Gevoelens voor een getrouwde collega

28-09-2009 18:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik heb gevoelens gekregen voor een getrouwde collega. We werken al een paar jaar samen.

Eigenlijk hebben we altijd al goed met mekaar op kunnen schieten. Gewoon als collega's. Verder niks aan de hand.

Een paar maanden geleden sprongen er van beiden kanten opeens een paar vonken over. Beiden waren we het vuurtje aan het opstoken en gewoon nieuwsgierig.

Hij heeft het hardop uitgesproken, dat we mekaar leuk vinden en dat hij het jammer vind dat het niet kan.

Toen we beiden een paar dagen (tijdelijk) avonddienst hadden, liep de spanning zo hoog op, dat het bijna verkeerd was gegaan. Gelukkig konden we ons beiden beheersen.

Vorige week heb ik aangegeven, dat dit echt niet langer kan zo.

Het is ongepast van mijn kant. Ik neem daar mijn eigen verantwoording in.

Sommige opmerkingen gingen toch net iets te ver naar mijn gevoel. Op een gegeven moment wist ik mezelf ook gewoon geen houding meer te geven. Werd er verlegen van.....

Maar die gevoelens zijn niet zomaar weg. Ook al doe ik er verder niks mee. Hij is ook nog mijn baas. Dus contact mijden kan niet.

Zelf heb ik het altijd als respectloos ervaren als iemand een relatie kreeg met een getrouwde man of vrouw.

Pff... die man verdwijnt maar niet uit mijn gedachten.
heel goed van je, dat je er niks mee doet!

Je trekt altijd aan het kortste eind, en nog je baas ook,als ie geen zin meer heeft in je, dan ben je je baan ook nog kwijt.

Gaat vanzelf over, die gevoelens
JA, blijf stevig in je schoenen staan en ga desnoods op zoek naar een andere baan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hij had beter tegen zijn vrouw kunnen zeggen dat hij die gevoelens kreeg dan tegen jou. Nogal respectloos.
Goed van je dat je bij je principes blijft ondanks de gevoelens.

Dat onderscheidt jou als sterke vrouw tov degene waarbij alles "overkomt". Moeilijk, maar het wordt beter en kan je met recht trots op jezelf zijn
quote:chicatjoe schreef op 28 september 2009 @ 19:01:

heel goed van je, dat je er niks mee doet!

Je trekt altijd aan het kortste eind, en nog je baas ook,als ie geen zin meer heeft in je, dan ben je je baan ook nog kwijt.

Gaat vanzelf over, die gevoelensAbsoluut! Heel sterk van je! En die gevoelens gaan inderdaad over, al lijkt dat soms niet zo... en je kunt eventueel nog overwegen eens rustig rond te kijken naar een andere baan (andere afdeling?) als je zeker weet dat je zo'n zwak voor hem blijft houden... echt, begin er niet aan, hier wordt niemand gelukkig van. Succes!!
Moeilijk inderdaad. Je doet het juiste, maar verliefde gevoelens die je niet kwijt kunt zijn nogal lastig. Misschien is het het beste om wat afleiding te zoeken, bv met een beschikbare rebound-man. Benader je baas verder zo correct mogelijk. Blijf bij je punt dat het niet kan. Zo te lezen denkt hij er op dit moment hetzelfde over. Mocht je baas opmerkingen blijven maken die niet door de beugel kunnen wijs hem hier dan vriendelijk op, als hij doorkrijgt dat er echt niets gaat gebeuren dan zal zijn gevoel waarschijnlijk ook wel weggaan. In het ergste geval kun je inderdaad altijd nog een andere baan zoeken, maar waarschijnlijk is het voor die tijd allang opgelost.
Denk aan zijn vrouw, zijn kinderen...
Hartstikke goed van je!

Houd vol!
Tanden op elkaar,

gaat wel over.
quote:Zamirah schreef op 28 september 2009 @ 19:51:

Denk aan zijn vrouw, zijn kinderen...Zijn vrouw en zijn kinderen=zijn taak
quote:Brown_Eyes schreef op 28 september 2009 @ 20:25:

[...]

Dat is zijn taak

Wat dacht je, dat ik dat niet snapte?? ??????

Ik wil háár helpen met haar gedachten.
quote:dametje27 schreef op 28 september 2009 @ 19:24:

Hij had beter tegen zijn vrouw kunnen zeggen dat hij die gevoelens kreeg dan tegen jou. Nogal respectloos.

En wat kan zijn vrouw daarmee dan??

Hij zorgt thuis dan voor een hoop onrust terwijl zijn verliefdheid misschien van voorbijvliegende aard is.

Ze hebben het nu tegen elkaar uitgesproken en weten dus van elkaar waar ze staan.

Nu hopen dat TO en baas heel goed weten wat er op het spel staat, dat ze dus integer en afstandelijk naar elkaar blijven.

Ik zou "not amused" zijn als mijn man met zo`n verhaal thuis zou komen, zijn verliefdheid, moet ie er ook zelf mee dealen.
you go girl!!!!
is het een kantoor baan of werk je in een winkel?

kan je anders niet om overplaatsing vragen, zodat je hem niet meer ziet?
nog een paar van zulke identieke topics en nr. x verdiend de gouden eikel omdat ze toevallig juist nr x is, okay er valt te onderhandelen: een warme douche met hem omdat ie die al jaren niet meer samen genoten heeft met zijn echte relatie

Inderdeed " you go girl" maak er in je hoofd ook even stukken meer van dan in het zijne af zal spelen
quote:ikkezelf schreef op 28 september 2009 @ 20:36:

nog een paar van zulke identieke topics en nr. x verdiend de gouden eikel omdat ze toevallig juist nr x is, okay er valt te onderhandelen: een warme douche met hem omdat ie die al jaren niet meer samen genoten heeft met zijn echte relatie

Inderdeed " you go girl" maak er in je hoofd ook even stukken meer van dan in het zijne af zal spelen???
Goed van je dat je er niets mee gedaan hebt, helemaal eens met de rest. MAAR: ik lees ook dat het wel eens heel snel fout zou kunnen gaan, en daar moet je toch voor waken.

Ik ben het niet eens met dat hij thuis niet verteld, wat er gevoelsmatig bij hem speelt. Ik zou het willen weten als mijn vent verliefd is op een ander. Dan heb ik toch iets niet helemaal goed gedaan, samen met hem natuurlijk.

Verliefdheid gaat wel over?? Eh nee, 9 van de 10 keer gebeurt er uiteindelijk toch wel "wat" tussen de twee verliefden. Hoe vaak je wel niet hoort dat juist het geheime, juist de spanning, een kick geeft en mensen daardoor toch hun principes overboord gooien.

Het lijkt mij dat meneer wél thuis verteld dat hij verliefd is geworden op een ander. Dan kunnen zij er samen tenminste aan gaan werken, terwijl er nog weinig aan de hand is verder. Dan is de spanning weg.

Je kan er niets aan doen dat je verliefd wordt op een ander of iemand die bezet is. Je kan wel de enige juiste correcte houding bepalen. Haal de spanning weg, dan is de verleiding ook een stuk minder.
TO heft er weinig invloed op wat die man zijn vrouw wel of niet vertelt. Los daarvan vind ik persoonlijk dat je gevoelens bekend maken aan een ander terwijl je nog een relatie hebt al over de schreef. Zijn verliefdheid idd, maar hij had beter tegen TO zijn mond gehouden als hij echt niets met die gevoelens wilde doen.

Enige wat To kan doen is afstand nemen en proberen te voorkomen dat ze met haar baas alleen is. En inderdaad duidelijk tegen hem zeggen dat ze de relatie zuiver werkgerelateerd wil houden, en bepaalde opmerkingen dus niet passend zijn. Dan verdwijnen de gevoelens uiteindelijk wel. En misschien helpt het om te bedenken dat deze meneer als ie van jou zou zijn, straks ook met andere werkneemsters zou kunnen flirten.
[quote]return_of_kreng schreef op 29 september 2009 @ 11:50:

TO heft er weinig invloed op wat die man zijn vrouw wel of niet vertelt. Los daarvan vind ik persoonlijk dat je gevoelens bekend maken aan een ander terwijl je nog een relatie hebt al over de schreef. Zijn verliefdheid idd, maar hij had beter tegen TO zijn mond gehouden als hij echt niets met die gevoelens wilde doen.

Mee eens.

Met "weinig aan de hand" bedoelde ik dan ook niet "niets aan de hand". In verhouding tot als er wel wat gebeurt, is er nog weinig aan de hand.

TO heeft inderdaad weinig invloed op wat de man in kwestie thuis verteld. Het lijkt mij als zij nu te kennen geeft wel wat te willen, hij in één klap zijn principes overboord zet voor een pleziertje. TO moet zich inderdaad afvragen of zij dan wel zo "exclusief" hierin zou zijn, en hij inderdaad niet dit snel ook heeft bij andere aantrekkelijke vrouwelijke collega's....

Niet doen. Komt alleen maar ellende van. Alle andere aflopen komen bijna alleen maar voor in Bouquet reeks romannetjes.
Dat overwerken ook altijd.......;-)

Gewoon niks mee doen, goed van je dat je dat tot nu toe ook hebt gedaan.

Niet meer met hem alleen savonds op kantoor gaan zitten.

Wat zou jij ervan vinden als jij een vriend/man had die zou overwerken met een collega waar hij verliefd op zou zijn en wederzijds?

Not done.
quote:return_of_kreng schreef op 29 september 2009 @ 11:50:

.

Heel erg mee eens!

Rare vent, het feit alleen al dat ie het gezegd heeft geeft al aan dat hij wel in is voor een spannend avontuurtje.
Ik zou het persoonlijk ook niet willen weten als mijn man vlinders heeft van een collega. Wel als blijkt dat deze gevoelens dieper zitten, maar dat is volgens mij in dit verhaal niet zo. Maar daar zijn de meningen blijkbaar over verdeeld, dus dat is voor iedereen persoonlijk.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar TO. Hoe is het nu op je werk? Zijn er nog spanningen geweest tussen jou en je baas?
@TO:

Goed dat je inziet dat het echt niet kan. Getrouwd betekent afblijven, tenzij hij en zijn vrouw een open relatie hebben. Maar dat is hier niet het geval, denk ik.

Ik vind het van hem vrij onprofessioneel eigenlijk. Als hij ook nog eens je baas is. Tja.

Is er een mogelijkheid om binnen hetzelfde bedrijf ergens anders te gaan werken zodat je niet meer onder hem valt? En er verder niet op acheruit gaat?

Zijn er regels wat betreft relaties en affaires op de werkvloer? (In dat geval lijkt het me een goede reden om overplaatsing te vragen). Is er een vertrouwenspersoon op het werk?

Succes.
Ben je trouwens wel mooi klaar mee inderdaad, hij stookt het vuurtje op, terwijl hij zelf ook de reden is (heeft) dat het niet goed is... Pfff...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven