Geslagen door de ex van vriend... en nu? Stel ik mij aan?

05-09-2008 18:54 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden...

Ik wil graag van jullie een advies omdat ik het zelf niet meer weet...

Een tijd geleden (juli) ben ik samen met mijn vriend en wat vrienden naar een festival gegaan. We stonden heel gezellig te dansen en ineens was daar ook zijn ex.

In het verleden heeft zij al eens contact met mij opgezocht en via vrienden met een goede smoes achter mijn nummer gekomen. Ook stond ze aan de deur, stuurde dreig smsjes naar mijn vriend en mij en is mij zelfs een keer achetrvolgd om te kijken waar mijn vriend werkte... Afijn, hele hoop gebeurd en ineens hield het op.

Dacht ik...

Zij stond dus ook op dat festival en was aardig rustig...het leek of ze het naar haar zin had dus heb me verder er niet meer druk om gemaakt. Toen de avond naderde en zij aangeschoten werd, kwam ze ineens naar mijn vriend en mij toegelopen, wij zaten op een bankje en ineens begon ze met een wijzende vinger heel dicht bij onze gezichten te zwieren en allerlei kwetsende dingen te zeggen, zij weet via via dat ik abortus heb laten plegen en dat werd zo door haar over het festival geschreeuwd, ook tegen mijn vriend schreeuwde ze dat ie lekker meiden moest gaan bezwangeren...heel naar allemaal. sinds het uit is kan ze dat niet hebben en al helemaal niet dat wij bij elkaar zijn...

Nu komt het; ik sta op van het bankje en wil haar netjes vragen of ze weg wilt gaan...mijn zin was niet eens af of ik kreeg gelijk een stomp in mijn gezicht met haar vuist, mijn vriend kon haar nog net tegenhouden maar omdat ze niet bij mij kon, spuugde ze mij van een afstand nog in mijn gezicht...

Mijn vriend drukte haar op de grond en zij beet in zijn arm. Security kwam erbij en pakte mijn vriend vast waardoor zij ruimte had om hem in zijn gezicht te slaan vollop met haar vuist.

Ze heeft hem ook flink gebeten want de wond van zijn arm was pas na een paar weken genezen...Security heeft haar uiteindelijk ook eruit gezet...

Nu raden een aantal mensen mij aan om aangifte te doen. Ik heb nagedacht maar wil dit ook zeker doen, al is het alleen al uit loyaliteit naar mezelf toe. Ik ben nog nooit geslagen en door al het gedoe wat er van tevoren is gebeurd is dit voor mij gewoon de druppel.

Het ergste van alles is dat 2 vrienden die het hebben gezien niet willen getuigen omdat ze dat een rompslomp vinden...naar de politie, hun verhaal doen, nee liever niet. (heb ik erg mee gezeten want in hun geval had ik het wel voor ze gedaan)

Maar het aller ergste nu, vriend vind dat ik het moet laten gaan, wil geen woorden meer aan haar vuil maken...maar ik blijf hier zo mee zitten wil hier echt wat mee doen, elke dag denk ik daaraan, dat ik door haar toch een aantal weken last heb gehad van mijn neus en blauwe holtes en laat staan wat ze heeft uitgekraamd.

Heb zelf een kindje en wil gewoon veilig kunnen zijn, dit mag gewoon niet nog een keer gebeuren.

Vriend zegt dat ik het moet laten gaan en wil dus ook niet zijn verhaal doen bij de politie. Ik ben erg teleurgesteld, want sta nu dus helemaal niet sterk...

Stel ik mijzelf aan en moet ik het laten gaan? Wil graag jullie advies...in mijn verleden ben ik nooit voor mezelf opgekomen en ik wil eindelijk dit wel eens doen voor mezelf. Ik wil me gewoon niet zo laten behandelen, door niemand niet.

Wat is jullie raad?
quote:impala schreef op 05 september 2008 @ 19:31:

ja die 2 maanden waren mij even ontgaan. De plekken zijn dus al niet meer zichtbaar ? Sta je met de aangifte minder sterk.

Waarschijnlijk heeft ze spijt dat ze niet direct aangifte heeft gedaan.

In elkaar geslagen vind ik wel een te zware uitdrukking voor dit geval hoor.Lieve Impala, ik ben hiermee naar de dokter geweest, kon amper kijken...politie kan dit opvragen en dan sta ik zeker wel sterk. Vriend moest ook een prik halen voor de beet...
Femme2, ga je nou wel of geen aangifte doen?
Als je er zo mee blijft zitten en denkt dat je je beter voelt als je aangifte doet, moet je dat gewoon doen.
.
Maar het maakt mij niet uit of ik wel of niet sterk sta, nogamaals het is voor mezelf.
Ja ik wil aangifte doen, alleen mijn vraag was dus of ik mezelf er aanstel en het dus moet laten rusten. Mijn gevoel zegt JA dus wil het wel doorzetten...
Voor de goede orde: Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt hoor. Integendeel. Ik bekeek t alleen wat pragmatisch...
.
quote:impala schreef op 05 september 2008 @ 19:31:

ja die 2 maanden waren mij even ontgaan. De plekken zijn dus al niet meer zichtbaar ? Sta je met de aangifte minder sterk.

Waarschijnlijk heeft ze spijt dat ze niet direct aangifte heeft gedaan.

In elkaar geslagen vind ik wel een te zware uitdrukking voor dit geval hoor.

Nee alles staat geregistreerd van mijn neus tot blauwe plekken bij de huisarts, kon nl niet goed zien en had last van hoofdpijn door het slechte zicht.

Dan die prik die vriend moest hebben, mensenbeet bleek erg naar te zijn qua bacterien, ook dat is aan te tonen. Heb ook fotos gemaakt in die tijd...de huisarts vond dat ik dat moest doen wilde ik de aangifte nog doorzetten...

Het was eind juli dus een ruime maand terug, maar heb nu pas geen last meer van die stomp die ze me heeft verkocht...volgens de politie (telefonisch) was het niet te laat dat is ook het eerste wat ik heb gevraagd natuurlijk...
In het verleden nooit voor jezelf opgekomen...?

Ik had d'r gelijk keihard teruggeslagen! Wie mij met 1 vinger aanraakt, krijgt hetzelfde terug!
Femme, ik vind niet dat je je aanstelt. Als het jou hoog zit, dan zit het je hoog, punt. Je geeft aan dat je vroeger nooit voor jezelf bent opgekomen. Nu durf en kan je dat gelukkig wel! Ga dus gewoon aangifte doen, anders zul je je later alleen maar voor het hoofd willen slaan als je het niet hebt gedaan.
ja dat is de oplossing, gewoon terugbeuken...

En dan raak je haar toevallig verkeerd en ben jij de lul.
.
quote:impala schreef op 05 september 2008 @ 19:38:

Voor de goede orde: Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt hoor. Integendeel. Ik bekeek t alleen wat pragmatisch...

Impala, al vond je dat wel, je mag je mening geven. De meiden die niet wilden getuigen waren wel degene die tegen mij zeiden dat ik direct aangifte moest doen. Ik zit er gewoon zo mee dat ik het iig nu wel wil doorzetten. Ook al krijgt ze geen boete/straf wat dan ook, dan heb ik iig haar aangegeven.

Mocht er dan nog iets gebeuren (ik heb ook een kleine waarmee ik door de stad heen wandel) en dat wil ik veilig blijven doen, dan sta ik wel sterker dan dat ik nu niets doe.
quote:Brummetje schreef op 05 september 2008 @ 19:41:

In het verleden nooit voor jezelf opgekomen...?

Ik had d'r keihard teruggeslagen! Wie mij met 1 vinger aanraakt, krijgt hetzelfde terug!

Brummetje; ik heb nooit voor zulke situaties gestaan Ik ben nu 27, het meisje in kwestie net 20. Ik voel me te oud om in zoiets mee te gaan, klinkt lullig maar nee dat is niet aan mij besteed...

Ik ga niet terug slaan, dat zit niet in mijn aard, sowieso vechten op straat of met een andere meid staat me al helemaal niet aan. Ik ben gewoon zo niet.
tja qua veiligheid is het natuurlijk maar de vraag wat beter is. Nu laai je het vuur weer op. Maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om je recht niet te halen.
.
Ik ben er iig uit met hulp/tips van jullie...ik ga dit doorzetten en ga proberen (als ze het niet te druk hebben) maandag een afspraak te maken.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik zou aangifte gaan doen dus en niet langer wachten.

Huppekee.
quote:impala schreef op 05 september 2008 @ 19:47:

tja qua veiligheid is het natuurlijk maar de vraag wat beter is. Nu laai je het vuur weer op. Maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om je recht niet te halen.

Nu voel ik me ook niet veilig, en wie weet dimt ze in. Andere mensen die haar goed kennen zeggen dat ze als de dood is dat ik aangifte ga doen. Ze kan het ontkennen en ermee wegkomen...maar mocht ze het de 2e keer doen dan komt ze er niet mee weg.

Denk dat ze dat niet meer in haar hoofd haalt, en doet ze dat wel, dan gaan we maar weer...

Als ik het niet doe, zal ze het misschien ook weer doen, dus liever wel een aangifte.
quote:impala schreef op 05 september 2008 @ 19:47:

Wat beter is als iemand zulke gedrag vertoont en je die persoon blijkbaar hier en daar tegen het lijf kunt gaan lopen?

Naar de politie gaan. Dat is beter dan niks doen.
quote:eleonora schreef op 05 september 2008 @ 19:49:

Ik zou aangifte gaan doen dus en niet langer wachten.

Huppekee.Dankje Eleonora...
Ok is ook wat voor te zeggen. Veel succes ermee en het zal je idd wel opluchten.
.
Dankjewel nogmaals!
quote:Femme2 schreef op 05 september 2008 @ 19:51:

[...]

Dankje Eleneora..Wat een mooie versie van mij naam! Die ken ik nog niet
quote:eleonora schreef op 05 september 2008 @ 19:52:

[...]

Wat een mooie versie van mij naam! Die ken ik nog niet haha typte 'm te snel, had 'm al vlug verbeterd voor je! haha
Ik zou aangifte doen, en haar schrijven dat als zij jullie nog tegenkomt, ze gewoon door moet lopen, niet groeten, niks, dat haar mening over wat dan ook jullie niet interresseert.
Dat is helemaal goed hoor, maar kan me gewoon niet voorstellen dat jij je in elkaar zou laten slaan (als ze door was gegaan met beuken).

Ik ben vroeger bedreigd door een meisje, dat ze me na school in elkaar zou slaan. Uiteindelijk nooit gebeurd, maar áls ze het had gedaan, had ze er ongelofelijk veel spijt van gehad. Das 1 ding wat zeker is.
quote:Femme2 schreef op 05 september 2008 @ 19:36:

Ja ik wil aangifte doen, alleen mijn vraag was dus of ik mezelf er aanstel en het dus moet laten rusten. Mijn gevoel zegt JA dus wil het wel doorzetten...Femme, daar heb je uitgebreid antwoord op gekregen van verschillende dames, op verschillende tonen en met extra tips. En het excuus of de politie 'tijd' heeft, onzin.Gewoon langs het bureau gegaan. Aangifte doen, is zo gepiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven