Gelukkig getrouwd maar toch gevoelens voor collega?

03-08-2009 12:05 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Er zit mij iets ongelovelijk dwars. Ben ik verliefd aan het worden?

Ik ben nu bijna een jaar getrouwd met mijn grote liefde, we zijn zo'n acht jaar samen. We hebben een huis gekocht, en hebben een kinderwens. We hebben het heel erg leuk samen, en sinds we getrouwd zijn gaat het eigenlijk alleen maar beter.

Nu heb ik een leuke mannelijke collega waar ik het goed mee kan vinden. Vind hem best wel aantrekkelijk, en vond het vanaf het begin al 'interessant'. We hebben altijd veel lol samen, maar toch is hij mijn type niet. Wat ik bedoel, we zouden als stel nooit bij elkaar passen, we lijken qua karakter teveel op elkaar. Maar fysiek voel ik me wel tot hem aangetrokken.

Onlangs hebben we een personeeluitje gehad. Was heel erg gezellig, en had best wel wat wijntjes gedronken. De terugreis in de auto (ik zat voorin, hij alleen achterin), legt hij zijn hand ineens op mijn schouder. Ik heb mijn hand op die van hem gelegd, en zo hebben we de hele reis wat aan elkaar 'gefriemeld'. Halverwege stapten we over in een andere auto, en daar zaten we naast elkaar op de achterbank. Een andere collega zat ook naast me. Mijn jas had ik op mijn schoot gelegd. En ja hoor, zijn hand gleed onder de jas, naar mijn benen. Ik vond het hartstikke spannend, en liet het allemaal toe.

Maar nu voel ik me zo dom! Waarom ben ik zo zwak geweest? Voel ik me dan zo tot hem aangetrokken? Hij voelt blijkbaar toch ook iets voor mij... Of heeft hij gewoon misbruik van de situatie gemaakt, of lieten we ons meeslepen? Ik kan me nu niet meer voorstellen dat het echt is gebeurd. Ik voel me heel erg rot tegenover mijn man, en twijfel of ik dit moet vertellen of niet. Of moet ik geen slapende honden wakker maken?
Niet vertellen en laat het daarbij. Dus ook niet verder gaan met je collega. Dat is het niet waard.
Als jouw man in dezelfde situatie zat....hoe zou jij je dan voelen? Zou je er begrip voor hebben? Door je te verplaatsen in je man kom je soms toch verbazingwekkende inzichten. Met andere woorden: hoe onschuldig is dit als je het vanuit de standpunt van je man zou bekijken?
Ik denk dat jullie door de wijntjes wat aanhankelijker werden dan normaal. Vermijd deze man verder, dan gaan die rare gevoelens wel over.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn man zou lichtelijk flippen denk ik, als ik het hem vertel. En terecht trouwens. Daarom voel ik me ook zo onnozel. Wat heeft me bezield? Ik heb nu vakantie, en daardoor ook geen contact met mijn collega. Hoop dat ik het wat kan laten rusten, en samen met man kan genieten van de vakantie.
Mijn mening

Maar nu voel ik me zo dom! Waarom ben ik zo zwak geweest?

Blijkbaar vond je de spanning lekker/aantrekkelijk

Voel ik me dan zo tot hem aangetrokken?

Blijkbaar wel, niks mis mee zolang je er niks meer mee doet.

Hij voelt blijkbaar toch ook iets voor mij... Of heeft hij gewoon misbruik van de situatie gemaakt, of lieten we ons meeslepen?

Hij heeft geen misbruik gemaakt want jij liet het toe en vond het fijn.

Ik kan me nu niet meer voorstellen dat het echt is gebeurd. Ik voel me heel erg rot tegenover mijn man, en twijfel of ik dit moet vertellen of niet. Of moet ik geen slapende honden wakker maken? Niet vertellen maar wel bedenken hoe je dit in de toekomst niet meer gaat doen
Waarschijnlijk vond je die avond gewoon de aandacht van die man fijn. Als jouw eigen man naast je in de auto had gezeten had je vast ook wel aandacht van hem gewild. Gewoon ff lekker tegen iemand aanhangen met je hoofd een beetje in de (alcoholische) wolken.

Zoals je zelf al aangeeft past die collega verder totaal niet bij jou. Daar dus ook niet meer bij stil staan. Je bent gelukkig getrouwd. Een beetje aandacht kan vast geen kwaad, maar als je denkt in de toekomst ook nuchter in de verleiding te komen, dan zou ik toch echt afstand gaan nemen. Is het allemaal niet waard. Knuffel dan je man maar een keertje extra als je thuis komt van het werk
zonder al te erg in details te treden, wat is er precies gebeurd met die hand? alleen een hand op je been zou ik niet zo erg vinden....(als vriendlief dat bij een vrouw zou doen) maar als als hij (half) in je onderbroek zat, dan natuurlijk wel!!!!

Vriendlief en ik zijn allebei flinke flirts...dus bij ons kan veel wel...hoe zit dat bij jullie? voor ons ligt die grens heel erg duidelijk....beetje teasen, flirten plagen mag best wel...maar dat is mijn mening...collegae/vrienden tot wie ik mij aangetrokken voel, zal ik ook een knuffel geven bij het weggaan, anderen een hand of 3 afstandelijke zoenen.....
ennuhh dat je lang samen bent en getrouwd betekent echt niet dat je man geen mooie vrouwen meer ziet en zich daardoor aangetrokken voelt....wat je ermee doet is wat telt! Ik zou me ook niet schamen thuis/me rottig voelen als ik zou zeggen dat ik een avond lang met iemand gedanst heb/ flink heb lopen flirten etc.
Andere baan zoeken als de verleiding te groot wordt! Als je al 8 jaar gelukkig bent met een man, moet je geen risico's lopen!
Ik zou het nooit zover laten komen dat ik iets doe dat ik voor Mr N zou willen verzwijgen.

Ik zou het denk ik niet stil kunnen houden.

Over dat hij misbruik gemaakt zou hebben van de situatie; je was er zelf bij, je had zijn hand ook weg kunnen duwen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat is er nu helemaal gebeurd? Maak er niet zo'n big deal van. Hij gedronken en jij gedronken. Grenzen vervagen wat. Even wat spannende gevoelens. Allemaal heel menselijk.
Maak je je nu drukker over het feit dat dit is gebeurd, of omdat je daadwerkelijk gevoelens hebt voor die collega? Als het het eerste is: niet over piekeren, het was de drank en het was gezellig. Is het het 2e: wel over piekeren en ook niet vertellen, totdat je zelf weet hoe je er in staat.... Is die collega wel single?
quote:hanZie schreef op 03 augustus 2009 @ 12:52:

Wat is er nu helemaal gebeurd? Maak er niet zo'n big deal van. Hij gedronken en jij gedronken. Grenzen vervagen wat. Even wat spannende gevoelens. Allemaal heel menselijk.In mijn relatie zou dit wel een big deal zijn. Drank of geen drank.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 augustus 2009 @ 12:58:

[...]

In mijn relatie zou dit wel een big deal zijn. Drank of geen drank.En in mijn relatie niet. Drank of geen drank. Iedereen heeft weleens gevoelens voor een ander en of dat nu alleen spanning is of verliefd. Het gebeurt.
quote:hanZie schreef op 03 augustus 2009 @ 13:02:

[...]

En in mijn relatie niet. Drank of geen drank. Iedereen heeft weleens gevoelens voor een ander en of dat nu alleen spanning is of verliefd. Het gebeurt.

Het gaat niet alleen om de gevoelens in dit geval, al zou ik dat wel meteen bespreekbaar maken.

De TO heeft wel meer gedaan dan een beetje flirten, ze heeft haar collega aan haar laten zitten. Dat zou mij veel te ver gaan.

En gelukkig denkt Mr N daar hetzelfde over.

Ik zou geen relatie willen met iemand die daar zo luchtig over denkt.
hmmm nu ik het wat beter overlees, vind ik die hand onder de jas wel een beetje dubieus. Een beetje handjefriemelen zou ik nog niet zo erg vinden, maar als mijn man een andere vrouw zit te betasten tussen haar benen zou ik daar niet zo heel erg geamuseerd van zijn. Ik denk andersom dat mijn man daar ook problemen mee zou hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 augustus 2009 @ 13:06:

[...]

Het gaat niet alleen om de gevoelens in dit geval, al zou ik dat wel meteen bespreekbaar maken.

De TO heeft wel meer gedaan dan een beetje flirten, ze heeft haar collega aan haar laten zitten. Dat zou mij veel te ver gaan.

En gelukkig denkt Mr N daar hetzelfde over.

Ik zou geen relatie willen met iemand die daar zo luchtig over denkt.Die gevoelens vind ik dan weer belangrijker dan wat er feitelijk is gebeurd met aanraken. Een hand op de schouder en een hand op haar been. Tja.
hanZie, die gevoelens, tja dat kan dat je zomaar iets voelt bij een ander. Het gaat mij erom wat je ermee doet.

In mijn geval betekent dat er open over praten en en er verder niks mee doen.
quote:hanZie schreef op 03 augustus 2009 @ 13:23:

[...]

Die gevoelens vind ik dan weer belangrijker dan wat er feitelijk is gebeurd met aanraken. Een hand op de schouder en een hand op haar been. Tja.

Als er alleen een hand op haar been was geweest dan had dat niet onder een jas hoeven gebeuren... of is dit nu mijn dirty mind. Ik denk dat ik een flinke ruzie met mijn vriend zou hebben als hij dit bij een andere vrouw doet.

Maar goed, alleen TO kan ons deze vraag beantwoorden... wat is er nu precies gebeurd onder die jas?
Ten eerste bedank voor jullie reacties! Ben er heel blij mee, het zet me zeker aan het denken.

Ten tweede, wat er onder de jas gebeurde. Het was een hand op mijn been, geen gegrabbel in mijn ondergoed. Dat zou ik zeker niet toelaten!
Trouwens, waar staan 'Mr N' en 'de TO' voor?
quote:missy1234 schreef op 03 augustus 2009 @ 15:44:

Ten eerste bedank voor jullie reacties! Ben er heel blij mee, het zet me zeker aan het denken.

Ten tweede, wat er onder de jas gebeurde. Het was een hand op mijn been, geen gegrabbel in mijn ondergoed. Dat zou ik zeker niet toelaten!

En dat maakt het verhaal ook anders.

Denk je zelf de gevoelens voor deze collega een halt toe te kunnen roepen? Blijft het bij die ene hand en weet je zeker dat je hem de volgende keer duidelijk kunt maken dat hij dit noooit meer moet doen?

Vraag twee is natuurlijk of je dit je partner verteld. Gaat dit ooit uitkomen? Kan hij er iets mee als je het hem verteld? Gaat het jullie relatie "ten goede komen"?

Weet namelijk zelf niet of ik het zou willen weten van mijn eigen partner. Vraag me ook af, als ik zelf gevoelens zou hebben voor een collega, of ik dat dan mijn partner zou vertellen.

Sterkte met beslissen wat je doet TO
TO= Topc Opener, jij dus

Mr N = Meneer Nilsson, mijn man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven