Gemixt

11-09-2011 22:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ,

Ik lees al jaren mee en Ik heb nu besloten om toch maar wat te posten.

Ik ben zelf half half (Turks / Nederlands) van afkomst.

Wie is hier nog meer van gemixte afkomst?

Hoe staan jullie in het leven? Ik ben erg benieuwd naar verhalen van andere gemixte meiden, maakt niet uit wat voor mix je bent.

Waarin ben je echt Nederlands en waarin totaal niet?

Spreek je ook je 2de taal of juist niet? Waar voel jeje meer thuis?

Hoe sta je in relaties? Liever een Nederlander of toch niet? Naar welke kant van je familie trek je het meest naartoe?

Ben benieuwd!
quote:beetjegek schreef op 12 september 2011 @ 13:04:

hij donker haar en hele grote blauwe ogen heeft.

wauw! Dat vind ik altijd zo magisch hè.

Ik ben zelf oerhollands, al krijg ik wel regelmatig vragen daarover omdat ik er niet typisch Hollands uitzie (blijkbaar). Heb echt al de meest diverse nationaliteiten toegedicht gekregen haha

Wel opmerkelijk dat de meiden hier geen voorkeur hebben qua mannen voor een bepaald kleurtje, heb het idee dat echt 'zwart-wit' hier toch nog steeds wel redelijk uitzonderlijk is.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:-nora- schreef op 14 september 2011 @ 12:58:

[...]

Ik ben zelf oerhollands, al krijg ik wel regelmatig vragen daarover omdat ik er niet typisch Hollands uitzie (blijkbaar). Heb echt al de meest diverse nationaliteiten toegedicht gekregen haha

Wel opmerkelijk dat de meiden hier geen voorkeur hebben qua mannen voor een bepaald kleurtje, heb het idee dat echt 'zwart-wit' hier toch nog steeds wel redelijk uitzonderlijk is.

Dat is in mijn geval omdat de spoeling hier in de regio nogal dun is. Er zijn dus niet veel donkere mannen te vinden. En op relatiesites, zijn het té typische kerels, niet gewoon lekker de doorsnee-vent-met-kleurtje, maar eentje die net terug is de Congo en amper Nederlands spreekt (dus andere cultuur) bijvoorbeeld.

Een oer-Hollandse vent met kleur is dus moeilijker te vinden. En degenen die je dan wél ziet lopen, daar loopt al een vrouw naast.

[...]

Oh ik zie het juist super veel, vooral donkere man, blanke vrouw. Andersom veel minder.

Vaak ook nog bepaalde type vrouwen...waar ik mezelf niet onder schaar (maar misschien doen anderen dat weer wel, hahaha)
Hoi hoi,

ik ben tot mijn eigen verbazing ook een mix.

Mams is een roodharige erg blanke nederlandse en paps een griek. Ik ken mijn vader niet, en weet pas sinds mijn 15de dat ik half grieks ben. Ik voel me dus ook eigenlijk gewoon nederlandse, maar voel me wel vereerd een beetje zuideuropees te zijn.

Ik denk zelf dat ik er heel nederlands uitzie, maar wordt wel eens door balkanners in hun taal aangesproken, omdat zij blijkbaar iets vertrouwds in mijn uiterlijk zien. Haha natuurlijk versta ik ze dan helemaal niet.

Ik heb een rasechte blanke boerenvent als partner. Hollandse nuchterheid ten top.

Merk bij mijn nichtje, mixje kameroen/nederlands (kopje cappucino kleurtje) dat zij zich veel meer verbonden voelt met gekleurde mensen. Zij is bijvoorbeeld heel ritmisch, al vanaf een klein meisje en heeft door haar danstalent veel contact met andere (half)gekleurde meiden waar zij zich bij thuis voelt. Haha ze spreekt daarentegen dan wel weer vloeiend fries, dat is zo grappig..

[...]

Wel opmerkelijk dat de meiden hier geen voorkeur hebben qua mannen voor een bepaald kleurtje, heb het idee dat echt 'zwart-wit' hier toch nog steeds wel redelijk uitzonderlijk is.Nou ik heb toch wel een voorkeur voor blank hoor. Een beetje een tintje mag, maar ik moet wel het bruinste zijn.
Ik ben half nederlands en half hongaars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven