Gevolgen stoeipartij vriend

21-11-2019 00:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forum leden,

Ik zou graag jullie mening willen horen betreft het volgende:

Ik stoei best vaak met mijn vriend, soms gaat het er wat hardhandig aan toe maar dat vinden wij beide wel leuk.

Nou is het zo dat mijn vind mij laatst tijdens zo'n stoeipartij raakte in mijn gezicht en toen is er een stuk van mijn vulling in mijn kies afgebroken.
Ik ben vandaag naar de tandarts gegaan en de vulling blijkt los te zitten waardoor hieronder een gaatje is ontstaan.
Ik moet de vulling opnieuw laten zetten. Ik heb een tandarts verzekering die 75% dekt van de kosten.

Nou heb ik mijn vriend gezegd dat ik wil dat hij de resterende 25% van de kosten betaald. Dat lijkt mij redelijk omdat hij degene is die de vulling heeft gebroken door de hoek op mijn kaak..
Mijn vriend zegt dat hij het daar niet mee eens is omdat hij het: 'collateral damage' van de verkering noemt, ofwel: bijkomende schade.
Hij vergelijkt het met het feit dat ik laatst perongelijk zijn gordijnen kapot maakte en hij hiervoor nieuwe kost zonder mij om geld te vragen.

Wat denken jullie? Ik vind het toch wel redelijk als hij mee betaald aan de tandartskosten, of ben ik dan een zeikerd?

Ik hoor graag jullie ideeën.
Vast veel dank!
Shunggie
Meen je dit nou serieus?
Wat denken jullie? Ik vind het toch wel redelijk als hij mee betaaldt aan de tandartskosten, of ben ik dan een zeikerd?

Het laatste.

Doe even normaal zeg.
Je vriend heeft gelijk. De situatie met de gordijnen is vergelijkbaar met jouw vulling.
Het lijkt mij trouwens helemaal niet zo leuk, zo’n hardhandige relatie. Heeft je vriend geen WA verzekering? Misschien dekt die de 25%?
Alle reacties Link kopieren
Voor die 2 tientjes (of hoeveel die 25% ook is) zou ik geen ophef maken. It takes two to stoei (haha). En zeker als jij pasgeleden iets van de gordijnen hebt stukgemaakt en dat niet hoefde te betalen is jouw factuur richting hem wel een beetje onaardig.
Alle reacties Link kopieren
Stoeien totdat je tanden uit je bek worden geramd? Leuke relatie... O_o
Misschien kun je de tandarts aansprakelijk stellen, als je vullingen er zo makkelijk uit vliegen dan zat die vulling vast niet goed.

Als dat je niet lukt zou ik het lekker zelf betalen en me dood schamen om hiervoor een bijdrage aan mijn vriend te vragen.
Als je je in je vinger snijd als je iets voor hem kookt moet hij de dokter dan ook betalen omdat het eten voor hem bedoeld was?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit met stijgende verbazing.toch niet echt hè.dat hij je de vulling uit je kiezen slaat.?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn tanden door zoiets beschadigd zouden worden. Dat geld kan me dan geen drol schelen.
Alle reacties Link kopieren
Serieus ? Jij noemt vullingen uit je mond slaan stoeien ? Wat een gestoord gedrag. Abnormaal. En dat mensen hier dan nog alleen maar reageren op de geldkwestie. Zelden zoiets achterlijks gelezen. Wat zei de tandarts toen je met het verhaal kwam dat je vriend je een hoek op je kaak heeft gegeven waardoor je vulling eruit vloog ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel een zeikerd.
Jullie stoeien samen, dat is juist een uiting van jullie relatie, jullie samenzijn.
Gut, de konsequenties kunnen van alles zijn ( blauwe plekken, zere plekken, verrekte spier noem maar op) en die draag je zelf.
Ieder z’n ding natuurlijk, maar stoeien? Ik probeer me voor te stellen wat je dan doet. Ik associeer dat woord met wat uitbundige kinderen. Of bedoel je hardhandige sex? Nou goed, maakt op zich ook niet uit voor het verhaal.

Zo lang dit met wederzijds goedkeuren en vertrouwen gebeurd, kan dit gewoon gebeuren. Niet zeiken en gewoon zelf betalen.
Sorry, kon het niet laten:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stoeien
Alle reacties Link kopieren
En door die hoek op je kaak is de enige schade een vulling die is losgeraakt? Valt de schade reuze mee door een ‘hoek’.
Jij maakt je zorgen om geld?
Zou me eerder zorgen maken dat je het normaal vind dat je kies afgebroken is door een stoei partij met je vriend.
Dit gaat veel verder dan stoeien.
En ja, het is belachelijk dat jij geld vraagt aan je vriend.
Dit is het gevolg van jullie belachelijke gedrag. Jij staat het toe, dus jij bent zelf verantwoordelijk voor deze schade.
Je vriend heeft gelijk, want hij hoeft helemaal niets te betalen.
Zo te lezen ben jij ook iemand die houdt van spullen slopen, dus jullie staan wel quitte.
Wat een rare mensen bestaan er toch.
Eames6 schreef:
21-11-2019 04:25
Sorry, kon het niet laten:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stoeien
Zie je wel, je moet als meisje ook helemaal niet stoeien :whip:
Alle reacties Link kopieren
Je vriend heeft gelijk dit is echt mega raar. Sterker nog ik zou hierop afknappen en aks ik jou was zou ik mij echt schamen. Je stemt ergens mee in, en daarmee ook met het risico dat je (lichamelijke) schade loopt. In dit geval ook financiële. Jammer voor jou maar een gevolg van JOUW keuze.
Vertel trouwens je verzekering even dat elkaar in elkaar rossen jullie hobby is, dan vergoeden ze niets meer in plaats van een deel. En dan plaatsen ze je op de zwarte lijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af hoe je gezicht van buiten eruit zag na zo'n klap op je kaak🙄
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem zeker aansprakelijk stellen voor letselschade en de medische kosten op hem verhalen.

Hij kan ook de schade van zijn gordijnen op jou verhalen.

En dan hoop ik maar dat jullie opgroeien en stoppen met ‘stoeien’ en elkaars lichaam en spullen vernielen.
Als van zoiets je vulling afbreekt dan was het

A - Geen stoeien meer, de klap die daarvoor nodig is is echt veel te hard om nog stoeien genoemd te worden.

Of

B - Je kies/vulling was al heel slecht en een tikje was genoeg om de Viking vandaag er uit te laten vallen en niet morgen tijdens het eten.

In geval A: maak de verkering uit
In geval B: neem de kosten voor eigen rekening.
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:

Apart. Gewoon zelf betalen. Je vindt het toch wel leuk zei je? En zelf gordijnen stuk gemaakt dus niet zeuren nee.
Misschien in het vervolg wat normaler stoeien?
Haha, deze OP maakt me aan het lachen.
Kom op TO dat is toch geen serieus verzoek?
Dan ben je inderdaad een zeikerd en zou ik even heel lief voor je vriend gaan zijn met excuses enzo.
Je vriend heeft gelijk en jij bent niet wijs dat je zo'n "stoeipartij" normaal vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven