Geroddel in familie

21-09-2020 16:54 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat dit het 10000ste topic is over schoonouders, maar ik zit een beetje met het volgende;

Mijn schoonmoeder is aardig als ik erbij ben, maar ik heb laatst gehoord dat ze over mij en man roddelt tegen de rest van de familie. Dat hoorde ik van een tante van mijn man. Ze vind dat ik uit de hoogte doe, geen tijd doorbreng met haar en haar dochter en kleinkind en alleen maar leuke dingen doe met andere kinderen in de familie. Ze denkt dat ik haar niet ‘moet’. Ook heb ik met man een feestje georganiseerd voor haar halfzus en dat vond ze ook niet leuk, want haar nemen we nooit uit eten of iets dergelijks. En we geven volgens haar ook grotere cadeaus aan anderen in de familie. Ik heb er met man over gepraat en hij geeft toe dat ze daar over geklaagd heeft bij hem. Maar ze klaagt ook over de rest van de familie want die doen volgens haar ook ‘niks’ voor haar en dochter.

We spenderen wel meer tijd met anderen in de familie maar dat is omdat we een betere klik met hen hebben dan met moeder en schoonzus. Schoonmoeder klaagt eigenlijk alleen maar over alles als we daar zijn. Daardoor neem ik of man eigenlijk nooit initiatief om meer tijd te spenderen, omdat het toch vaak eindigt in een slecht gevoel. Met schoonzus hebben we al geen contact meer omdat ze alleen van zich liet horen als ze geld nodig had (hier was een hele tijd terug al een topic over van mij).

Hebben jullie tips hoe om te gaan met dit gedoe en de negativiteit? Door het geklaag heb ik steeds minder zin om lieve dingen te doen voor schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Negeren.

Wat zou je er anders mee willen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:26
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.
2x per jaar een kado, op moederdag en op dr verjaardag. Soms mogen ze mee eten en af en toe een bezoekje. Take it or leave it.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
21-09-2020 18:04
2x per jaar een kado, op moederdag en op dr verjaardag. Soms mogen ze mee eten en af en toe een bezoekje. Take it or leave it.

Leave it voor haar zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet. Schoonmoeder heeft precies door hoe jij over haar denkt. Als ze nou leugens liep te verkondigen zou ik er iets van zeggen, maar in dit geval?
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 17:43
Ik weet het niet hoor, maar ze heeft toch een eigen kind? Haar zoon. Hoezo is dit allemaal jouw verantwoording? Is je man gehandicapt? Geestelijk beperkt? Dat ze vind dat jij dat allemaal moet regelen? En bij moet zijn.

Ik zou daar echt al vreselijk jeuk van krijgen.

Volgende keer als tante komt doorbrieven of als schoonmoe wat te klagen heeft, wijs naar haar zoon. Zijn moeder, zijn pakkie aan, zijn verantwoording mbt cadeautjes en feestjes en uitjes en bezoekjes regelen. Niet de jouwe en helemaal debiel dat jij daar dan op aangekeken wordt.
Er zijn veel schoonmoeders die verwachten dat schoondochters dingen met hen ondernemen en voor hen doen.
aardbeienslof schreef:
21-09-2020 18:38
Er zijn veel schoonmoeders die verwachten dat schoondochters dingen met hen ondernemen en voor hen doen.
Ja, van hun eigen zonen verwachten ze dat niet blijkbaar dan?
Vind dat maar raar gedoe.
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 18:41
Ja, van hun eigen zonen verwachten ze dat niet blijkbaar dan?
Vind dat maar raar gedoe.
Eens :)
Maar je kunt er wel last van hebben.
aardbeienslof schreef:
21-09-2020 18:42
Eens :)
Maar je kunt er wel last van hebben.
Gewoon zeggen dat ze bij zoon moet zijn.

En daarheen blijven wijzen. En een teflonjasje kopen. Belachelijk natuurlijk.
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 18:46
Gewoon zeggen dat ze bij zoon moet zijn.

En daarheen blijven wijzen. En een teflonjasje kopen. Belachelijk natuurlijk.
Klopt. Maar goed, ik snap TO wel. Een gezellig ontspannen relatie met schoonmama is gewoon fijner.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
21-09-2020 17:24
Ik vind het van de tante van je man ook niet zo aardig om die roddels nog even bij jullie te droppen eigenlijk.
Dit vooral. Heel raar om zoiets door te brieven en eens lekkér te stoken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven