Genegeerd door vriend
zaterdag 23 mei 2020 om 16:13
Even een korte introductie:
Ik ben 24 jaar en mijn vriend 27. We gaan nu 4 jaar met elkaar en wonen sinds oktober 2019 samen.
Wat is nou het probleem.. Ik ben blij met onze relatie zo lang er geen irritaties zijn. Bij de lichtste irritatie stopt mijn vriend met communiceren. Soms helpt het als ik gewoon normaal doe, maar vaak eindigt het in een aantal dagen elkaar negeren. Elke keer als ik vraag of we kunnen praten (in het begin deed ik dit na een uur, daarna na een dag, nu laat ik hem soms een paar dagen voordat ik vraag of we kunnen praten), is het eerst nee. Soms negeert hij me ook dan, of komt opeens met een verwijt.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik het niet langer trek zo. Ik ben meer waard dan genegeerd te worden, als er iets is moet je er toch als volwassenen over kunnen praten?
Inmiddels is het al zo vaak gebeurd en weet ik eigenlijk niet meer of ik nog wel verder wil met hem. Ik zit nu dus midden in een negeer bui en ben er eigenlijk klaar mee. Maar als ik weer denk aan dat het uit gaat nu we net samen wonen, word ik verdrietig.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik ben 24 jaar en mijn vriend 27. We gaan nu 4 jaar met elkaar en wonen sinds oktober 2019 samen.
Wat is nou het probleem.. Ik ben blij met onze relatie zo lang er geen irritaties zijn. Bij de lichtste irritatie stopt mijn vriend met communiceren. Soms helpt het als ik gewoon normaal doe, maar vaak eindigt het in een aantal dagen elkaar negeren. Elke keer als ik vraag of we kunnen praten (in het begin deed ik dit na een uur, daarna na een dag, nu laat ik hem soms een paar dagen voordat ik vraag of we kunnen praten), is het eerst nee. Soms negeert hij me ook dan, of komt opeens met een verwijt.
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik het niet langer trek zo. Ik ben meer waard dan genegeerd te worden, als er iets is moet je er toch als volwassenen over kunnen praten?
Inmiddels is het al zo vaak gebeurd en weet ik eigenlijk niet meer of ik nog wel verder wil met hem. Ik zit nu dus midden in een negeer bui en ben er eigenlijk klaar mee. Maar als ik weer denk aan dat het uit gaat nu we net samen wonen, word ik verdrietig.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
zaterdag 23 mei 2020 om 16:16
Ervaring: ja. Was ook de reden om de relatie, die toen nog geen relatie was, te verbreken. Ik vind het onvolwassen, passief-agressief en heel onaantrekkelijk. Als ik jou was, zou ik hier ook geen zin meer in hebben. Hij houdt hier niet vanzelf mee op, kennelijk, want jij hebt ook al aamgegeven dat je dit gedrag niet trekt.
Wat eten we vanavond?
zaterdag 23 mei 2020 om 16:26
Dit gaat niet zomaar vanzelf beter worden, dit zit in zijn karakter gebakken. Ik zou er verder geen moeite meer insteken. Mocht je toch van plan zijn om hiermee door te gaan, bedenk dan welk voorbeeld je jullie kinderen hiermee geeft. En hou er rekening mee dat ook je kinderen zullen worden genegeerd als ze iets doen wat hem niet bevalt.
Creativity is intelligence having fun
zaterdag 23 mei 2020 om 16:27
zaterdag 23 mei 2020 om 16:30
Leer van de lessen die de dames hierboven hebben geleerd. Dit wordt niks. Het is echt jammer, maar beter ga je nu het nog kan.twijfel1234 schreef: ↑23-05-2020 16:27Een huis is dus al gekocht.. Ik denk inderdaad steeds meer over hoe dat ooit moet zijn voor de kinderen, mochten die er ooit komen..
Ergens weet ik het wel, maar ik hoop zo dat het nog gaat veranderen. Natuurlijk is de kans op veranderen klein als vooral ik er last van heb en niet hij.
Of in elk geval tijdelijk, totdat hij zelf contact zoekt om het uit te praten. Voor het laatst.
zaterdag 23 mei 2020 om 16:31
zaterdag 23 mei 2020 om 16:32
Echt dagenlang negeren???
Ik neem me in boosheid wel eens voor dat te doen, als iemand echt stierlijk vervelend is. En dan hou ik het in het ergste geval een half uur vol. Dagenlang iemand negeren vind ik echt wel ernstig hoor. Dan moet je een behoorlijk haatdragende inborst hebben en met zo iemand zou ik echt niet oud willen worden.
Ik neem me in boosheid wel eens voor dat te doen, als iemand echt stierlijk vervelend is. En dan hou ik het in het ergste geval een half uur vol. Dagenlang iemand negeren vind ik echt wel ernstig hoor. Dan moet je een behoorlijk haatdragende inborst hebben en met zo iemand zou ik echt niet oud willen worden.
zaterdag 23 mei 2020 om 16:33
Wat is dat toch tegenwoordig? Is dat iets van nu? Ik lees er zo vaak over! Zelf geen ervaring mee, maar negeren is:
- kinderachtig
- een machtsstrijd
- een teken van zeer slecht ontwikkelde communicatie vaardigheden
- vernederend
- respectloos
Dus altijd een dealbreaker. En je hebt er al diverse keren met hem over gepraat begrijp ik. Of in ieder geval aangegeven wat het met je doet. Hij geeft op zijn beurt aan dat hij daar totale schijt aan heeft.
Ik zou hier niet overheen kunnen stappen en voor mij zou deze relatie over zijn. Ik wil (en heb gelukkig) een relatie met een volwassene. Zo eentje die kan aangeven wat hem dwars zit. Met woorden en zo.
Heel erg manipulatief gedrag. Hij heeft de macht wanneer hij jou negeert. Jij zit op het strafbankje, totdat híj besluit dat je er vanaf mag. En jij kruipt om hem gunstig te stemmen. Bah. Afschuwelijke afknapper.
- kinderachtig
- een machtsstrijd
- een teken van zeer slecht ontwikkelde communicatie vaardigheden
- vernederend
- respectloos
Dus altijd een dealbreaker. En je hebt er al diverse keren met hem over gepraat begrijp ik. Of in ieder geval aangegeven wat het met je doet. Hij geeft op zijn beurt aan dat hij daar totale schijt aan heeft.
Ik zou hier niet overheen kunnen stappen en voor mij zou deze relatie over zijn. Ik wil (en heb gelukkig) een relatie met een volwassene. Zo eentje die kan aangeven wat hem dwars zit. Met woorden en zo.
Heel erg manipulatief gedrag. Hij heeft de macht wanneer hij jou negeert. Jij zit op het strafbankje, totdat híj besluit dat je er vanaf mag. En jij kruipt om hem gunstig te stemmen. Bah. Afschuwelijke afknapper.
zaterdag 23 mei 2020 om 16:34
Waarom zou hij veranderen? Hij heeft er geen last van. Sterker nog, het levert hem iets op.twijfel1234 schreef: ↑23-05-2020 16:27Een huis is dus al gekocht.. Ik denk inderdaad steeds meer over hoe dat ooit moet zijn voor de kinderen, mochten die er ooit komen..
Ergens weet ik het wel, maar ik hoop zo dat het nog gaat veranderen. Natuurlijk is de kans op veranderen klein als vooral ik er last van heb en niet hij.
Sorry, maar huis kopen was geen slimme zet.
zaterdag 23 mei 2020 om 16:36
Dat negeren is toch niet iets van de laatste maanden lijkt me?twijfel1234 schreef: ↑23-05-2020 16:27Een huis is dus al gekocht.. Ik denk inderdaad steeds meer over hoe dat ooit moet zijn voor de kinderen, mochten die er ooit komen..
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 23 mei 2020 om 16:36
Ik heb een vader die rustig een week zweeg en zwijgt tegen mijn moeder.Lady*Voldemort schreef: ↑23-05-2020 16:32Echt dagenlang negeren???
Gaf ook héél aangename gesprekken aan tafel tijdens zo'n buien.
Een vader die wel eventueel tegen ons sprak, maar geen woord tegen mijn moeder.
En die van tafel rende op 't moment dat de laatste hap van zijn eten net in zijn mond was gegaan.
Aan tafel met kinderen was immers zowat het enige moment dat hij niet kon vermijden.
Ook héél gezellig als er bezoek was dat van niets wist.
(Na een tijd hadden de habitué's het wel door dat mijn vader weer eens niet de gezelligste mens op aarde was.)
wissewis wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:36
4.53% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben