gelukkige relatie
donderdag 20 september 2007 om 11:12
Slechte communicatie , druk-druk-druk , opgroeiende kinderen , partijtje sleur , de hots voor de buurman/vrouw ... we zien het hier geregeld langskomen .
Ook al is de formulering van het probleem steeds nét even anders anders , vaak geven we dezelfde adviezen ; praten !!! maak tijd voor elkaar , luisterrrrren !!! ...
Natuurlijk zal iedereen vinden dat zijn/haar probleem nét even anders is , maar nu kunnen we zeggen ; heb je dáár al even gelezen voor tips/ trucs ?
Dus ; hoe krijg en houd je een succesvolle relatie ? Kom maar op met de tips .
Ook al is de formulering van het probleem steeds nét even anders anders , vaak geven we dezelfde adviezen ; praten !!! maak tijd voor elkaar , luisterrrrren !!! ...
Natuurlijk zal iedereen vinden dat zijn/haar probleem nét even anders is , maar nu kunnen we zeggen ; heb je dáár al even gelezen voor tips/ trucs ?
Dus ; hoe krijg en houd je een succesvolle relatie ? Kom maar op met de tips .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 20 september 2007 om 11:13
hier zijn 48 stellingen... , misschien dat je zo een beter beeld krijgt ?
1. We lachen vaak met elkaar
2. We kijken elkaar vaak in de ogen
3. We geven elkaar vaak complimentjes
4. Ik had van meet af aan een goed gevoel bij deze relatie
5. Ik wil geen uur zonder mijn partner zijn
6. We zijn elkaar trouw
7. Als we niet samen zijn denk ik graag aan mijn partner
8. We knuffelen vaak
9. De seks met mijn partner is goed
10. Ik heb graag dat mijn partner me aanraakt
11. Ik vind mijn partner aantrekkelijk
12. Mijn partner laat vaak merken dat hij/zij mij aantrekkelijk vind
13. We verrassen elkaar vaak met kleine attenties
14. Ik kan met mijn partner over alles praten
15. Ik voel me begrepen
16. We steunen elkaar veel
17. We delen meer gelukkige dan ongelukkige dagen
18. We houden ervan om samen plannetjes te maken
19. Ik ben trots op mijn partner
20. Mijn partner is ook trots op mij
21. We hebben vaak ruzie, maar nooit zonder verzoening
22. We begrijpen vaak snel van elkaar wat we bedoelen
23. Mijn partner weet wat er speelt op mijn werk
24. We gaan ookz onder elkaar uit, maar vertellen elkaar hoe het was
25. Mijn partner heeft belangstelling voor mijn vrienden
26. We hebben gezamelijke intresses en dromen
27. We delen dezelfde waarden
28. De gevoelens van mijn partner laten mij nooit koud
29. Mijn partner geeft mij het gevoel dat ik belangrijk ben
30. Mijn partner laat mij vaak en steeds opnieuw zien dat mijn mening hem/haar interesseert
31. We delen dezelfde normen
32. We kunnen kritiek van elkaar verdragen
33. Ik discussieer graag met mijn partner
34. We praten regelmatig over onze relatie
35. Ik houd van mijn partner zoals hij/zij is
36. Mijn partner houd van mij zoals ik ben
37. We respecteren elkaar
38. Mijn partner respecteert mij
39. Ik heb respect voor mijn partner
40. Mijn vriendin en mijn familie begrijpen waarom ik van mijn partner houd
41. Als het erop aankomt kan ik op mijn partner bouwen
42. We steunen elkaar in de dagelijkse beslommeringen
43. Mijn partner maakt genoeg tijd voor mij vrij
44. Inkomsten en uitgaven zijn eerlijk verdeeld
45. We hebben gezamelijke vrienden
46. Ik voel me bemind en geborgen
47. Ik vertrouw mijn partner
48. Als ik iets moois meemaak, wil ik dit onmiddelijk aan mijn partner vertellen
6. We zijn elkaar trouw
7. Als we niet samen zijn denk ik graag aan mijn partner
8. We knuffelen vaak
9. De seks met mijn partner is goed
10. Ik heb graag dat mijn partner me aanraakt
11. Ik vind mijn partner aantrekkelijk
12. Mijn partner laat vaak merken dat hij/zij mij aantrekkelijk vind
13. We verrassen elkaar vaak met kleine attenties
14. Ik kan met mijn partner over alles praten
15. Ik voel me begrepen
16. We steunen elkaar veel
17. We delen meer gelukkige dan ongelukkige dagen
18. We houden ervan om samen plannetjes te maken
19. Ik ben trots op mijn partner
20. Mijn partner is ook trots op mij
21. We hebben vaak ruzie, maar nooit zonder verzoening
22. We begrijpen vaak snel van elkaar wat we bedoelen
23. Mijn partner weet wat er speelt op mijn werk
24. We gaan ookz onder elkaar uit, maar vertellen elkaar hoe het was
25. Mijn partner heeft belangstelling voor mijn vrienden
26. We hebben gezamelijke intresses en dromen
27. We delen dezelfde waarden
28. De gevoelens van mijn partner laten mij nooit koud
29. Mijn partner geeft mij het gevoel dat ik belangrijk ben
30. Mijn partner laat mij vaak en steeds opnieuw zien dat mijn mening hem/haar interesseert
31. We delen dezelfde normen
32. We kunnen kritiek van elkaar verdragen
33. Ik discussieer graag met mijn partner
34. We praten regelmatig over onze relatie
35. Ik houd van mijn partner zoals hij/zij is
36. Mijn partner houd van mij zoals ik ben
37. We respecteren elkaar
38. Mijn partner respecteert mij
39. Ik heb respect voor mijn partner
40. Mijn vriendin en mijn familie begrijpen waarom ik van mijn partner houd
41. Als het erop aankomt kan ik op mijn partner bouwen
42. We steunen elkaar in de dagelijkse beslommeringen
43. Mijn partner maakt genoeg tijd voor mij vrij
44. Inkomsten en uitgaven zijn eerlijk verdeeld
45. We hebben gezamelijke vrienden
46. Ik voel me bemind en geborgen
47. Ik vertrouw mijn partner
48. Als ik iets moois meemaak, wil ik dit onmiddelijk aan mijn partner vertellen
donderdag 20 september 2007 om 11:16
Gelukkige koppels hebben hun geheim…
Dat geheim is niet dat ze conflicten vermijden en zelfs niet dat ze die systematisch proberen op te lossen. Wel dat ze heel hun relatie lang - zelfs diepe - conflicten kunnen hebben zonder dat dit hun relatie in het gedrang brengt en hun geluk verstoort. Wat is het geheim achter een duurzame en gelukkige relatie?
Om op die vraag te antwoorden, bestudeerden John Gottman en Nan Silver hoe sommige koppels psychologisch functioneren.
Hun belangrijkste conclusie luidt: gedeeld geluk en het plezier van het samenzijn, zijn veel meer bepalend voor een duurzame relatie dan de afwezigheid van conflicten.
Zo kan een koppel perfect heel hun leven lang ruzie maken over een te opdringerige schoonmoeder zonder er ooit uit te geraken, en toch gelukkig zijn samen!
Gelukkige echtparen verhogen elkaars plezier. Op het positieve gebaar van de één volgt een positief gebaar van de ander. Een glimlach wordt beantwoord met een glimlach. Elke positieve handeling wordt beloond met een gebaar, een attitude, een bedanking. Op die manier komt een bijzonder heilzame dynamiek op gang.
In een relatie wordt het positieve voortdurend afgewogen tegen het negatieve. Als u op een kundige manier het positieve cultiveert, de liefde, de vriendschap, als u veel en graag lacht en elkaar “aansteekt”, kunt u heel makkelijk meningsverschillen overbruggen, zelfs grote.
Stopt u daarentegen heel weinig positiefs in uw relatie, dan zal het geringste conflict ontaarden omdat u niet over de nodige “gedeelde geluksreserves” beschikt om die conflicten de baas te kunnen.
Uiteindelijk kunnen we u een vrij leuk recept aanraden: als u zich nu eens concentreerde op al uw geneugten in plaats van kost wat kost uw problemen te willen oplossen? Als u nu eens uw portie geluk verhoogde in plaats van uw conflicten te willen beheersen? Een eenvoudig, aangenaam én doeltreffend recept!
Dat geheim is niet dat ze conflicten vermijden en zelfs niet dat ze die systematisch proberen op te lossen. Wel dat ze heel hun relatie lang - zelfs diepe - conflicten kunnen hebben zonder dat dit hun relatie in het gedrang brengt en hun geluk verstoort. Wat is het geheim achter een duurzame en gelukkige relatie?
Om op die vraag te antwoorden, bestudeerden John Gottman en Nan Silver hoe sommige koppels psychologisch functioneren.
Hun belangrijkste conclusie luidt: gedeeld geluk en het plezier van het samenzijn, zijn veel meer bepalend voor een duurzame relatie dan de afwezigheid van conflicten.
Zo kan een koppel perfect heel hun leven lang ruzie maken over een te opdringerige schoonmoeder zonder er ooit uit te geraken, en toch gelukkig zijn samen!
Gelukkige echtparen verhogen elkaars plezier. Op het positieve gebaar van de één volgt een positief gebaar van de ander. Een glimlach wordt beantwoord met een glimlach. Elke positieve handeling wordt beloond met een gebaar, een attitude, een bedanking. Op die manier komt een bijzonder heilzame dynamiek op gang.
In een relatie wordt het positieve voortdurend afgewogen tegen het negatieve. Als u op een kundige manier het positieve cultiveert, de liefde, de vriendschap, als u veel en graag lacht en elkaar “aansteekt”, kunt u heel makkelijk meningsverschillen overbruggen, zelfs grote.
Stopt u daarentegen heel weinig positiefs in uw relatie, dan zal het geringste conflict ontaarden omdat u niet over de nodige “gedeelde geluksreserves” beschikt om die conflicten de baas te kunnen.
Uiteindelijk kunnen we u een vrij leuk recept aanraden: als u zich nu eens concentreerde op al uw geneugten in plaats van kost wat kost uw problemen te willen oplossen? Als u nu eens uw portie geluk verhoogde in plaats van uw conflicten te willen beheersen? Een eenvoudig, aangenaam én doeltreffend recept!
donderdag 20 september 2007 om 11:17
- heel veel geduld en wederzijds respect
- maak van een ruzie geen wedstrijd om gelijk halen, maar probeer er juist uit te komen met een bevredigend resultaat voor beiden. Desnoods stel je voor lets agree to disagree.
- Maak GOED ruzie. Er is niks mis met af en toe ruzie, als het maar GOED ruziemaken is. Juist stellen die nooit ruzie hebben gaan plotseling onverwachts uit elkaar na een meningsverschil: ze hebben namelijk nooit geleerd om hiermee om te gaan.
Wat is goed ruziemaken?
- Luisteren naar elkaar
- Geen dreigementen de ander te verlaten/jezelf iets aan te doen
- Geen extreme kwetsende opmerkingen maken
Misschien later meer tips
- maak van een ruzie geen wedstrijd om gelijk halen, maar probeer er juist uit te komen met een bevredigend resultaat voor beiden. Desnoods stel je voor lets agree to disagree.
- Maak GOED ruzie. Er is niks mis met af en toe ruzie, als het maar GOED ruziemaken is. Juist stellen die nooit ruzie hebben gaan plotseling onverwachts uit elkaar na een meningsverschil: ze hebben namelijk nooit geleerd om hiermee om te gaan.
Wat is goed ruziemaken?
- Luisteren naar elkaar
- Geen dreigementen de ander te verlaten/jezelf iets aan te doen
- Geen extreme kwetsende opmerkingen maken
Misschien later meer tips
donderdag 20 september 2007 om 11:19
Meteen goed tegen de sleur :
Iemand die minstens eenmaal per week danst, heeft een grotere kans op een gelukkig en evenwichtig leven. Wil je een gelukkige relatie? Dan moet je regelmatig uit dansen gaan met je partner. Met dansen maak je endorfine aan. Deze stof zorgt voor een gevoel van geluk.
Iemand die minstens eenmaal per week danst, heeft een grotere kans op een gelukkig en evenwichtig leven. Wil je een gelukkige relatie? Dan moet je regelmatig uit dansen gaan met je partner. Met dansen maak je endorfine aan. Deze stof zorgt voor een gevoel van geluk.
donderdag 20 september 2007 om 11:21
Ik weet niet of ik met een relatie van 4 jaar al tips kan geven. Ben wel heel gelukkig in mijn relatie. Mijn man gelukkig ook in de zijne
De basis bij ons is respect voor elkaar. Heel cliche, maar het is wel waar
Daarnaast vind ik het belangrijk dat we zo af en toe dingen doen die je helemaal niet leuk vindt maar waarvan je weet dat de ander ze heel erg waardeert. Die dingen moeten natuurlijk niet je grens overgaan. Mijn man is laatst meegeweest naar The Wiz omdat hij weet dat ik dat soort dingen geweldig vind. Hij vindt er niets aan maar vindt het wel heel leuk om mij te zien genieten.
De basis bij ons is respect voor elkaar. Heel cliche, maar het is wel waar
Daarnaast vind ik het belangrijk dat we zo af en toe dingen doen die je helemaal niet leuk vindt maar waarvan je weet dat de ander ze heel erg waardeert. Die dingen moeten natuurlijk niet je grens overgaan. Mijn man is laatst meegeweest naar The Wiz omdat hij weet dat ik dat soort dingen geweldig vind. Hij vindt er niets aan maar vindt het wel heel leuk om mij te zien genieten.
donderdag 20 september 2007 om 11:22
Goed initiatief dit topic Bianca, ik ben het helemaal met je eens! Nog even een aanvuling aansluitend op wat ik jou al in eerdere topics heb zien zeggen; je partner kan niet ruiken wat je wilt. Als je iets wilt zeg dat dan gewoon! Je kan van je partner niet verwachten dat hij iets doet of laat als je hem dit niet hebt verteld.
Persoonlijk vraag ik me bij kleine irritaties vaak af of het de moeite is me er druk over te maken. Voorbeeldje; mijn vriend ruimt nooit zijn handdoek op na het douchen. Toen we net samenwoonden heb ik hem hier een aantal keer op gewezen. Net zoals hij mij er een aantal keer op heeft gewezen dat ik keukenkastjes altijd open laat staan..... Uiteindelijk vinden we deze onhebbelijkheden van elkaar niet de moeite om steeds over in discussie te gaan, ik ruim nu zijn handdoek op en hij sluit de keukenkastjes als ik die weer eens heb laten openstaan.
Persoonlijk vraag ik me bij kleine irritaties vaak af of het de moeite is me er druk over te maken. Voorbeeldje; mijn vriend ruimt nooit zijn handdoek op na het douchen. Toen we net samenwoonden heb ik hem hier een aantal keer op gewezen. Net zoals hij mij er een aantal keer op heeft gewezen dat ik keukenkastjes altijd open laat staan..... Uiteindelijk vinden we deze onhebbelijkheden van elkaar niet de moeite om steeds over in discussie te gaan, ik ruim nu zijn handdoek op en hij sluit de keukenkastjes als ik die weer eens heb laten openstaan.
donderdag 20 september 2007 om 11:33
TV uit
Niet proberen elkaar te veranderen
Bij discussies je realiseren dat daar waar er twee vechten, er twee schuld hebben
Iets geks doen samen wat je eigenlijk niet durft of waar de buren heel raar van op zouden kijken.
Regelmatig samen een weekendje ofzo weg, zonder de kinderen
Dat is wat zo op het eerste moment in me op kwam, wij zijn reeds 12 jaar samen, niet altijd even lekker in ons vel gezeten, maar wel altijd helemaal voor de relatie gegaan, ook als het er op leek dat het helemaal geen zin meer had.
Nu zitten we in rustiger vaarwater en ben ik heel blij en dankbaar dat we beiden hebben doorgezet. Ik geloof nooit dat ik gelukkiger zou zijn geworden als ik ermee gekapt was, geen een relatie is altijd alleen maar elke dag leuk.
Niet proberen elkaar te veranderen
Bij discussies je realiseren dat daar waar er twee vechten, er twee schuld hebben
Iets geks doen samen wat je eigenlijk niet durft of waar de buren heel raar van op zouden kijken.
Regelmatig samen een weekendje ofzo weg, zonder de kinderen
Dat is wat zo op het eerste moment in me op kwam, wij zijn reeds 12 jaar samen, niet altijd even lekker in ons vel gezeten, maar wel altijd helemaal voor de relatie gegaan, ook als het er op leek dat het helemaal geen zin meer had.
Nu zitten we in rustiger vaarwater en ben ik heel blij en dankbaar dat we beiden hebben doorgezet. Ik geloof nooit dat ik gelukkiger zou zijn geworden als ik ermee gekapt was, geen een relatie is altijd alleen maar elke dag leuk.
donderdag 20 september 2007 om 11:42
Ik vond het wel leuk om dit te lezen, ik moet concluderen dat ik zo iemand ben met een zeer gelukkige relatie
Is het raar om nooit problemen te hebben? Ik vind het soms vreemd, heb in het verleden altijd drama relaties gehad haha.
Ik vind één ding heel belangrijk en dat is dat ik METEEN wist dat het goed zat en me nooit ongemakkelijk heb gevoeld. Dat is het enige duidelijk verschil met voorgaande relaties waar ik meestal stuk ging aan onzekerheid. Mijn vriend haalt mijn goede kanten naar boven, en ik de zijne, zoiets zoetsappigs zeg maar
Goed topic BGB
Ilha
Is het raar om nooit problemen te hebben? Ik vind het soms vreemd, heb in het verleden altijd drama relaties gehad haha.
Ik vind één ding heel belangrijk en dat is dat ik METEEN wist dat het goed zat en me nooit ongemakkelijk heb gevoeld. Dat is het enige duidelijk verschil met voorgaande relaties waar ik meestal stuk ging aan onzekerheid. Mijn vriend haalt mijn goede kanten naar boven, en ik de zijne, zoiets zoetsappigs zeg maar
Goed topic BGB
Ilha
donderdag 20 september 2007 om 12:50
We rookten altijd in de keuken onder de afzuigkap, glaasje erbij en hadden daar altijd heel veel gesprekken. Toen we gestopt zijn met roken (allebei, 5 weken geleden), wilde ik daar niet meer staan met een glaasje. Maar ik begon onze gesprekken te missen! We waren te druk met andere dingen, natuurlijk om het roken te vergeten. Nu zijn we allebei gewend aan het niet roken en beginnen zo langzamerhand weer in de keuken met een glaasje te kletsen. En we blijven nu ook hangen in de keuken. Gelukkig, het is een heerlijk hangplekje!
donderdag 20 september 2007 om 13:24
Goed topic dit! En leuk om te lezen dat ik ook een goede relatie heb (al die punten zijn op mij van toepassing hehe:) ) Maar dat wist ik al, we zijn nu 4,5 jaar samen en heel gelukkig samen.
Tips? Samen praten en interesse voor elkaar hebben. Wij houden allebij erg van koken en staan dan ook regelmatig samen ik de keuken met een glaasje erbij héérlijke gerechten te maken. Dan kan je ook fijn praten, heb je geen TV die erdoor tettert enzo. En natuurlijk samen lachen als er wat mislukt (gebeurt regelmatig, haha)
Tips? Samen praten en interesse voor elkaar hebben. Wij houden allebij erg van koken en staan dan ook regelmatig samen ik de keuken met een glaasje erbij héérlijke gerechten te maken. Dan kan je ook fijn praten, heb je geen TV die erdoor tettert enzo. En natuurlijk samen lachen als er wat mislukt (gebeurt regelmatig, haha)
razzmatazz wijzigde dit bericht op 20-09-2007 13:25
Reden: smiley lukte niet
Reden: smiley lukte niet
% gewijzigd
donderdag 20 september 2007 om 15:17
O bedoel je dat.
Jazeker, de meeste punten kloppen, maar ik heb er nooit bij stilgestaan, veel ervan lijkt me vrij vanzelfsprekend.
Punt 13 is hier niet aan de orde.
Punt 38 + 39 zijn overbodig, gezien punt 37.
Punt 43 zou ik willen veranderen in wij maken genoeg tijd vrij voor onze relatie. (anders krijg ik er zo'n beeld bij van een prinses-op-de-erwt die door haar prins zoetgehouden moet worden met lieve woorden, spiegeltjes en kralen ...)
En verder weet ik het ook niet, ik doe ook maar wat.............
Jazeker, de meeste punten kloppen, maar ik heb er nooit bij stilgestaan, veel ervan lijkt me vrij vanzelfsprekend.
Punt 13 is hier niet aan de orde.
Punt 38 + 39 zijn overbodig, gezien punt 37.
Punt 43 zou ik willen veranderen in wij maken genoeg tijd vrij voor onze relatie. (anders krijg ik er zo'n beeld bij van een prinses-op-de-erwt die door haar prins zoetgehouden moet worden met lieve woorden, spiegeltjes en kralen ...)
En verder weet ik het ook niet, ik doe ook maar wat.............
donderdag 20 september 2007 om 15:18
Alleen praten wordt wat saai op den duur....
Elkaar respecteren is ook heel belangrijk.
En elkaar accepteren, niet dat ik moet accepteren dat mijn mijn man mij als een werkster behandeld, maar als hij zijn best doet....... dat hij laat zien dat hij van me houdt maar niet 100% op de manier zoals ik dat graag zou willen, dat maakt hem geen slechte echtgenoot.
Elkaar respecteren is ook heel belangrijk.
En elkaar accepteren, niet dat ik moet accepteren dat mijn mijn man mij als een werkster behandeld, maar als hij zijn best doet....... dat hij laat zien dat hij van me houdt maar niet 100% op de manier zoals ik dat graag zou willen, dat maakt hem geen slechte echtgenoot.
donderdag 20 september 2007 om 15:20
Ik vind vooral die dingetjes belangrijk die een soort 'geheimpje' zijn van ons- haha die ik hier dus ga verklappen, maar wat juist eigenlijk meestal onzin dingen zijn. Zoals bepaalde quasi-taal (ja heel kinderachtig) die we tussen ons hebben, bepaalde grapjes... iets dat ik echt met NIEMAND heb verder- dat is voor mij intimiteit (ja, naast sex natuurlijk), en dat is wat de relatie definieert. Plus dat ik bij hem niks verborgen KAN houden. Hij zou het zo doorhebben en ik hou het niet vol, ik MOET altijd dingen aan hem kwijt.
Oh en veel lachen samen. Dat had ik ook nooit in verleden relaties. Ja wel af en toe, maar niet tot slappe lach toe. Grappig bij ons is, dat we een verschillende muzikale voorkeur hebben- met als raakvlak metal en sommige pop, wat tot grappige avondjes uit leidt- de ene keer naar klassiek (mijn keuze), de andere keer naar iets van punk (hij is vroeger straight edge geweest) en als we samen iets kiezen zou het System of a Down zijn of Tori Amos. Grote verschillen zijn leuk als je op dat punt van verschil de ruimte hebt om open te staan (het zou anders zijn als we politiek heel verschillend waren, of religieus denk ik).
Oh en veel lachen samen. Dat had ik ook nooit in verleden relaties. Ja wel af en toe, maar niet tot slappe lach toe. Grappig bij ons is, dat we een verschillende muzikale voorkeur hebben- met als raakvlak metal en sommige pop, wat tot grappige avondjes uit leidt- de ene keer naar klassiek (mijn keuze), de andere keer naar iets van punk (hij is vroeger straight edge geweest) en als we samen iets kiezen zou het System of a Down zijn of Tori Amos. Grote verschillen zijn leuk als je op dat punt van verschil de ruimte hebt om open te staan (het zou anders zijn als we politiek heel verschillend waren, of religieus denk ik).
vrijdag 21 september 2007 om 11:13
Wij zijn ondertussen zo'n 10 jaar samen en hebben eigenlijk een heel gelukkige relatie, ondanks (of misschien juist dankzij) best grote problemen die we samen doormaken (we zijn ongewenst kinderloos, ik ben vreemdgegaan, enz). Tuurlijk is het hier soms echt woelig, maar we hebben nog nooit serieus overwogen om uit elkaar te gaan, we kunnen ons geen leven zonder elkaar voorstellen...
Ons succesrecept: het gevoel 'samen sterk' te staan, bewust kiezen om samen-te-leven, graag samen zijn en écht eerlijk kunnen en durven praten met elkaar over alles, alle menselijke gevoelens, twijfels, keuzes, verlangens, toekomstdromen, maar ook over kleine ditjes en datjes (ik zeg wel eens dat m'n man mijn beste vriendin is, hihi
) en daarnaast een flinke dosis positiviteit, liefde, vriendschap, humor en relativeringsvermogen...
Tot zover een blik in het leven van Marlies en Mr.Marlies
Ons succesrecept: het gevoel 'samen sterk' te staan, bewust kiezen om samen-te-leven, graag samen zijn en écht eerlijk kunnen en durven praten met elkaar over alles, alle menselijke gevoelens, twijfels, keuzes, verlangens, toekomstdromen, maar ook over kleine ditjes en datjes (ik zeg wel eens dat m'n man mijn beste vriendin is, hihi
Tot zover een blik in het leven van Marlies en Mr.Marlies
vrijdag 21 september 2007 om 12:11
[quote]blijfgewoonbianca schreef op 20 september 2007 @ 11:13:
Hmmmmm, dit vind ik juist eng en niet per definitie een kenmerk van een goede relatie. Mijn man en ik hebben een érg goede relatie, vinden wij, maar ik kan heel goed een uur, of een dag, of een week als het moet, zonder mijn partner zijn. Hij is niet verantwoordelijk voor mijn levensgeluk en ik niet voor het zijne, en juist DAAROM hebben wij een gelukkige relatie. Aanvulling, niet invulling.
Hmmmmm, dit vind ik juist eng en niet per definitie een kenmerk van een goede relatie. Mijn man en ik hebben een érg goede relatie, vinden wij, maar ik kan heel goed een uur, of een dag, of een week als het moet, zonder mijn partner zijn. Hij is niet verantwoordelijk voor mijn levensgeluk en ik niet voor het zijne, en juist DAAROM hebben wij een gelukkige relatie. Aanvulling, niet invulling.
.
vrijdag 21 september 2007 om 12:17
Veel praten, irritaties direct uitspreken op een niet aanvallende manier, de tijd nemen voor elkaar om leuke dingen te doen maar ook om gewoon samen te zijn, allebei ook je eigen leven hebben, werk, studie, hobbies, vrienden enz. veel lol hebben maar ook altijd bij elkaar terecht kunnen. En vooral ook eerlijk zijn en elkaar kunnen vertrouwen, zodra er gelogen wordt is het volgens mij einde verhaal...