Gelukkiger of ongelukkiger na scheiding?
donderdag 4 december 2008 om 17:07
Ik las zonet dat slechts 30% van de mensen die gescheiden zijn, na de scheiding gelukkiger zijn. Ik vraag me af of dat klopt en ben benieuwd. Daarom zou ik graag een kleine enquête houden onder mensen die ooit een scheiding meegemaakt hebben. Het verbreken van een samenwoning geldt uiteraard ook als scheiding.
Vraag 1 : wie nam het initiatief voor de scheiding? Jijzelf, je partner of allebei?
Vraag 2 : Hoe gelukkig was je voor de scheiding ? Geef een cijfer van 1 (= heel ongelukkig) tot 10 (= heel gelukkig).
Vraag 3 : Hoe gelukkig ben je nu ? Geef eveneens een cijfer.
Vraag 4 : Hoelang geleden ben je gescheiden?
Vraag 5 : heb je nu een partner ?
Om met mezelf te beginnen:
Vraag 1 : ikzelf
Vraag 2 : 1
Vraag 3 : 10
Vraag 4 : 10 jaar
Vraag 5 : Ja
Bedankt voor de antwoorden!
Vraag 1 : wie nam het initiatief voor de scheiding? Jijzelf, je partner of allebei?
Vraag 2 : Hoe gelukkig was je voor de scheiding ? Geef een cijfer van 1 (= heel ongelukkig) tot 10 (= heel gelukkig).
donderdag 4 december 2008 om 17:21
Vraag 1 : wie nam het initiatief voor de scheiding? Jijzelf, je partner of allebei? Ikzelf
Vraag 2 : Hoe gelukkig was je voor de scheiding ? Geef een cijfer van 1 (= heel ongelukkig) tot 10 (= heel gelukkig). Erg ongelukkig, een 3
Vraag 3 : Hoe gelukkig ben je nu ? Geef eveneens een cijfer. Nu veel gelukkiger, een 8
Vraag 4 : Hoelang geleden ben je gescheiden? Nu 2 jaar geleden
Vraag 2 : Hoe gelukkig was je voor de scheiding ? Geef een cijfer van 1 (= heel ongelukkig) tot 10 (= heel gelukkig). Erg ongelukkig, een 3
Vraag 3 : Hoe gelukkig ben je nu ? Geef eveneens een cijfer. Nu veel gelukkiger, een 8
Vraag 4 : Hoelang geleden ben je gescheiden? Nu 2 jaar geleden
donderdag 4 december 2008 om 17:38
Misschien moet je nog een variabele toevoegen;
is er inmiddels een nieuwe partner. Ik denk dat dat nameijk ook een hele grote invloed heeft op het wel of niet gelukiger zijn na de scheiding. Misschien wel meer dan de vraag wie het initiatief nam.
Iemand die verlaten werd maar inmiddels een nieuw partner heeft is nu mss wel vel gelukkiger dan iemand die er zelf voor koos om weg te gaan, maar nu al jaren alleen is, terwijl ex een gezinnetje is begonnen met een ander.
is er inmiddels een nieuwe partner. Ik denk dat dat nameijk ook een hele grote invloed heeft op het wel of niet gelukiger zijn na de scheiding. Misschien wel meer dan de vraag wie het initiatief nam.
Iemand die verlaten werd maar inmiddels een nieuw partner heeft is nu mss wel vel gelukkiger dan iemand die er zelf voor koos om weg te gaan, maar nu al jaren alleen is, terwijl ex een gezinnetje is begonnen met een ander.
donderdag 4 december 2008 om 17:58
Ik denk hetzelfde als jij, Return, want mijn man is niet degene die destijds het intiatief nam bij zijn scheiding (in zijn vorige huwelijk dus), maar hij is nu wel gelukkiger.
Overigens kan het (volgens mijn man) zo zijn dat je ex-partner je voor was met het initiatief, maar dat je zelf het initiatief genomen zou hebben als de situatie nog veel langer geduurd had.
Ik heb dus nog een vraag toegevoegd.
Overigens kan het (volgens mijn man) zo zijn dat je ex-partner je voor was met het initiatief, maar dat je zelf het initiatief genomen zou hebben als de situatie nog veel langer geduurd had.
Ik heb dus nog een vraag toegevoegd.
donderdag 4 december 2008 om 17:59
quote:Reiger100 schreef op 04 december 2008 @ 17:07:
1. Ex nam initiatief
2. 6
3. 10
4. 3 jaar geleden
5. Ja, maar, ook in de periode dat ik alleen was nadat ex en ik uit elkaar gingen was ik aanmerkelijk gelukkiger dan toen ik nog met hem samen was. Ik zou zeggen een dikke 9 vwb vraag 3 in mijn single-tijd.
1. Ex nam initiatief
2. 6
3. 10
4. 3 jaar geleden
5. Ja, maar, ook in de periode dat ik alleen was nadat ex en ik uit elkaar gingen was ik aanmerkelijk gelukkiger dan toen ik nog met hem samen was. Ik zou zeggen een dikke 9 vwb vraag 3 in mijn single-tijd.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
donderdag 4 december 2008 om 18:20
donderdag 4 december 2008 om 18:54
quote:mamzelle schreef op 04 december 2008 @ 18:20:
Pfoeh, en hoe diene men dit soort vragen te beantwoorden als men last heeft van wisselende stemmingen?
Op dit moment voel ik me vrijwel net zo ongelukkig als tijdens de relatie. Een paar maanden geleden voelde ik me top of the hill.
Toen en nu geen relatie. Dus wat zegt het nu helemaal..
Je kunt er uiteraard geen algemene conclusies uit trekken en soms zijn de vragen inderdaad niet te beantwoorden of niet relevant, maar ik ben wel benieuwd of de antwoorden hier in het algemeen de bewering die ik gelezen had, bevestigen of niet.
Je moet deze kleine enquête ook niet al te serieus nemen.
Pfoeh, en hoe diene men dit soort vragen te beantwoorden als men last heeft van wisselende stemmingen?
Op dit moment voel ik me vrijwel net zo ongelukkig als tijdens de relatie. Een paar maanden geleden voelde ik me top of the hill.
Toen en nu geen relatie. Dus wat zegt het nu helemaal..
Je kunt er uiteraard geen algemene conclusies uit trekken en soms zijn de vragen inderdaad niet te beantwoorden of niet relevant, maar ik ben wel benieuwd of de antwoorden hier in het algemeen de bewering die ik gelezen had, bevestigen of niet.
Je moet deze kleine enquête ook niet al te serieus nemen.
donderdag 4 december 2008 om 20:34
voor mij geldt een beetje hetzelfde als bij stien. ex-partner nam het iniatief, maar lijkt nu stukken ongelukkiger dan toen we samen waren. voor mij kwam het als een soort 'bevrijding' en ik voel me stukken gelukkiger. en nee, ik heb geen nieuwe partner. dus daar ligt het niet aan.
1. partner
2. 3
3. 8
4. 2 jaar
5. nee

1. partner
2. 3
3. 8
4. 2 jaar
5. nee
donderdag 4 december 2008 om 21:48
quote:Reiger100 schreef op 04 december 2008 @ 17:07:
Ik las zonet dat slechts 30% van de mensen die gescheiden zijn, na de scheiding gelukkiger zijn. Ik vraag me af of dat klopt en ben benieuwd. Daarom zou ik graag een kleine enquête houden onder mensen die ooit een scheiding meegemaakt hebben. Het verbreken van een samenwoning geldt uiteraard ook als scheiding.
Ik ging trouwen ooit
vraag 1: ik
vraag 2: 3
vraag 3: 7 (toen)
vraag 4: 6 jaar
vraag 5; 9 mnd later
toen kreeg ik een relatie en ging ik na 3 jaar samenwonen
vraag 2: 7
vraag 3: 10
vraag 4: ruim 1 jaar
vraag 5: ja maar nog niet zo lang
Ik ging trouwen ooit
vraag 2: 3
vraag 3: 7 (toen)
vraag 4: 6 jaar
vraag 5; 9 mnd later
toen kreeg ik een relatie en ging ik na 3 jaar samenwonen
vraag 2: 7
vraag 3: 10
vraag 4: ruim 1 jaar
vraag 5: ja maar nog niet zo lang

donderdag 4 december 2008 om 21:54
1. Hij ging vreemd en ik wilde uiteindelijk dat hij weg ging.
2. Achteraf gezien een 3
3. Een dikke 10, zou niet meer anders willen!
4. Bijna 3 jaar.
5. Ja. Ben begin dit jaar opnieuw getrouwd en heb er sinds het voorjaar een prachtige dochter bij (had al een zoon)
Bij mij is het er 100000x beter op geworden!!
Carrrie.
2. Achteraf gezien een 3
3. Een dikke 10, zou niet meer anders willen!
4. Bijna 3 jaar.
5. Ja. Ben begin dit jaar opnieuw getrouwd en heb er sinds het voorjaar een prachtige dochter bij (had al een zoon)
Bij mij is het er 100000x beter op geworden!!
Carrrie.