Gevolgen stoeipartij vriend

21-11-2019 00:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forum leden,

Ik zou graag jullie mening willen horen betreft het volgende:

Ik stoei best vaak met mijn vriend, soms gaat het er wat hardhandig aan toe maar dat vinden wij beide wel leuk.

Nou is het zo dat mijn vind mij laatst tijdens zo'n stoeipartij raakte in mijn gezicht en toen is er een stuk van mijn vulling in mijn kies afgebroken.
Ik ben vandaag naar de tandarts gegaan en de vulling blijkt los te zitten waardoor hieronder een gaatje is ontstaan.
Ik moet de vulling opnieuw laten zetten. Ik heb een tandarts verzekering die 75% dekt van de kosten.

Nou heb ik mijn vriend gezegd dat ik wil dat hij de resterende 25% van de kosten betaald. Dat lijkt mij redelijk omdat hij degene is die de vulling heeft gebroken door de hoek op mijn kaak..
Mijn vriend zegt dat hij het daar niet mee eens is omdat hij het: 'collateral damage' van de verkering noemt, ofwel: bijkomende schade.
Hij vergelijkt het met het feit dat ik laatst perongelijk zijn gordijnen kapot maakte en hij hiervoor nieuwe kost zonder mij om geld te vragen.

Wat denken jullie? Ik vind het toch wel redelijk als hij mee betaald aan de tandartskosten, of ben ik dan een zeikerd?

Ik hoor graag jullie ideeën.
Vast veel dank!
Shunggie
Meen je dit nou serieus?
Wat denken jullie? Ik vind het toch wel redelijk als hij mee betaaldt aan de tandartskosten, of ben ik dan een zeikerd?

Het laatste.

Doe even normaal zeg.
Je vriend heeft gelijk. De situatie met de gordijnen is vergelijkbaar met jouw vulling.
Het lijkt mij trouwens helemaal niet zo leuk, zo’n hardhandige relatie. Heeft je vriend geen WA verzekering? Misschien dekt die de 25%?
Alle reacties Link kopieren
Voor die 2 tientjes (of hoeveel die 25% ook is) zou ik geen ophef maken. It takes two to stoei (haha). En zeker als jij pasgeleden iets van de gordijnen hebt stukgemaakt en dat niet hoefde te betalen is jouw factuur richting hem wel een beetje onaardig.