfde zielen te maken krijgt. Dus dat het gevoel van *ik ken jou ergens van/herkenning/*de beroemde klik* komt doordat je een lijntje hebt met die ziel.
En daardoor geloof ik dat je meerdere liefdes kunt hebben, maar ook steeds weer bij de zelfde uit kunt komen. Volgens mij herken je een ziel.
*wacht ook op de pyjama met hele lange mouwen*
En daardoor geloof ik dat je meerdere liefdes kunt hebben, maar ook steeds weer bij de zelfde uit kunt komen. Volgens mij herken je een ziel.

woensdag 4 februari 2009 om 21:50
De enige echte grote liefde in mijn leven ben ik zelf.
Andere grootse onvoorwaardelijke liefdes van mijn leven zijn mijn kinderen en mijn ouders.
Voor de rest geloof ik dat er wel meerdere mensen zijn die je wensen en verlangens kunnen vervullen al dan niet op verschillende tijdstippen en in andere fases van je leven.
Wat niet wil zeggen dat ik mijn meneer, mijn vriendje, mijn minnaar, mijn grapjas, mijn wijze uil, mijn haven, mijn spiegel, mijn co-ouder, mijn allessie ooit nog zou willen missen in mijn leven.
Noch dat wij niet een heel erg romantisch verhaal hebben van duwen en trekken, en wachten tot de tijd rijp was tussen alle rompslomp, tango's, aanmodderen en goede relaties door, tot wij klaar waren voor elkaar.
Als ik hem, of hij mij, als De Ware bestempel doe ik, en hij, anderen tekort. En vooral onszelf tekort.
Andere grootse onvoorwaardelijke liefdes van mijn leven zijn mijn kinderen en mijn ouders.
Voor de rest geloof ik dat er wel meerdere mensen zijn die je wensen en verlangens kunnen vervullen al dan niet op verschillende tijdstippen en in andere fases van je leven.
Wat niet wil zeggen dat ik mijn meneer, mijn vriendje, mijn minnaar, mijn grapjas, mijn wijze uil, mijn haven, mijn spiegel, mijn co-ouder, mijn allessie ooit nog zou willen missen in mijn leven.
Noch dat wij niet een heel erg romantisch verhaal hebben van duwen en trekken, en wachten tot de tijd rijp was tussen alle rompslomp, tango's, aanmodderen en goede relaties door, tot wij klaar waren voor elkaar.
Als ik hem, of hij mij, als De Ware bestempel doe ik, en hij, anderen tekort. En vooral onszelf tekort.
donderdag 5 februari 2009 om 08:53
quote:ladylion schreef op 04 februari 2009 @ 21:37:
Mijn versie overtuiging is dat je in je leven (ik geloof in reincarnatie) steeds met dezelfde zielen te maken krijgt. Dus dat het gevoel van *ik ken jou ergens van/herkenning/*de beroemde klik* komt doordat je een lijntje hebt met die ziel.
Zullen we samen gaan hokken in de isoleercel? Misschien is er een tweepersoonsvariant, is wel zo gezellig.
*bewijst hierbij nogmaals gestoord te zijn*
Zullen we samen gaan hokken in de isoleercel? Misschien is er een tweepersoonsvariant, is wel zo gezellig.
*bewijst hierbij nogmaals gestoord te zijn*
donderdag 5 februari 2009 om 11:33
donderdag 5 februari 2009 om 12:03
quote:Christiane04 schreef op 05 februari 2009 @ 11:33:
Ja! In die zin dat ik mijn ware liefde heb gevonden. Ik zal van niemand anders meer op dezelfde manier kunnen houden als van hem. Wel anders. Misschien net zoveel. Maar niet meer op deze manier.
Hij is voor mij de ware. Andersom? Soms denk ik van wel. Soms denk ik van niet.
Grappig hoe wel allemaal een andere definitie van 'ware liefde' hanteren. Volgens mijn definitie van een ware liefde :
- is ze altijd wederzijds
- duurt ze het hele verdere leven
- is ze intenser dan alle andere liefdes die je gehad hebt
- heb je er nooit twijfels over
- ben je gelukkiger dan je ooit was
- is er geen enkel belangrijk punt van onvrede
Ja! In die zin dat ik mijn ware liefde heb gevonden. Ik zal van niemand anders meer op dezelfde manier kunnen houden als van hem. Wel anders. Misschien net zoveel. Maar niet meer op deze manier.
Hij is voor mij de ware. Andersom? Soms denk ik van wel. Soms denk ik van niet.
Grappig hoe wel allemaal een andere definitie van 'ware liefde' hanteren. Volgens mijn definitie van een ware liefde :
- is ze altijd wederzijds
- duurt ze het hele verdere leven
- is ze intenser dan alle andere liefdes die je gehad hebt
- heb je er nooit twijfels over
- ben je gelukkiger dan je ooit was
- is er geen enkel belangrijk punt van onvrede
donderdag 5 februari 2009 om 19:10
quote:Eowynn_ schreef op 01 februari 2009 @ 20:25:
Ware liefdes bestaan niet. En liefde op het eerste gezicht zegt ook helemaal niets. Hoogstens een hormonale reactie, maar het zegt niets over of je bij elkaar past, of je dezelfde doelen hebt in het leven, of je op de lange termijn geschikt voor elkaar bent.
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.Helemaal mee eens!!
Ware liefdes bestaan niet. En liefde op het eerste gezicht zegt ook helemaal niets. Hoogstens een hormonale reactie, maar het zegt niets over of je bij elkaar past, of je dezelfde doelen hebt in het leven, of je op de lange termijn geschikt voor elkaar bent.
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.Helemaal mee eens!!
donderdag 5 februari 2009 om 20:00
quote MrsMarilyn :
"Eowynn_ schreef op 01 februari 2009 @ 20:25:
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.
Helemaal mee eens!!"
Je kunt dan wel vinden dat ware liefdes niet bestaan, maar dan moet je eerst zeggen wat volgens jou een 'ware liefde' is en waarom ze volgens jou niet bestaan. Iedereen kan altijd van alles beweren, maar als daar geen argumenten voor gegeven worden kun je het niet serieus nemen.
"Eowynn_ schreef op 01 februari 2009 @ 20:25:
Liefde is maar 1 factor in een relatie, er zijn nog véél meer dingen nodig om een relatie te laten werken.
Helemaal mee eens!!"
Je kunt dan wel vinden dat ware liefdes niet bestaan, maar dan moet je eerst zeggen wat volgens jou een 'ware liefde' is en waarom ze volgens jou niet bestaan. Iedereen kan altijd van alles beweren, maar als daar geen argumenten voor gegeven worden kun je het niet serieus nemen.
vrijdag 6 februari 2009 om 13:42
Kan het niet zo zijn dat als je er niet in gelooft, je het nog nooit hebt ervaren? Of dat je hebt gesetteld voor 'een goede keuze'. Ik kan me wel vinden in de punten van reiger + nog een, dat het dan geen vraag meer is, maar een gegeven dat je bij elkaar bent (de andere helft van de sinaasappel, zoals eerder zo mooi in het spaans werd verwoord).
vrijdag 6 februari 2009 om 14:08
quote:Christiane04 schreef op 05 februari 2009 @ 11:33:
Hij is voor mij de ware. Andersom? Soms denk ik van wel. Soms denk ik van niet.dit had ik kunnen schrijven...heel mooi verwoord
Hij is voor mij de ware. Andersom? Soms denk ik van wel. Soms denk ik van niet.dit had ik kunnen schrijven...heel mooi verwoord
zaterdag 14 februari 2009 om 12:41
Ik heb mijn (ware?) liefde jaren geleden al gevonden......feit is wel dat we nooit echt bij elkaar lijken te kunnen komen. Er is altijd wat tussengekomen. Ik hou zielsveel van hem en kan geweldig met hem praten. De passie spat er ook vanaf met hem, met mijn huidige vriend is het minder heftig, maar wel goed. Echt super zou het kunnen zijn met die ander, maar ja.....Toen het even slecht ging met hem ben ik mijn eigen leven gaan leiden en heb ik iemand anders ontmoet. We hebben het zooooo leuk, gezellig en zo ontzettend fijn. Ik voel een hele goede hechte band met deze man, maar het voelt niet zo als met die andere man. Die andere man maakt mij week, maakt me zo verliefd en geeft me zoveel gevoel. Heel anders, mijn huidige vriend is wat meer nuchter, praktisch, stabieler. Volgens mij is zoveel gevoel ook niet alles alleen maar.....Als ik met hem zou leven, daar denk ik wel eens over als het tussen mijn vriend en mij even niet goed gaat, dan denk ik: volgens mij zou het niet zo leuk zijn als nu. Ik bedoel: hij is net als ik verstrooid en chaotisch (dat wordt een bende!), hij heeft zoveel gevoel dat hij soms depressief wordt van zichzelf (heb ik ook dus ja optellen dan wordt het veel.....), zijn familie is groot en er zijn altijd wel problemen, als hij ineens zin heeft om naar het buitenland te gaan dan gaat hij volgens mij (beetje rusteloos), hij is gevoelig voor alcohol en drugs, maar zegt zelf nu dat het goed gaat en zo......hij heeft niet zo'n leuke vrienden, volgens mij dan ik nu samen met mijn vriend heb, hij is nog een echte vrijgezel, maar zoekt naar zijn vrouw.....Dat ben ik, maar is dat in 't echte leven ook zo?? Ik weet het niet. Ik heb nog nooit zoveel gevoeld voor iemand, maar ik durf de stap naar hem niet te nemen. Teveel puntjes die meespelen. Het is volgens mij zo: de ware voor puur je gevoelens bestaat, maar of je daar echt mee kunt leven is een tweede en lang niet zeker. Mijn zogenaamde ware is voor mij een probleem om mee te leven ondanks mijn grote liefde voor hem......Mijn huidige vriend past qua leefwijze en dergelijke heel goed bij mij, misschien zelfs perfect. We runnen samen ons leven, het is gewoon je leven samen maken en dat gaat heel goed. Het is keuzes maken en soms moet je voor iets anders gaan dan puur voor een groot verliefd en passioneel gevoel.
voer eendjes geen oorlog!
maandag 16 februari 2009 om 15:01
Reiger ok je hebt gelijk die twee zouden samen moeten vallen, maar dan ben je er nog niet......Soms zwakt het gevoel wat af na verloop van tijd of het bij elkaar passen lijkt even minder. Zoals het in het begin is blijft het nooit echt helemaal is mijn ervaring. In het begin leken ook exen van mij ideaal en ik voor hen. Het ideale bestaat volgens mij niet, maar wel wat ik hier al vaker hoorde: een goede keuze. Mijn oma zei het vroeger al: het is nooit zo kant en klaar of het hapert hier of daar. Ideaal zal het nooit blijven denk ik het zijn pieken en dalen in je leven en ook in relaties. Het is nooit hetzelfde en nooit ideaal, maar de ene persoon is sneller gelukkig dan de andere. Dat speelt ook mee denk ik en sommige mensen stellen hoge eisen aan hun partner willen ze kunnen voldoen aan het ideaalbeeld en anderen niet zo. Ik heb ook altijd gedacht: er moet dat ene gevoel zijn, zelfs direct bij de eerste aanblik anders wordt het niks......Ik denk er nu anders over. Gevoel is ook aan verandering onderhevig en als ik kijk waar ik nu op val en waar ik vroeger op viel is dat weer een hele andere ware!
voer eendjes geen oorlog!