Gevaarlijk: relatie op t werk

17-04-2009 21:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje een relatie met een collega van me. Niemand had het door. een hele tijd lang hielden we t verborgen, en dat was ook totaal niet moeilijk. We zijn wel een keer samen in een 'hok' (nog net geen bezemkast ) gevonden, maar dat was van de zomer. Er is toen wat commotie om geweest maar dat was al snel weer over, onze relatie vond toen echter zijn begin. Sinds een paar maanden zijn we nu 'vast'. Maar niemand had iets door. Tot we laatst iemand van t werk tegen kwamen op de fiets toen ik bij hem achterop zat. En ineens kwamen al die roddels terug.. Ik heb sindsdien nog niet gewerkt, maar mijn vriend moest vandaag werken. Er is kennelijk erg veel over ons gepraat en ik kreeg dus ook een sms van een andere collega: heb jij iets met..(mijn vriend dus)? Ik heb niks durven terug smsen. Maar ik moet morgen ook weer een paar uurtjes werken en ik ben nu al bang voor het vragevuur. Mijn vriend kan daar heel koel onder blijven. Maar ik krijg dan altijd rooie wangen, trillende handen en ik begin te stotteren... Nou is een relatie niet per sé verboden op ons werk, maar er word wel veel over gepraat. En er zijn van die grapjassen die dan met van die kleine pesterijen beginnen. Mijn vriend en ik ontkennen tot nu toe alles.

Ik vraag alleen om jullie hulp. Wat moet ik doen? Hoe kan ik mezelf onder controle houden, moet ik überhaupt ontkennen of er eerlijk voor uit komen (over 2 maanden zal ik van baan wisselen dus ik zou t niet lang meer hoeven te verbergen). En hebben jullie tips voor mij om me een houding te kunnen geven?

Alvast bedankt,

Liefs vivelle
Gewoon toegeven. Wat zal jou het jeuken wat anderen ervan vinden? En als je over twee maanden van baan wiselt boeit het al helemaal niet meer.

Als je open bent, haal je de angel eruit. Dan hoeft er immers niet meer gespeculeerd te worden. Dus gewoon eerlijk en duidelijk zijn, dan is de lol er snel vanaf.
Als jij en je vriend echt een relatie hebben (dus het 'prille' is er vanaf) dan kun je denk ik wel gewoon open zijn. Eens met Parnell wat dat betreft.

Het is een ander verhaal als het nog allemaal net begint. Dan wil je het toch liever eerst zelf samen uitvogelen en dan kan de de druk van buitenaf hinderlijk zijn.

En als je het nog zuiverder bekijkt: het gaat ze eigenlijk geen ene flikker aan of jij wel of niet wat met een collega hebt.
Als je een relatie hebt met hem dan kun je er in mijn ogen het beste open over zijn. Ben je alle praatjes, grapjes en misverstanden voor. Wat men na je bevestiging van je relatie vind moet je gewoon niets van aantrekken. Praten doen ze namelijk toch wel.
Ik vind het een beetje kinderachtig om nu nog steeds te gaan ontkennen.

Je mag toch trots zijn op jullie relatie?

De grapjes/ongein gaan vanzelf wel weer over.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Woon al 6 jaar samen met collega, zijn ze zo aan gewend hoor. Net wat er hiervoor werd gezegd, als je open bent is voor hun het spannende eraf en wordt er niet meer over gepraat...

Succes!
Dat is ook wel zo.. Ik moet er trots op zijn, en als ze t weten is het spannende ervan af, en gepraat wordt er altijd wel. Okee goed, dat ga ik dan maar doen.. Wel een beetje buikpijn voor morgen nu.. Iemand nog tips om wat zelfverzekerder over te komen en me door al het geplaag heen te slaan?
Sex zonder condoom, dat is gevaarlijk. Maar een relatie op het werk gevaarlijk? Zolang jullie geen directe collega's zijn of in een hierarchische verhouding tot elkaar staan zie ik het probleem niet zo. Wel smaakvol dat jullie jezelf op het werk in een bezemkast hebben laten betrappen.
Gewoon als men er morgen over begint dan pas bevestigen. Je hoeft er niet perse zelf over te beginnen. Zeker niet als het nog niet ter sprake is geweest. Verder: als je bloost moet je je daarvoor niet schamen. Het is toch leuk verliefd te zijn en een relatie te hebben.
De enige tip die ik voor je heb is het al geplaag gewoon over je heen laten komen, niet overal op ingaan, niets uitleggen, gewoon een beetje lachen en bij elke vraag zeggen:'da's voor jou een vraag en voor mij een weet'.
quote:wuiles schreef op 17 april 2009 @ 22:48:

(...) Zolang jullie geen directe collega's zijn of in een hierarchische verhouding tot elkaar staan zie ik het probleem niet zo. (...).

Bij mij was er wel sprake van een 'hierarchisch probleem'. Ik was de direct leidinggevende van mijn vriend op het moment dat wij een relatie kregen. We hebben het een paar maanden verborgen gehouden en dat was niet makkelijk. En dan deden we dus echt niets, maar dan ook niets op het werk! Dat hebben we altijd heel goed gescheiden gehouden. En ik vind ook dat je dat hoort te doen.

Toen we een keer door een collega gezien waren op zondagmiddag in een café, begonnen de roddels. Dat was heel vervelend! Gelukkig hadden we een paar mensen die het al wisten en 'aan onze kant stonden', die hebben het gerucht redelijk weten te ontzenuwen. Maar het bleef wel hangen hoor. Ik hoorde er zelf niets over, maar mijn vriend wel degelijk.

Na een aantal maanden heb ik mijn leidinggevende ingelicht. Hij reageerde heel positief en was alleen maar blij voor ons. Inderdaad is een relatie met een 'direct report' niet toegestaan, dus er moest wel een oplossing gevonden worden. Gelukkig werd mijn vriend binnen no time op een andere functie aangenomen waar hij toch al voor gesolliciteerd had binnen hetzelfde bedrijf (en hetzelfde gebouw) en sindsdien is het helemaal out-in-the-open. We hebben ook zelf mijn team ingelicht. Iedereen weet nu dat wij bij elkaar horen en niemand vindt het meer raar. Het 'mag' nu ook gewoon en bovendien zal het me verder worst wezen of iemand er nog iets van vindt. Wij hebben het echt gevonden bij elkaar en dat we toevallig bij hetzelfde bedrijf werken... het is juist heel logisch dat je je partner tegenkomt op een plek waar je zoveel van je tijd doorbrengt. Het levert bij ons helemaal geen problemen meer op, we werken niet meer op dezelfde afdeling dus zitten niet de hele dag op elkaars lip, maar hebben wel zakelijk met elkaar te maken af en toe. Dat gaat prima, we zijn allebei professionals, zoenen of seksen niet op het werk maar gaan wel leuk met elkaar om. Er wordt nog wel eens een grapje over gemaakt, maar dat doen we zelf ook.

Wat ook handig is: als 1 van ons het druk heeft gehad op het werk, weet de ander waar het over gaat, de collega's waar het over gaat, etc. We begrijpen elkaars werkissues. En nee, we praten thuis niet alleen maar over het werk.

Dus TO, als het serieus is geworden, open kaart spelen. Het nieuwtje is er snel vanaf als mensen niet meer denken dat ze over iets 'geheims' roddelen. Ze zoeken dan wel weer iets nieuws hoor.

Veel plezier en geluk met je relatie!
Ja jullie hebben allemaal gelijk! Ik ga t ook gwn vertellen morgen! En als ze allemaal zouden blijven roddelen onstaan er misschien ook alleen maar roddels, t is alleen maar beter als ik er gwn open over ben. Sensy ik vind jouw aanpak ook wel erg grappig, maar ik ben bang dat ik dat niet lang volhoud. Ik ga ervoor! Bedankt voor alle reacties, jullie hebben me de knoop laten doorhakken!
Ooit bij mijn eerste baan heb ik mijn vriend leren kennen. Een half jaar hebben we het verborgen kunnen houden, tot we de 'roddelkoningin' van het bedrijf buiten werktijd tegen kwamen...

Korte tijd later werd mijn vriend (om een naar mijn mening onbenullig iets) ontslagen en mijn contract werd plotseling niet meer verlengd. Terwijl bij het functioneringsgesprek (2 weken voor onze relatie 'uitkwam') was toegezegd dat het contract om zou worden gezet in een contract voor onbepaalde tijd?! Bij het bedrijf werkten 150 mensen en we werkten allebei op een andere / niet aan elkaar gerelateerde afdeling.
quote:wuiles schreef op 17 april 2009 @ 22:48:

Sex zonder condoom, dat is gevaarlijk. Maar een relatie op het werk gevaarlijk? Zolang jullie geen directe collega's zijn of in een hierarchische verhouding tot elkaar staan zie ik het probleem niet zo. Wel smaakvol dat jullie jezelf op het werk in een bezemkast hebben laten betrappen.

Maak je niet druk, joh!

Zelfs met een leidinggevende is een verhouding zeker niet onmogelijk!

Geniet ervan en pluk de dag!
Vervolg:

Inmiddels is het 6 jaar later. I.v.m. kredietcrisis is mijn vriend ontslagen bij zijn huidige werkgever. Hij heeft bij mijn werkgever gesolliciteerd. 150 werknemers en wederom geen direct gerelateerde afdelingen.

Toevallig kortgeleden de discussie in het bijzijn van mijn werkgever gevoerd. Hij had geen problemen met een relatie op het werk. Toch zijn we allebei een beetje bang voor het 'een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen' verhaal.

Volgende week heeft vriend eerst 3 sollicitatiegesprekken bij andere bedrijven. Dus dat eerst maar afwachten
quote:AnneLy schreef op 17 april 2009 @ 23:42:

[...]

Maak je niet druk, joh!

Zelfs met een leidinggevende is een verhouding zeker niet onmogelijk!

Geniet ervan en pluk de dag!Een relatie met een hierarchisch leidinggevende mag in bepaalde gevallen mogelijk zijn, ik vind het onwenselijk. Afgezien daarvan ben ik niet in de wieg gelegd voor 'verhoudingen' en hoef ik niet met een collega het bed te delen om van het leven te kunnen genieten.
Als hij niet je baas is, en jullie zijn allebei niet met een ander getrouwd, wat is dan het probleem?

Als je er gewoon open over bent, is de 'roddel' ook al snel niet interessant meer. Heb lang een relatie met een collega gehad, waar iedereen van wist. Geen enkel probleem.
En hoe is het gegaan?
Relatie beginnen met een collega ligt ergens voor de hand...

Je brengt in feite meer tijd op je werk dan elders, zeker als je fulltime werkt. Het moet kunnen (mits je prof blijft, dus geen bezemkasten werk etc) en laat je niet afschrikken door het geroddel van anderen. Op een gegeven moment is het nieuwe er van af.

Maar... en daar wil je natuurlijk nog helemaal niet aan denken... is het volgende; wat nou als het op een gegeven moment fout gaat? En je werkt samen nog steeds voor hetzelfde bedrijf? Dat is nl mij overkomen. We hebben 8 jaar een relatie gehad en nu is het over. De wetenschap dat ik hem op mijn werk tegen ga komen, maakt me misselijk. Op dit moment ben ik nog steeds thuis maar ik realiseer me wel dat er een moment komt dat ik terug moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven