Getrouwd, maar elkaar niet zien

18-10-2019 20:11 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Wij zijn sinds 15 jaar getrouwd, hebben 3 kinderen, sinds ik mijn man ken werkt hij in de avond (zeg rond 19 u) en komt rond 04 u weer thuis. Komt er in de ochtend meestal uit voor de kinderen, ik werk zelf 40 u in de week en vetrek rond 9 u in de ochtend.

Mijn man slaapt vervolgens de gehele dag (begrijp ik natuurlijk)
Nadat kinderen thuis zijn, slaapt hij van 16-18:30 uur. Dit gaat ook zo in het weekend.
İk zit altijd elke avond alleen en vraag mezelf af hoe lang ik dit nog kan volhouden. Buiten dit zijn mijn man en ik ook niet echt gek meer van elkaar.
İk kan zelf ook nooit weg omdat de kids er zijn.

Een andere carriere zit er voor hem niet in.

İk weet niet zo goed wat ik hiermee wil, misschien horen dat ik me niet zo moet aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
In je uitgaven patroon lijkt zeker wat fout te gaan, jullie inkomen is heel hoog zeg! En het huis inderdaad niet heel duur.

Daar gaan jullie veel winst in kunnen behalen, dan kan man minder gaan werken en kunnen jullie meer tijd met elkaar doorbrengen!

Iemand leuk blijven vinden is inderdaad verdomd lastig als je elkaar weinig ziet en als je elkaar al ziet dat de één vermoeid is. Wat ook weer begrijpelijk is met een dergelijk slaapritme.

Het klinkt alsof het leven financieel anders in gaan delen, een groot deel kan gaan oplossen. Maar stap 1 blijft, altijd, communicatie met je man.
Zit je in de schulden waarom kom je dan niet rond. Ik begrijp dit niet hoor.
cranberryjuice schreef:
19-10-2019 10:50
Zit je in de schulden waarom kom je dan niet rond. Ik begrijp dit niet hoor.
Nou ja als ze schrijft dat alle 3 koters 2 clubs hebben, en dat kost doorgaans zo tussen de 20-60 per maand per club. Dus zeg 60 per kind per maand, dan zit je al op 180,-. En ze noemt een paar keer expliciet dat ze véél geld aan kleding uitgeeft, dus zeg 100,- pp per maand(en dat is niet eens overdreven veel) dan is dat al 500,- per maand aan kosten voor de kinderen - de opvang. En als ze zegt big spender zou dat nog wel eens mager berekend kunnen zijn. Plus sportkleding enz voor al die clubjes, is loeiduur als kinderen snel groeien.

Dan is 4300,- zo op hoor. Zo overdreven veel is dat niet met 3 koters. 150,- per week aan boodschappen heb je dan doorgaans wel nodig, dan nog benzine enz.
Alle reacties Link kopieren
kreefje schreef:
19-10-2019 10:31
Ik zal vanmiddag onze uitgaven patroon neerzetten. Wij wonen in een huis van 235000 en betalen 700 netto hypotheek. Halen netto bijna 4300 binnen. Denk niet dat we in een te duur huis wonen. (Of wel?) 1500 netto is zijn aandeel. Ik verdien ongeveer 56 dz per jaar bruto en hij 24dz
Ik zal specificeren wat onze uitgaven zijn, misschien is er idd ergens winst te behalen, weet bijna wel zeker dat dat veelal aan mijn eigen uitgaven ligt.

:woa:


Ik zou serieus eens een budgetcoach inschakelen, want jullie verdienen veel en hebben een lage hypotheek. Als je met dit "bijna niet" kan rondkomen, dan gaat er echt iets HEEL erg mis!!
Alle reacties Link kopieren
Onmiddellijk beginnen met minder uitgeven, TO. Vaste lasten verlagen, abonnementen eruit, extra's eruit en telefoon/internet verlagen als dat mogelijk is.

Als je man dat wil, kan hij eventueel minder werken, want dit houdt geen mens vol.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
19-10-2019 11:04
Onmiddellijk beginnen met minder uitgeven, TO. Vaste lasten verlagen, abonnementen eruit, extra's eruit en telefoon/internet verlagen als dat mogelijk is.

Als je man dat wil, kan hij eventueel minder werken, want dit houdt geen mens vol.
Dat. Gun die man dat, die werkt keihard. . Je moet makkelijk kunnen rondkomen als hij de helft verdient met jullie gezamenlijke inkomen en lage hypotheek. En dan ook nog zo denigrerend over hem doen.
Ik ben blij dat ik zulke vrouwen als jij niet ken.
Al een account? Log dan hier in.
Ik vind niet dat je je aanstelt want dit lijkt mij ook zwaar. Maar... Dit is iets waar jullie ooit samen voor gekozen hebben en de enige die hierin verandering kan brengen zijn jullie zelf. Dus nee je stelt je niet aan maar je hebt wel een schop onder je kont nodig, want als jullie niet actief op zoek gaan naar een andere baan voor je man dan veranderd er natuurlijk niks. Kijken naar dagdienst, andere sector, omscholingstraject. Mogelijkheden genoeg...
patchouli_ schreef:
18-10-2019 20:33
Hij werkt 6 a 7 dagen in de week, verdient daarmee net aan modaal, en jij beschrijft het als ‘het kleine beetje geld wat hij inbrengt’.
En je zeurt dat je hem nooit ziet.
Wat wil je nu eigenlijk van je man?!
Dat hij meer geld inbrengt of dat hij er is? Of liefst allebei?

Als ik je man was, was ik direct van je gescheiden. Aan jouw eisen kan hij gewoon niet voldoen.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje zeikerig klinken.
Alle reacties Link kopieren
Als je je financiën op orde krijgt én ophoudt met kleren kopen (waar laat je die dan??), de kids op een clubje minder of op een goedkoper clubje, dan kan je man misschien zelfs wel gewoon een kleine baan zoeken van zeg 20 uur in bijv een koffiezaak bagels en brand of weet ik wat, en dan de kids opvangen heb je geen kosten meer aan de opvang én jullie zien elkaar nog eens.
Een zebra is geen paard met strepen
kreefje schreef:
19-10-2019 10:31
Ik zal vanmiddag onze uitgaven patroon neerzetten. Wij wonen in een huis van 235000 en betalen 700 netto hypotheek. Halen netto bijna 4300 binnen. Denk niet dat we in een te duur huis wonen. (Of wel?) 1500 netto is zijn aandeel. Ik verdien ongeveer 56 dz per jaar bruto en hij 24dz
Ik zal specificeren wat onze uitgaven zijn, misschien is er idd ergens winst te behalen, weet bijna wel zeker dat dat veelal aan mijn eigen uitgaven ligt.
Ben heel erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
19-10-2019 11:30
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje zeikerig klinken.

Ik wil niet zeiken, maar een oplossing vinden en ben blij dat ik het heb gepost, ben tot inzicht gekomen dat ik idd alleen aan mijzelf dacht. En zeik zeker niet bij hem, al 15 jaar zeg ik er niets van. En dat breekt mij nu op.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
19-10-2019 10:50
Zit je in de schulden waarom kom je dan niet rond. Ik begrijp dit niet hoor.
Ik heb een studieschuld van 300 netto in de maand en hij had destijds n schuld daar betalen we 250 in de maand voor. We zijn beiden over 3 jaar klaar hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook wel benieuwd hoe het kan dat je met dit inkomen maar net rondkomt.
Alle reacties Link kopieren
Dit inkomsten-uitgavenpatroon is zo vaag, ik krijg er een herfstvakantiegevoel van.
Alle reacties Link kopieren
'Komt er in de ochtend meestal uit voor de kinderen, ik werk zelf 40 u in de week en vetrek rond 9 u in de ochtend.'


Waarom laat je hem niet liggen als jij er toch uit moet? Dan kun jij de kinderen 's ochtends toch op weg helpen? Heb je tijd zat voor als je pas om 09.00 uur weg hoeft. Doet hij de middag en hoeft hij wellicht 's middags niet meer bij te slapen.
Ook een punt om mee te nemen in niet alleen maar aan jezelf denken :lightbulb:

Alle reacties Link kopieren
Begin een smet een kasboek, jullie hebben samen een inkomen van 2x modaal. Daar moet je prima mee rond kunnen komen.

Houdt eens 3 maanden bij waar je elke cent aan uitgeeft, je zult versteld staan hoeveel geld er zomaar door glipt.

Als je dat inzicht hebt, weet je waarop je kunt bezuinigen. Wellicht is het dan mogelijk dat je man of jij een dag minder werkt en er meer tijd en aandacht voor elkaar komt. Wellicht dat dat de relatie verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
Tietenhenk schreef:
19-10-2019 12:03
Dit inkomsten-uitgavenpatroon is zo vaag, ik krijg er een herfstvakantiegevoel van.
Noorse Kronen?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
kreefje schreef:
19-10-2019 11:51
Ik wil niet zeiken, maar een oplossing vinden en ben blij dat ik het heb gepost, ben tot inzicht gekomen dat ik idd alleen aan mijzelf dacht. En zeik zeker niet bij hem, al 15 jaar zeg ik er niets van. En dat breekt mij nu op.
Ik heb niet alles van de topic gelezen, maar als je er nooit wat van hebt gezegd en er wel last van hebt, dan moet je met je man praten. Jullie kunnen toch samen naar een oplossing zoeken of niet? Met elkaar praten vind ik heel belangrijk in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
kreefje schreef:
19-10-2019 11:51
Ik wil niet zeiken, maar een oplossing vinden en ben blij dat ik het heb gepost, ben tot inzicht gekomen dat ik idd alleen aan mijzelf dacht. En zeik zeker niet bij hem, al 15 jaar zeg ik er niets van. En dat breekt mij nu op.

"niks van zeggen" betekent niet dat iemand niet merkt dat jij je irriteert. Ik heb dondersgoed door wanneer mijn partner zich aan mij irriteert, ook al zegt hij niks. Daarbij: "niks zeggen" betekent ook: niks positiefs zeggen. "je hebt zo hard gewerkt schat, ga lekker even op de bank zitten dan haal ik een biertje voor je!", of hem eens verwennen omdat je zo waardeert wat hij doet.

Ik heb mijn vriend ooit gewoon gevraagd waar ik hem erg blij mee kan maken. Als hij een pittige week heeft gehad of mij enorm heeft geholpen ergens mee, dan zorg ik dat hij die waardering ook voelt. Andersom kookt hij als ik er helemaal doorheen zit (ik ben gek op koken en normaal is dat daarom "mijn taak") en daar word ik dan helemaal gelukkig van.

Doen jullie zulke dingen wel eens?
Alle reacties Link kopieren
kreefje schreef:
19-10-2019 09:33
Dank voor jullie reacties, heeft zeker bijgedragen. Ik zie nu in dat ik meer vanuit “ik dan..?” heb gedacht. Meer omdat ik me een alleenstaande moeder voel, misschien egocentrisch inderdaad.
Hij is ook n lieve vader en n heel goed mens en werkt zich inderdaad kapot. En misschien komt dat ook deels door mij.
Alles zou leuker zijn als we meer tijd samen hadden.
Ik zal vandaag of morgen eens praten over hoe we meer tijd samen kunnen inplannen.
Alleenstaande moeder????
Arme man. Misschien idd maar scheiden. Ik gun hem wel een rustig leven eigenlijk.
Met 2 banen net rond kunnen komen?? Kom op zeg. Of ben jij er zo een die iedere maand de nagels laat doen, iedere 2 weken bij de kapper zit en kasten voor kleding heeft.
Als jij niet inziet hoe je man zich inzet voor het gezin ben je hem niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of minder werken gaat helpen, maar vooral in andere patronen. Al lijkt het me voor de man niet aantrekkelijk en baan overdag te gaan zoeken als al zijn sociall contacten in de horeca werken (en hij ze dus vooral na het werk ziet). Ligt er denk ik ook en beetje aan of die sociale contacten zijn besties zijn of meer gelegenheidsmaatjes.

Gewoon eens een goed gesprek over hoe jullie beide de relatie beleven en wat de toekomstplannen zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Laat je ook niet teveel aanpraten over je uitgaven hier, 4300 met drie kinderen is inderdaad zo op. Het is makkelijke gezegd: werk dan minder, maar er zijn ook banen waarbij part-time werken helemaal niet zo makkelijk kan. Waardoor minder werken niet een evenredig lager salaris betekent, maar ook naar rato minder betaalde functie betekent.

Niet alles in het leven draait om geld natuurlijk, maar 300 euro per maand bezuinigen met slimme trucs betekent niet ineens dat je dan ook automtisch je baan met een dag per week kan verkorten. Is makklijk gesuggereeerd, minder makkelijk gedaan.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 19-10-2019 12:42
4.27% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
kreefje schreef:
19-10-2019 11:51
En zeik zeker niet bij hem, al 15 jaar zeg ik er niets van. En dat breekt mij nu op.
En kennelijk zegt hij ook al die tijd al niet tegen jou dat je eens moet stoppen met geld over de balk smijten.

Een paar dingen snap ik niet:
Hij verdient 24k per jaar maar houdt maar 1500 netto per maand over? Dat klopt toch niet, zou toch eerder rond de 1650 moeten zijn?
En hij heeft kennelijk een behoorlijke studieschuld maar toch een slecht betalende horecabaan. Waar is hij ooit voor opgeleid, zou hij daar geen ander werk in kunnen vinden? Waarom is zijn salaris zo laag, krijgt hij geen fooi? Mijn ervaring is dat juist oudere ervaren horeca mensen echt meer dan minimum kunnen verdienen. Is hij tevreden met zijn werk?
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het ertoe of je man net aan modaal verdient of niet? Hij is er geen minder mens om.
Als je man twee dagen minder gaat werken, hoeven jullie kinderen misschien ook niet meer twee dagen naar de kinderopvang. Verdient hij in die twee dagen meer dan jullie nu aan kosten kwijt zijn? Ze zien nog kinderen genoeg als ze naar school gaan en een (of twee) clubje(s) hebben, in tegenstelling tot hun eigen vader die (begrijpelijk met dit werkrooster) of slaapt of moe is.

Wat als jij of je man morgenochtend niet meer wakker wordt. Heb je dan het idee dat je alles uit het leven gehaald hebt? Je leeft maar een keer en weet nooit van tevoren wanneer het voorbij is. Geld is makkelijk maar niet de oplossing voor alles.
boebezoebe schreef:
19-10-2019 12:39
Laat je ook niet teveel aanpraten over je uitgaven hier, 4300 met drie kinderen is inderdaad zo op. .
Je leeft ook naar wat je hebt en soms is het goed om je dat even te realiseren. Want er zijn ook zat mensen met 3 kinderen die niet zo veel verdienen (80k per jaar is echt heel ruim) en die kreperen ook niet van de honger.
Dus wat is je normaal? Ieder jaar alle gadgets nieuwe, nooit eens kleren doorschuiven maar alles van merken en alles met alle trends mee? Je kan een shirt kopen voor een tientje en voor 100 euro bedoel ik maar. Leuk als je het er aan uit kan geven, maar als het je relatie om zeep brengt omdat je elkaar nooit ziet moet je je afvragen of het dat waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven